Första videon från Battlefield 3: Armored Kill

Permalänk
Medlem

Jävlar vad kul det ser ut

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bromi:

har int spelat bf3 på ett tag, såg att dom hade släppt "Close quarters" eller vad det hette, är det free to play eller man måste köpa till något? Hörde att de som hade premium fick spela spelet 3 veckor innan release för övriga som bara köpt vanliga battlefield, jag köpte battlefield limited edition om det gör någon som helst skillnad,

Du måste betala för varje expansion alternativt köpa "premium".

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beleg:

Ser ut som ett smörgåsbord för helis och jets. Totalt meningslöst för alla andra. Spawna för att vara måltavlor åt luftfolket helt enkelt. Tyvärr är ju IGLA/Stinger totalt värdelösa och Soflam/Javelin kräver minst tre engineers som koordinerar sina attacker på en heli. Ain't gonna happen...
Lättaste sättet att ta ner en heli är RPG/SMAW. Och det är inte lätt...

Att flyga viper/havoc kräver extremt bra samarbete nu förtiden, förut var det annat. Jets, marksoldater, vanliga pansarvagnar, AA, stationära AA, LAV, och andra helikoptrar, ALLT kan ta ner dig.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jösses så coolt det såg ut!

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Ända sedan EA började "kräva" att vara utgivare till typ 70% av alla spel som kommer ut idag, så har de sänkt Battlefield-serien totalt! DICE gjorde ett dåligt beslut att välja EA som utgivare, men jag skulle dock inte förvåna mig om de blev tvingade av idioterna -.-" Man ska inte kräva mer pengar från spelarna, bara för att man ska få några fjuttiga banor och lite mer vapen(?) och fordon! Sånt ska man kunna skaffa helt gratis!

Ner med EA!!

Nu är det så att det kostar att utveckla spel. Visst dom gick plus förra året men det måste fortfarande komma in pengar detta år. Jag tycker inte det är nåt fel med expansioner.

Citat:

Man ska inte kräva mer pengar från spelarna, bara för att man ska få några fjuttiga banor och lite mer vapen(?) och fordon!

Alla spel handlar väl om det? Inte så att bf4 kommer innehålla som mycket nytt mer än just det du nämnde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mylife:

Nu är det så att det kostar att utveckla spel. Visst dom gick plus förra året men det måste fortfarande komma in pengar detta år. Jag tycker inte det är nåt fel med expansioner.

Så det är därför till exempel Valve släpper ibland eller oftast gratismaterial till sina spel? Spel som är free to play bara växer allt mer nu för tiden. EA ligger pyrt till och de försöker därför att skapa intressanta expansioner för att mjölka ur oss pengar, så att de kan leva längre. Mycket förståeligt, men de borde inte ta 150 SEK för bara några få saker. 20 SEK eller 40 SEK låter mer rimligt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Jag tror personligen att det här och Karkand är det ända som inte kommer floppa

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Airikr:

Så det är därför till exempel Valve släpper ibland eller oftast gratismaterial till sina spel? Spel som är free to play bara växer allt mer nu för tiden. EA ligger pyrt till och de försöker därför att skapa intressanta expansioner för att mjölka ur oss pengar, så att de kan leva längre. Mycket förståeligt, men de borde inte ta 150 SEK för bara några få saker. 20 SEK eller 40 SEK låter mer rimligt.

Är 150 kronor så jäkla farligt? Att gå på bio eller köpa en film kostar ungefär lika mycket och ger två timmars underhållning. Det är två pizzor på ett sunkhak osv.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Mer än någonsin känns det som att någon är bakom mig och går.

Edit: Ingen som hajade referensen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Är 150 kronor så jäkla farligt? Att gå på bio eller köpa en film kostar ungefär lika mycket och ger två timmars underhållning. Det är två pizzor på ett sunkhak osv.

150 SEK är mycket, speciellt om det man skaffar bara innehåller några extra saker som kan jämföras med en påse lösgodis för kanske 20 SEK.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Verkar mycket bättre än den där "Close Quarters" expansionen

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Mer än någonsin känns det som att någon är bakom mig och går.

För att?

Skrivet av Airikr:

150 SEK är mycket, speciellt om det man skaffar bara innehåller några extra saker som kan jämföras med en påse lösgodis för kanske 20 SEK.

Dock tar en påse lösgodis slut snabbt. Det här kan du köra i många timmar. Många verkar inte förstå att det ligger en del jobb bakom att göra nya vapen och kartor.

Många här som hyllar DICE och ratar EA. Ni förstår att Dice också vill tjäna pengar va? Det är inget välgörenhetsföretag som EA har kidnappat.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Är 150 kronor så jäkla farligt? Att gå på bio eller köpa en film kostar ungefär lika mycket och ger två timmars underhållning. Det är två pizzor på ett sunkhak osv.

Kunde inte hålla med mer.

Permalänk
Medlem

Fan detta är Battlefield när det är som bäst, inget jävla korridors skjutande alá CQ!

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Entusiast
Skrivet av nae0:

Jag får bara känslan av att EA är ute efter pengar. Pga. Någon anledning.

DICE hursomhelst är egentligen på ett helt annat plan men blir upptrissade av EA och får krav ställda på sig för att EA måste ha pengar. Inte för att DICE måste. Alla dessa expansionspack känns mer och mer krystade. Inte är det som förr, bf2 när det kom night ops eller vad det hette. Ett rätt och slätt ärligt expansionspaket.

Allt är som budgetflyg/Facebookspel microköp och småtransaktioner hela tiden. Jag tror faktiskt inte det är framtiden med den typen av spel. Jag tror att det gamla hederliga spel på skiva. Ett spel som är klappat och klart när man får det (undantag patch/fixar & exp. pack) och kostar 5-600kr är den mest hållfasta vägen att gå.

Världen glömmer av det gamla hederliga med en enkel www sida istället för facebook-connected osv osv.. En plastförseglad plastförpackning med en plastskiva på enkla xxx.xxx.x.xx:xxx servrar... Vart tog ni vägen??

Va? Ett företag som är ute efter pengar? Det går ju inte för sig! Komma här och gå med vinst! Vad är det för trams?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Luxor ABC80:

AC-130H Spectre ???!!!

2x20mm Gatling, 1x40mm L60 (Bofors!), 1x105mm howitzer !!!!

Rockar denna lika fett som i verkligheten och i MW3 så kommer allt att handla om den i de banor som den är med.

Ok vad är nästa steg i BF ? B52 ? 30 TON Bomber som man kan släppa på motståndaren !

Ptja i BF2 kunde man skjuta iväg artilleri var 15de sekund (om inte minnet sviker). Betydligt grövre grejjer än vad ett litet flygplan orkar ta med

http://www.youtube.com/watch?v=3Hq6r_WsRQA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Så det är därför till exempel Valve släpper ibland eller oftast gratismaterial till sina spel? Spel som är free to play bara växer allt mer nu för tiden. EA ligger pyrt till och de försöker därför att skapa intressanta expansioner för att mjölka ur oss pengar, så att de kan leva längre. Mycket förståeligt, men de borde inte ta 150 SEK för bara några få saker. 20 SEK eller 40 SEK låter mer rimligt.

Köp inte varan om du inte tycker den är värd det?
Personligen så stödjer jag mer än gärna spelindustrin i hopp om att få se riktigt grymma spel i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R.Boberg:

Köp inte varan om du inte tycker den är värd det?
Personligen så stödjer jag mer än gärna spelindustrin i hopp om att få se riktigt grymma spel i framtiden.

Jag äger inte ens Battlefield 3. Har valt att inte köpa det, på grund av speltjänsten Origin. Steam forever and ever! <3

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Var och hämtade en TrackIR 5 på posten idag, och köpte Logitech G940 för några dagar sedan.

Jajemen, *antecknar*

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Luxor ABC80:

AC-130H Spectre ???!!!

2x20mm Gatling, 1x40mm L60 (Bofors!), 1x105mm howitzer !!!!

Rockar denna lika fett som i verkligheten och i MW3 så kommer allt att handla om den i de banor som den är med.

Ok vad är nästa steg i BF ? B52 ? 30 TON Bomber som man kan släppa på motståndaren !

Noterade hur långsam den är och hur lite försvar den har? Det är den stora svagheten. Den lär vara sjukt lätt att skjuta ner om den inte har ett flygplan som vaktar den.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Airikr:

150 SEK är mycket, speciellt om det man skaffar bara innehåller några extra saker som kan jämföras med en påse lösgodis för kanske 20 SEK.

Tycker du det är för dyrt, då köper du inte. Tycker du det är värt prislappen, då köper du!

Behöver inte vara svårare än så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Att flyga viper/havoc kräver extremt bra samarbete nu förtiden, förut var det annat. Jets, marksoldater, vanliga pansarvagnar, AA, stationära AA, LAV, och andra helikoptrar, ALLT kan ta ner dig.

Har spelat dagligen sedan det släpptes nästan. Varje patch har gjort jets och helis kraftfullare jämtemot landfordon. Stationära AA används bara för att förhindra baserape. Knappt det kan de klara av. De är för svaga. Men du är ju bara korkad om du flyger över där. Allt annat är ett skämt. Bara jets och andra helis kan ta ut helis. Både pilot och gunner har flares. Lägg till det ECM-jammer och en below radar som har en övre gräns som är löjligt hög. Mobile-AA har väldigt kort räckvidd och en normal heli-pilot lägger sig bara utom räckhåll och skjuter de halvmålsökande robotarna(som konstigt nog har oändlig räckvidd) eller använde TV-missilen. Förutsatt att jetsen inte slagit ut den först. För dem är det ännu lättare. Dessutom har inte alla banor mobile-AA
Hade spelet varit balanserat hade inte varenda match haft jet- och heli-piloter högst upp på scoreboarden med överlägsna poäng och K/D-ratios.

Vi försöker ibland med en squad som alla kör voice. En med soflam. Två med javelin och en support. DET GÅR INTE ATT FÅ NER EN HELIKOPTER. Såvida det inte är en pilot som flyger för första gången. Du får gärna visa en video hur du gör i så fall.

Visa signatur

| ASRock K8Upgrade-760GX | s754 AMD Sempron 3100+@2.4 GHz | 2x256 TwimMOS PC2700 CL2 | Radeon 9800pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Tycker du det är för dyrt, då köper du inte. Tycker du det är värt prislappen, då köper du!

Behöver inte vara svårare än så

Kan inget annat än hålla med.

Tycker det är förövrigt lite skrattretande att folk tycker 150kr för flera timmars underhållning är dyrt.

Permalänk
Medlem

EA får mig att må illa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Tycker du det är för dyrt, då köper du inte. Tycker du det är värt prislappen, då köper du!

Behöver inte vara svårare än så

Håller med dig

Skrivet av sunnis:

Tycker det är förövrigt lite skrattretande att folk tycker 150kr för flera timmars underhållning är dyrt.

Originalspelet (Battlefield 3) kostar antingen 300 SEK eller 500 SEK (beroende på paket). Om man har köpt Close Quarters har man kort sagt köpt spelet för 449 SEK eller 649 SEK. Köper man den kommande expansionen, är priset helt plötsligt uppe på 600 SEK eller 800 SEK, vilket är svindyrt! Om Armored Kill hade kostat 20-40 SEK, skulle spelet inte vara lika dyrt.

Man måste se helheten och inte bara på det enskilda priset, vilket många tyvärr inte gör! Vi som är fattiga kan inte köpa såhär dyra spel i längden. Då är det bättre att man går till affären istället och köper mat för 150 SEK.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Så det är därför till exempel Valve släpper ibland eller oftast gratismaterial till sina spel? Spel som är free to play bara växer allt mer nu för tiden. EA ligger pyrt till och de försöker därför att skapa intressanta expansioner för att mjölka ur oss pengar, så att de kan leva längre. Mycket förståeligt, men de borde inte ta 150 SEK för bara några få saker. 20 SEK eller 40 SEK låter mer rimligt.

Så 20-50 timmars arbetstid för DICE i ren arbetskraft,
plus att man betalar för nya funktioner, nya banor och nytt innehåll, och det är värt 20-40 kronor?
Märks att du kommit ifrån MMORPG träsket, för 20-40 kronor så får man ett svärd eller något annat i såna spel, man får inte 10 vapen, flera banor och nytt innehåll för de pengarna.
I MMORPG motsvarighet så skulle det kosta 500 spänn i ett sånt spel.

Sen kommer free-2-play spel inte att bli stort, inte för FPS spel och single-player spel iallafall. sådesså.

Permalänk
Skrivet av bazookan:

Nej, men 800kr ungefär

Jag tycker att Armored kill ser riktigt roligt ut! Någon vänlig person här på Sweclockers som vet om man kan köpa Premium lite billigare? Det var en fisk som viskade till mig, att man kan köpa det för en reducerad summa någonstans

Själv köpte jag BFP via amazon.co.uk för cirka 350 kr. Ett bra köp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Så 20-50 timmars arbetstid för DICE i ren arbetskraft,
plus att man betalar för nya funktioner, nya banor och nytt innehåll, och det är värt 20-40 kronor?
Märks att du kommit ifrån MMORPG träsket, för 20-40 kronor så får man ett svärd eller något annat i såna spel, man får inte 10 vapen, flera banor och nytt innehåll för de pengarna.
I MMORPG motsvarighet så skulle det kosta 500 spänn i ett sånt spel.

Sen kommer free-2-play spel inte att bli stort, inte för FPS spel och single-player spel iallafall. sådesså.

Lite roligt faktiskt. Jag spelar aldrig MMORPG-spel nu för tiden De är för dyra i längden.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Håller med dig

Originalspelet (Battlefield 3) kostar antingen 300 SEK eller 500 SEK (beroende på paket). Om man har köpt Close Quarters har man kort sagt köpt spelet för 449 SEK eller 649 SEK. Köper man den kommande expansionen, är priset helt plötsligt uppe på 600 SEK eller 800 SEK, vilket är svindyrt! Om Armored Kill hade kostat 20-40 SEK, skulle spelet inte vara lika dyrt.

Man måste se helheten och inte bara på det enskilda priset, vilket många tyvärr inte gör! Vi som är fattiga kan inte köpa såhär dyra spel i längden. Då är det bättre att man går till affären istället och köper mat för 150 SEK.

Ja spel är ju inte direkt en mänsklig rättighet så självklart kan inte alla spela alla godbitar som kommer ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Så det är därför till exempel Valve släpper ibland eller oftast gratismaterial till sina spel? Spel som är free to play bara växer allt mer nu för tiden. EA ligger pyrt till och de försöker därför att skapa intressanta expansioner för att mjölka ur oss pengar, så att de kan leva längre. Mycket förståeligt, men de borde inte ta 150 SEK för bara några få saker. 20 SEK eller 40 SEK låter mer rimligt.

Ska du verkligen jämföra med Free to play? Jämför med tex lol. Vill du ha bra champions måste du spela jävligt mycket eller betala. Du får heller inte tillgång allt innan lvl 30 som tar en jäkla massor tid.

400kr kostar premium från Webhallen och då får man alla 5 expansionen + annat. Jämför det med pengarna folk lägger på "Free to play' spelen.

Skickades från m.sweclockers.com