vilka hörlurar, kan inget om detta, hjälp mig

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Om folk kan lämna spåret audiofili så har jag en rekommendation:
ASTRO Gaming A40 eller A50, den senare är trådlös.
http://www.astrogaming.com/a40/wired/a40-audio-system-astro-e...
Ska tydligen vara det bästa du kan komma över när det gäller gaming, och har fått toppbetyg överallt. Används även officiellt i MLG.

Permalänk
Medlem

Kört med Sennheiser 650 sen de släpptes. Använt både till musik och spelande, även lite houseprod på sena nätter. Sjukt nöjd med dem. Öronkuddarna är det ända som blev slitet, men det var bara att byta för nån hundring. Varför de inte skulle passa till spel förstår jag verkligen inte. Väldigt bra ljudåtergivning både vid låg och hög volym, går att bli döv med lurarna förutsatt att ditt ljudkort orkar driva dem. Kör själv en hörlursamp till mina då ljudkortet i datorn (x-fi) inte orkar driva dem riktigt. Kan även nämna att det låter en hel del utanför lurarna.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Någon på forumet som säljer sina 600 ohm premium dt990 lurar för 1700, grymt pris, kolla dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfisse:

Kört med Sennheiser 650 sen de släpptes. Använt både till musik och spelande, även lite houseprod på sena nätter. Sjukt nöjd med dem. Öronkuddarna är det ända som blev slitet, men det var bara att byta för nån hundring. Varför de inte skulle passa till spel förstår jag verkligen inte. Väldigt bra ljudåtergivning både vid låg och hög volym, går att bli döv med lurarna förutsatt att ditt ljudkort orkar driva dem. Kör själv en hörlursamp till mina då ljudkortet i datorn (x-fi) inte orkar driva dem riktigt. Kan även nämna att det låter en hel del utanför lurarna.

inte särskilt insatt i lurar av den här kalibern, men när jag skummat runt så brukar 600 eller 650 benämnas som mörka.
Gissninsvis är dessa inte lika duktiga som renodlade gaming headsets på att plocka up "dörren på inferno", och liknande udda händelser.

troligen inget man märker av i vanliga fall.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av mrfisse:

När man bygger hörlurar måste man ömsesidigt välja ut komponenter efter kundens behov. De egenskaper som prioriteras i spel, exempelvis all typ av placering, stöds inte på samma sett i ett par hörlurar som är gjorda för att ge så bra musikupplevelse som möjligt. Visst, de duger säkert, men det kommer inte bli lika bra åt varken ena eller andra hållet; ett par gaminglurar kommer inte ge bra ljud i jämförelese med ett par audifil-lurar, och dessa kommer inte prestera i spel på samma nivå, de är begränsade tilll sina komponenter. Det finns ingen duktig spelare, trots sponsring, som sätter sig i någon typ av FPS eller MOBA med ett par Sennheiser, AKG, Denon, Fischer etc.

Sen får alla andra tomtar som har erfarenhet av en hörlur de tycker är "the bomb" säga vad de vill, men det är ett faktum

Permalänk
Medlem
Skrivet av JakeHimself:

När man bygger hörlurar måste man ömsesidigt välja ut komponenter efter kundens behov. De egenskaper som prioriteras i spel, exempelvis all typ av placering, stöds inte på samma sett i ett par hörlurar som är gjorda för att ge så bra musikupplevelse som möjligt. Visst, de duger säkert, men det kommer inte bli lika bra åt varken ena eller andra hållet; ett par gaminglurar kommer inte ge bra ljud i jämförelese med ett par audifil-lurar, och dessa kommer inte prestera i spel på samma nivå, de är begränsade tilll sina komponenter. Det finns ingen duktig spelare, trots sponsring, som sätter sig i någon typ av FPS eller MOBA med ett par Sennheiser, AKG, Denon, Fischer etc.

Sen får alla andra tomtar som har erfarenhet av en hörlur de tycker är "the bomb" säga vad de vill, men det är ett faktum

Vad menar du med begränsade till sina komponenter? Du menar att att ett par gaming lurar skulle vara bättre på att återge stereo ljud i ett spel än ett par "audiofil" lurar? Då skulle jag gärna vilja veta på vilket sätt detta skulle vara. Stereo är stereo... Annat skulle väl vara om man isfall köpte ett par värdelösa sorrundlurar möjligvis. Att de duktiga lirarna sitter på gaminglurar lär ha mer med att göra att t.ex Sennheiser och AKG inte ser någon mening med att gå in och sponsra och eventuellt att det sitter en mikrofon på dem.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Han pratar i nattmössan. Mina beyer lurar är hundra gånger bättre än mina gamla steelseries siberia lurar i spel. Jag kan positionera tanks i arma2 på mycket längre avstånd än vad kunde med sibierna lurarna. Soundstaget är mycket större = lättare för att positionera, klarare ljudbild = hör saker lättare, båda dessa egenskaper får man med audiofil lurar.