vilka hörlurar, kan inget om detta, hjälp mig

Permalänk
Medlem

vilka hörlurar, kan inget om detta, hjälp mig

jag har aldrig haft hörlurar förut så nu är jag helt i era händer, Jag ska bara ha det till spel främst bf3.
jag har en budget upp till 3000kr

behöver inte vara någon mic på hörluren
jag har snokat runt på forumet och många rekommenderar något som heter Sennheiser PC360 Gaming, dom har inte Aktiv brusreducering på varken mic eller hörlurar, är det något man bör ha.

har även tittat på dessa på prisjakten: Audio Technica ATH-AD700 och Creative Sound Blaster Tactic3D Omega men vet inte om dom är bra,

Jag kanske ska tillägga att jag kör med ett asus xonar essence stx som har en Mikrofoningång på 6,3mm.
Till dom så kör jag ett par golvhögtalare B&W CM 9, måste ha ett par hörlurar då grannarna börja klaga.

Permalänk
Medlem

Bryr du dig om bra ljud så köp inget som heter gaming. Som mic rekommenderar jag: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=127868 . Den är billig, låter bra och har mer eller mindre inget brus, inga drivrutiner behövs och den har en enkel on/off switch. När det gäller lurar så hade jag köpt Sennheiser HD600, AKG K701/Q701 ifall du har lågt bakgrundsljud i bostaden.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Enligt en snubbe (MadLustEnvy) på Head Fi som testat många hörlurar för gaming är HD600 inge bra alls för gaming. Däremot är både AD700 och K702/Q702/K701/Q701 jädrans bra för att höra var fienden är, men dessa lurar har knappt någon bas för att ge spelaren mer inlevelse. Lurar med aktiv brusreducering brukar vara rätt dyra med en medmåttlig ljudkvalitet.
Vill du ha inlevelse och känna att du är på slagfältet eller äga sönder folk och höra deras exakta position t.o.m genom väggar?

Visa signatur

Det finns fem personlighetstyper på Sweclockers:
1. Ryttare 2. Hycklare 3. PK-nissar
4. Folk-som-inte-kan-resonera/argumentera-for-shit-men-ändå-ska-göra-det-in-i-döden typen
5.Jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av lil_tiger.95:

men dessa lurar har knappt någon bas för att ge spelaren mer inlevelse.

Snälla, det är audiofillurar som är gjorda för att ge ett så korrekt ljud som möjligt. Inte något gamingheadset med lysdioder.

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Snälla, det är audiofillurar som är gjorda för att ge ett så korrekt ljud som möjligt. Inte något gamingheadset med lysdioder.

Klart, men vill man ha inlevelse så vill man ha bra (och mycket) bas som skakar skallbenet när en granat smäller av och dödar kompisen brevid, har själv inte hört AD700 men ska citera en snubbe som försökte förklara hur basen på dessa låter: "Like a tin can trying to imitate a woofer"

Visa signatur

4. Folk-som-inte-kan-resonera/argumentera-for-shit-men-ändå-ska-göra-det-in-i-döden typen
5.Jag

Permalänk

Har själv Sennheiser PC360 och till spelande duger dem alldeles utmärkt, låter riktigt bra i BF3 och man hör tydligt vart fienderna är osv, till musik däremot.. inte så mycket, basen kan kännas "tunn" och andra gånger burkig..(inget som märks av i spel och kan förbättras avsevärt med EQ)

Mikrofonen låter ok enligt folk man pratar med, så länge man inte sitter och flåsar direkt in i den.

Sen finns ju alltid möjligheten att köpa hörlurar och mikrofon separat men om det ska användas till spelande kan det kännas lite bökigt att behöva dra fram mikrofonen hela tiden.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lil_tiger.95:

Klart, men vill man ha inlevelse så vill man ha bra (och mycket) bas som skakar skallbenet när en granat smäller av och dödar kompisen brevid

Hörlurar kan inte reproducera bas likadant som högtalare, och rätt mängd bas ska redan finnas i spelet. Det man isf kanske ska titta på är en "buttkicker" som får hela stolen att vibrera. Köpte själv AKGs headset för att det kom från AKG och jag trodde att det skulle låta någolunda bra, men icke. Det hade så SJUKT mycket bas att det inte gick att använda, i och med att basen var så stark så låter allt med lite bas väldigt tjockt och bloatat i och med att de plötsligt fick massor av bas. Skulle man plöja ner 3000:- för rent "gaming ljud" så hade jag nog köpt Qpads headet iaf

Visa signatur

100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av lil_tiger.95:

Enligt en snubbe (MadLustEnvy) på Head Fi som testat många hörlurar för gaming är HD600 inge bra alls för gaming. Däremot är både AD700 och K702/Q702/K701/Q701 jädrans bra för att höra var fienden är, men dessa lurar har knappt någon bas för att ge spelaren mer inlevelse. Lurar med aktiv brusreducering brukar vara rätt dyra med en medmåttlig ljudkvalitet.
Vill du ha inlevelse och känna att du är på slagfältet eller äga sönder folk och höra deras exakta position t.o.m genom väggar?

Jag kan inte hitta det du påstår om HD 600 här:

http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gami...

Permalänk
Medlem

Både Sennheiser PC350 och PC360 är riktigt bra allround lurar måste jag säga! Sen klart det beror ju lite på vad man har för ljudkort kanske. Min egen åsikt är att integrerade på moderkortet faktiskt inte är någon höjdare, men smaken är väl som baken sägs det

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC350 det är headsetet väl.. runt 1200-1500kr ?
har haft flera av det.. är väl bra ljud för att vara headset.. men tycker det var sådär till musiklyssning.

Har du provat B&W hörlurarna.. gillar dom ganska mycket iaf, prova dom om du har någon Hi-Fi klubben butik i närheten
Har haft sony som var skönare fit på och också mycket bra ljud.. var deras MDR serie riktigt stora men väldigt lätta.. prislapp var ca 1500kr.

Aldrig haft Audio Technica men dom ska vara bra.

Permalänk
Medlem

har haft ett par sennheiser 360 i kanske 1.5 år nu och är super nöjd.

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™

Permalänk
Medlem

så får skriva från mobilen datorn dog.

hifi ljud har jag så jag klarar mig. dom hära hörlurarna ska bara vara till spel inget annat. Det jag vill få ut av lurarna ..... man ska kunna höra vart en fiende är om den är i närheten tex bakom ett hörn eller liknande. Man ska höra vartifrån ett skott kom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joche_87:

så får skriva från mobilen datorn dog.

hifi ljud har jag så jag klarar mig. dom hära hörlurarna ska bara vara till spel inget annat. Det jag vill få ut av lurarna ..... man ska kunna höra vart en fiende är om den är i närheten tex bakom ett hörn eller liknande. Man ska höra vartifrån ett skott kom.

Det klarar alla lurar av, men du vill ha tips på bra lurar och det får du men vad vi tycker är bra behöver inte betyda att du tycker likadant då ljud uppfattas subjektivt, det jag kan säga är att du får vad du betalar för och dom bästa eler snarare skönaste lurarna som man kan ha på sig under väldigt lång tid är dom vars själva öronkuddar inte trycker på själva öronen utan på skallbenet och som inte har ett alltför hårt anliggningstryck.

Typ Sennheiser HD600, HD650, HD700 och HD800, att dessa lurar dessutom har vunnit flera oberoende tester och fått utmärkelser som det bästa av det bästa inom hifi världen är ju knappast något som är negativt i sig, det enda som är negativt är väl priset men som sagt man får vad man betalar för...

Permalänk
Medlem

jag ska kolla lite på dessa sennheiser få se vad det är.

Permalänk
Skrivet av milla_66:

Svårt att söka? Sidan 122...
HD 650 ska inte heller vara de bästa för gaming (enligt någon snubbe i samma tråd, tror ni mig inte? SÖK!) Så jag hade inte tagit risken på någon av dessa.
Hade jag varit du hade jag köpt K701/K702, fast vill du inte lägga så mycket så ska dessa inte särskillt mycket bättre än AD700. Värt att notera, om man har litet huvud så ska det tydligen vara svårt att få AD 700 att sitta rätt runt öronen.

Visa signatur

5.Jag

Permalänk
Medlem

ja nu har jag ju litet huvud. kanske skulle ha skrivit det också. sennheiser serien är ganska så dyr såg jag och jag har nog inte råd med dom tyvärr.
för ljudkvalite är dom nog topen om man lyssnar på musik men frågan är om jag behöver hifi lurar för spel. Är det så att ju bättre lurar man har desto bättre i spel, så kan det väll inte var.

Permalänk
Skrivet av joche_87:

ja nu har jag ju litet huvud. kanske skulle ha skrivit det också. sennheiser serien är ganska så dyr såg jag och jag har nog inte råd med dom tyvärr.
för ljudkvalite är dom nog topen om man lyssnar på musik men frågan är om jag behöver hifi lurar för spel. Är det så att ju bättre lurar man har desto bättre i spel, så kan det väll inte var.

Nej du har nog rätt, de sämre hörlurarna borde prestera bättre i spel. Så isåfall duger nog ett par lurar från siba för 100 kr.
EDIT: Vill inte vara dryg men snälla tänk på vad du ställer för frågor.

Visa signatur

5.Jag

Permalänk
Skrivet av lil_tiger.95:

Nej du har nog rätt, de sämre hörlurarna borde prestera bättre i spel. Så isåfall duger nog ett par lurar från siba för 100 kr.
EDIT: Vill inte vara dryg men snälla tänk på vad du ställer för frågor.

Så då skulle dessa vara bra för gaming? http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2519492&ref=searc...

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R3 CPU i7 3770k @4,1ghz Moderkort Asus P8Z77-V
Ram Corsair Vengeance 1600MHz LP 16GB Grafikkort Asus Gtx 670 DCUII (Top)
Hårddisk Samsung 830 128gb PSU

Permalänk
Medlem

vad jag menade var att ett par 10,000kr hörlurar från B&W för hi fi bruk kanske inte alls är lika bra i spel som ett gaming headset för 6000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av joche_87:

vad jag menade var att ett par 10,000kr hörlurar från B&W för hi fi bruk kanske inte alls är lika bra i spel som ett gaming headset för 6000kr

Läser du vad du skriver, hörlurar är hörlurar vad som skilljer sig mellan dom är elementen designen som ger en ljudbild som tillverkaren vill få. Gaming lurar från 200kr och uppåt gör bara en eller två saker. Mellanregistret upp och vissa drar även bas till överdriven väg. Att Sennheiser inte kan få fram bas är allt annat än dumheter.. Det enda är att de är gjorda att ge så neutral ljudbild som möjligt. Vill du ha mer finns det EQ som löser sånt.

Vill du ha överdriven bas köp Beats.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lil_tiger.95:

Svårt att söka? Sidan 122...
HD 650 ska inte heller vara de bästa för gaming (enligt någon snubbe i samma tråd, tror ni mig inte? SÖK!) Så jag hade inte tagit risken på någon av dessa.
Hade jag varit du hade jag köpt K701/K702, fast vill du inte lägga så mycket så ska dessa inte särskillt mycket bättre än AD700. Värt att notera, om man har litet huvud så ska det tydligen vara svårt att få AD 700 att sitta rätt runt öronen.

Svårt att läsa eller!?... Madlustenvy som är artikelförfattaren och den som verkligen kan något om detta dömer inte ut dom däremot gör två medlemmar det på grundval efter att ha testat några få hörlurar... men vad vet jag egentligen som bara har erfarenhet av lurar i prisspannet 199-10950:-

Permalänk
Skrivet av milla_66:

Svårt att läsa eller!?... Madlustenvy som är artikelförfattaren och den som verkligen kan något om detta dömer inte ut dom däremot gör två medlemmar det på grundval efter att ha testat några få hörlurar... men vad vet jag egentligen som bara har erfarenhet av lurar i prisspannet 199-10950:-

Ok, så först har vi GrimzzR som vi inte vet något om som säger att HD600 inte är något för gaming. Sen har vi Nigakinu som liksom har 18 stycken IEM/Hörlurar som säger att de är bra men han föredrar DT880 för bättre accuracy och HD600 för mer inlevelse pga att de har fetare bas (sorry jag hade fel, HD600 kan ge bra/mycket bas) och så har vi Shamrock som har 7 stycken DYRA lurar som säger att HD600 inte lämpar sig för gaming. Jag tror nog dessa tre personerna har mer erfarenhet än dig. Dessutom, varför ska han ta risken med HD600 som fått blandad kritik när MLE själv säger att K701/K702 är bäst för "ljudlig träffsäkerhet"?

Visa signatur

5.Jag

Permalänk
Skrivet av Avatarbabe:

Min kompis har sånna, låter som har klipper gräset när han joinar skype

Permalänk
Rekordmedlem

Är det någon som testat den nya Sennheiser Amperior? Det är en intressant lur i den här prisklassen om man inte kan ha en öppen lur, den har ju fått lysande kritik och jag har inte haft möjlighet att lyssna på den själv än men är väldigt nyfiken på hur den presterar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Är sladd det som gäller eller går det bra även med trådlöst, det dryga med det är väll att den lär laddas var 6e timme.

Permalänk
Medlem

tja då var det bara att välja då, har kollat ut dom hära lurarna och dom tror jag blir bra för mig.

nu är det som så många säger att man gillar olika vad kommer till ljud.
har lite problem att välja bara så vad tar man. kommer aldrig att lyssna på musik eller film i lurarna bara spela med dom, kommer förmodligen att sitta på imer än 5 timmar i sträck så komfort är mycket viktigt .

AKG K 701
Audio Technica ATH-AD700
Beyerdynamic DT880
Sennheiser PC360 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av lil_tiger.95:

Ok, så först har vi GrimzzR som vi inte vet något om som säger att HD600 inte är något för gaming. Sen har vi Nigakinu som liksom har 18 stycken IEM/Hörlurar som säger att de är bra men han föredrar DT880 för bättre accuracy och HD600 för mer inlevelse pga att de har fetare bas (sorry jag hade fel, HD600 kan ge bra/mycket bas) och så har vi Shamrock som har 7 stycken DYRA lurar som säger att HD600 inte lämpar sig för gaming. Jag tror nog dessa tre personerna har mer erfarenhet än dig. Dessutom, varför ska han ta risken med HD600 som fått blandad kritik när MLE själv säger att K701/K702 är bäst för "ljudlig träffsäkerhet"?

Uppenbarligen har jag mer koll än dig då jag äger HD600 och använder dom dagligen sedan drygt 10 år... Basen är inte utmärkande för dom lurarna eller någon annan av dess efterföljare men använder man sig av någon typ av equalizer så kan alla lurar ge mer bas. Till skillnad från dig så baserar jag inte mina råd på vad jag läser enbart utan jag ger råd efter egna erfarenheter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av joche_87:

tja då var det bara att välja då, har kollat ut dom hära lurarna och dom tror jag blir bra för mig.

har lite problem att välja bara så vad tar man. kommer aldrig att lyssna på musik eller film i lurarna bara spela med dom, kommer förmodligen att sitta på imer än 5 timmar i sträck så komfort är mycket viktigt .

AKG K 701
Audio Technica ATH-AD700
Beyerdynamic DT880
Sennheiser PC360 Gaming

Av dessa är det nog AKG luren som är mest bekväm och kabeln är utbytbar kolla upp om det går att byta ut öronkuddarna, tänk på att det inte går att byta ut kabeln på Beyerdynamic luren, går kabeln sönder får du köpa en ny lur, Sennheiser luren är nog den sämsta i det här gänget och den minst bekväma pga dåliga justeringsmöjligheter av huvudbygeln och öronkuddarna är inte utbytbara, inte den här kabeln är utbytbar.

Just detta med öronkuddar tål att tänka på, dom flesta lurar har utbytbara kuddar men dom som har kuddar utav läder eller konstmaterial blir väldigt varma att ha på sig en längre tid då det materialet ligger vädigt tätt mot huden och då blir varmt och svettigt och kostnaden för öronkuddarna kan ju vara värt att tänka på också dessutom är kuddar av läder dyrare än kuddar av microfiber.

På mina HD600 har jag nog bytt öronkuddar 5-6 gånger under dom drygt 10 år som jag har använt dom till en kostnad av ca 400:- vid varje tillfälle och kabeln har jag behövt byta en gång för ca 450:-.

Permalänk
Skrivet av joche_87:

AKG K 701
Audio Technica ATH-AD700
Beyerdynamic DT880
Sennheiser PC360 Gaming

AD 700 kan som sagt vara för stor för ditt huvud, DT880 tror jag behöver ampas bra för att prestera som bäst. Av dessa lurar så hade jag, om dessa BARA ska användas till gaming, valt K701.

Skrivet av milla_66:

Uppenbarligen har jag mer koll än dig då jag äger HD600 och använder dom dagligen sedan drygt 10 år... Basen är inte utmärkande för dom lurarna eller någon annan av dess efterföljare men använder man sig av någon typ av equalizer så kan alla lurar ge mer bas. Till skillnad från dig så baserar jag inte mina råd på vad jag läser enbart utan jag ger råd efter egna erfarenheter...

Alltså snälla vad envis du är... jag har redan motbevisat ditt påstående där åtminstone två stycken ERFARNA personer från head fi båda påstår att HD600 inte är de bästa för träffsäker ljudbild och scen. Och så har MadLustEnvy som testat massa hörlurar med DH sagt att de bästa är K701 och eftersom HD600 fått blandad kritik så är det bättre att gå på ett beprövat par hörlurar istället för att försöka övertala TS att gambla på ett par hörlurar som är 600 kr dyrare än K701. Dessutom är det ju rätt korkat att säga att jag bara går på vad jag läst för det är ju exakt vad TS kommer göra när han köper hörlurar. Jag tänker inte hålla på att motbevisa dig till tidens ände, jag har uppfyllt mitt syfte och övertalat TS om att utesluta HD600.

Visa signatur

5.Jag

Permalänk
Medlem

eockej nu börjar säcken på att knytas ihopp. ska kolla lite på vilka som man kan byta ut öronkuddarna på som ovan sa tidigare och så blir det hära nog väldigt bra. tack alla för eran tid, uppfattning och tycke i frågan.
mvh jocke