HD 4000 samtidigt som GTX 580?

Permalänk

HD 4000 samtidigt som GTX 580?

Tjena!
Skaffade ett GTX 580 för ett tag sen. Nu hade jag tänkt koppla in en till skärm via VGA. Eftersom jag
inte har någon DVI --> VGA adapter så tänkte jag att det kanske funkar att koppla den via moderkortets VGA-port.
Men det gick inte! Skärmen är bara i standby, men datorn känner av att den är inkopplad. Frågan är om Nvidia drivrutinerna
ersatte Intels eller om det bara inte funkar att koppla som jag har gjort?

/Emil

Permalänk

jag var tvungen att installera intel drivers för dess gpu, så kan hoppa mellan mina nu om jag behöver.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk

Kan du köra båda skärmarna samtidigt? En som drivs av Intels Gpu och en med kortet?

Permalänk

ja jag har provat och det fungerar

edit: jag märkte att för lite RAM till gpun (intel) gjorde att den inte ville hoppa igång av någon anledning, kan ha med upplösning eller något annat att göra? 64mb ram så fungerade min iaf.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk

Just nu funkar det inte ens att installera drivrutinerna. Får bara ett felmeddelande som säger "Datorn uppfyller inte minimikraven för att installera programmet" Innan jag skaffade grafikkortet så körde jag med Intels gpu, men då tror jag drivrutinerna kom från windows update...