Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

någon som testade GW2 i 2560x1440 eller högre ?

och isf hur bra flöt det på för er ?
med dator i sign var det helt ospelbart med högsta möjliga inställningar och 0xAA.

har beställt ett MSI GTX 680 Lightning idag så hoppas det ger några fps extra till release.

kanske tillochmed någon som spelade med ett 680, isf hur gick det?

ni som spelade i 1080p behöver ej svara endast 2560x1440 och uppåt är det jag vill ha svar på.

tack på förhand!

Jag lirade med datorn i sig (ser ut att vara väldigt lik din). Flöt hyffsat om man tweakade inställningarna lite, typ satte shadows på low och lite annat. PvP arenor och områden med inte så mycket folk så var det absolut inga problem (60fps stabilt), i övrigt misstänker jag att jag hade mellan 30-60fps (finns ingen inbyggd fpsmätare så). Om det var ospelbart för dig och du inte kunde få det spelbart med lite tweaks så kan det vara för att du körde en viss version av drivrutinerna som var buggade.

Jag har dock en ganska utdaterad processor, tror det är därför jag får drops när det är mycket folk på skärmen.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Jag lirade med datorn i sig (ser ut att vara väldigt lik din). Flöt hyffsat om man tweakade inställningarna lite, typ satte shadows på low och lite annat. PvP arenor och områden med inte så mycket folk så var det absolut inga problem (60fps stabilt), i övrigt misstänker jag att jag hade mellan 30-60fps (finns ingen inbyggd fpsmätare så). Om det var ospelbart för dig och du inte kunde få det spelbart med lite tweaks så kan det vara för att du körde en viss version av drivrutinerna som var buggade.

Jag har dock en ganska utdaterad processor, tror det är därför jag får drops när det är mycket folk på skärmen.

okey jag har 304.79 och har ej läst på vilka drivers som funkar bäst till just gw2.

jag testade ställa ner shadows men blev ingen skillnad däremot när man sänkte reflections och texturer då märktes en tydlig fps ökning.

med ospelbart menar jag under 35 ungefär men det är ju som du skrev bara i folktäta större event eller i vissa delar av världen som var extra krävande.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Ja! Glömde helt bort att posta det Det jag fick höra var att webshopen är nerlagd under ordnade former och inte tvärdött på grund av Game UK. Det innebär att det endast är hemsidan som är nerlagd så det inte går att lägga nya beställningar, men redan lagda beställningar kommer skickas som om inget hänt.

We are safe

Skönt att höra

Antar att det är dags för mig att byta avatar när GW2 är släppt

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maniac:

Skönt att höra

Antar att det är dags för mig att byta avatar när GW2 är släppt

Den som är så vacker? Du kan ju ha kvar den som ett nostalgiminne

Permalänk
Medlem

bara en månad kvar nu! taggad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulanka:

bara en månad kvar nu! taggad!

Men två och en halv miljon sekunder :'(

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
På en pirat.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

trodde inte det var såpass att man inte ens fick nämna nedladdning
men men, jag ska inte göra om det

Permalänk
Medlem

Match mellan två stycken topplag i sPvP. Super Squad vs. Team Paradigm:

http://youtu.be/a8MPEDF3sH4

Permalänk
Medlem

25 dagar kvar idag för de som preordrat, YAY!
(förlåt! men jag sitter faktiskt och räknar ner tiden )

Vilken Race och Profession tänker ni lira?
För min del lutar det åt
Charr / Sylvari Necro!

Permalänk
Medlem

Human ranger!

Permalänk
Medlem

För mig blir det sylvari guardian

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig spelat något MMO förut - vilken klass kan ni rekommendera mig? Skulle Guardian eller Warrior passa bra?

Permalänk
Medlem

aluminium: Finns nog ingen klass som skulle passa bättre än någon annan... ta den ras/klass du tycker verkar mest intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Jag har aldrig spelat något MMO förut - vilken klass kan ni rekommendera mig? Skulle Guardian eller Warrior passa bra?

Melee är generellt lite svårare (har varit i betorna iaf) speciellt om man väger in Dungeons. Om du väljer melllan Guardian eller Warrior skulle jag tagit Warrior då de även är riktigt bra på ranged dmg vilket kan vara en fördel ibland. Rifle Warrior har bra debuffar och range.

Permalänk

Just nu finns det i spelet ingen vettig anledning att välja melee. Man klarar ändå inte av att stå på nära håll och slå i dungeons, hoppas dom fixar det så snart som möjligt på ett eller annat sätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

25 dagar kvar idag för de som preordrat, YAY!
(förlåt! men jag sitter faktiskt och räknar ner tiden )

Vilken Race och Profession tänker ni lira?
För min del lutar det åt
Charr / Sylvari Necro!

Du är inte ensam...

Startade launchern igår och fick en uppdatering på nästan 600mb. Dåligt sugen man vart på att spela...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Du är inte ensam...

Startade launchern igår och fick en uppdatering på nästan 600mb. Dåligt sugen man vart på att spela...

Tack för informationen, då uppdaterar jag min också..

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Melee är generellt lite svårare (har varit i betorna iaf) speciellt om man väger in Dungeons. Om du väljer melllan Guardian eller Warrior skulle jag tagit Warrior då de även är riktigt bra på ranged dmg vilket kan vara en fördel ibland. Rifle Warrior har bra debuffar och range.

Okej. Tror att jag vill köra melee ändå, så det blir nog Warrior.

Permalänk
Medlem

human warrior är givet för mig sm första gubbe då det var just den kombon jag hade i gw1 beta och när spelet släpptes

Permalänk
Medlem

For those of you looking forward to headstart, it will begin on August 25 at 00:00 PACIFIC Time. ~RB2

Det är kl 0900 svensk tid.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

We will be conducting a stress test on Thursday, August 2 from 12:00 Noon PACIFIC Time to 4:00 PM PACIFIC Time.

Unlike previous stress tests, we will be actively working on the game during the event, so you might experience connectivity problems or discover features that are not working as designed. Any issues you experience are a result of the rigorous conditions of the stress test, and are in no way representative of the state of the game at launch. By participating in this stress test, you’re helping us make Guild Wars 2 a better game. Thanks for your cooperation—we’ll see you in-game! ~RB2

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

For those of you looking forward to headstart, it will begin on August 25 at 00:00 PACIFIC Time. ~RB2

Det är kl 0900 svensk tid.

Och enligt timern på deras site ... https://www.guildwars2.com/en/
blir det kl 12.
Säkrast att ställa väckarklockan så man hinner försöka logga på vid 9 anar jag.

Visa signatur

//alorelei

Permalänk
Skrivet av zelxi:

För oss i Sverige är detta alltså 21:00 om det är någon som undrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

För oss i Sverige är detta alltså 21:00 om det är någon som undrar.

Ojsan, det försvann från posten xD, tackar.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Härligt med ett stresstest imorgon, kommer bygga upp hypen ännu mer inför release.

Permalänk
Skrivet av EpicBlobfish:

För oss i Sverige är detta alltså 21:00 om det är någon som undrar.

Nice jag behöver min "fix", hoppas alla kommer in, GL ikväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

För oss i Sverige är detta alltså 21:00 om det är någon som undrar.

inte 21.00... 07.00 GMT och vi har GMT + 2 = 09.00 väll?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

inte 21.00... 07.00 GMT och vi har GMT + 2 = 09.00 väll?

Du kan titta här istället, de har lagt in tid till stress testet också just nu: http://www.guildwars2countdown.com/

Så 21 stämmer. (EDIT obs stämmer inte för release)

EDIT: Ni verkar skriva om olika saker, vi skrev i några posts om stresstestet men du kanske menade release? Isåfall om du pratar om release så stämmer inte kl 21 Men i bägge fallen så hjälper länken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockerpapi:

Du kan titta här istället, de har lagt in tid till stress testet också just nu: http://www.guildwars2countdown.com/

Så 21 stämmer. (EDIT obs stämmer inte för release)

EDIT: Ni verkar skriva om olika saker, vi skrev i några posts om stresstestet men du kanske menade release? Isåfall om du pratar om release så stämmer inte kl 21 Men i bägge fallen så hjälper länken

haha ja nu när du säger det så stress börjar 21.00, release den 25e börjar 09.00. right?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP