Hur Många? [har slutat spela Diablo III]

Permalänk
Medlem

Hur Många? [har slutat spela Diablo III]

Har slutat spela? Undrar bara av ren nyfickenhet? För jag rör inte ens auction house längre

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem

92%.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Its over 9000

Permalänk

Finns det några siffror på det? Försökte googla lite men hittade inget...

Permalänk

Antar att du får kolla Xfire för att få någon form av siffra på det hela, nu är det ju inte så många som kör xfire men man kan ju i alla fall göra en uppskattning.

Permalänk
Medlem

mellan 7 och 12

Permalänk
Permalänk
Medlem

Loggar in då och då för att endast lägga upp saker på AH, har tagit en paus för att ta upp Battlefield 3 igen och lira DayZ med kompisar
Får se om och när jag kommer tillbaks

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Börjat med HC. Men vid 60 blev det typ tråkigt igen.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Spelar fortfarande... men de kanske ångrar wow-ifieringen nu och önskar att de lyssnat på communityn...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Spelar fortfarande... men de kanske ångrar wow-ifieringen nu och önskar att de lyssnat på communityn...

De lyssnar konstant på communityn så det lär fortsätta utvecklas. Man får ju heller inte glömma att de är de som är missnöjda som hörs mest, medan de som är nöjda inte brukar vara lika högljudda. D3 har varit en stor ekonomisk framgång så jag ser inte varför de skulle vara missnöjda.

Det är ju också helt otänkbart att de inte skulle tappat massor av spelare redan. Det var den överlägset största PC-spelslanseringen någonsin, och de flesta normala personer nöjer sig med att "klara" spelet (vissa anser det vara storyn, vissa till level 60 och andra Inferno) med en, eller kanske några, karaktärer och sedan är det bra. De som satt och körde D2 i åratal är en rätt liten del av spelarskaran då det knappast är normalt att nöta något så pass enformigt så länge.

Permalänk
Medlem

Är väl bara Blizzard som vet exakt. Xfire statistiken tyder ju på att nästan alla slutat. Den ända riktiga indikationen vi lär få är när/om de släpper en expansion.
Det är väl klart att Blizzard(s aktieägare) är nöjda, de har säkert fått igen kostnaderna för utveckling av spelet och lite till. Dock så tror jag att de flesta här ger blanka fan i om Blizzard är nöjda. Det är ju definitivt många kunder som inte är nöjda.

Permalänk
Medlem

Loggar in för att sen se att alla mina auktioner (10/10) är kvar, trots att jag satt grejerna 25-50% billigare än respektive billigast auktioner. Sen loggar jag ut igen...

Just nu är det inget sug alls.

Permalänk

Mellan tummen och pekfingret!

på ett ungefär. En uppskattning gjord av en beräkning så alla planeterna står i Zenit.

Kanske inte helt pålitligt men på ett ungefär så du vet

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Jag har iaf ! Väntar på Torchlight2 underhåller mej med Deus EX atm.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Värdelös uppföljare, ett par veckor sen man slutade spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Värdelös uppföljare, ett par veckor sen man slutade spela.

Det kunde ju varit så dåligt att du inte spelade två månader i sträck,

Permalänk
Medlem

Köpte BF3 premium i en fylledimma så har blivit en del BF3 det senaste,O ch sen impulsköpte jag ny systemkamera så nu blir det väl inget spelande alls.

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det kunde ju varit så dåligt att du inte spelade två månader i sträck,

True that!
Ne jag fick ut nästan 300h och pengar för det så jag ångrar absolut inte mitt köp.
Men finns inget som håller mig kvar som D2 gjorde.

Kul i början men avtog för snabbt typ.

Permalänk
Medlem

Spelade en vecka.. belv lvl 60.. klarade act 1 inferno med munk före nerfen och ledsnade.. Saknade helt enkelt D2 endgame känslan ;X

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Fixade Diablo på Inferno idag men jagar en PoE betanyckel så man kan fortsätta med det istället. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Har funderat på vad D2 har som inte D3 har, det är något som saknas i 3:an känns det som men svårt att sätta fingret på..
Vad var det som gjorde att man glatt började om varje gång det var ladder reset i 2an..

Kanske jag som blivit gammal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Har funderat på vad D2 har som inte D3 har, det är något som saknas i 3:an känns det som men svårt att sätta fingret på..
Vad var det som gjorde att man glatt började om varje gång det var ladder reset i 2an..

Kanske jag som blivit gammal

Jag har också funderat på vad det är som folk saknar men jag kommer inte på något tydligt då de stora skillnaderna jag ser har gjort spelet mindre dumt. Jag tycker snarare det borde gå ännu längre från D2:s korkade delar, t ex genom att göra sig av med mf-gear. Det är helt kontraproduktivt till end game att man ska hitta den bästa gearen för att döda, men man ska ändå inte använda den eftersom mf ger bättre avkastning. Det finns mycket sådana ogenomtänkta saker kvar som de kan slipa på.

Personligen finner jag allt som fick mig att spela i D2 även här, fast detta var lite mer utmanande att nå hela vägen på.

Permalänk
Medlem

Själv har man hunnit tröttna för andra gången

Spelade ca 2 veckor efter release, tröttnade, spelade annat ett tag, började spela igen, spelade ca 1-2 veckor, tröttnade igen

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

10år sedan D2 och detta var det bästa dem kunde åstadkomma? RMAH? ...suck säger jag bara! Det märks att utvecklingen inom spelindustrin bara handlar om att kunna mjölka ut så mycket pengar som möjligt. Kvaliteten på den slutgiltiga produkten har halkat långt bak i checklistan. Ett annat perfekt exempel på det senaste året är EA/Dice med Bf3.

Permalänk

Tröttnade för ett bra tag sen nu, och det känns som att D3 är ett sånt spel man slutar att spela och sedan aldrig startar igen. Tror inte något dlc/expansion kan få tillbaka mig heller.

Håller med tidigare inlägg, spelindustrin handlar verkligen bara om att försöka mjölka ut varenda liten droppe och lite till ur varje spelserie/varumärke. Inte mycket nytt och nu när nästa generation konsoler är på g så kommer vi antagligen få se ytterligare mjölkning av diverse varumärken som tex 3 "nya" Halo-spel, 13 "nya" COD spel, och när vi sedan är framme i ytterliggare ett konsolbyte så sitter vi och spelar Battlefield 7 med månadsavgift osv...

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Håller med många här, det är svårt att sätta fingret på vad det är. Det enda jag kan tänka mig är att dem har "simplify" spelet för mycket, finns inga konsekvenser till nått, högre repair costs? det är bara en sån dum sak som bara gör folk ännu mer irriterade. Kanske man har blivit äldre..D2 var fantastiskt dock.

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Skrivet av wotanziu:

Är väl bara Blizzard som vet exakt. Xfire statistiken tyder ju på att nästan alla slutat. Den ända riktiga indikationen vi lär få är när/om de släpper en expansion.
Det är väl klart att Blizzard(s aktieägare) är nöjda, de har säkert fått igen kostnaderna för utveckling av spelet och lite till. Dock så tror jag att de flesta här ger blanka fan i om Blizzard är nöjda. Det är ju definitivt många kunder som inte är nöjda.

Jadu, du får nog allt lära dig att läsa grafer lite bättre.

Man ser ju att det fortfarande är cirka 55.000 som spelar. Som mest så var det runt 140.000. En minskning på cirka 61%. Med enkel slutledning så kan vi se att det är ungefär 39% som fortfarande spelar.*

* Enligt Xfire, och senaste mätning den 24 Juni 2012

Permalänk

Spelet var ett bra lir, även om det inte uppfyllde de enormt stora förväntningarna som fanns. Jag är faktiskt glad att det inte var för tidskrävande, jag slipper gärna ett nytt WoW att bli beroende av.

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte förstå att jag klarat spelet vid lvl 31, visserligen var det i public game med andra men ändå. Det känns verkligen som att det enda som förbättrats från D2 är grafiken. Allt annat är ju exakt likadant.

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB