Få ctrl-knappen att fungera som "toggle"

Permalänk
Medlem

Få ctrl-knappen att fungera som "toggle"

Trots att BF3 är ute sedan länge sitter en inbiten lirare som jag fortfarande och spelar BF2 för fullt (och då främst modden Project reality). Jag har dock börjat bli himla trött på att sitta och hålla ctrl-knappen nedtryckt när jag ska ducka och jag skulle vilja att den fungerade som en "toggle"-knapp. Mig veterligen finns det dock ingen sådan inställning i BF2. Jag undrar därför om någon vet av något sätt att få ctrl-knappen att bete sig som en "toggle"-knapp i windows, antingen med hjälp av något program eller med någon inställning i windows (dock inte "Tröga tangenter" för det har jag testat och det fungerade inte så bra).

Tack på förhand! Hoppas någon har en lösning på "problemet", jag börjar få ont i lillfingret av att hålla in knappen själv.

Permalänk

Du måste bocka i en inställning på settings för att det ska bli toggle, om jag inte minns fel dvs.

Permalänk
Medlem

Kanske detta kan hjälpa?

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/421736.page

Vad har du för tangentbord?

Permalänk

Ctrl som toggle för crouch funkar bra för mig. Behövde bara välja det i keybindings ingame.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Du måste bocka i en inställning på settings för att det ska bli toggle, om jag inte minns fel dvs.

Skrivet av Adrenochrome:

Ctrl som toggle för crouch funkar bra för mig. Behövde bara välja det i keybindings ingame.

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan vara jag som är helt värdelös men jag lyckas inte hitta någon inställning för "Toggle crouch" i Battlefield 2. Skulle uppskatta om någon kunde beskriva var inställningen finns.

Permalänk
Skrivet av Lantfan:

Det kan vara jag som är helt värdelös men jag lyckas inte hitta någon inställning för "Toggle crouch" i Battlefield 2. Skulle uppskatta om någon kunde beskriva var inställningen finns.

Ursäkta mig, var jag som läste helt fel. Trodde du precis gått från tvåan till trean. I tvåan kommer jag inte ihåg om det går, har inte spelat det på evigheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miklan:

Kanske detta kan hjälpa?

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/421736.page

Vad har du för tangentbord?

Det där scriptet är väl för BF:BC2 så det fungerar väl inte till Battlefield 2? Jag har ett Microsoft Digital Media Keyboard 3000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lantfan:

Det där scriptet är väl för BF:BC2 så det fungerar väl inte till Battlefield 2? Jag har ett Microsoft Digital Media Keyboard 3000.

Hoppsan! Läst alldeles för mycket om folk som föredrar BC2...

Det bör finnas i BF2. Antingen som en checkbox eller en "keybinding". I BF3 är den t.ex. per default "X" för "Toggle crouch" och "Crouch" är "Ctrl".

Permalänk

Stirrat sig blind på BF3 så jag läste också helt sonika fel. Kan inte uttala mig BF2.