Permalänk
Medlem

Känns det som att modellerna börjar röra sig lite väl långt från andra världskriget eller? Tänker främst på T-62..

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

Det vore kul med någorlunda historiskt korrekta tanks Men det skulle de väl inte våga. De ryska vs tyska skulle väl få så mycket pisk så det vore pinsamt för dom
Ja förutom de ryska tanks som kom senare i kriget då.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Känns det som att modellerna börjar röra sig lite väl långt från andra världskriget eller? Tänker främst på T-62..

Men spelet är inte om andra världskriget, Det är Före andra världskriget upp till koreakriget (Och nu smoothbore-guns).

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Är det sammanträffande eller valde man att släppa uppdateringen på årsdagen av Warsaw upprising?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Men spelet är inte om andra världskriget, Det är Före andra världskriget upp till koreakriget (Och nu smoothbore-guns).

Koreakriget: 1950-1953

T-62 produktionsstart: 1961

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om de nya kartorna? inte hunnit spela alla än men "stillsam kust" ser ok ut

Elc är riktigt rolig snabb och rejäl kanon fick precis mästar brickan med den. Fast blir la inte lika kul när folk börjar bli vana med den och vet hur man bekämpar den

Men inbillar jag mig om jag säger att Amx 12 har blivit högre?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Kolla upp Smoothbore-guns.

Edit: Här. WG har sjävla sagt i en intervju att dom skulle dra gränsen vid Smoothbore.
Edit2: Alltså, Allting upp till Smoothbore (som inte har smoothbore) kan komma med, eftersom dom har T-62A och inte T-64B. (suck, stavfel.)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Allt klagande på ryska tanks, RUSSIAN BIAS!

+

Citat:

"In 1957 Uralvagonzavod built two Ob'yekt 140 prototypes which were put on trials soon after."

+

Citat:

Ob'yekt 165
At the end of 1958 Kartsev decided to modernize the Ob'yekt 140 turret. He fitted it with a cartridge-case ejector and mounted it onto a stretched T-55 chassis with a new suspension. He also considered that designs based on already produced vehicles had higher of chance of acceptance. The Ob'yekt 140 turret diameter, bigger than the T-55 turret by 249 mm, made redesigning the central part of the hull necessary. Kartsev changed the arrangement of the torsion beams, which was necessary to keep the tank's weight balanced. The tank received the designation "Ob'yekt 165" and in November 1958 three prototypes were built.

Citat:

The Ob'yekt 165 also entered service in very small numbers, under the designation T-62A.

Tanken i spelet är en Ob'yekt 165 och inte en T-62 produktions modell då hade den haft 115mm U-5TS.

Och jag tycker att det är lite smått löjligt när folk bryr sig så hårt vilket år tanken är från, Finns det ingen chans att dem ändrar lite för att trycka in fler tanks?
Dem ska ju till och med lägga till Leopard 1 som producerades 1964! (shiet op germans gettin 1964 tank!)
Men kan man historia så börjades prototyper och liknande av leopard 1 byggas vid 1957 och 1964 började de första leopard 1 rulla ut ur fabriken.

Var löjligt redan då folk klagade på t-54 men ingen klagade på dem franska... (ps Frankrike får en tank från (designad 1963!) 1966... AMX-30
Nu är det inte ryssland som har den modernaste tanken i de "nya tech träden" det är Frankrike.

Nu kan ju ryssland få T-72! (designed 1967), Eller T-64 (designed 51 - 62).

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Det spelar ju ingen roll när vagnarna är producerade eller designade. Det viktiga är att de är balanserade mot de andra vagnarna.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Det spelar ju ingen roll när vagnarna är producerade eller designade. Det viktiga är att de är balanserade mot de andra vagnarna.

Helt rätt!
Precist vad jag tycker.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Helt rätt!
Precist vad jag tycker.

Ja men det kan bli lite löjligt om tyskarna får sitta kvar med sina tanks från 40 talet mot 60 tals ryska och ändå ha goda chanser För de har la inte allt för många efter andra världskriget till 60 talet?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Och jag tycker att det är lite smått löjligt när folk bryr sig så hårt vilket år tanken är från, Finns det ingen chans att dem ändrar lite för att trycka in fler tanks?
Dem ska ju till och med lägga till Leopard 1 som producerades 1964! (shiet op germans gettin 1964 tank!)
Men kan man historia så börjades prototyper och liknande av leopard 1 byggas vid 1957 och 1964 började de första leopard 1 rulla ut ur fabriken.

Var löjligt redan då folk klagade på t-54 men ingen klagade på dem franska... (ps Frankrike får en tank från (designad 1963!) 1966... AMX-30
Nu är det inte ryssland som har den modernaste tanken i de "nya tech träden" det är Frankrike.

Skrivet av pecill:

Man får ju naturligtvis tycka precis vad man vill. Jag känner att spelet blir mindre och mindre tilltalande när inramningen blir oklarare. Tanks från andra världskriget med några experimentella men relevanta modeller kändes rimligt och cleant. Nu är det tanks långt in i kalla kriget och även stridsvagnar som nätt och jämnt har existerat ens i idévärlden (Jagdpz E-100?!). Jag har ingen nationspreferens, men en konsekvenspreferens.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Man får ju naturligtvis tycka precis vad man vill. Jag känner att spelet blir mindre och mindre tilltalande när inramningen blir oklarare. Tanks från andra världskriget med några experimentella men relevanta modeller kändes rimligt och cleant. Nu är det tanks långt in i kalla kriget och även stridsvagnar som nätt och jämnt har existerat ens i idévärlden (Jagdpz E-100?!). Jag har ingen nationspreferens, men en konsekvenspreferens.

Tyskarna hade en hel del idéer liggandes och jpz e-100 var en av dem men wargaming har ofc ändrat lite på den.
Alla tyska tanks fanns det ritningar på som finns i spelet just nu och det finns många fler "fantasi tanks".

Men dom sa ju redan mot slutet av betan att spelet skulle klättra iväg från ww2 och gå in mot korea kriget/ kalla kriget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och så var min T28 förstörd

Permalänk
Skrivet av DrDuke:

Prexis! Jag har inget emot modernare tanks(föredrar iofs ww2) men man borde klassas efter årtal på tanksen i matcherna och inte enbart efter light, medium och heavy.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boombastic:

Prexis! Jag har inget emot modernare tanks(föredrar iofs ww2) men man borde klassas efter årtal på tanksen i matcherna och inte enbart efter light, medium och heavy.

Vilken årgångs-tanx det är oviktigt, bara de är rättvist jämbördiga inom respektive tier...WoT är i praktiken ett FPS, inte en simulator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Vilken årgångs-tanx det är oviktigt, bara de är rättvist jämbördiga inom respektive tier...WoT är i praktiken ett FPS, inte en simulator...

Det har aldrig varit en simulator, så det är ju bara att utesluta från början

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bevisligen är det inget mmo heller.
Ibland trycker jag fortfarande in mig på Massiva onlinespel när jag ska hit -.-

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Kolla upp Smoothbore-guns.

Edit: Här. WG har sjävla sagt i en intervju att dom skulle dra gränsen vid Smoothbore.
Edit2: Alltså, Allting upp till Smoothbore (som inte har smoothbore) kan komma med, eftersom dom har T-62A och inte T-64B. (suck, stavfel.)

Va fan är det för gräns... Då finns det ju nästan ingen gräns, en av de bästa stridsvagnarna idag är Challenger 2 som inte är smoothbore. Kan den komma med då?

Skrivet av Saber:

Allt klagande på ryska tanks, RUSSIAN BIAS!

+

+

Tanken i spelet är en Ob'yekt 165 och inte en T-62 produktions modell då hade den haft 115mm U-5TS.

Vart har du läst att Leopard 1 ska läggas till...

Visa signatur

Moderkort: ASUS Prime B650M-A CPU: Ryzen 7 7800X3D CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 4090 GAMING X SLIM RAM: 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000 mhz Nätagg: MSI MAG A850GL Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Va fan är det för gräns... Då finns det ju nästan ingen gräns, en av de bästa stridsvagnarna idag är Challenger 2 som inte är smoothbore. Kan den komma med då?

Vart har du läst att Leopard 1 ska läggas till...

Challanger 2 har andra saker som gör att den inte kommer med även fast den använder ett gammalt kanon system (ända anledningen till att den använder en rifled gun är att billigare att göra ammon och britterna gillar träffsäkerheten sabot kulorna får av att dem snurrar (men penetrationen sjunker.))

Postade dessa tidigare.

AMX 30 lololololol (1966)

Dold text
Skrivet av Boombastic:

För att spelet skulle funka årtals vis skulle dem behöva ändra tank statsen så mycket och flytta om i träden så mycket att det inte skulle göra något bättre skulle bli rörigt. Fast folk vill väll ha is-3 vs maus. Tiger vs T-34 och Tiger 2 vs IS-2.
Sen skulle tyska spelare inte få spela något mellan 1945 och leopard 1 prototyperna 1957~

Vad menar du med "enbart efter light med och heavy"? Dem har tiers som klassar dem också..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Victory!
Battle: Fisherman's Bay den 2 augusti 2012 18:07:21
Vehicle: ELC AMX
Experience received: 1 593
Credits received: 41 742
Battle Achievements: Master Gunner, Mastery Badge: "Ace Tanker"

Kul liten tank
Hur spelar ni den? Den känns ju mer som TD än light. jag försöker flanka tanks som redan fightas med nån, börjar deras torn vridas mot mig så sticker jag så fort som möjligt.

Btw kul grej med M6 idag...

Defeat
Battle: Fjords den 2 augusti 2012 16:03:36
Vehicle: M6
Experience received: 1 366
Credits received: 50 530
Battle Achievements: Sniper, Sharpshooter

Victory!
Battle: Ensk den 2 augusti 2012 16:12:11
Vehicle: M6
Experience received: 626 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 13 311

ibland så önskar man att man får välja när man ska använda dubbeln

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

...ELC AMX...Hur spelar ni den?

Jag är verkligen kluven när det gäller den vagnen och vet inte riktigt vad jag tycker (men är verkligen glad att slippa levla den vagnen från scratch i alla fall).

Den är riktigt rolig att köra - ingen tvekan!
Den är en lite gokart med sin fart och manöverförmåga. Kanonen imponerar med sin penetration och skada. Att tornet har en begränsad vridningsvinkel kan jag köpa när det kommer till TD rollen eller passiv spaning (men inte aktiv spaning).

Men - första gången jag insåg kanonens RoF och sikt-tid blev jag smått överraskad...

Jag upplever den kanske vara bäst för "hit-and-run"; hitta en motståndarvagn som förirrat sig från flocken, sätt full fart emot den och på nära håll avlossa kanonen och försvinn bort...det eller använda den för passivt spaning (vet inte camo-värdet).

Permalänk
Medlem

Fösrta intrycket av ELC: Oj där är ju en Amx ELC BOOM! och så var den död.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Jag gillade den inte. Den är snabb, visst, men det tar en himla tid att sikta och missar man så får man vänta på den otrolig reloaden och det passar inte om man kör "TD-stil" enligt mig. Och pga hur lite tornet kan vridas passar den inte superbra som arty-hunter heller.
Antagligen funkar den väl bra som passiv scout med möjligheten att göra bra skada med ett skott eller två ibland, men då spelar jag hellre en riktig scout. Jag sålde min efter några rundor, inte värt att lägga energi på att spela den då jag redan har låst upp till t9 i det trädet.

Permalänk
Medlem

Är tiger 1 ungefär som vk3601 i spelstil? Köpte mig en vk 3601 för att få lite variation och den är fantastisk måste jag säga

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

VK36an är riktigt kul att köra.

Tigern måste köras mer passivt, mot sin egen tier. De flesta vet att dess nedre plåt mer än sällan dingar skott, med lite vinkling utav tanken ökar chansen dock. Men då har man istället den där mega kupolen.
Tigern är ganska grym om man halkar efter packet lite grann och sniprar med 88an, helst L71 versionen med 203mm pen.

Den är skoj att köra men, den ger inte det där historiska intrycket alls. Sista kannonen ger tillbaka lite utav dess gamla status dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

VK36an är riktigt kul att köra.

Tigern måste köras mer passivt, mot sin egen tier. De flesta vet att dess nedre plåt mer än sällan dingar skott, med lite vinkling utav tanken ökar chansen dock. Men då har man istället den där mega kupolen.
Tigern är ganska grym om man halkar efter packet lite grann och sniprar med 88an, helst L71 versionen med 203mm pen.

Den är skoj att köra men, den ger inte det där historiska intrycket alls. Sista kannonen ger tillbaka lite utav dess gamla status dock.

Ok då behöver jag inte stressa mig upp till tiger då

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ok då behöver jag inte stressa mig upp till tiger då

Från och med imorrn är det halva priset på den t o m Tisdag morgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Det är även 50% rabatt på IS:en och den kör jag mycket hellre än Tigern...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Jasså då kanske man hinner få den billigt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb