Datorn hittar endast SSD i windows

Permalänk
Medlem

Datorn hittar endast SSD i windows

Hej!
Har nyss byggt ihop en spelrigg och har fått ett problem. Datorn min hittar bara min SSD disk i windows som mitt OS är installerat på den hittar inte min andra vanliga HDD som jag har tänkt ha lite "onödiga" saker på. Märkte att när jag går in på boot alternativ så syns HDDn

P.S har provat byta sata port

Tack för svar!

/Andreas

Permalänk
Medlem

Syns den i enhetsmenyn när du kollar där??

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Syns den i enhetsmenyn när du kollar där??

enhetsmenyn? hur får jag upp den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anky:

enhetsmenyn? hur får jag upp den?

Go to > Start > Right click on Computer > Manage > Disk Management (under Storage-fliken)

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paprikum:

Go to > Start > Right click on Computer > Manage > Disk Management (under Storage-fliken)

Hittad hur man fixade det tog bara i enhetsmenyn och klickade "New simpel volume" så ny syns den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anky:

Hittad hur man fixade det tog bara i enhetsmenyn och klickade "New simpel volume" så ny syns den

Bra:)
Då löste det sig.
Sitter på surfplattan och kollar på hells kitchen, så är inte så jätte snabb på att svara nu;)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Bra:)
Då löste det sig.
Sitter på surfplattan och kollar på hells kitchen, så är inte så jätte snabb på att svara nu;)

Tack ändå för snabba svar!

Permalänk
Medlem

För all del! Nästa gång någon frågar är det din tur att hjälpa till

Afton, pojkar!

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II