Det är skillnad på att ha intresse för hårdvara och att tycka det är jätteroligt att skruva och meka med sin huvudsakliga arbetsstation när man egentligen behöver jobba, betala räkningar eller helt enkelt vill spela ett spel.
Va? Vem skruvar i sin dator när man ska jobba, betala räkningar eller när man vill spela? Förutom förknippat med livsfara, brandfara så kan man ju förstöra komponenterna i sin dator.
Jag kan utan problem hitta hundratals exempel på "riktigt" arbete som utförs på Macar så du kanske borde sluta posta vad man skulle kunna summera som en trollbild vars enda syfte är att reta upp Mac-ägare?
Och på tal om CERN (LHC): http://it-dep-archive.web.cern.ch/it-dep-archive/gencomputing...
Verkar som det finns Macar där också...
Tja, om man tar illa upp av en karikatyr av den "typiske mac-användaren" och svarar med att "riktigt" arbete kan man minsann utföra på en mac så ger man ju bara bränsle till brasan istället för att skratta åt det.
För att när jag 2003 gick med här var väldigt hårdvaruintresserad, och var det i många år men tröttnade på uppgraderingshetsen. Och jag vet att Windows 7 inte är ett dåligt operativsystem. Men fakta är att jag sen jag gick över till Mac inte ägnat särskilt många minuter till felsökande (vilket jag förr i tiden tyckte var roligt).
Det här mönstret ser jag bland många vänner. Tidigare hårdvaruintresserade men som med åren tröttnar på det och vill ha en bra helhetslösning.
Jag har haft min nuvarande iMac sen 2009, och den känns lika modern och snabb idag. Så länge hade jag aldrig en PC och jag tyckte definitivt inte att den höll sig fräsch så länge.
Edit: Tycker du på allvar att att Mac-användare är "Faggots"? Eller att de bara används av självupptagna snorungar?
Jag känner igen mig väldigt mycket i din egen historia och medan jag är fortfarande väldigt intresserad av hårdvara så har jag inte behovet att "ligga på topp längre" för nu för tiden är jag mer intresserad av små byggen som ändå har en del krut i burken.
Det gör jag inte. Men jag tycker att många Mac-användare kan lätt ge skenet av att tillhöra någon sorts "elit" klass av datoranvändare. I mina ögon så är Mac-användare fortfarande en Personal Computer-användare, även om det bränner i deras själar.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.