Permalänk

Dlna

Hej
Hur gör man för att se. Rar i en lg tv via Dlna? Jag måste tyvärr packa upp till. Mkv nu och det är lite drygt. Kör nero för att dela filmer.

Permalänk
Medlem

Ganska få dedikerade mediaspelare klarar att läsa rarade filmer.
Så att en TV skulle klara det är långsökt.

Och varför skulle det vara drygt att packa upp först ? det gör man ju bara en gång ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ganska få dedikerade mediaspelare klarar att läsa rarade filmer.
Så att en TV skulle klara det är långsökt.

Och varför skulle det vara drygt att packa upp först ? det gör man ju bara en gång ju

Exakt. Tycker man det är jobbigt kan man ju automatisera det: http://www.see-and-be.com/AutoUnpack/index.php

Permalänk
Medlem

En HTPC med XBMC klarar av fint att spela upp i arkiven.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Den största frågan är väl egentligen varför vissa envisas med att lägga upp media som .rar fortfarande. Vi som var på internet under 90-talet hade en anledning eftersom det var helt andra hastigheter som gällde då, men att lägga en redan högkomprimerad mediafil i en .rar är bara för att se till att minska antalet personer som kommer seeda det vidare, eftersom folk packar upp, slänger rar-filen och slutar dela.

Kan även tillägga att jag själv valt Serviio som delar ut all min media från min server. Där har utvecklaren själv sagt nej till uppspelning av zip/rar, och en anledning där är för att det skulle ta onödigt mycket kraft och riskera en ojämn uppspelning av media.