Är det bara jag som oroar mig över FPS i GW2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Jag har senaste drivrutinerna, uppdaterat windows, inga problem med nätverket, temperaturer eller något annat spel.
Och ser man på, det är massor av annat folk som har lika dålig prestanda som mig.

Ber om ursäkt för kommentaren. Men det känns lite väl "ArenaNet är ofeliga" i den här tråden.

Ingen fara. Nejdå tycker bara att de har varit löjligt bra på att kommunicera vad som händer med spelet då det utvecklats. Sedan är ju spelet inte ens släppt och de har sagt att optimeringar görs sist. Tycker inte de kan vara tydligare än så. Som med alla andra MMO-utvecklare kommer de garanterat fortsätta optimera efter launch så om jag vore du skulle jag inte vara så orolig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EpicBlobfish:

De sa att de skulle spara optimeringen till sist, med omtanke på att en del laptops flöt på bättre än min dator så ser man att det finns mycket att hämta ut från optimering. De gjorde ju ett bra jobb på gw1 och de använder samma motor i gw2 (väldigt modifierad dock) så jag litar på att de löser det till launch.

Kör man 6950 i cf ska man inte behöva sänka en enda inställning, kan man inte maxa spelet (vid launch) med dessa kort är det skandal enligt mig.

Det finns ju tyvärr en uppsjö av speltitlar som har fruktansvärda problem med just SLI/CF. Sen tillfaller ju också vad som nämnts på ArenaNet - hårdvaruoptimeringar görs sist.

Sen huruvida det är korkat eller väl genomtänkt vet jag inte. Självklart finns det fler profiler att göra optimeringar efter, men samtidigt inga betatester efter optimeringarna är gjorda.

Tur man kör ett singel-kort, då slipper man struliga SLI/CF problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Ingen fara. Nejdå tycker bara att de har varit löjligt bra på att kommunicera vad som händer med spelet då det utvecklats. Sedan är ju spelet inte ens släppt och de har sagt att optimeringar görs sist. Tycker inte de kan vara tydligare än så. Som med alla andra MMO-utvecklare kommer de garanterat fortsätta optimera efter launch så om jag vore du skulle jag inte vara så orolig.

De är bra på att kommunicera, den punkten håller jag med om. Får hoppas på att det fortsätter med det efter release.
Skulle du kunna ge källa på att dom sagt det? Lyckas inte hitta det själv.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Vad tror du dina frame skapas av? informationen du får av servern, om du ser en gubbe röra på sig på din skärm, vart tror du din dator från den informationen ifrån? i GW1 krävs det mycket mindre info över nätverket iom att det är uppdelat och alla de mer krävande ställena är instanser där du inte behöver så mycket info från servern.

Spelar inte någon roll att det att trådat när informationen som krävs inte finns på din dator och anledningen till att man binder det till FPS är att 2 frames eller mer med samma info eller frames med ofärdig info ger antingen hackigt spel eller värre.

För 60FPS krävs en ny frame varje 1/60 eller varje 16,6666..ms, om du spelar ett spel med en ping på 150ms inser du redan där att trafiken måste skötas på något sett, det är därav många spel har en viss "buffer" på kommunikationen vilket gör att om du tar två datorer bredvid varandra i t.ex. GW2 och kör med två gubbar som springer bredvid varandra kommer det vara en viss diff mellan dem, är ni exakt lika kommer den datorn man tittar på alltid tro att den är först (har för mig att det är en 250ms buffer på GW1, kan vara 200).
Detta görs för att det är bättre än alternativet som isf är att "gissa" vart den andra gubben ska vara vilket leder till hoppig grafik när någon inte gör som datorn gissade när den genererade bilden, när du sedan har fler gubbar på skärmen är det mer vertices och texturer m.m. ja men en bra GPU / CPU klarar det med men problemet är att varje gubbe kräver en viss mängd bytes för att ge din dator den informationen som krävs och för att ge ett jämt game play för alla och för att bandbredd är dyrt så finns det vissa begränsningar, det är även saker på servern som påverkar.

Där har du då bandbredd begränsningen per spelare, det går bara att trycka in så mycket info där och kostnaden för bandbredd är hög och de försöker leverera en jämn spelupplevelse till alla så om servern och kan inte utgå från att alla sitter på 10/10 fiber. Har servern mer info att ge dig måste den skicka det i nästa packet vilket gör att det saknas info och datorn kan inte göra de uträkningar den själv ska göra och då blir inte din frame renderad = lägre frame rate.

Vad i hela friden svamlar du om?
Ta inte detta personligt nu, men inget av det du har skrivit ovan stämmer, det är svammel och visar att du inte vet vad du pratar om, alls.
Ta och lyssna på xinux då han försöker förklara för dig hur det fungerar.
Åter igen, bandbreddsbegränsningar har noll att göra med prestandan (Kort sagt: FPS) i Guild Wars 2, enklare än så blir det inte.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

har ett gtx670 och hade runt 120fps som max med allt på.

i WvW när det var jätte mycket folk gick det ner rätt mycket men upplevde ingen lagg.

Jo.. En del personer har mycket mycket sämre dator än jag, men ändå så får dom bättre fps än så länge..

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jo.. En del personer har mycket mycket sämre dator än jag, men ändå så får dom bättre fps än så länge..

Kör inte CF. samma med wow kör jag 3x SLI och inte har över 1920x1080p så får jag mer lagg med 3x 680 en vad jag får med 1x 680 WoWs motor är helt värdelöss bara för att folk som har 7 år gammla datorer ska kunna spela spelet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ferrat:

GW2 kräver inte mer än WoW grafiskt, WoWs motor är ganska high end med alla uppdateringar de gjort.
Om du har så på öppna ytor ligger problemet någonstans i klienten eller din dator, drivers m.m. kan spela in.

WoWs motor är inte High end kolla bara på vad du behöver för hårdvara för att spela wow XD

http://us.battle.net/support/en/article/minimum-system-requir...

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@xinux
Nu vet jag inte vad du skrivit för typ av spel men åter igen

Skrivet av http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2723293641#2:

The frame rate loss in instances is normal because of the amount going on, not just on-screen but over the network too.

och om inte blue kan få dig att köpa att det inte funkar likadant i ett open world MMO som i dina spel så ja då får vi väl helt enkelt leva med att vi tror olika saker.

Skrivet av tvelander:

WoWs motor är inte High end kolla bara på vad du behöver för hårdvara för att spela wow XD

http://us.battle.net/support/en/article/minimum-system-requir...

För att ett spel inte kräver mycket på low end sidan betyder inte att det inte är bra på high end?

http://bf3blog.com/battlefield-3-system-requirements/

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

WoWs motor är inte High end kolla bara på vad du behöver för hårdvara för att spela wow XD

http://us.battle.net/support/en/article/minimum-system-requir...

Grejen är ju att du inte behöver knappt något alls för att SPELA wow, det är därför det är så populärt och lättåtkomligt även för folk med kassa datorer. Men med allt ögongodis upcrankat så tar det rejält med saft, det är ett brett spektrum.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

@xinux
Nu vet jag inte vad du skrivit för typ av spel men åter igen

och om inte blue kan få dig att köpa att det inte funkar likadant i ett open world MMO som i dina spel så ja då får vi väl helt enkelt leva med att vi tror olika saker.

Han har fel. Blå text betyder inte att den är skriven av gud..
Spelet jag gjorde var ett nätverksspel som syncade vad alla spelare gjorde, och skickade det till andra, som ett mmo.

Skrivet av Ferrat:

För att ett spel inte kräver mycket på low end sidan betyder inte att det inte är bra på high end?
http://bf3blog.com/battlefield-3-system-requirements/

Skrivet av Zaptoit:

Grejen är ju att du inte behöver knappt något alls för att SPELA wow, det är därför det är så populärt och åtkomligt. Men med allt ögongodis upcrankat så tar det rejält med saft.

Att dom lagt på en massa överdrivna blur/bloom etc. effekter skulle jag inte säga gör motorn 'high-end', 'high-end' för mig är snarare en motor som levererar bra grafik med bra prestanda, något som WoW inte gör

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

...och om inte blue kan få dig att köpa att det inte funkar likadant i ett open world MMO som i dina spel så ja då får vi väl helt enkelt leva med att vi tror olika saker...

Du trollar väl bara nu eller? =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Enda problemet jag har är att jag tenderar att bli lite illamående när jag spelar Gw2 vet inte om det är pga kameravinkeln eller lagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Enda problemet jag har är att jag tenderar att bli lite illamående när jag spelar Gw2 vet inte om det är pga kameravinkeln eller lagg.

Det är på grund av att FOV:en (Field of view) i GW2 är väldigt begränsad, ihop med att man inte kan zooma ut särskilt mycket från karaktären. Läste det någonstans att det är ett medvetet val av ArenaNet då de vill att man känner sig "nära" sin karaktär.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av xinux:

Han har fel. Blå text betyder inte att den är skriven av gud..
Spelet jag gjorde var ett nätverksspel som syncade vad alla spelare gjorde, och skickade det till andra, som ett mmo.

Att dom lagt på en massa överdrivna blur/bloom etc. effekter skulle jag inte säga gör motorn 'high-end', 'high-end' för mig är snarare en motor som levererar bra grafik med bra prestanda, något som WoW inte gör

Det är de jag menar ^^ tack för någon som också håller med

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv

En sak som stör mig nåt så sjukt i den här tråden är att en del skeptiker låter som att de tycker sig veta ungefär hur lång tid det tar att optimera ett spel.

Newsflash:
Vi har ingen aning om hur många som jobbar med optimeringen, vi har ingen aning om hur svårt det är att optimera med de verktyg de har för sitt spel, vi har ingen aning om ifall eventuella FPS-problem är orsakade av bristfällig/avsaknad optimering eller av buggar, vi har ingen aning om hur mycket optimeringar de har i sina interna byggen som vi inte fått ta del av, vi vet inte hur mycket profiler från AMD och nVidia kommer påverka.

Permalänk

Så mycket fientlighet, jag förstår inte det...

Skrivet av anon70536:

En sak som stör mig nåt så sjukt i den här tråden är att en del skeptiker låter som att de tycker sig veta ungefär hur lång tid det tar att optimera ett spel.

Du har rätt vi vet inte det, men LOL det är väl ganska onödigt att störa dig "så sjukt" på det. Ta det lugnt, andas! Ingen skrev att vi vet hur lång tid det kommer att ta. Några av oss uttryckte oro men varför ska det vara nåt att störa sig på så mycket det förstår jag inte..

Skrivet av anon70536:

Newsflash:
Vi har ingen aning om hur många som jobbar med optimeringen, vi har ingen aning om hur svårt det är att optimera med de verktyg de har för sitt spel, vi har ingen aning om ifall eventuella FPS-problem är orsakade av bristfällig/avsaknad optimering eller av buggar, vi har ingen aning om hur mycket optimeringar de har i sina interna byggen som vi inte fått ta del av, vi vet inte hur mycket profiler från AMD och nVidia kommer påverka.

"Newsflash" var onödigt för vi VET redan att vi inte vet. Men ja du har rätt vi vet ingenting och det är därför vi kan hoppas. Här får du en helt egen "Newsflash": ingen här är emot spelet, eller emot dig, vi ser alla fram emot att lira GW2 den 25/28e.

Och Ferrat, du borde sudda inlägg nr 24 så att inte någon stackare läser det där och tror att det verkligen fungerar sådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

De är bra på att kommunicera, den punkten håller jag med om. Får hoppas på att det fortsätter med det efter release.
Skulle du kunna ge källa på att dom sagt det? Lyckas inte hitta det själv.

Sure. Det har stått lite här och var bl.a. på deras blogg. "Now that we’re just two months away from launch, we’ll spend our remaining time optimizing, polishing, and balancing the game"

Källa: http://www.arena.net/blog/announcing-the-guild-wars-2-launch-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Kör inte CF. samma med wow kör jag 3x SLI och inte har över 1920x1080p så får jag mer lagg med 3x 680 en vad jag får med 1x 680 WoWs motor är helt värdelöss bara för att folk som har 7 år gammla datorer ska kunna spela spelet.

Jo jag misstänkte det, menvid release så hoppas jag att man får mer effekt av 2 + GPUs än med bara 1..

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

På beta-forumet så var det väl känt att dom med nVidia hade lite mer problem än resten pga ngt med drivrutinerna, och att CF/SLI var så gott som obrukbart

Min rigg i sign höll sej på 60+ konstant (och har gjort i alla event förutom det första)
Så orolig är jag inte, men jag tycker dom borde lagt större tyngd på det tidigare så att dom kunde visa alla att det inte är ngt att oroa sej för.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

2 saker som har hänt med min dator när jag har spelat GW2 BWE:

1. I BWE1 och BWE2 så verkade GW2 själv slå av SLI. Det funkade fint att starta spelet och spela, men jag hade lite åsikter hit och dit om prestanda (som, mycket riktigt, förbättrats massivt för varje BWE). Så när jag avslutade spelet för att kolla nVidia kontrollpanelen, så var SLI avslaget utan att jag själv gjort det.

2. I BWE3 så använde de ju en ny launcher (var det till BWE3 den kom?). Den var märklig för jag såg inte launchern när jag startade! Knappen i aktivitetsfält fanns där, men inget hände när jag tryckte på den. Efter en stunds felsökning så kom jag att tänka på att jag slagit igång SLI igen, och när jag deaktiverat SLI och startade launchern så fanns den där som den skulle.

Det senare exemplet påminde om när man har flera skärmar inställt men bara huvudmonitorn är igång, då man ser i aktivitetsfältet att man startat ett program men ser inte själva programmet. Det fanns för mig dock inget alternativ att "flytta" fönstret som man kan ibland i Windows.

Jag är nyfiken på om fler med SLI har upplevt liknande?

EDIT: Jag visste mycket väl att SLI inte skulle vara aktivt innan release, men man ville ju testa lite, och min launcher-bugg var väl ändå lite märklig?

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av epatnor:

2 saker som har hänt med min dator när jag har spelat GW2 BWE:

1. I BWE1 och BWE2 så verkade GW2 själv slå av SLI. Det funkade fint att starta spelet och spela, men jag hade lite åsikter hit och dit om prestanda (som, mycket riktigt, förbättrats massivt för varje BWE). Så när jag avslutade spelet för att kolla nVidia kontrollpanelen, så var SLI avslaget utan att jag själv gjort det.

2. I BWE3 så använde de ju en ny launcher (var det till BWE3 den kom?). Den var märklig för jag såg inte launchern när jag startade! Knappen i aktivitetsfält fanns där, men inget hände när jag tryckte på den. Efter en stunds felsökning så kom jag att tänka på att jag slagit igång SLI igen, och när jag deaktiverat SLI och startade launchern så fanns den där som den skulle.

Det senare exemplet påminde om när man har flera skärmar inställt men bara huvudmonitorn är igång, då man ser i aktivitetsfältet att man startat ett program men ser inte själva programmet. Det fanns för mig dock inget alternativ att "flytta" fönstret som man kan ibland i Windows.

Jag är nyfiken på om fler med SLI har upplevt liknande?

EDIT: Jag visste mycket väl att SLI inte skulle vara aktivt innan release, men man ville ju testa lite, och min launcher-bugg var väl ändå lite märklig?

Jag satt med 2x 460GTX i BW3 innan jag switchade till ett 670GTX inför den senaste stresstestet.
I vilket fall som helst så fungerade SLI under BW3 för mig, dock var inte prestandan speciellt bra och jag blev less på microstuttering.. vilket är anledningen till att jag numera sitter på ett 670GTX =P

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Det är på grund av att FOV:en (Field of view) i GW2 är väldigt begränsad, ihop med att man inte kan zooma ut särskilt mycket från karaktären. Läste det någonstans att det är ett medvetet val av ArenaNet då de vill att man känner sig "nära" sin karaktär.

Skickades från m.sweclockers.com

Usch ja

Som tur är för mig så mår jag inte illa men jag stör mig något ofantligt på det, känns hela tiden som att karaktären är i vägen lite för mycket när man vill titta långt fram eller uppåt. Här skulle jag gärna se att gör som i Smite, där ser man otroligt bra utan att karaktären är i vägen på något sätt + att man känner sig nära karaktären.

När spelet släpps så kommer jag "pusha" som bara den på det officiella forumet för att dom ska ändra på FOV:en eller ge oss möjligheten till att ändra den själva.

Permalänk
Medlem

Spelade i stresstesten idag och hade absolut inga problem med fpsen. jag är kräsen så jag gissar att jag hade +60 fps hela tiden.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

40-50 fps när folk är i närheten, 2 veckor kvar..

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

90+ fps denna gången! Bäst hittils, jag är nöjd iaf

Stresstest idag IGEN!
"Thank you for all your help in today’s Stress Test!

We will be conducting a Stress Test on Friday, August 10 from 4:00 PM PACIFIC Time to 8:00 PM PACIFIC Time."

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Hade V-sync aktiverad på stresstestet och höll sig stabilt på 60 fps med enstaka droppar till 55fps.. dock va detta i Spvp..

Upplösning 1920x1080p och allt på high, vissa saker på Ultra till och med

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Då blir det uppesittarkväll igen då.... 01.00 inatt öppnar stresstestet..

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag hade inga problem alls med FPS. Jag tror också som du säger i trådstarten att det blir bättre med nyare uppdaterad klient.

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Skrivet av Sanazin:

Det är på grund av att FOV:en (Field of view) i GW2 är väldigt begränsad, ihop med att man inte kan zooma ut särskilt mycket från karaktären. Läste det någonstans att det är ett medvetet val av ArenaNet då de vill att man känner sig "nära" sin karaktär.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har du nog rätt i. Nu senaste testerna så kunde man komma ut längre och jag upplevde inget illamående. Men tänkte faktiskt på att jag kände mig mer frånkopplad från min karaktär

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Det har du nog rätt i. Nu senaste testerna så kunde man komma ut längre och jag upplevde inget illamående. Men tänkte faktiskt på att jag kände mig mer frånkopplad från min karaktär

Jag som trodde att jag satt och inbillade mig! Var tvärsäker på att man kunde zooma längre ifrån karaktären i de två senaste stresstesterna, rätt skönt att slippa huvudvärk.. men jag håller med dig om det sista =P

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2