Minecraft passerar sju miljoner sålda exemplar

Permalänk
Melding Plague

Minecraft passerar sju miljoner sålda exemplar

Kreativa klossbyggarspelet Minecraft fortsätter att gå hem i stugorna. Nu passerar PC-versionen sju miljoner sålda exemplar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska jag fan prova nu i höst/vinter.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Riktigt toppenspel trots dippen runt 1.8 uppdateringen (Inget fan av RPG-elementen).

Sedan är det ju synd att Xbox-versionen är lika efterbliven som de flesta konsol-spel, men men, their loss antar jag.

P.S Har spelat Minecraft sedan precis i början av Betan.

Failstavning
Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Go Minacraft, go!

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Spelat sedan 1.2 och måste säga att jag tyckte det var roligare i början. Kanske för att man var "noob". Otroligt spel oavsett!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Minecraft är ju det ultimata casual-spelet. Perfekt om man bara vill relaxa och snacka skit med polarna

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Har nog aldrig spelat ett spel så mycket som bara kostat mig 100kr. Underbart spel.

Permalänk
Medlem

Inte förvånad alls över detta. Visst folk kommer och går, händer alla spel men jag lirar fortfarande aktivt. Har spelat detta sen alfa tiden.

Permalänk
Medlem

Min vän köpte minecraft åt mig. Han är snäll:) lololol

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Riktigt toppenspel trots dippen runt 1.8 uppdateringen (Inget fan av RPG-elementen)..

Spelet är ju i 1.3.1 nu, vad snackar du för gojja?

Permalänk

Jag har spelat sedan alfa 1.0.13 eller nått sånt (Kommer inte ihåg riktigt, men nått sånt iaf) Fortfarande lika kul, har sopelat minecraft mer än alal spel på mitt steamaccount*3
Börjar det bli tråkigt så är det bara byta server till nån typ rpg liknande(savagerealms tex, riktigt bra servrar)

Skrivet av dioxys:

Spelet är ju i 1.3.1 nu, vad snackar du för gojja?

Spelet har vart i alfa 1.8 och beta 1.8 också nu är det final verisionen

Permalänk
Avstängd

Och Notch/Mojang förtjänar varenda öre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dayz-Nooben:

Spelet har vart i alfa 1.8 och beta 1.8 också nu är det final verisionen

Det förklarar saken!

Permalänk

Minecraft InfDev var roligare dock men kul att dem aldrig gav upp på spelet

Permalänk
Medlem

De här spelet visar att grafik inte är allt som de flesta på detta forum verkar tro.

Permalänk
Medlem

Kanonspel. Har precis installerat Tekkit (minecraft + addons där man kan bygga maskiner och liknande) på min server, ska se om det är nåt att ha nu i veckan.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Har själv spelat sen tidig alpha. Kanonspel, många timmar spenderade med att göra ingenting. Spelade själv första dagarna men har sedan dess spelat på samma värld på min server. Man har byggt något för länge sedan och kan gå tillbaka och ändra vartefter nya block har tillkommit.

Ser fram emot nästa update med Command blocks som aktiveras av redstone. Kan bli ett coolt sätt att tex. flytta runt folk öå...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av MoNkeY-05:

Kanonspel. Har precis installerat Tekkit (minecraft + addons där man kan bygga maskiner och liknande) på min server, ska se om det är nåt att ha nu i veckan.

Har lirat Tekkit i någon månad nu. Riktigt riktigt bra. Dock lite förvirrande först och smått obalanserat men det tar sig

Känns som när man började spela minecraft Igen x)

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Började spela Minecraft för någon månad sedan efter en lång period av skepticism, och ångrar att jag inte började tidigare.
Fruktansvärt roligt casual/troll-spel, dock ska man helst ha någon att spela/trolla med.

Billigt och bra till PC, nackdelen är väl att det inte direkt är världens mest användarvänliga spel.
(Där föredrar jag Xbox-varianten med dess bygg-menyer.)

Ladda inte ner detta spelet ungar, köp det!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Började spela Minecraft för någon månad sedan efter en lång period av skepticism, och ångrar att jag inte började tidigare.
Fruktansvärt roligt casual/troll-spel, dock ska man helst ha någon att spela/trolla med.

Billigt och bra till PC, nackdelen är väl att det inte direkt är världens mest användarvänliga spel.
(Där föredrar jag Xbox-varianten med dess bygg-menyer.)

Ladda inte ner detta spelet ungar, köp det!

Vad menar du med att PC varianten inte är användarvänlig?....Xbox varianten är så satans låst...och världarna är så små..

Lär dig istället för att låsa dig fast vid icke fria xbox varianten...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

lägre kostnad per spelad timme har jag nog aldrig fått för ett spel tidigare som jag köpt (ej fått t.ex), löjligt roligt och enkelt att plöja ner timma efter timma i! Nu när man har en ordentlig dator med så är det ännu bättre!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Har lirat Tekkit i någon månad nu. Riktigt riktigt bra. Dock lite förvirrande först och smått obalanserat men det tar sig

Känns som när man började spela minecraft Igen x)

Obalanserat hur?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Minecraft är säkert bra, men jag kan inte förstå vad som är så roligt med det, det känns mer som ett ritprogram än spel tycker jag.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Jag har själv spelat sen 1.7 beta, och jag och alla mina kompisar (som började före mig) spelar fortfarande, dock så kommer det o går, ibland har alla tröttnat men sen så kommer suget tillbaka

Tycker det är underbart också att det säljs så mycket även fast grafiken är som den är!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Spelade mycket, tröttnade, orkade inte sätta mig in i det. Besöker aldrig minecraftvärlden längre.. Var sak har sin tid!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Jag har själv spelat sen 1.7 beta

men det är ju bara ett år sen. *inväntar infdevgrabbar som kommer och skryter*

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

De här spelet visar att grafik inte är allt som de flesta på detta forum verkar tro.

Snarare tvärtom skulle jag säga! har aldrig spelat minecraft men kan lätt urskillja det från andra spel från samma tid

Det har inte "bra" grafik nej!

Men det har en unik grafik vilket är betydligt viktigare!

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk

Minecraft....<3

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Fel i artikeln, Minecraft finns även sedan några månader tillbaka även på iOS

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6700k | MSI 1080 | Asus WS Z170 | Corsair 32 GB | FD DS

Intel Xeon E5 2680 v2 | Supermicro X9SRL-F | 64GB ECC | ~40TB + ~4TB cache | Intel X550 T2 | LSI 9305-24i | FD XL2

Permalänk
Medlem

Spelat sen alpha nånting, sitter nu med en egen server med ett par spelare
Underbart spel

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox