HJÄLP!! billig spel laptop sökes

Permalänk
Medlem

HJÄLP!! billig spel laptop sökes

hej swec!
som sagt jag söker en billig gaming laptop eller iaf en laptop som man kan spela på. de spel jag vill kunna spela är typ cod battle field osv . problemet är att min budget är väldigt låg och ligger på 4000kr och det är därför jag kommer till er för hjälp.

krav:
minst 13'' skärm
hyffsad spelprestanda
minst 4gb ram
hyffsad högtalare
..
jag bryr mig inte särskilt mycket om hdd:n för att jag har planer på att byta till ssd.

tack i förhand

Visa signatur

FUCK GOOGLE ASK SWECLOCKERS!! (forum)

Permalänk

4000 är verkligen i nedre kanten av vad du får en vettig laptop för. let alone en spelbar sådan.
Jag skulle rekommendera att du sparar på slantarna lite längre tills du kan köpa något lite mer ordentligt.

Annars så tror jag att det finns Fujitsu-maskiner till bra priser och helt okej prestanda.
Jag återkommer.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Enda datorn som faller något sånär inom din prisradie är just en Fujitsu precis som lucifer säger men den ligger på 4490:- inkl 49:- frakt men det är enda alternativet jag kan hitta som klarar av bf3 i det prissegmentet. Vet dock inget om datorn förutom att flera har rekommenderat datorn här på forumet för det priset. Datorn: http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_nh532_intel_i3-...

Visa signatur

[Fractal Design Define S] [Asus Z170-A] [i5-6600K] [ASUS 970 Strix] [4x4GB Corsair Vengeance LPX 2400mhz] [Samsung EVO 250GB x2] [Cooler Master Hyper 212 Evo] [2TB Western Digital WD20EARS] [2TB Western Digital WD20EARX] [750GB Samsung Spinpoint F1 HD753LJ] [Logitech G5] [Qpad MK-85 Pro] [Logitech x230] [ASUS MG279Q 27"]

[Bärbar: MSI GE60: i5-3210, GT 650m]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Wizardkitten:

Enda datorn som faller något sånär inom din prisradie är just en Fujitsu precis som lucifer säger men den ligger på 4490:- inkl 49:- frakt men det är enda alternativet jag kan hitta som klarar av bf3 i det prissegmentet. Vet dock inget om datorn förutom att flera har rekommenderat datorn här på forumet för det priset. Datorn: http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_nh532_intel_i3-...

Aha, där var datorn jag letade efter ju!
Visste väl att jag hade sett den någonstans på forumet

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av hassel96:

Länken fungerar inte.. Men är det samma asus som du länkade till tidigare med 7670m så har fujitsun som daemon och jag länkat till ca 20% bättre grafik och processorn är väl ungefär lika mycket bättre den med (lite svårt att jämföra). Sen att den är 17,3" och asusen har 15,6" är väl en annan sak som du måste ta ställning till!

Visa signatur

[Fractal Design Define S] [Asus Z170-A] [i5-6600K] [ASUS 970 Strix] [4x4GB Corsair Vengeance LPX 2400mhz] [Samsung EVO 250GB x2] [Cooler Master Hyper 212 Evo] [2TB Western Digital WD20EARS] [2TB Western Digital WD20EARX] [750GB Samsung Spinpoint F1 HD753LJ] [Logitech G5] [Qpad MK-85 Pro] [Logitech x230] [ASUS MG279Q 27"]

[Bärbar: MSI GE60: i5-3210, GT 650m]

Permalänk
Hedersmedlem

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_nh532_intel_i3-...

En liten slant över budget nu, men galet mycket för pengarna.
Sandy Bridge i3, GT 640M LE, 17.3" Full HD etc.

Finns en tråd med snack om den och dess storebror här -> http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=1129439

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Kör på TheDaemon tips, mycket för pengarna!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

tack för tipsen datorn ser ju ut att vara en riktig höjdare för priset... en snabb fråga bara skulle jag få något bättre än den om jag gick upp till 5000

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hassel96:

tack för tipsen datorn ser ju ut att vara en riktig höjdare för priset... en snabb fråga bara skulle jag få något bättre än den om jag gick upp till 5000

Nej, det som är så speciellt med den
Man behöver gå upp en bra bit för att komma upp i ens samma specs.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

då blir det en sådan som jag köper hem i slutet av månaden... har någon en aning om den finns kvar tills dess

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hassel96:

då blir det en sådan som jag köper hem i slutet av månaden... har någon en aning om den finns kvar tills dess

Väldigt svårt att säga, men om du vet att du får pengar så kan du ju beställa den på faktura (14 dagar) om några dagar. Alternativt redan nu med "betala i höst"-grejen kanske.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

bra ide.ska kolla.har du en själv?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hassel96:

bra ide.ska kolla.har du en själv?

Jepp.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

stämmer det att priset gått up på den

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hassel96:

stämmer det att priset gått up på den

Japp, den låg på 3990 :- ett tag.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Det gör det inte alls

Permalänk
Medlem

eftersom att datorn daemon tipsade om slutades säljas innan jag hann få tag på en så ligger vi på ruta ett igen.. några förslag. ny budget 4600 kan gå till 5000 men isådana fall ska det vara en ordentlig skillnad.några förslag???

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den från Inwarehouse såg ju riktigt prisvärd ut

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar som att i3an av 532 är tillbaka då den är listad igen.
Är väl bara till att lägga på bevakning

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_nh532_intel_i3-...

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Tyvärr så kommer du inte kunna spela bf3 på en dator för 5000. köpte en spellaptop för mindre än ett år sedan för 7000 kr, bästa för det priset, gt555m, i5, 4 gb ram, den klarade inte av bf3 i low, om du inte har en stationär så rekommenderar jag dig att köpa en ist för bärbar. om du ska klara av bf med bärbar just nu så får du nog sträcka dig upp mot 7-9000 kr tyvärr

Edit: lite siffror från dyrare datorer http://www.pcper.com/reviews/Mobile/Nvidia-GeForce-GT-640M-Re...

Visa signatur

GPU: RTX 3080CPU: Intel 11900KF PSU: Corsair SF750W Moderkort: Gigabyte Z90i Vision D CPU kylare: EK 240mm Chassi: SSUPD Meshlicious Skärm: LG C2 42 [B]

Permalänk
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Tyvärr så kommer du inte kunna spela bf3 på en dator för 5000. köpte en spellaptop för mindre än ett år sedan för 7000 kr, bästa för det priset, gt555m, i5, 4 gb ram, den klarade inte av bf3 i low, om du inte har en stationär så rekommenderar jag dig att köpa en ist för bärbar. om du ska klara av bf med bärbar just nu så får du nog sträcka dig upp mot 7-9000 kr tyvärr

Edit: lite siffror från dyrare datorer http://www.pcper.com/reviews/Mobile/Nvidia-GeForce-GT-640M-Re...

Helt korrekt. Inga av de datorer som föreslagits i denna tråden kommer klara av att köra BF3 i acceptabelt flyt (inte ens med allt på lägsta).
Du behöver en dator med MINST GTX560m. GTX 630, 640m är inga bra grafikkort. Har själv en Asus G75 med 560m, och det är precis att det flyter på helt ok (45-60 FPS med allt på low).

Så hellre att spara pengarna tills du har råd med en bättre, om det är BF3 du vill kunna spela, annars är det bara waste. COD kommer dock kunna funka acceptabelt med en billigare dator...

Permalänk
Medlem

det verkar som att ah532 med i3:an kommer och går när den vill.kan någon säga till när den är tillbaka??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

så hur är det med denna http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/155938-asus_k53tk-sx0... kommer cpu:n vara en bottleneck eller ???

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hassel96:

så hur är det med denna http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/155938-asus_k53tk-sx0... kommer cpu:n vara en bottleneck eller ???

kommer vara för klen för battlefield 3
7670m klarar nog av det på lägre upplösningar men det kommer gå tungt och det är inget jag rekomenderar att du köper.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem

undrar fortfarande

Visa signatur