Sista chansen att installera Flash för Android

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

En glödlampa utan el ger inte särskilt mycket ljus?

Jag har inte varit utan el på flera år nu. Ganska så stabilt elnät nu för tiden. Man får väl bara se till att ha ficklampor till hands om det sker

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Tack swec hadde faktiskt inte det det på mobilen !!!!

Visa signatur

| Intel i9 10900KF + Fractal Design Celsius S24 + 2x Noctua NF-F12 iPPC-2000 | Kingston HyperX Predator 32GB 3600MHz | Asus ROG Strix Z490-F Gaming | Nvidia GeForce RTX 2080 Super FE | Corsair RM 660x | Phanteks Eclipse P400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MackAlf06:

Tack swec hadde faktiskt inte det det på mobilen !!!!

Flash.apk lär ju finnas lite här o där för nedladdning om man inte hittar det på gplay efter idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag tror dock inte HTML5 blir stort fören fler slutar stödja flash. Hoppas desktopsidan följer efter snart

Men som jag pekat ut tidigare i tråden, det är inte Google som slutar stödja Flash, det är Adobe som slutar stödja Flash för mobila plattformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GERO:

Funkar Justin.tv utan Flash?

Jag har aldrig använt just den tjänsten men troligtvis inte. De flesta videotjänster på nätet använder uteslutande Flash.

Permalänk
Medlem

Om ni vill ha senaste versionen av Flash Player som en .apk så kan ni använda detta program. Jag har inte testat om .apk filen jag tankade med programmet fungerar än men själva nedladdningen fungerade utmärkt.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1563894

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goose7:

Jag är lite nyfiken på hur Adobe tänker med detta. Har inte dom intresse av ha Flash med i så många operativsystem som möjligt? I mina ögon finns det ju inte en chans för Flash att överleva om dom bara satsar på vanliga datorer i framtiden, man vill ju inte behöva ha två olika versioner (mobil och vanlig) av en hemsida när det kanske finns alternativ som gör att det räcker med en? Det jag försöker förstå är, vad har Adobe för intresse av att HTML5 ersätter Flash?

De ska lägga ner flash till PC med, de har redan sagt det, men inte sagt när

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Alla som lovsjunger HTML5, har de löst en standard för videoformat än eller lobbar fortfarande vissa aktörer för h.264 vilket effektivt stänger ute många andra eller kommer det bli WebM? Det är högst relevant för problematiken för blir det h.264 kommer det bli massa problem med streaming ändå.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av toxicstone:

Hade du läst inläggen i tråden så hade du redan vetat svaret.....

läs mitt inlägg igen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Alla som lovsjunger HTML5, har de löst en standard för videoformat än eller lobbar fortfarande vissa aktörer för h.264 vilket effektivt stänger ute många andra eller kommer det bli WebM? Det är högst relevant för problematiken för blir det h.264 kommer det bli massa problem med streaming ändå.

Vad är det för fel på h264? (Dåligt insatt) Det låter ju trevligt med opensource?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Vad är dset för fel på h264? (Dåligt insatt) Det låter ju trevligt med opensource?

Ska tydligen va dåligt att streama med men annars väldigt schysst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Ovanligt att Android följer i Apples fotspår. Då får man väl välkomna användarna till den ljuva världen utan flash-skiten?

Humor på hög nivå här med tanke på att både iOS5 och iOS6 har varit copy pasta av basic googlefunktioner.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Boss302:

Vad är det för fel på h264? (Dåligt insatt) Det låter ju trevligt med opensource?

För att det inte är open source. Man måste betala licensavgift för det på ett eller annat sätt. Det är därför Firefox inte har något stöd för h.264, det går emot deras policy om att inte betala licenser. Microsoft, Apple och Google har redan licenser för h.264 för annat så de kan enkelt integrera stöd i sina browsrar. Så vill du ha helt öppet så är det WebM som gäller fast det verkar inte så populär tyvärr. Så en streamingsida kan stödja HTML5 men ändå inte fungera beroende på vilken browser man råkar köra på.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gainsgoblin:

Humor på hög nivå här med tanke på att både iOS5 och iOS6 har varit copy pasta av basic googlefunktioner.

Och detta gör din humor ännu roligare

http://macworld.idg.se/2.1038/1.459630/sa-inspirerades-samsun...
http://macworld.idg.se/2.1038/1.459511/iphone-orsakade-kris-p...
http://macworld.idg.se/2.1038/1.459404/samsung-kopierade-vara...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YciM_5...

Permalänk
Medlem

Ptja, visst blir det jobbigt i transitionsperioden från att de skjuter Flash i sank tills att den sista siten har avvecklat sitt flashinnehåll, men det är inte det värsta problemet med att det försvinner.

Jag tillhör också den kategori användare som tycker animerat innehåll, speciellt reklambanners där animationerna är gjorda för att försöka stjäla ens uppmärksamhet från det innehåll man är intresserad av på ett intrusivt sätt, är ett jäkla gissel. Flash har dock en enorm fördel gentemot HTML5; det är extremt lätt att filtrera bort. Det krävs bara en mycket simpel plugin, som hindrar flashpluginen att visa innehåll utan att man explicit tillåter den, tänk Flashblock och liknande, för att med hundra procent säkerhet filtrera bort allt förorenande flashinnehåll. Man ser bara det man vill se, exempelvis flv-playern på Youtube eller vad det nu kan vara.

HTML5 kommer med all sannolikhet bli mycket jävligare att filtrera bort. Koden ser ut som viken annan kod som helst, och det kommer krävas mycket mer avancerade plugins som analyserar koden för att kunna sålla ut det som kan tänkas vara störande. Ta kriget mot popupbanners som exempel på något som på liknande sätt är svårt att få bukt med, en liten förändring i koden och den slinker igenom, det enda sättet helt hindra det med hundra procent säkerhet är väl att hindra browsern från att spawna nya fönster/tabs vilket blir jobbigt när man faktiskt vill ha upp en länk man klickar på på det viset. Samma sorts undanmanövrer kommer det gå att göra med HTML5-baserade grejer, fast ännu enklare, då det inte gör några "specialanrop" eller vad man nu ska kalla det.

Det enda sättet jag kan komma på att filtrera bort HTML5-baserade animationer kommer bli med blacklistbaserade filter a la Adblock Plus. Och de är ju långt från lika idiotsäkra som de möjligheter vi har idag att slippa flashbaserat skräp.

Jo, just, den som vill säkra en kopia av flashinstallern i .apk-format för framtida bruk kan prova att googla site:mobilism.org flash player

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa alla inlägg då jag var så sent ute, så med lite lathet undrar jag detta.
(Är inte involverad i programmeringens värld (tyvärr) men flash har alltid känts väldigt krävande och segt.)

Flash kräver onödigt mycket, är ju lite lustigt att (simpla) flashspel á la 90-tals stil äter så pass mycket resurser som de gör (borde kräva lika mycket som ett word-dokument på dagens datorer). Och det verkar inte alltför stabilt heller.

Så är inte detta något som kvittar? (Om det finns andra bättre (?) alternativ). Angående prestanda måste det ju vara ännu värre på telefoner.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

För att det inte är open source. Man måste betala licensavgift för det på ett eller annat sätt. Det är därför Firefox inte har något stöd för h.264, det går emot deras policy om att inte betala licenser. Microsoft, Apple och Google har redan licenser för h.264 för annat så de kan enkelt integrera stöd i sina browsrar. Så vill du ha helt öppet så är det WebM som gäller fast det verkar inte så populär tyvärr. Så en streamingsida kan stödja HTML5 men ändå inte fungera beroende på vilken browser man råkar köra på.

Se där ja. Googlade lite o X264 ser jag inte kan decoda.
Hade jag aldrig funderat över då det "bara funkar"..

Permalänk

Humor på extra rolig nivå när någon blandar ihop begreppen Android och Samsung.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Samsung =/= Android?
Gött

Nu pratade jag om operativet och inte launchers och formgivning av telefoner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Humor på extra rolig nivå när någon blandar ihop begreppen Android och Samsung.

Som jag iofs inte gjorde, det var mer en "Appropå härma andras idéer", men det är ju det som är så kul med Swec, "Platsen för folk som slutat tänka själva"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gainsgoblin:

Samsung =/= Android?
Gött

Nu pratade jag om operativet och inte launchers och formgivning av telefoner.

Men oj oj oj, blev det plötsligt skillnad vem som härmar vad?
Förklara då istället varför det inte är fel att Samsung marknadsför sin SGS3 med att ha Samsung Beam (som även är en förkastlig funktion) när det redan var en funktion från Google som hette Android Beam...
Att folk aldrig lär sig att företag alltid tagit inspiration från varandra och måste göra det annars så står utvecklingen still, både Google och Apple har tagit inspiration av varandra hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Flux69:

Som jag iofs inte gjorde, det var mer en "Appropå härma andras idéer", men det är ju det som är så kul med Swec, "Platsen för folk som slutat tänka själva"

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket du uppenbarligen har gjort...

Apples kopierande av Android blir ju inte ogjort bara för att Samsung kopierar iPhone och iPad?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd då det kommer ta tid för steget till HTML5 globalt men då jag sålt min android lur och använder maemo med debian så klarar jag mig ändå, men vist känner man sig begränsad med HTML5, har själv levt utan flash i MorphOS så vet hur irriterande det kan vara.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Vilket du uppenbarligen har gjort...

Apples kopierande av Android blir ju inte ogjort bara för att Samsung kopierar iPhone och iPad?

Sa jag att det blir det? Android kopierar även från Apple, Apple tog visseligen efter notifikationscentret från Android, men till skillnad från Android så dyker notifikationerna upp oavsett vilken applikation du kör, de dyker exempelvis upp när du spelar spel och du kan ta bort enskilda applikationer, dessa två saker fanns inte i Android när de gjorde sitt notifikationscenter, detta är ett bra exempel på att Apple tog konceptet från Android och gjorde det bättre...alla tar idéer av alla, men det tycks gå dig förbi

Vidare så kan du ju ta en titt på hur Android (och andra OS för smartphones) såg ut innan iOS kom och ändrade alltihop

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flux69:

Sa jag att det blir det? Android kopierar även från Apple, Apple tog visseligen efter notifikationscentret från Android, men till skillnad från Android så dyker notifikationerna upp oavsett vilken applikation du kör, de dyker exempelvis upp när du spelar spel och du kan ta bort enskilda applikationer, dessa två saker fanns inte i Android när de gjorde sitt notifikationscenter, detta är ett bra exempel på att Apple tog konceptet från Android och gjorde det bättre...alla tar idéer av alla, men det tycks gå dig förbi

Vidare så kan du ju ta en titt på hur Android (och andra OS för smartphones) såg ut innan iOS kom och ändrade alltihop

Skickades från m.sweclockers.com

Ja alla tar idéer och koncept från alla men Apple tycker om att stämma alla andra för gammal skåpmat.

Before anyone did anything, Xerox did everything!

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Ja alla tar idéer och koncept från alla men Apple tycker om att stämma alla andra för gammal skåpmat.

Before anyone did anything, Xerox did everything!

Sanning med modifikation där du bör läsa på lite närmare...och något som ingen här tycks fatta, Apple är inte själva om att stämma andra, ALLA större företag stämmer andra, så har det alltid varit och kommer alltid att vara, du hade oxå gjort det i deras sits

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Flux69:

Sa jag att det blir det? Android kopierar även från Apple, Apple tog visseligen efter notifikationscentret från Android, men till skillnad från Android så dyker notifikationerna upp oavsett vilken applikation du kör, de dyker exempelvis upp när du spelar spel och du kan ta bort enskilda applikationer, dessa två saker fanns inte i Android när de gjorde sitt notifikationscenter, detta är ett bra exempel på att Apple tog konceptet från Android och gjorde det bättre...alla tar idéer av alla, men det tycks gå dig förbi

Vidare så kan du ju ta en titt på hur Android (och andra OS för smartphones) såg ut innan iOS kom och ändrade alltihop

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, du har rätt. Man kan tolka din post på två sätt, jag gjorde ena tolkningen (försvar av Apple), medan du i själva verkat med glimten i ögat lade till ytterligare ett steg i den stora plagieringscirkeln. My bad isåfall.

Men tja, alla branscher har i alla år utvecklats genom att samtliga aktörer anmanar dom bästa idéerna, tills hela sandlådekriget i smartphonevärlden brakade lös.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flux69:

Sanning med modifikation där du bör läsa på lite närmare...och något som ingen här tycks fatta, Apple är inte själva om att stämma andra, ALLA större företag stämmer andra, så har det alltid varit och kommer alltid att vara, du hade oxå gjort det i deras sits

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå det har stämts åt höger och vänster sedan tidernas begynelse men det är skillnad på stämning och stämning. Apple har en helt annan ton än vad som var normalt bland teknikföretagen. Tidigare stämde man åt höger och vänster för teknikpatent och stämningarna var till för att tvinga fram licensavtal. Nu har Apple börjat patenttrolla och sitter på massa konstigadeignpatent som de inte borde ha (se prior art) och stämmer för att bli av med konkurrenter. Det är därför de går så hårt åt just Samsung, för att de är störst.

Det som retar upp folk är deras hyckleri. De har själva tagit massa idéer från höger och vänster precis som alla andra företag har gjort. Därav min referens till Xerox, googla på Alto om du inte hängde med. Så hela deras grund bygger på Unix och ett lånat GUI. Sedan fortsätter det men ingen bryr sig eftersom vi glada användare tjänar på att saker blir mer användarvänliga och att smarta funktioner sprider sig. Det hade varit intressant att se hur datorer hade sett ut idag om Xerox var lika hårda med designpatent på 70-talet som Apple är idag.

Det har blivit patentsandlåda av hela smartphoneidustrin vilket är värdelöst för alla inblandade, eller ja alla förutom juristerna som tjänar massa pengar på det. Det hindrar utvecklingen och det ger en väldigt skev konkurrenssituation.

Så vad är det för revolutionerande som hänt med gränsnittet på mobiltelefoner? Det är fortfarande bara en matris med ikoner och om man trycker på en så startas en applikation. Det är exakt samma GUI som funnits sedan 70-talet. Eller har man rätt att återuppfinna hjulet bara för att datorn råkar ha en lite annan form än tidigare?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Nej, du har rätt. Man kan tolka din post på två sätt, jag gjorde ena tolkningen (försvar av Apple), medan du i själva verkat med glimten i ögat lade till ytterligare ett steg i den stora plagieringscirkeln. My bad isåfall.

Men tja, alla branscher har i alla år utvecklats genom att samtliga aktörer anmanar dom bästa idéerna, tills hela sandlådekriget i smartphonevärlden brakade lös.

Att det har blivit sandlåda av det hela är det absolut ingen tvekan om och det är från alla parter, inte bara från Apple som alla tycks tro och klankar på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Jodå det har stämts åt höger och vänster sedan tidernas begynelse men det är skillnad på stämning och stämning. Apple har en helt annan ton än vad som var normalt bland teknikföretagen. Tidigare stämde man åt höger och vänster för teknikpatent och stämningarna var till för att tvinga fram licensavtal. Nu har Apple börjat patenttrolla och sitter på massa konstigadeignpatent som de inte borde ha (se prior art) och stämmer för att bli av med konkurrenter. Det är därför de går så hårt åt just Samsung, för att de är störst.

Det som retar upp folk är deras hyckleri. De har själva tagit massa idéer från höger och vänster precis som alla andra företag har gjort. Därav min referens till Xerox, googla på Alto om du inte hängde med. Så hela deras grund bygger på Unix och ett lånat GUI. Sedan fortsätter det men ingen bryr sig eftersom vi glada användare tjänar på att saker blir mer användarvänliga och att smarta funktioner sprider sig. Det hade varit intressant att se hur datorer hade sett ut idag om Xerox var lika hårda med designpatent på 70-talet som Apple är idag.

Det har blivit patentsandlåda av hela smartphoneidustrin vilket är värdelöst för alla inblandade, eller ja alla förutom juristerna som tjänar massa pengar på det. Det hindrar utvecklingen och det ger en väldigt skev konkurrenssituation.

Så vad är det för revolutionerande som hänt med gränsnittet på mobiltelefoner? Det är fortfarande bara en matris med ikoner och om man trycker på en så startas en applikation. Det är exakt samma GUI som funnits sedan 70-talet. Eller har man rätt att återuppfinna hjulet bara för att datorn råkar ha en lite annan form än tidigare?

Tack vare att patentreglerna är som de är så utnyttjas det (inte bara av Apple, utan av alla), att de sedan går på Samsung är inte för att de är störst, det började innan de var det, det är för att de plagierade iPhone & iPad rakt av med Samsung Galaxy S och Galaxy Tab, finns även interna bevis på det från Samsung som kommit fram under pågående rättegång via interna PM på Samsung som de försökte undanhålla, Samsung kände sig hotade när Apple kom med sin iPhone, men sen ska vi inte glömma att det är 2 stora aktörer som är beroende av varandra som håller på att bråkar just nu, det som gjort att de hamnat i rampljuset mer än andra liknande strider just nu

Skickades från m.sweclockers.com