Permalänk
Medlem

kompakta datorhögtalare

Hej
nån som har eller har testat Bose Computer MusicMonitor. Vet att dem är små men har dem nån bas överhuvettaget eller låter det bara diskant "ljud" som inbyggda högtalare till en bärbar dator?
För mkt bas kan jag inte ha eftersom mitt vardagsrum ligger vägg i vägg med min grannes sovrum =( ,men dem var iaf snygga men dyra.

mvh

Permalänk
Medlem

subwoofers kan man reglera basen på

Permalänk
Medlem

joo det försig har du rätt i..tänkte inte så lång eftersom jag har aldrig haft några datorhögtalare förut.

Permalänk
Medlem

gammal tråd men kan iaf säga att jag köpte Bose Companion 20 för 2000 kr och vilket ljud ur dessa högtalare 2.0 alltså ingen sub. Funkar till allt, spel,musik på festen m.m. inbyggd bas som är riktigt bra förtår inte hur bose lyckas men det är väl därför dom är världsledande.
lätt värt pengarna och snygga är dom också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombac:

gammal tråd men kan iaf säga att jag köpte Bose Companion 20 för 2000 kr och vilket ljud ur dessa högtalare 2.0 alltså ingen sub. Funkar till allt, spel,musik på festen m.m. inbyggd bas som är riktigt bra förtår inte hur bose lyckas men det är väl därför dom är världsledande.
lätt värt pengarna och snygga är dom också.

Bose världsledande? Värt pengarna?

Jadu prova diskutera bose i ett riktigt hifi forum så får du info hur bose är kontra ljud o prisvärdhet.
Om du enns får svar....
Bose är design endast och absolut inte värt ljud kontra pengar.

Vist bose gör väldigt fina högtalare i den dyrare klassen 100k + men köper man bose så är det för design o inte ljud i första hand. Det bose kostar kan man få bättre högtalare för samma pengar.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb