Permalänk
Skrivet av stridsvagnen91:

Mina inställningar
Högsta fps - 91
Lägsta fps - 57

Finns folk som säkert slår sönder sin skärm av ilska ifall det droppar under sextio men fps går upp till 60+ nästan direkt så det stör mig inte.

Dator i signaturen

http://i.imgur.com/u9rDo.jpg

Vad har du för dator?

Visa signatur

Are you ... comparing me to God? I mean, that's great, but just so you know, I've never made a tree.

Permalänk
Skrivet av ItsNeverLupus:

Vad har du för dator?

Dator i min signatur

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Skrivet av stridsvagnen91:

Dator i min signatur

Men vad är det för märke?

Visa signatur

Are you ... comparing me to God? I mean, that's great, but just so you know, I've never made a tree.

Permalänk
Skrivet av ItsNeverLupus:

Men vad är det för märke?

Jag har byggt den själv.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Skrivet av stridsvagnen91:

Jag har byggt den själv.

Okej

Visa signatur

Are you ... comparing me to God? I mean, that's great, but just so you know, I've never made a tree.

Permalänk
Medlem

tror faktiskt att han skulle få typ 5 fps på ultra då grafik minnet skulle ta slut

men low ska ju flyta på bra iallafall =D

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsNeverLupus:

Du lär nog märka att de flesta på Sweclockers inte köper märkesdatorer. De är alltid för dyra och har dålig hårdvara eller väldigt obalanserad hårdvara (bra processor med väldigt dåliga grafikkort).

Permalänk
Skrivet av stridsvagnen91:

Mina inställningar
Högsta fps - 91
Lägsta fps - 57

Finns folk som säkert slår sönder sin skärm av ilska ifall det droppar under sextio men fps går upp till 60+ nästan direkt så det stör mig inte.

Dator i signaturen

http://i.imgur.com/u9rDo.jpg

Är ett gtx 550 ti bättre? Kan du nämna några grafik kort som är nästan lika/identiska som ett gtx 555?

Visa signatur

Are you ... comparing me to God? I mean, that's great, but just so you know, I've never made a tree.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av stridsvagnen91:

Mina inställningar
Högsta fps - 91
Lägsta fps - 57

Finns folk som säkert slår sönder sin skärm av ilska ifall det droppar under sextio men fps går upp till 60+ nästan direkt så det stör mig inte.

Dator i signaturen

http://i.imgur.com/u9rDo.jpg

Varför har du inte AA inställningarna? Eller du kör inte alls med detta?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsNeverLupus:

Såg nyss en youtube video, han spelar bf3 på ultra med ett gtx 555, ser ut att flyta på någorlunda bra?

http://www.youtube.com/watch?v=imKrII4y7Cg

jag skulle gissa på att han kör 1024x768 i upplösning då videon finns i 720p och är i 4:3 format, det är ganska mycket färre pixlar än en vanlig 1920x1080 skärm, och han har inte så hög fps heller. det kanske kommer funka i lugna stunder men när det smäller och är mycket bly i luften kommer du få riktigt stora fps dropp.

jag vet inte hur ett 4870 står sig mot 550 men min lillebror kör på ett sånt med low och ligger runt 30-40 fps i 1920x1080

Skrivet av Jalle64:

Varför har du inte AA inställningarna? Eller du kör inte alls med detta?

Han kör ju med FXAA?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Allt beror på hur kräsen man är, när jag hade ett HD5850 (som är en hel del snabbare än ett GTX555) så körde jag BF3 i 1280x720 med allt på lägsta för att få ett vettigt flyt. Nu med GTX670 kör jag med 1920x1080 med allt utom AA på ultra (FXAA är aktiverat).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

Yes, it definitively can!

That card's Performance is comparable to my current HD 7770, and it can play BF3 at 1080p noAA with High details.

Any card above the GTS 450 can.

Hope it helps!

första som kom fram när jag googla.

Jag har engts450 så jag utgår från att det borde fungera för mig med? kör q6600 4gbddr2. Jag har inte klockat min prolle än men jag har bra kylning så det ska gå

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bannani:

Jag har engts450 så jag utgår från att det borde fungera för mig med? kör q6600 4gbddr2. Jag har inte klockat min prolle än men jag har bra kylning så det ska gå

Det går nog. Men om du har tänkt köra på high och 1080p, så kommer det gå riktigt segt. Low-medium är nog ett bättre val om det ska flytta på hyfsat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

en polare lirar bf3 med ett 8800gts, 3gb ram, och en sunkig dualcore på 3,0 ghz.(det flyter på bra i low settings) så ja, dit klarar bf3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Edlar:

en polare lirar bf3 med ett 8800gts, 3gb ram, och en sunkig dualcore på 3,0 ghz.(det flyter på bra i low settings) så ja, dit klarar bf3

I vilken upplösning?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av HMB:

Allt beror på hur kräsen man är, när jag hade ett HD5850 (som är en hel del snabbare än ett GTX555) så körde jag BF3 i 1280x720 med allt på lägsta för att få ett vettigt flyt. Nu med GTX670 kör jag med 1920x1080 med allt utom AA på ultra (FXAA är aktiverat).

Hej lite offT är det i nvidias kontroll panel man aktiverar fxaa? har precis skaffat 670 har hört någonstans att fxaa inte fungerar i alla spel och att bf3 är ett av dem. Men det kanske har fixats med senare uppdateringar?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Så du har alltså 10000kr som du ska lägga på en dator?
Här:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2173664/2012-08-19

Permalänk

Har kollat lite på geforce hemsida, där kan man bl.a kolla vilka grafik kort som klarar bf3, ett Nvidia geforce gtx 550ti klarar (enligt dom) bf3 på ultra med 40 fps, men är ett gtx 550 ti mycket bättre en gtx 555?

http://www.geforce.com/optimize/optimal-game-settings/Battlef...

Visa signatur

Are you ... comparing me to God? I mean, that's great, but just so you know, I've never made a tree.

Permalänk
Skrivet av ItsNeverLupus:

Har kollat lite på geforce hemsida, där kan man bl.a kolla vilka grafik kort som klarar bf3, ett Nvidia geforce gtx 550ti klarar (enligt dom) bf3 på ultra med 40 fps, men är ett gtx 550 ti mycket bättre en gtx 555?

http://www.geforce.com/optimize/optimal-game-settings/Battlef...

jag har ett 580 och har 40-45 fps i ultra ungefär (multiplayer)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RambOFreAc:

Så om du köper 3960X och ett 680, då gör du alltså fel?

vore en skam om man kör ett ensamt 680 på en 9k cpu om man bara ska spela

Permalänk
Medlem

ett gtx 550 ti är bättre och strunta i och köp en alienware de är överprisade för sin prestanda pga att de är just dell som gör specialtillverkade grejer som inte passar med något annat annars presterar det antingen likvärdigt egenvalda komponenter men till ett mycket mindre pris på grejer som är standard och som man lägger ihop själv ^^

om du nu ska köpa någon dator som kostar runt 10 000 kr så kan du ta den här T ex ^^
https://www.inet.se/produkt/1517097/taurus-extreme-gtx-560ti-...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsNeverLupus:

Har kollat lite på geforce hemsida, där kan man bl.a kolla vilka grafik kort som klarar bf3, ett Nvidia geforce gtx 550ti klarar (enligt dom) bf3 på ultra med 40 fps, men är ett gtx 550 ti mycket bättre en gtx 555?

http://www.geforce.com/optimize/optimal-game-settings/Battlef...

Snälla köp inte 550 ti till bf3, om du har 10k har lägga köp en vettig dator från inet,cdon,komplett etc.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zlagge:

Yes, it definitively can!

That card's Performance is comparable to my current HD 7770, and it can play BF3 at 1080p noAA with High details.

Any card above the GTS 450 can.

Hope it helps!

första som kom fram när jag googla.

Knappast.. Snarare Medium.

Skrivet av Mylifestyle95:

Måste fråga, finns det någon hör som i överhuvudtaget kan se skillnad på medium/high? Dvs om man kör samma upplösning.

Om man vill spela bf3 så är ett kort som klarar medium definitivt bra nog imo.
Själv kör jag med ett sletet hd 4850 och väljer att spela på low istället för medium då jag inte ser någon skillnad i överhuvudtaget...

Skillnaden är ganska stor faktiskt. Det är mellan high och Ultra man inte ser en skillnad.

Skrivet av ItsNeverLupus:

Har kollat lite på geforce hemsida, där kan man bl.a kolla vilka grafik kort som klarar bf3, ett Nvidia geforce gtx 550ti klarar (enligt dom) bf3 på ultra med 40 fps, men är ett gtx 550 ti mycket bättre en gtx 555?

http://www.geforce.com/optimize/optimal-game-settings/Battlef...

De har med största sannolikhet kört "testet" i Singleplayer och fått ut att de klarar ultra. Problemet är hårdvaran helt enkelt inte klarar av Ultra. Dels pga. för lite Vram och dels pga. att deras toppkort vid den tidpunkt som budgetkortet GTX550 släpptes.. inte klarade av att köra i Ultra.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av simme300:

Snälla köp inte 550 ti till bf3, om du har 10k har lägga köp en vettig dator från inet,cdon,komplett etc.

Men 40 fps på ultra är väl inte allt för dåligt?

Visa signatur

Are you ... comparing me to God? I mean, that's great, but just so you know, I've never made a tree.

Permalänk
Skrivet av ItsNeverLupus:

Men 40 fps på ultra är väl inte allt för dåligt?

Jo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsNeverLupus:

Klarar ett 1gb gddr5 Nvidia Geforce GTX 555 battlefield 3?

på lägsta får du skaplig fps även på 1920 x 1080 men få inte för dig om att det är 60 fps hela tiden då måste du gå ner i upplösning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ItsNeverLupus:

Men 40 fps på ultra är väl inte allt för dåligt?

Beror på om det är stabilt eller inte. GTX550 kommer ABSOLUT inte ha 40 fps i Ultra.. snarare 5 om ens det. Ett GTX 670 klarar av 40 i ultra med 1080p upplösning och lite AA på. GTX550 storknar vid de inställningarna redan på medium.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Haha, det va då inte många som hade rätt, har nu en dator med ett gtx 555, kan köra bf3 på 1920 x 1080 med ultra på allt och ligger på 30-40 fps, dock så måste jag stänga av motion blur och anistroptic filter!!

Visa signatur

Are you ... comparing me to God? I mean, that's great, but just so you know, I've never made a tree.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylifestyle95:

Måste fråga, finns det någon hör som i överhuvudtaget kan se skillnad på medium/high? Dvs om man kör samma upplösning.

Om man vill spela bf3 så är ett kort som klarar medium definitivt bra nog imo.
Själv kör jag med ett sletet hd 4850 och väljer att spela på low istället för medium då jag inte ser någon skillnad i överhuvudtaget...

Har testat alla lägen i samma upplösning själv och mellan Low-Medium (nu snackar vi inte om AA och shadows utan texturer osv)
då är skillnaden extremt liten så jag skulle inte bry mig. Skillnaden mellan Medium-High och High-Ultra är med väldigt liten.
Low-Medium jämfört med Ultra är dock en märkbar skillnad.
Själv kör jag Medium med AA och Shadows på High, funkar fint! Märker ingen skillnad när jag drar texturerna till High.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsNeverLupus:

Haha, det va då inte många som hade rätt, har nu en dator med ett gtx 555, kan köra bf3 på 1920 x 1080 med ultra på allt och ligger på 30-40 fps, dock så måste jag stänga av motion blur och anistroptic filter!!

jo jag kan också ha ultra på om jag sätter allt på low!!!!!!!!!!!!!!!
dvs, det är inte ultra...