Skrattretande dyr dator från Mediamarkt..

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Är medveten om det, tänkte mer hårdvara vs pris och hur mkt man kan göra med marknadsföring. Som mediamarkt gör, med det balla datornamnet m.m. säkert många som inte hänger med så bra i utvecklingen som köper den där och tror dom köpt top of the line.

Fast det är ju en stor skillnad, Media Markt vänder sig till privatpersoner som vill spela och Apple till företag som är i behov av en workstation med OSX (Den enda som finns..).

Företag värdesätter andra saker än bara hårdvara, så priset avspeglas därefter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk

Kul att dom har Windows 7 Home Premium på en dator med 32GB Minne också.. home premium har en gräns på 16GB.

Skrivet av To33e:

http://i.imgur.com/DUil3.jpg

http://i.imgur.com/bre7M.jpg

hmm...

EDIT:

du sparar mer än 15 000:- OM du väljer t.ex Inet istället! om du väljer att montera själv & köper från olika affärer så kan du spara uppemot 20 000:- om inte lite till.. sen får vi inte glömma att den köplistan som jag visar överst innehar även 2 GTX680 som är grymt mycket bättre än exempelvis 2 st GTX580 som den från mediamarkt har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Mycket bättre och kostar mindre, patetiskt att man får sätta sådana priser på saker när det inte ens är värt hälften..

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Avstängd

Ärligt talat, om man är riktig i huvudet så bryr man sig inte om Heaton eller Elmor har "kollat" igenom alla komponenterna, sedan när blev de hårdvaruexperter? De spelar cs 1.6, som man kan maxa med en dator från 1998. Man kan få en dator som klarar de flesta spel på ultra med hyfsad fps för 10000, och sedan lägg till 2500 för riktig vattenkylning från aquatuning.de.

”Jag har under hela min karriär haft datorer som arbetsredskap. Utvecklingen de senaste åren har gått vansinnigt fort och det har medfört att de flesta datorer inte håller måttet för seriösa datorspelare. Många datorer som marknadsförs som speldatorer idag har flera svagheter som påverkar spelupplevelsen negativt”, säger Emil Christensen.. Om inte spelupplevelsen så påverkar deras dator för 44000 verkligen ekonomin negativt. Han säger ju för fasen emot sig själv den clownen.

Årets skämt, Elmor och Heaton som hårdvaruexperter? De har nog fått för många hs i real life verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

patetiskt att man får sätta sådana priser på saker när det inte ens är värt hälften..

En varas värde är vad någon är beredd att betala för den, inte vad just du är beredd att betala. Sedan ligger det naturligtvis i MMs intresse att ha en löjligt dyr dator som kunderna kan jämföra med och sedan gladeligen lägga till en tusenlapp eller två mer än de tänkt på den dator de faktiskt köper.
När rätt kund kommer in i butiken kommer MM sälja datorn utan problem, det är inte en vara de förväntar sig sälja i volym.

Naturligtvis kunde man önska att alla gjorde genomtänkta och informerade köp hela tiden men så fungerar inte samhället. Jag ser alldeles för ofta Beatslurar och märkesjeans på stan...

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

Saken är den att man kan bygga en grymare speldator för hälften om man köper allt själv (med samma komponenter), men kan kan inte köpa märkesjeans billigare i sverige då alla har samma pris. Man kan dock köpa jeans från dressman, men de kommer inte i närheten av jeans från levis. Så nej, märkesprylar är inte samma sak som märkesdatorer.

Givetvis lämpar sig denna datorn inte heller till oss som målgrupp, dock roligt att de underskattar folks kunskap om datorer. Eller kanske folks kunskap är så extremt begränsad i dagens pizza-ätande, vodka-drickande samhälle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

En varas värde är vad någon är beredd att betala för den, inte vad just du är beredd att betala. Sedan ligger det naturligtvis i MMs intresse att ha en löjligt dyr dator som kunderna kan jämföra med och sedan gladeligen lägga till en tusenlapp eller två mer än de tänkt på den dator de faktiskt köper.
När rätt kund kommer in i butiken kommer MM sälja datorn utan problem, det är inte en vara de förväntar sig sälja i volym.

Naturligtvis kunde man önska att alla gjorde genomtänkta och informerade köp hela tiden men så fungerar inte samhället. Jag ser alldeles för ofta Beatslurar och märkesjeans på stan...

Som killen ovan sa, märkeskläder är inte samma sak som märkesdatorer. HeatoN och Elmor är inga superkändisar, bara för att han har vart med och pratat om datorn betyder inte det att den är värd 5000kr mer... Och att den är överklockad av Elmor him self tror jag inte på ett skvatt. Det är falsk marknadsföring och lurendrejeri!

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

I did what you couldn't! haha nämen jag bor i västerås också och fick upp ögonen när jag såg den så jag tog fram mobilen och fotade!

http://img441.imageshack.us/img441/9586/20120617193631.jpg

Det jag tycker är roligast är att datorn har windows home premium och 32gb ram. Det är som att ha en fyrhjulsdriven bil med bara 2 hjul.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Saken är den att man kan bygga en grymare speldator för hälften om man köper allt själv (med samma komponenter), men kan kan inte köpa märkesjeans billigare i sverige då alla har samma pris. Man kan dock köpa jeans från dressman, men de kommer inte i närheten av jeans från levis. Så nej, märkesprylar är inte samma sak som märkesdatorer.

Det finns gott om tester som visar att märkesjeans inte på något sätt är värda sitt högre pris om man går efter kriterier som hållbarhet, slitstarkhet etc. så det är en fullgod jämförelse. Köpa jeans för hava priset som håller lika bra eller en dator för halva priset som har samma hårdvara.

Skrivet av Fronix:

Som killen ovan sa, märkeskläder är inte samma sak som märkesdatorer. HeatoN och Elmor är inga superkändisar, bara för att han har vart med och pratat om datorn betyder inte det att den är värd 5000kr mer... Och att den är överklockad av Elmor him self tror jag inte på ett skvatt. Det är falsk marknadsföring och lurendrejeri!

Var står det att datorn är överklockad av Elmor? Det MM skriver är "alla inställningar och komponenter har gåtts igenom av Heaton och Elmor" vilket naturligtvis är fullt möjligt då det inte kräver mer än ett mail fram och tillbaka.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av sleipner42:
Citat:

Hårddisk 1: 256 GB SSD

Facepalm...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fronix:

http://produkter.mediamarkt.se/store/norrkoping/dator/station...

Tydligen så är denna enligt Mediamarkt värd nästan 30 000kr... Min egna dator är inte allt för långt ifrån den och gick på 15 000kr.

Överpris much?

Skrivet av Nasra:

Det är inte datorn dem säljer utan namnet: Edge Heavy Battlecruiser.

Mediamarkt i ett nötskal.

Nu är ju inte MediaMarkt ensamma om att sälja denna och priset på den ligger på mellan 25 293:- och 33 193:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1335537

Här står det mer ingående vad det är som sitter i den http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=4806 sen får man väl räkna lite själv vad det kostar att köpa delar och ge betalt till de inblandade för att göra jobbet på den

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JesperDa:

Kan Apple ta hutlöst extra betalt så varför inte Mediamarkt med? haha

Skillnaden är väl att Apple vet vad de gör medan Mediamarkt är totalt okunniga och tror seriöst att någon sate kommer att köpa skiten -_-

http://produkter.mediamarkt.se/store/lund/dator/stationar-dat...

Hahaha... nästan 10 tusen för den skiten? Fabien Begntsson måste ha sniffat för mycket limm..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Skillnaden är väl att Apple vet vad de gör medan Mediamarkt är totalt okunniga och tror seriöst att någon sate kommer att köpa skiten -_-

Vad får dig att tro att MediaMarkt har byggt den? http://www.heat-gaming.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flux69:

Vad får dig att tro att MediaMarkt har byggt den? Som jag skrev ovan så är det bara att läsa

Må hända har de inte byggt skiten men de har ändå satt priset på den

Skrivet av Olegh:

För det första så är ni uppenbarligen inte målgruppen. För det andra så borde ni gå och lägga er så ni orkar upp till skolan i morgon.

För det tredje så verkar ni inte ens ha den mest grundläggande förståelsen för vad det faktiskt innebär att bygga färdigkonfigurerade datorpaket långt utöver det vanliga, i små upplagor.

För det fjärde så är det givetvis olyckligt att delar av hårdvaran är utdaterad, men vad är det för dagisbarnsreaktion?

Mediamarkt anställd månne? Ta och tagga ner lite och inse att skratt förgyller dagen. Mediamarkt är inte den enda kedjan som saknar insikt i värde på komponenter heller.. Vi har ju bla. Elgiganten som säljer datorer med i3 2300 och GTS450 fortfarande för 7-8 tusen och med titeln.. "Speldator som maxar alla spel..".

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Må hända har de inte byggt skiten men de har ändå satt priset på den

Och de är inte dyrast på den

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twit:

Det finns gott om tester som visar att märkesjeans inte på något sätt är värda sitt högre pris om man går efter kriterier som hållbarhet, slitstarkhet etc. så det är en fullgod jämförelse. Köpa jeans för hava priset som håller lika bra eller en dator för halva priset som har samma hårdvara.

Men man köper inte levis för 1300:- om man ska ut och arbeta? Dessa märkeskläder till de som är modemedvetna handlar inte om hur slitstark tyget är utan om designen och imagen. Vilket är stor skillnad på en dator byggd av Johan Muhammedsson som maxar bf3 för 20 000, eller en dator byggd av Heaton som klarar cs 1.6 på medium som kostar 40 000.

En märkesdator är inte samma sak som övriga "märkesgrejer". Du kan inte få Levis jeans gällande kvalite och design om du köper "Dressman", men du kan få Heatons dator för billigare om du låter inet bygga den. Stor skillnad du....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Skillnaden är väl att Apple vet vad de gör medan Mediamarkt är totalt okunniga och tror seriöst att någon sate kommer att köpa skiten -_-

http://produkter.mediamarkt.se/store/lund/dator/stationar-dat...

Hahaha... nästan 10 tusen för den skiten? Fabien Begntsson måste ha sniffat för mycket limm..

Citat:

Laddad med kraftigt grafikkort och den senaste processortekniken ger dig en oförglömlig upplevelse.

lol

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Az1337:

Men man köper inte levis för 1300:- om man ska ut och arbeta? Dessa märkeskläder till de som är modemedvetna handlar inte om hur slitstark tyget är utan om designen och imagen. Vilket är stor skillnad på en dator byggd av Johan Muhammedsson som maxar bf3 för 20 000, eller en dator byggd av Heaton som klarar cs 1.6 på medium som kostar 40 000.

En märkesdator är inte samma sak som övriga "märkesgrejer". Du kan inte få Levis jeans gällande kvalite och design om du köper "Dressman", men du kan få Heatons dator för billigare om du låter inet bygga den. Stor skillnad du....

Märkesjeans som antagligen ser exakt ut som vanliga jeans förutom det faktum att det står levis på dem

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar-...

Elgiganten i ett nötskal.. Eller snarare Acer.. Prestanda monster? Med ett GT630 i sig? Det om något är en lögn.

Angående Heaton så är hans trovärdighet lika med noll.. iaf hos mig. Minns för ett tag sen när någon länkade en av hans överprisade "produkter". Då påstod han seriöst att ett GTX570 maxar BF3 på ulta i Multiplayer.. Vilket i verkligheten inte är sant för fem öre. Ett GTX 570 får slut på minne gaska fort.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Go MM, dom får väl sälja vad dom vill (förutom knark kanske) till vilka priser dom vill, eller? Så länge folk köper kommer nya "Värsta Gaming Datorn" att dyka upp hela tiden, om folk känner sig lurade är ointressant för dom.

Visa signatur

Inte sänt från min Sony Ericsson K530i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av L4zz3:

Go MM, dom får väl sälja vad dom vill (förutom knark kanske) till vilka priser dom vill, eller? Så länge folk köper kommer nya "Värsta Gaming Datorn" att dyka upp hela tiden, om folk känner sig lurade är ointressant för dom.

Frågan är vilka idioter som köper skräpet...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Skillnaden är väl att Apple vet vad de gör medan Mediamarkt är totalt okunniga och tror seriöst att någon sate kommer att köpa skiten -_-

http://produkter.mediamarkt.se/store/lund/dator/stationar-dat...

Hahaha... nästan 10 tusen för den skiten? Fabien Begntsson måste ha sniffat för mycket limm..

Vad har han med Media Markt att göra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Vad har han med Media Markt att göra?

Fel.. tänkte på siba.. Ser ni nu vad hans värdelösa reklam gör med mitt huvud? Jag ser han överallt... och alltid med orden.. "NU är det REAAAA!!"

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Skillnaden är väl att Apple vet vad de gör medan Mediamarkt är totalt okunniga och tror seriöst att någon sate kommer att köpa skiten -_-

http://produkter.mediamarkt.se/store/lund/dator/stationar-dat...

Hahaha... nästan 10 tusen för den skiten? Fabien Begntsson måste ha sniffat för mycket limm..

Fråga: Vad har Fabian Bengtsson med den att göra?
Rättelse: Det stavas "lim"

Permalänk
Medlem

Folk som går in och köper den datorn även om det säkert är väldigt få vet ju inte vad de ska använda datorn till.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Ärligt talat, om man är riktig i huvudet så bryr man sig inte om Heaton eller Elmor har "kollat" igenom alla komponenterna, sedan när blev de hårdvaruexperter? De spelar cs 1.6, som man kan maxa med en dator från 1998. Man kan få en dator som klarar de flesta spel på ultra med hyfsad fps för 10000, och sedan lägg till 2500 för riktig vattenkylning från aquatuning.de.

”Jag har under hela min karriär haft datorer som arbetsredskap. Utvecklingen de senaste åren har gått vansinnigt fort och det har medfört att de flesta datorer inte håller måttet för seriösa datorspelare. Många datorer som marknadsförs som speldatorer idag har flera svagheter som påverkar spelupplevelsen negativt”, säger Emil Christensen.. Om inte spelupplevelsen så påverkar deras dator för 44000 verkligen ekonomin negativt. Han säger ju för fasen emot sig själv den clownen.

Årets skämt, Elmor och Heaton som hårdvaruexperter? De har nog fått för många hs i real life verkar det som.

Så Elmor är bara en 1.6-spelare? Right... Skulle förvåna mig om han spelar CS ö.h.t.

Permalänk

Mediamarkt har sjukt bra priser och är billiga

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Min dator är i närheten, eller hur? Jag betalade mindre. Den andra som länkades till retar mig ännu mer. Universums snabbaste komponenter skriver de.. Det är fan på gränsen till bedrägeri.

Det är ju förfan bedrägeri!!

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleipner42:

Jag mailade de här rackarna och påpekade att det knappast är universums snabbaste.
Det här svaret fick jag:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tjena <namn>,

Tack för att du påtalade detta! Vi har helt enkelt glömt att uppdatera till version 2.0 i beskrivningen. Det sitter numera 2 x GTX 680 samt 12 kärnig Ivy Bridge i denna.

Skall uppdateras snarast
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En 12 kärnig IVY? Har de uppfunnit den själv?
Tomtar

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk

Som några sagt förut så är det riktade till folk med pengar och inte vet hur man bygger en dator eller helt enkelt inte vill.
Men om man ska köpa en färdig dator kan man ju köpa denna isåfall. http://www.komplett.se/k/cl.aspx?bn=11106
Då får du EXTREMT bättre prestanda än "heaton" datorn. Med 2 gpu:er mer än"heatons" och bättre gpu:er!

Visa signatur

Main PC | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD Phenom X4 BE 3,4 ghz | Corsair 8gb Vengeance LP | NZXT Switch 810 | Sapphire Radeon 7950 | Fractal Design Tesla 650w 80+ | Realtek 1000 Mbit PCI | Datorn
Laptop | AMD Athlon X2 @1,9 GHZ | GeForce 8700M GT | 160gb seagate | 2gb Internminne