Skrattretande dyr dator från Mediamarkt..

Permalänk
Medlem

Skrattretande dyr dator från Mediamarkt..

http://produkter.mediamarkt.se/store/norrkoping/dator/station...

Tydligen så är denna enligt Mediamarkt värd nästan 30 000kr... Min egna dator är inte allt för långt ifrån den och gick på 15 000kr.

Överpris much?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Det är inte datorn dem säljer utan namnet: Edge Heavy Battlecruiser.

Mediamarkt i ett nötskal.

Permalänk
Medlem

Sjukt dyr, jag betalade lite mindre för det i signaturen

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk

Lite dyrt kändes det allt..

Permalänk

De tar väl några kronor per mhz

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ett super duper pris för världens bästa dator! Skall beställa en på direkten!

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk

Eller den här http://www.heat-gaming.se/produkter?page=shop.product_details... Är samma som gjort den här.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk

Inte nog med att du lägger 28990kr. Du kan då få ett demo också.

" Lagerstatus: 1 (Denna produkt kan vara ett demoexemplar)
Pris och lagerstatus uppdateras var 20:e minut "

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

Nej, din dator är inte i närheten. i7 3930k är en sjukt dyr hexacore processor och sedan kostar X79-moderkorten också mer generellt.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikken:

Jag tycker det är ett super duper pris för världens bästa dator! Skall beställa en på direkten!

Vart läste du världens bästa dator någonstans? Läste men såg inget :S Sjukt överpris iallafall!

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk

"är designad av en världsmästare (Emil "HeatoN" Christensen)" åååh men då måste jag alltså ha den för den är designad av en världsmästare så då måste jag bli bäst i alla spel!!!
...eller?

Permalänk
Entusiast

Gillar att fläkten där bak är insug. Gillar också att det är en vattenkyld R3:a
Ska vi gissa på att det sitter en H60 i den kanske?

Skrivet av sleipner42:

Den var extra fin, bild på en R3:a, också står det HAF X i beskrivningen x)

Permalänk
Medlem

Hallllåååå det är ju Heatons märke!!! Klart dom kostar 10-15k mer än vad dom ska göra!
Ger MASSSSAAAA HEADSHOTS om man köper en EDGE GAMING!!! P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Nej, din dator är inte i närheten. i7 3930k är en sjukt dyr hexacore processor och sedan kostar X79-moderkorten också mer generellt.

Min dator är i närheten, eller hur? Jag betalade mindre. Den andra som länkades till retar mig ännu mer. Universums snabbaste komponenter skriver de.. Det är fan på gränsen till bedrägeri.

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasra:

Det är inte datorn dem säljer utan namnet: Edge Heavy Battlecruiser.

Mediamarkt i ett nötskal.

Har 0 med mediamarkt att göra
Inte dom som sätter namnet på något sätt eller vis, blame heaton och edge istället

Permalänk
Skrivet av Kraftcore:

"är designad av en världsmästare (Emil "HeatoN" Christensen)" åååh men då måste jag alltså ha den för den är designad av en världsmästare så då måste jag bli bäst i alla spel!!!
...eller?

Skrivet av Nivity:

Hallllåååå det är ju Heatons märke!!! Klart dom kostar 10-15k mer än vad dom ska göra!
Ger MASSSSAAAA HEADSHOTS om man köper en EDGE GAMING!!! P

Även Jon "elmor" Sandström som är bakom den, man mååååååsteee ju bara köööpaaa den då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

http://produkter.mediamarkt.se/store/norrkoping/dator/station...

Tydligen så är denna enligt Mediamarkt värd nästan 30 000kr... Min egna dator är inte allt för långt ifrån den och gick på 15 000kr.

Överpris much?

Det är rätt stor skillnad mellan 3930k och ett 2600k

Skrivet av drefk2000:

Sjukt dyr, jag betalade lite mindre för det i signaturen

GTX 580 var det fetaste i grafikkortsväg på den tiden. Att du ett år efter kan få mer dator för samma pengar är inte speciellt konstigt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Kan Apple ta hutlöst extra betalt så varför inte Mediamarkt med? haha

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Utan att påstå att mediamark datorn är prisvärd på något sätt så är det en viss skillnad i både pris och prestanda mellan en 2600k och en 3930k.
SLI 580 är heller inte gratis(dock lite utdaterad nu), och det står heller inte ett ord om vad det är för vattenkylning, är det en riktig "custom loop" så är det inte så hårresande totalpris. (vatten även på GPU?)

Dock kan väl dom flesta här inne spara en del tusen på att bygga själv.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av Fronix:

http://produkter.mediamarkt.se/store/norrkoping/dator/station...

Tydligen så är denna enligt Mediamarkt värd nästan 30 000kr... Min egna dator är inte allt för långt ifrån den och gick på 15 000kr.

Överpris much?

Skrivet av sleipner42:

Dom gillar visst GTX 580

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det är rätt stor skillnad mellan 3930k och ett 2600k

GTX 580 var det fetaste i grafikkortsväg på den tiden. Att du ett år efter kan få mer dator för samma pengar är inte speciellt konstigt.

Sant, men som jag förstår det så säljs den fortfarande.

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Lika illa som när folk betalar ett par tusen för blåjeans.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kraftcore:

"är designad av en världsmästare (Emil "HeatoN" Christensen)" åååh men då måste jag alltså ha den för den är designad av en världsmästare så då måste jag bli bäst i alla spel!!!
...eller?

Ja, för att HeatoN gjort det grymma designvalet Define R3/R4 är ju bara ett måste! Att sen en mästare i överklockning tryckt på EN (ja, EN!) knapp i BIOS och inte tagit sig längre än 4,4GHz. Det är ju fan pinsamt att sätta en mästares namn på en överklockning av den kalibern - det löser min tvååriga dotter i sömnen.

Men se där...WoW i Ultra? *asg*

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

hmm...

EDIT:

du sparar mer än 15 000:- OM du väljer t.ex Inet istället! om du väljer att montera själv & köper från olika affärer så kan du spara uppemot 20 000:- om inte lite till.. sen får vi inte glömma att den köplistan som jag visar överst innehar även 2 GTX680 som är grymt mycket bättre än exempelvis 2 st GTX580 som den från mediamarkt har.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk

"och alla inställningar och komponenter har gåtts igenom av Heaton och Elmor för att " Nämen det låter ju bra! -.-

Permalänk
Medlem

I västerås har media markt en rackare med två 580 för endast 40000 och då har dom prissänkt den dom senaste veckorna med över 5000. Glömde ta kort på den förra gången jag var där men den kändes ganska överprisad och som om den stått och samlat damm ett bra tag...

edit. efter jag skrev dök bilden på dreadnoght upp... kan det vara den för 45'? Känns inte helt optimal iaf...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det är rätt stor skillnad mellan 3930k och ett 2600k

GTX 580 var det fetaste i grafikkortsväg på den tiden. Att du ett år efter kan få mer dator för samma pengar är inte speciellt konstigt.

Men de säljer den fortfarande för samma pris -_-

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Och då får man även ta med i beräkningen att Inet ofta är bland de dyrare "Kända" affärerna.

Men i vilket fall som helst, USCH. Jag får rysningar av att se dom dära priserna; inte konsitgt att folk fortfarande påstår att "Konsoerl är framtiden".

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av ASUSG15:

Vart läste du världens bästa dator någonstans? Läste men såg inget :S Sjukt överpris iallafall!

Jag tror dem flesta av oss förstog sarkasmen...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Och då får man även ta med i beräkningen att Inet ofta är bland de dyrare "Kända" affärerna.

ja precis, om man köper från olika affärer och monterar datorn själv så kan du nog få den en bit under 30 000:-.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.