Permalänk
Medlem

1.0.4 Patch Notes

Nu finns den slutgiltiga listan av allt i patchen att se. Dock inget releasedatum ännu.

http://eu.battle.net/d3/en/blog/5691275/Diablo_III_Patch_104_Notes-21_08_2012

Permalänk
Medlem

Sägs att den ska släppas nu i veckan.
Om de inte vill jobba lite på Paragon levels lite. (Champion levels, som jag kallar det pga Kripp)

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Verkar som att alla gör en varsin tråd om varje nyhet idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Verkar som att alla gör en varsin tråd om varje nyhet idag.

Haha, märker samma sak.
Har sett två nya Prargon trådar bara idag

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Verkar som att alla gör en varsin tråd om varje nyhet idag.

Det finns bara en tråd om de officiella patch notes för 1.0.4 och det är klart mer som ändrats än det som diskuteras i trådar om specifika saker. Det är dessutom inte användarvänligt att kasta in patch notes i en tråd vars titel syftar till Paragon levels eller Class previews för man ska alltid kunna veta vad man finner däri genom att läsa trådens rubrik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Nu finns den slutgiltiga listan av allt i patchen att se. Dock inget releasedatum ännu.

http://eu.battle.net/d3/en/blog/5691275/Diablo_III_Patch_104_Notes-21_08_2012

Tror den kommer idag, 10h maintenance?

Edit: De började 03:00 am PDT right? O beräknas 10 timmar, så kl 22 ikväll typ?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Gillar inte riktigt att de buffar items samtidigt som de buffar all skada från spells. Inferno behöver verkligen inte göras lättare eftersom det inte finns något som är svårare (än).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickit:

Gillar inte riktigt att de buffar items samtidigt som de buffar all skada från spells. Inferno behöver verkligen inte göras lättare eftersom det inte finns något som är svårare (än).

Glöm inte att de nerfar hp och dmg från elites också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Tror den kommer idag, 10h maintenance?

Edit: De började 03:00 am PDT right? O beräknas 10 timmar, så kl 22 ikväll typ?

Det är olika underhållstider för olika områden. De har dock bekräftat att patchen kommer i natt och arbetet kommer hålla på från 05:00 till ca 15:00 på våra servrar.

Källa

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst igenom patch notes har jag bara en fundering: Vad finns det kvar i spelet som man kan dö på?
* Fasbestar av champion eller rare kvalisort
* Terror Demon, kanske
* serverstrul

Allt annat farligt har fått päls och är nu fromma som lamm.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på om patcherna brukar finnas att ladda hem som stand alone-fil direkt från Blizzard, eller om man måste uppdatera via spelet (eller vänta tills någon annan fixar patchen som fil)?

Sitter vid en rätt dålig uppkoppling i sommarhuset, med stationär dator, och medan det går att spela kommer det gå segt att ladda ner patchen, men jag kommer vara på annat ställe under dagen och skulle lätt kunna ladda ner den till ett minne då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Haha, märker samma sak.
Har sett två nya Prargon trådar bara idag

Hmm, ser bara en Paragon tråd från idag, samt den som jag skapade igår

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Är det någon som har koll på om patcherna brukar finnas att ladda hem som stand alone-fil direkt från Blizzard, eller om man måste uppdatera via spelet (eller vänta tills någon annan fixar patchen som fil)?

Sitter vid en rätt dålig uppkoppling i sommarhuset, med stationär dator, och medan det går att spela kommer det gå segt att ladda ner patchen, men jag kommer vara på annat ställe under dagen och skulle lätt kunna ladda ner den till ett minne då.

Du kan börja ladda ner filen redan nu fast du inte kan spela än, på 6h30min ska du nog hinna få ner den
(starta bara som vanligt så börjar den ladda)

Visa signatur

[C2D E6400] [Asus P5B] [3Gb Corsair TWIN2X 6400] [7600GS Passive] [NorthQ 500W] [Scythe Ninja] [NSK6000] [SpinPoints 300+320+400+3x500+WD750] [Acer 19" TFT] [Amoi 42"]

Permalänk
Medlem
Skrivet av necksnapper:

Du kan börja ladda ner filen redan nu fast du inte kan spela än, på 6h30min ska du nog hinna få ner den
(starta bara som vanligt så börjar den ladda)

Ja, jag vet hur man uppdaterar normalt men jag mindes inte hur stora filerna brukar vara så jag överskattade filstorleken rejält. Detta var ju ingenting.

Permalänk
Medlem

Urk vad spelet är tillrättalagt för dumskallar nu. Mortar har fått grafik som visar var de kommer landa, frozen visar hur stor radie man kommer frysas inom etc.
Det enda man behöver lära sig nu är hur man bankar huvudet i tangentbordet för att döda flest elitepack.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720