Ladda ned Windows 8 Release Preview

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ladda ned Windows 8 Release Preview

Windows 8 Release Preview finns att ladda ned från Microsofts webbplats i 32- och 64-bitarsversion, dock endast till x86-baserade datorsystem (Intel/AMD). Installationsfilerna är samlade i ISO-avbildningar som väger in på 2,5 respektive 3,3 GB. Operativsystemet installeras med hjälp av en utbränd DVD eller genom att använda någon annan typ av lagringsenhet, exempelvis ett USB-minne.

> Alla nödvändiga filer finns på Microsofts webbplats.

> Guide: Hur man installerar Windows 8 från ett USB-minne

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hur ser drivrutinsstödet ut i Windows 8? Fungerar de flesta Windows 7-drivrutinerna?

Funderar på att testa detta när jag kommer hem. Men är som sagt orolig för drivrutinerna.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Kan jag installera Winfdows 8 consumer preview till en "secondary" hårddisk och boota den hårddisken?

Permalänk
Medlem

Eller så kan du göra en vhd, som jag förmodar att det skulle funka på för att undvika ev. problem. Annars så har du alternativet att köra det virtuellt.

Permalänk
Medlem

Dags att uppdatera tråden till Release Preview

Permalänk
Medlem

Skulle väldigt gärna vilja testa Windows 8 så jag vet om en uppgradering är värt eller inte. Spelar mycket spel så ett snabbare OS skulle inte vara fel. Har sett på Microsofts hemsida att om man redan har en Windows 7 PC så får man Windows 8 för en ganska liten peng (14.99 dollar). I alla fall så vill jag helst att inget ska hända, har haft 2 OS i samma maskin förut men är lite osäker. Funkar det att installera på en extern hårddisk och boota från den?

Permalänk
Medlem

Brände Windows 8 Release Preview på en DVD. Skapade en ny partition på 31GB på hårddisken och installerade Win8 där. Är på den just nu faktiskt :D. Allting går väldigt snabbt. Men jag gillar inte Metron. Om ni vill testa Win8 utan att bli av med erat nuvarande OS så gå efter denna tutorial: http://www.techradar.com/news/software/operating-systems/dual....
Nu är det Windows 8 Release Preview och inte Consumer längre, men det funkar på samma sätt, förutom att du måste ha minst 25GB i den partition du vill installera Win8 i annars går det inte. En produktnyckel hittar du på samma sida som du laddar ner Windows 8.

Permalänk
Medlem

Laddade ner det och allt verkade perfekt. tills jag skulle spela. har alla drivrutiner, ändå fungerade inte ett enda spel. Har försökt med många olika... Nån som vet hur man löser det?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Skrivet av Zaraxor:

Laddade ner det och allt verkade perfekt. tills jag skulle spela. har alla drivrutiner, ändå fungerade inte ett enda spel. Har försökt med många olika... Nån som vet hur man löser det?

En vild chansning, har du DirectX installerat?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

En vild chansning, har du DirectX installerat?

Ja, det har jag...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift