Permalänk
Föredetting
Skrivet av Dahle86:

Undrar hur jag kan montera bort speakern på MSI A75MA-G55 eftersom att göra BIOS tydligen går riktigt långsamt för er.

Speakern går att löda loss, brukar sitta med ett par stift igenom PCB:n. Med lite tur går den även att bryta loss, men risk för skador på kortet finns i båda fallen.

Skrivet av Triffid:

Hej!

Har ett geforce gtx580 twin frozr II och får 90grader i load (3dmark 2011) med detta chassit: http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=242&area=

Är det så att twin frozr kylarna inte funkar något bra i fortress (och liknande) chassin eller är det något fel på mitt kort? Fläkten ger även ifrån sig ett skramlande läte när jag sätter på datorn om den varit avstängd en tid, lätet försvinner av sig själv efter 5-10minuter.

Twin Frozr-kylarna ska fungera oavsett chassi. Ett skramlande ljud låter mest som om någon skruv har lossnat lite granna och själva höljet vibrerar mot kylaren, för att sedan sitta tätt när värmen expanderar metallerna. Kolla om du ser några skruvar du kan dra åt i första hand, irriterar det dig i övrigt kan du alltid reklamera kortet där du köpt det.

Skrivet av anon184352:

Hej.

Köpte en Gx660 av er får 2 år sedan, är mycket nöjd. Men nu hade jag tänkt att lägga till en SSD disk i datorn, men jag hittar ingen återförsäljare som säljer en HDD-bracket. Hur skall jag gå tillväga för att få tag i en?

Det var ett lite knepigare fall. Jag kikade efter dem för någon månad sedan, och då fanns de, men nu ser de ut att ha utgått. Det enda jag kan tänka på är Ebay, men just nu finns det ingenting där heller. 307-6F10111-C22 är artikelnummer om du vill söka vidare, jag ska höra efter internt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd

Tjena MSI, kopierar och klistrar in från tråden jag skapade då ni verkar ett steg före alla andra inom bärbara

Behöver hjälp att välja en bärbar dator då jag inte är så insatt inom deras processorer/grafik del. Ser att både grafikkortet och processorn avslutas med ett M på slutet, men vad jag förstått också så är det inte prestandan i närheten av en stationär dator.
Mina krav är väl att man ska kunna spela spel, inte ALLT för krävande som BF3 eller crysis. Helt enkelt att man ska kunna spela med hyfsad grafik.
skärmen SKA vara 15.6"
1920x1080 upplösning helst..
max 10.000:-, helst runt 8.000:-
Sen om det är AMD eller intel/AMD eller GTX spelar absolut ingen roll.. Men någon som funkar och håller några år framåt. Har tröttnat på alla dessa toshiba och HP datorer som dör efter några månader.

HP är den jag använder nu och fläkten har lagt av några gånger, batteriet har redan problem efter bara 1 år OM ens det.

Ha det

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Föredetting
Skrivet av xZistence:

Tjena MSI, kopierar och klistrar in från tråden jag skapade då ni verkar ett steg före alla andra inom bärbara

Behöver hjälp att välja en bärbar dator då jag inte är så insatt inom deras processorer/grafik del. Ser att både grafikkortet och processorn avslutas med ett M på slutet, men vad jag förstått också så är det inte prestandan i närheten av en stationär dator.
Mina krav är väl att man ska kunna spela spel, inte ALLT för krävande som BF3 eller crysis. Helt enkelt att man ska kunna spela med hyfsad grafik.
skärmen SKA vara 15.6"
1920x1080 upplösning helst..
max 10.000:-, helst runt 8.000:-
Sen om det är AMD eller intel/AMD eller GTX spelar absolut ingen roll.. Men någon som funkar och håller några år framåt. Har tröttnat på alla dessa toshiba och HP datorer som dör efter några månader.

HP är den jag använder nu och fläkten har lagt av några gånger, batteriet har redan problem efter bara 1 år OM ens det.

Ha det

Det finns ett litet glapp i prisklassen runt just 10000:-, men här är några förslag hur som helst:
GE60 0NC-084NE: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1345011 - senaste generationens CPU, 6GB RAM och GT650M, även rätt lätt och en riktig bärbar. Inte riktigt för hardcoregaming, mer för den som vill spela spel lite då och då och ha gott om krut till vardagliga sysslor.

GE60 0NC-003NE: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1268515 - samma som 084NE fast med en fyrkärning i7-3610QM och 8GB RAM istället.

GT683DX-855NE: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1106792 - Egentligen en utgången modell, men kommer med GTX 570M, som är bättre än GT650M. Även den med 6GB RAM, men äldre processor och tyngre, då det var en lite fläskigare gamingmodell. Finns dessutom i nuläget bara på Multitronic, förmodligen något enstaka ex på lager. Egentligen bättre till spel än GE60, men dyrare.

Alla tre kommer med 15.6" 1080P-skärmar och "duglig" spelprestanda, dvs att det blir svårt att maxa allt i exempelvis BF3. Närmast kommer du nog med en GT683, men det är föregående generations dator, GE60 är en mycket fräschare dator i övrigt. Går du upp till GT60 får du däremot spelprestanda som är vassare, men då kostar det förstås även mer.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Kort men relevant fråga för mig, finns det någonsorts merchendise i klistermäken/posters osv från msi att få tag på? det ultimata geek rummet blir inte komplett utan sådant från msi. jag har från andra tillverkare, men inget från msi.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meantek:

GE60 0NC-003NE: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1268515 - samma som 084NE fast med en fyrkärning i7-3610QM och 8GB RAM istället.

Den verkade bäst då det är nyare modell. Förut brukade det komma med formaterings skiva med bärbara datorer. Nu för tiden kommer det inte.. Går det att fixa på något sett eller måste man köpa till ett?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Föredetting
Skrivet av hårdnackad:

Kort men relevant fråga för mig, finns det någonsorts merchendise i klistermäken/posters osv från msi att få tag på? det ultimata geek rummet blir inte komplett utan sådant från msi. jag har från andra tillverkare, men inget från msi.

Självklart har vi lite sådana grejer. Skicka mig ett PM med din adress och vilka produkter du vill ha posters för så löser vi det och lite klistermärken.

Skrivet av xZistence:

Den verkade bäst då det är nyare modell. Förut brukade det komma med formaterings skiva med bärbara datorer. Nu för tiden kommer det inte.. Går det att fixa på något sett eller måste man köpa till ett?

Det är nog det bästa valet, ja.

Recoveryskivor medföljer inte, du får bränna ut en själv på DVD när du får datorn. Annars ligger det en recoverypartition på datorn, du trycker bara F3 vid uppstart för att köra en recovery, behövs inga skivor. Svårare förstås om du byter ut disken, kan vara en idé att lägga lite tid på att bränna en skiva när du får hem datorn.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meantek:

Det var ett lite knepigare fall. Jag kikade efter dem för någon månad sedan, och då fanns de, men nu ser de ut att ha utgått. Det enda jag kan tänka på är Ebay, men just nu finns det ingenting där heller. 307-6F10111-C22 är artikelnummer om du vill söka vidare, jag ska höra efter internt.

Ja, tänkte handla den innan sommaren men sen glömde jag bort det och nu finns de inte någonstans.
Det uppskattar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Speakern går att löda loss, brukar sitta med ett par stift igenom PCB:n. Med lite tur går den även att bryta loss, men risk för skador på kortet finns i båda fallen.

Låter ju mindre bra, antar garantin upphör om jag skulle göra detta?

Så backar till frågan är det på gång ett nytt BIOS där man kan stänga av pipet?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Dahle86:

Låter ju mindre bra, antar garantin upphör om jag skulle göra detta?

Så backar till frågan är det på gång ett nytt BIOS där man kan stänga av pipet?

Garantin ryker vid modifikationer, men plockar man loss speakern med korrekta metoder (dvs lödkolv) kommer det inte synas. Det är dock inget vi rekommenderar, av uppenbara skäl.

Jag har påpekat bekymret för BIOS-teamet ett par gånger, men inte fått någon vidare reaktion. Jag tar upp det med dem igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Garantin ryker vid modifikationer, men plockar man loss speakern med korrekta metoder (dvs lödkolv) kommer det inte synas. Det är dock inget vi rekommenderar, av uppenbara skäl.

Jag har påpekat bekymret för BIOS-teamet ett par gånger, men inte fått någon vidare reaktion. Jag tar upp det med dem igen.

Tack, får hoppas de börjar lyssna snart. Tycker det är konstigt eftersom många köper just FM1 Mobo för att ha till htpc och då har man inget tangentbord med sladd inkopplat.

Vet du om pipet slutar om jag använder ett USB tangentbord? Jag har bara PS/2 tangentbord hemma så kan inte prova.
Funderar isf på att köpa ett litet billigt och gömma bakom lådan bara för att få tyst på den.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Dahle86:

Tack, får hoppas de börjar lyssna snart. Tycker det är konstigt eftersom många köper just FM1 Mobo för att ha till htpc och då har man inget tangentbord med sladd inkopplat.

Vet du om pipet slutar om jag använder ett USB tangentbord? Jag har bara PS/2 tangentbord hemma så kan inte prova.
Funderar isf på att köpa ett litet billigt och gömma bakom lådan bara för att få tyst på den.

Det ska pipa en gång per inkopplad USB-enhet, som jag förstått det. Att koppla in USB-tangentbord kommer således inte hjälpa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det ska pipa en gång per inkopplad USB-enhet, som jag förstått det. Att koppla in USB-tangentbord kommer således inte hjälpa.

Saken är att det piper även utan USB enheter inkopplat, men blir tyst när ett PS/2 tangentbord är inkopplat, så dessa 4 pipen har inget med inkopplade USB enheter att göra.

Visa signatur

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Dahle86:

Saken är att det piper även utan USB enheter inkopplat, men blir tyst när ett PS/2 tangentbord är inkopplat, så dessa 4 pipen har inget med inkopplade USB enheter att göra.

Du har inte kopplat USB-headers i ditt chassi då? Det är ju normalt sett (minst) två kontakter med två portar vardera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Du har inte kopplat USB-headers i ditt chassi då? Det är ju normalt sett (minst) två kontakter med två portar vardera.

Har provat att koppla ur alla externa USB ingångarna på MoBot men pipen kvarstår. Förstår inte hur detta med USB att göra när en PS/2 tangentbord får det att upphöra, men bygger ju inte mobon heller så vad vet jag.

Det står D7 nere till höger när pipen börjar om det hjälper. När jag googlar "MSI D7" får jag olika svar på erat forum en hade CPU error och en dåligt bios.
Provade eran live update 5 men får bara BSOD (W8RP), har enligt cpu-z bios version V1.3B7 vet inte om den är gammal.
Hoppas denna infon gör att du kan hjälpa mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

BIOS + K90

Hej!
Har ett litet i-lands problem med mitt nya Z77A GD55! Jag kommer inte in i BIOS med mitt Corsair K90, byter jag till mitt gamla Dell tangentbord så funkar det fint.
Testat K90 på ett Asrock Z68 och då kommer jag in i BIOS.
Undrar bara om någon BIOS uppdatering är på gång som löser detta?

Permalänk
Föredetting
Skrivet av apoh:

Hej!
Har ett litet i-lands problem med mitt nya Z77A GD55! Jag kommer inte in i BIOS med mitt Corsair K90, byter jag till mitt gamla Dell tangentbord så funkar det fint.
Testat K90 på ett Asrock Z68 och då kommer jag in i BIOS.
Undrar bara om någon BIOS uppdatering är på gång som löser detta?

Hej apoh!

Det har varit lite bekymmer med just K90, men vi har testat det i HQ och det *ska* vara löst som jag förstått det. Vilket BIOS kör du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hallå Jonas!

Jag är sedan knappt 1½ år nöjd ägare till 2 st av era 6970 Lightning. På senare tid har jag dock börjat grunna över att vattenkyla mitt system i ett försök att få ner ljudnivån på det.

Då ingen tillverkar full-cover block för dessa kort så undrar jag hur det blir i ett skapligt väl-ventilerat chassi med universal-block för GPU:erna och kylflänsar på plattan som kyler spänningsregleringen och minnena? Spontant undrar jag om det ens behövs kylflänsar efter som plattan i nuläget kyls av varmluft som strömmar upp genom kylaren.

Jag är medveten om att fabriksgarantin ryker om jag ger mig på det här, men ev. fabriksrelaterade fel som den skulle ha täckt hade nog med största säkerhet redan visat sig.

Permalänk
Föredetting

Heatspreadern för minnena och VRM:en ska vara tillräckligt bra för att kyla de delarna om du väljer att köra vattenkylning med luftflöde över korten. Vill du vara till 100% på den säkra sidan rekommenderar jag att du fetar på lite vassare flänsar på VRM:en, minnena klarar sig garanterat med aluplåten.

Kortet kommer säga ifrån innan det packar ihop för gott, testa du med ett block och aluplåten först; blir det för varmt för din smak är det bara att komplettera med ytterligare flänsar.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meantek:

Det finns ett litet glapp i prisklassen runt just 10000:-, men här är några förslag hur som helst:
GE60 0NC-084NE: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1345011 - senaste generationens CPU, 6GB RAM och GT650M, även rätt lätt och en riktig bärbar. Inte riktigt för hardcoregaming, mer för den som vill spela spel lite då och då och ha gott om krut till vardagliga sysslor.

Det andra alternativet finns inte med längre.. Modellen var väl inte utgången?

Visa signatur

Permalänk

]Hej, Köpte ett R6970 Lightning på Inet.se när det kostade 2100kr. Men ända sen dess så har det bara funkat sisådär :/ Min kompis har ett likadant dock en 2x athlon, har själv en 2500k, men hans dator funkar helt ok. (har inte klockat heller) Men det som händer är att när jag spelar, t.ex är inne i spelet eller bara i menyn till spelet (t.ex LoL, WoW, CoD, WH 40k, etc.) så får jag det jag kallar för "tapet" = att hela skärmen blir helt grön, röd, brun alla färger men bara samma färg på "tapeten" t.ex bara gröna ränder eller bara bruna beroende på vad jag har uppe för sida.
Så jag undrar om jag ska skicka tillbaka det eller om ni vet något tips osv. (kör nu på 800mhz / 1100mhz för att jag inte ska få sträck över skärmen)

(har även ett 850w nätagg)

Permalänk
Föredetting
Skrivet av xZistence:

Det andra alternativet finns inte med längre.. Modellen var väl inte utgången?

Risken finns att det var en gammal modell, jo. Jag har inte kollat säljlistorna, men ändelsen (003) indikerar att det var en väldigt tidig SKU, och det skulle inte förvåna mig om den var utgången nu.

Skrivet av ninjamopeden:

]Hej, Köpte ett R6970 Lightning på Inet.se när det kostade 2100kr. Men ända sen dess så har det bara funkat sisådär :/ Min kompis har ett likadant dock en 2x athlon, har själv en 2500k, men hans dator funkar helt ok. (har inte klockat heller) Men det som händer är att när jag spelar, t.ex är inne i spelet eller bara i menyn till spelet (t.ex LoL, WoW, CoD, WH 40k, etc.) så får jag det jag kallar för "tapet" = att hela skärmen blir helt grön, röd, brun alla färger men bara samma färg på "tapeten" t.ex bara gröna ränder eller bara bruna beroende på vad jag har uppe för sida.
Så jag undrar om jag ska skicka tillbaka det eller om ni vet något tips osv. (kör nu på 800mhz / 1100mhz för att jag inte ska få sträck över skärmen)

(har även ett 850w nätagg)

Klassiskt fall av trasigt grafikkort. Förmodligen minneskrets som packat ihop. Jag råder dig att reklamera kortet hos återförsäljare.

(Och med det sagt; tack för att ni håller mig nattligt fredagssällskap. Nu behöver jag sömn!)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meantek:

Risken finns att det var en gammal modell, jo. Jag har inte kollat säljlistorna, men ändelsen (003) indikerar att det var en väldigt tidig SKU, och det skulle inte förvåna mig om den var utgången nu.

aj då,
Finns det några nya modeller som klarar spel helt ok då? Inte en gaminglaptop då som klarar bf3 på ultra
Men spel som kräver mindre såsom diablo 3

Visa signatur

Permalänk
Föredetting
Skrivet av xZistence:

aj då,
Finns det några nya modeller som klarar spel helt ok då? Inte en gaminglaptop då som klarar bf3 på ultra
Men spel som kräver mindre såsom diablo 3

GE-modellerna fixar lättare gaming med riktiga spel, allihopa. Det är det de är till för.

GT å sin sida är lite fetare och gjorda för att kunna kräma på ordentligt med ögongodis.

Visa signatur

Permalänk

Jag köpte en MSI GE70 i början på juni från Net On Net och valde till ett års extra garanti. Nu märkte jag att jag tyvärr glömt registrera detta på MSI:s hemsida inom de 30 dagarna det står att man måste göra det inom. Finns det något sätt för mig att fixa detta eller är det kört?

Permalänk

Hej kan jag lägga in bios 4,2 på mitt P67A-GD55 (B3) fast jag kör en intel core i7 2600k eller funkar det bara med ivy bridge cpu ?

Visa signatur

CPU-Intel 12600K.MB-MSI z690 pro.GPU-ASUS GeForce GTX 1060 6GB OC strix.MEM-Coriar 32GB DDR4 3200Mhz.
Samsung Galaxy S22 Ultra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Hej apoh!

Det har varit lite bekymmer med just K90, men vi har testat det i HQ och det *ska* vara löst som jag förstått det. Vilket BIOS kör du?

Körde 1.10 men uppdatera till 1.50 och nu funkar det tack iaf!

Permalänk
Inaktiv

Tjena! jag kommer inte in i bios på mitt msi p67a-gd65 moderkort med mitt corsair k60 tangentbord. Detta är riktigt irriterande och jag hoppas ni kan ordna detta!

//MrEmme

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon184352:

Hej.

Köpte en Gx660 av er får 2 år sedan, är mycket nöjd. Men nu hade jag tänkt att lägga till en SSD disk i datorn, men jag hittar ingen återförsäljare som säljer en HDD-bracket. Hur skall jag gå tillväga för att få tag i en?

Nu hittade jag en bracket från Mycom, har dock en annan fundering nu! Är det några speciella ssd'er man måste köpa till Gx660 eller funkar vilken som helst? Tänkte köra på Intel 330 serien, eftersom det ändå bara är Sata II i datorn. Eller är det värt att gå på något snabbare?

Permalänk

Hej!

Har bestämt mej för att köra på MSI moderkort, då jag tycker MSI produkter värkar trevliga! Äger redan ett av era GPUer
Det jag undrar hur som helst är vad ni själva skulle rekommendera!
Planeringen är att jag ska köra en i5 3570K i den, så Z77 är väl att föredra!

Tack så mycket på förhand.
Mvh

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Hellbeard:

Jag köpte en MSI GE70 i början på juni från Net On Net och valde till ett års extra garanti. Nu märkte jag att jag tyvärr glömt registrera detta på MSI:s hemsida inom de 30 dagarna det står att man måste göra det inom. Finns det något sätt för mig att fixa detta eller är det kört?

Jag kan göra ett försök att ta det med supportteamet. Kan du PM:a mig datorns serienummer (gärna med en bild på numret och garantiförlängningen) samt eventuella koder på pappret?

Skrivet av Arne King:

Hej kan jag lägga in bios 4,2 på mitt P67A-GD55 (B3) fast jag kör en intel core i7 2600k eller funkar det bara med ivy bridge cpu ?

4.x-BIOS är bara rekommenderade om du kör Ivy Bridge. Det ska funka med Sandy med, men då du har en 2600K rekommenderar jag 1.19.

Skrivet av anon173545:

Tjena! jag kommer inte in i bios på mitt msi p67a-gd65 moderkort med mitt corsair k60 tangentbord. Detta är riktigt irriterande och jag hoppas ni kan ordna detta!

//MrEmme

Vilken BIOS-version kör du? Som nämnt lite högre upp har det varit lite bekymmer med Corsair-tangentbord, men de ska vara lösta på de flesta moderkort med nya BIOS-versioner.

Skrivet av anon184352:

Nu hittade jag en bracket från Mycom, har dock en annan fundering nu! Är det några speciella ssd'er man måste köpa till Gx660 eller funkar vilken som helst? Tänkte köra på Intel 330 serien, eftersom det ändå bara är Sata II i datorn. Eller är det värt att gå på något snabbare?

Normaltjocka 2.5"-SSD:er ska få plats, alltså 9.5mm. SATA II-blir som du säger en begränsning, Intel 330 borde ge dig en tillräcklig boost trots det.

Skrivet av Dark_Widget:

Hej!

Har bestämt mej för att köra på MSI moderkort, då jag tycker MSI produkter värkar trevliga! Äger redan ett av era GPUer
Det jag undrar hur som helst är vad ni själva skulle rekommendera!
Planeringen är att jag ska köra en i5 3570K i den, så Z77 är väl att föredra!

Tack så mycket på förhand.
Mvh

Trevligt att produkterna verkar trevliga.
Vi brukar rekommendera Z77A-GD65, eftersom det i princip har allting som behövs för en normalanvändare. Vill du ha Thunderbolt får du ta steget upp till Z77A-GD80 och tänkte du överklocka lite mer avancerat lanseras vårt Z77 MPOWER idag. Lite svårt att gissa sig fram till dina krav, men GD65 kommer inte göra dig besviken om du tänkt sikta in dig på ett lite mer mellanklassbetonat kort.

Visa signatur