Domstol i USA: "Samsung har kopierat Iphone och Ipad"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

next upp... HTC

Lär knappast tro det. HTC är ett av dom företag som har alltid kört lite av sin egen stil på sin design. Apple har nog inte ens några punkter att kunna stämma dom på.

OnT: Ni alla verkar gärna vilja säga att Apple har kopierat andra företag så då har inte Samsung kopierat dom.

Jag skulle vilja se det så här:
Apple har tagit lite ingredienser som dom har hittat och sedan blandat ihop dom här för att få en bra chokladkaka. Sedan efter Apple kom med denna goda chokladkaka har fler viljat ha denna chokladkaka. Då kommer Samsung och ändrar lite mängden av ingredienser till sin chokladkaka och lanserar sedan denna.

Men var verkligen Samsung tvungna att göra en en chokladkaka? Eller kunde dom inte bara gjort en vaniljkaka?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Finns bara så många sätt att utforma en kalender på.. så jävla löjligt ^_^

Precis min tanke. Hur i helvete kan man ens ha patent på en kalender? Det är en sjuk värld vi lever i, där folk endast bryr sig om pengar, och dom gör vad som helst för att sänka den andra med hjälp av ett sjukt dåligt system som kallas patentlagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Får helt enkelt fortsätta länka Everything is a Remix.
http://www.youtube.com/watch?v=zd-dqUuvLk4&feature=share

Pantent, mjukvarupatent i synnerhet stävjar inte innovation. Ursprungstanken var att det skulle stävja innovation, numera används i exakt motsatt syfte. Stora multinationella företag använder patent som ett verktyg att förhindra konkurrens och innovation.

Och det är hyckleri att tro man "uppfinner" nya saker idag, utan att tro man fått insperation ifrån annat, alternativt kombinerar redan existerande ideer.

Med grundforskning kan man uppfinna nya saker. Tyvärr så vill ingen investera i det då det är stor chans att det är bortkastade pengar.

Riskkapitalisterna vill dessutom ha snabba pengar och vill se tydligt hur deras investering ska ge avkastning.

Människan i ett nötskal: egoistisk, kortsiktig och girig.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd

sandlådan är som det är, inget någon av oss kan göra något annat än att fortsätta tycka vad vi tycker och att vi fortsätter köpa det märke vi gillar, sedan ser jag självklart att det är väldigt synd att man måste gå så lågt som sandlåde nivån som nu har blivit.
dock ogillar jag det ludna äpplets sätt att tro att dom kan dominera, vist dom har produkter som ser nice ut, men att lägga ut så mycket cash på något jag kan köpa för mindre summa som är bättre, i detta fall menar jag givet viss den alldagliga kriget PC Vs Mac har haft mac book, har kvar en G5, men måste säga att jag föredrar PC, och när det gäller mobiler så har jag haft två iphone och jag säger att jag kommer aldrig mera ens ta i dom med tång.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Tycker det är konstigt att man kan patentera "gummibandseffekten", det borde ju inte omfatta mer än tre-fyra ganska enkla kodrader? och varför är det just Samsung som stäms för det, effekten finns i HTC:s mobiler också, det är ju inbyggt i själva Android. Är det inte Google som borde få ta skiten då, eller har jag missat nått?

Permalänk
Avstängd

Jag kan tänka mig att det blir en fördel för Windows Phone 8:
http://www.zdnet.com/the-real-winner-in-samsung-vs-apple-micr...

Sista ordet är väl inte sagt om dessa rättegångar men det blir problem för Google/Android helt klart.
Med förseningar, säljstopp m..

Med Microsoft starka patentportfölj står de sig bättre rustade.

Permalänk

Föreslår att ni ser Apples keynote när de lanserade deras första telefon. Visst kan det vara som så att publiken är Apple "fanboys" men jag tror inte ens sådana personer hade blivit lika imponerade av det Apple visade upp om det inte faktiskt var som så att det Apple visade var mer eller mindre saker som ingen annan tillverkare av mobiler gjort tidigare.

Vad vissa verkar missa är att Apples framgångar med Iphone beror på att de tog något som andra tillverkare gjort för komplicerat och gjorde detta avsevärt mycket lättare för gemene man. Apple tog väldigt snabbt andelar i en marknad som redan var väldigt full av konkurrenter. Tidigare hade andra tillverkare försökt sig på att ge oss det som då kallades för smartphones men utan att lyckas på grund av svårigheten att använda dessa. Efter Apples framgångar förstod de dock varför och producerade därför enheter som likt Apples Iphone överlät hårdvaran att ta hand om de komplicerade bitarna medan själva GUI´t var lättanvänt. Så det är helheten som ingen innan Apple lyckats med. Vad ska man ha en motor till om man inte samtidigt vet var man ska använda den?

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Alltså, är det bara jag, eller borde de köra domen i ett annat land än landet där IPHONE hör hemma? Känns det inte lite konstigt?

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

Jag har en idé. Alla företag slutar lansera sina saker i USA, så får vi se hur jävla långt dom kommer i utvecklingen innan dom dödar sig själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Dock ändrar det inte det faktum att båda sidorna kopierar från varanda. Skillnaden är väl att Apple beter sig som hycklare och stämmer alla som för liknande affärside som de har..

Patent och affärsidé är väl inte riktigt samma sak, även om ett patent underlättar en affärsidé. Att stämma någon för patentintrång är en del i företags affärsverksamhet och inget unikt för Apple/Samsung. Själv kan jag ju tycka att patent är en orättfärdig idé på många plan, men å andra sidan så lever jag ju gott på att den maktbalansen i världsekonomin upprätthålls.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av orginallinus:

Patent och affärsidé är väl inte riktigt samma sak, även om ett patent underlättar en affärsidé. Att stämma någon för patentintrång är en del i företags affärsverksamhet och inget unikt för Apple/Samsung. Själv kan jag ju tycka att patent är en orättfärdig idé på många plan, men å andra sidan så lever jag ju gott på att den maktbalansen i världsekonomin upprätthålls.

Affärsiden är "Ta inspiration och göra bättre.." En gammal teknik som tex. gjort det Romerska riket så pass avancerat som det var. Detta gör även Apple och stämmer andra som gör likadant. Alltså är de per definition hycklare.

Skrivet av Insoly:

Tycker det är konstigt att man kan patentera "gummibandseffekten", det borde ju inte omfatta mer än tre-fyra ganska enkla kodrader? och varför är det just Samsung som stäms för det, effekten finns i HTC:s mobiler också, det är ju inbyggt i själva Android. Är det inte Google som borde få ta skiten då, eller har jag missat nått?

För att HTC inte är lika stora konkurrenter till Apples Iphone som Samsungs Galaxy serie är.. Apple verkar välja den största konkurrenten på marknaden för tillfället och leka patenttroll.. Skumt att flera domstolar i diverse olika länder har dömt 50/50 eller till Samsungs fördel men den Amerikanska envisas att påstå att Samsung gjort fel..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Nu är det juh faktiskt så absurt att du även -kan- patentera även affärsideér i USA, inte bara uppfinningar och mjukvara.

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Jag tycker det är olyckligt med alla som anser att uppfinnare inte ska få full ersättning för sina nyskapande idéer. Det om något stävjar innovation. Arbete, intelligens och kreativitet ska löna sig.

Full ersättning låter fint, men vad menas med detta? Att uppfinnaren ska använda marknadsekonomi när de säljer vidare sin ide är ju rimligt. Däremot inte att ett sjukt rättsväsende aktivt ska kämpa så att ingen får göra något liknande handlar mer om ren fascism. Där det blir en gränsdragning om vilken mängd "fascism" som leder till det bästa samhället.
Jag tror väldigt få på forumet vare sig de är Apple fanboys eller anti Apple gillar usas patentlagstiftning och tycker att denna genast bör ändras, sedan håller nog de flesta med att Samsung borde ha varit mer försiktig när de Apade efter Apple. Däremot delar vi knappast samma åsikt om vad straffet borde bli. (alltifrån inget till detta eller ännu hårdare)

Skrivet av MultiMan:

Gillar du inte att någon annan var före dig i tanken? Hitta på något annat revolutionerande.

Att någon hade en ide före en kan man inte göra så mycket åt, men hela den mänskliga utvecklingen har utvecklas genom att se vad andra gör och fundera på om detta är bättre eller sämre än det man gör. Om vi har ett rättsväsende som aktivt motverkar detta, ja då har vi ett rättsväsende som aktivt motverkar utveckling. Däremot måste det in några gränser, inga patent blir ju knappast bra det heller.

Skrivet av MultiMan:

Att plagiera de som kom före dig, inom den lagstadgade patenttiden, är stöld. Alldeles oavsett om det gäller läkemedel för att rädda liv, ökad effektivitet för solenergi som löser våra energiproblem eller datorrelaterade uppfinningar som underlättar vår vardag och ökar produktiviteten. Ingen skillnad.

Nej det är inte stöld det är patentintrång. Patentintrång är i sin tur mer komplicerad att veta om man har begått än stöld, där jag dock tycker i detta fall att Samsung borde ha varit försiktigare.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorranHorn:

Föreslår att ni ser Apples keynote när de lanserade deras första telefon. Visst kan det vara som så att publiken är Apple "fanboys" men jag tror inte ens sådana personer hade blivit lika imponerade av det Apple visade upp om det inte faktiskt var som så att det Apple visade var mer eller mindre saker som ingen annan tillverkare av mobiler gjort tidigare.

Du skojar, eller hur? De keynotes jag kollat på har varit pga att det är ren underhållning hur publiken jublar över när något presenteras som nytt, även när det funnits hos konkurrenterna en bra stund. Nu säger jag inte att Apple inte kommit med något nytt men man kan totalt avfärda att publiken bara reagarar starkt på riktig innovation.

Första iPhonen var för övrigt både hit and miss tekniskt sett. Den kom med några bra saker och den saknade några helt grundläggande saker som telefoner haft länge vid det laget (och som inte på något sätt fasats ut idag utan Apple inkluderade dem till slut).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Dessutom kan ju påpeka att de hoppade över 4 år i samsung smartphone utvecklande. Och den andra bilden har ju ingen tidstämpel så den är ju skräp.

Vore faktiskt intressant att se en lite seriösare version av första bilden^^

Precis, Samsung släppte telefoner med touchskärm 2007/2008. Jag själv hade en LG KU990, den släpptes ca 3-4 månader efter den första Iphonen och hade även den en ungefär lika stor touchskärm och samma form framifrån. Blir så trött på att Apple försöker hävda att dem uppfann touchtelefonen, den var ju uppenbarligen på gång hos många tillverkare redan.

Allt Apple har gjort är att ta andras uppfinningar och baka ihop dem till sin egna produkt. De har inte uppfunnit ett enda dugg mer än skalet som dem har tryck in andras komponenter och forskning i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Precis, Samsung släppte telefoner med touchskärm 2007/2008. Jag själv hade en LG KU990, den släpptes ca 3-4 månader efter den första Iphonen och hade även den en ungefär lika stor touchskärm och samma form framifrån. Blir så trött på att Apple försöker hävda att dem uppfann touch telefonen, den var ju uppenbarligen på gång hos många tillverkare redan.

http://st2.gsmarena.com/vv/bigpic/lg-ku990.gif

Ja, men du tar tre fysiska knappar på nederkanten på LG:n. Det har inte iPhone.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Juryns svar och länkar till patenterna, för de som är intresserade .

Döljer det så att det inte blir för mycket text

Fråga 1: For each of the following products, has Apple proven by a preponderance of the evidence that Samsung Electronics Co. (SEC), Samsung Electronics America (SEA), and/or Samsung Telecommunications America (STA) has infringed Claim 19 of the ’381 patent?
- The answer for all devices is yes.

Fråga 2: For each of the following products, has Apple proven by a preponderance of the evidence that Samsung Electronics Co. (SEC), Samsung Electronics America (SEA), and/or Samsung Telecommunications America (STA) has infringed Claim 8 of the ’915 patent?
- The answer for most devices is yes, except for the Intercept and Replenish smartphone models.

Fråga 3: For each of the following products, has Apple proven by a preponderance of the evidence that Samsung Electronics Co. (SEC), Samsung Electronics America (SEA), and/or Samsung Telecommunications America (STA) has infringed Claim 50 of the ’163 patent?
- The answer is yes for almost all the smartphone models, though there are few exceptions. It’s yes for Galaxy Tab.

Fråga 4: For each of the following products, has Apple proven by a preponderance of the evidence that Samsung Electronics Co. (SEC) took action that it knew or should have known would induce STA or SEA to infringe the ’381, ’915, or ’163 patents?
- For 381 patent, yes for all devices.
- For 915 patent, the answer is yes but all but one devices listed.
- For 163 patent, the answer is yes for most except for about eight devices.

Fråga 5: For each of the following products, has Apple proven by a preponderance of the evidence that Samsung Electronics Co. (SEC) and/or Samsung Telecommunications America (STA) has infringed the D’667 patent?
- The answer is yes for all but one of the devices. The no is Galaxy Ace.

Fråga 6: For each of the following products, has Apple proven by a preponderance of the evidence that Samsung Electronics Co. (SEC) and/or Samsung Telecommunications America (STA) has infringed the D’087 patent?
- The answer is yes for about half, with the no’s various models of the Galaxy.

Fråga 7: For each of the following products, has Apple proven by a preponderance of the evidence that Samsung Electronics Co. (SEC) and/or Samsung Telecommunications America (STA) has infringed the D’305 patent?
- The answer is yes for all devices listed in the chart (again, see the verdict form for all the particulars).

Fråga 8: For each of the following products, has Apple proven by a preponderance of the evidence that Samsung Electronics Co. (SEC), Samsung Electronics America (SEA), and/or Samsung Telecommunications America (STA) has infringed the D’889 patent?
- The answer is no for all the Galaxy Tab’s listed.

Fråga 9: If you found that Samsung Electronics America (SEA) or Samsung Telecommunications America (STA) infringed in any of Questions 1 through 8, has Apple proven by a preponderance of the evidence that Samsung Electronics Co. (SEC) took action that it knew or should have known would induce SEA or STA to infringe the D’667, D’087, D’305, and/or D’889 patents?
- The answer is yes for all devices re: Patent 677.
- For the 087 patent, mixed yes and no’s.
- For the 305 patent, the answer is yes for most devices.
- For the 889 patents, the answer is no as it relates to the Galaxy Tab 10.1 tablets.

Fråga 10: If you answered “Yes” to any of Questions 1 through 9, and thus found that any Samsung entity has infringed any Apple patent(s), has Apple proven by clear and convincing evidence that the Samsung entity’s infringement was willful?
- Yes on all patents except 087 and 889.

Fråga 11: Has Samsung proven by clear and convincing evidence that Apple’s asserted utility and/or design patent claims are invalid?
- The answer is no to all (Apple in the clear around Samsung’s patents.)

Fråga 12: Has Samsung proven by a preponderance of the evidence that Apple’s registered iPhone trade dress ’983 is not protectable? No

Fråga 13: Has Apple proven by a preponderance of the evidence that Apple’s unregistered trade dresses are protectable? For unregistered iPhone 3G Trade Dress, yes. But it’s a no for unregistered combination iPhone trade dress and unregistered iPad/iPad 2 Trade Dress.

Fråga 14: Has Apple proven by a preponderance of the evidence that Apple’s trade dresses are famous? First two questions are a yes, last two no.

Fråga 15: Have you found the registered iPhone trade dress protectable and famous, for each of the following products, has Apple proven by a preponderance of the evidence that Samsung Electronics Co. (SEC) and/or Samsung Telecommunications America (STA) has diluted the registered iPhone trade dress? Yes for the Galaxy models, but no to several of the other models listed

Fråga 16: If you found the unregistered iPhone 3G trade dress protectable and famous, for each of the following products, has Apple proven by a preponderance of the evidence that Samsung Electronics Co. (SEC) and/or Samsung Telecommunications America (STA) has diluted the unregistered iPhone 3G trade dress? Some yes, some no.

Fråga 17, 18: Skipping

Fråga 19: If you answered “Yes” to any of Questions 15 through 18, and thus found that any Samsung entity has diluted any Apple trade dress(es), has Apple proven by a preponderance of the evidence that the Samsung entity’s dilution was willful? Yes for the first two, no to the second.

Fråga 22: What is the total dollar amount that Apple is entitled to receive from Samsung on the claims on which you have ruled in favor of Apple? $1.05 billion. (Note: On initial reading, this sounded like $1.5 billion, so you may see that reported. It’s actually $1.051 billion and it was confusing as the clerk read out the amount.)

Fråga 23: For the total dollar amount in your answer to Question 22, please provide the dollar breakdown by product. Note: The jury did award damages on a model-by-model basis of infringing Samsung phones and tablets. However, the numbers were read fairly quickly for the 28 devices listed. Will try to post the actual chart from the verdict jury once it’s available.

Fråga 24: For each of the following products, has Samsung proven by a preponderance of the evidence that Apple has infringed the indicated Samsung utility patent claims? No across the board.

Fråga 25: If in response to Question 24 you found that Apple has infringed any Samsung patent(s), has Samsung proven by clear and convincing evidence that Apple’s infringement was willful? Not applicable.

Fråga 26: Has Apple proven by clear and convincing evidence that Samsung’s asserted utility patent claims are invalid? No.

Fråga 27: What is the total dollar amount that Samsung is entitled to receive from Apple for Samsung’s utility patent infringement claims on the ’516 and ’941 patents? Zero.

Fråga 28: What is the total dollar amount that Samsung is entitled to receive from Apple for Samsung’s utility patent infringement claims on the ’711, ’893, and ’460 patents? Zero.

Fråga 30: Has Apple proven by a preponderance of the evidence that Samsung breached its contractual obligations by failing to timely disclose its intellectual property rights (“IPR”) during the creation of the UMTS standard or by failing to license its “declared essential” patents on fair, reasonable, and non-discriminatory (“FRAND”) terms? No. A victory for Samsung.

Fråga 31: Has Apple proven by a preponderance of the evidence that Samsung has violated Section 2 of the Sherman Antitrust Act by monopolizing one or more technology markets related to the UMTS standard? No. Another victory for Samsung.

Fråga 32: Not applicable. Zero.

Fråga 33: Has Apple proven by a preponderance of the evidence that Samsung is barred by patent exhaustion from enforcing the following Samsung patents against Apple? Yes for Samsung Patent 516 and yes for Patent 941. A victory for Apple.

Dold text
Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Precis, Samsung släppte telefoner med touchskärm 2007/2008. Jag själv hade en LG KU990, den släpptes ca 3-4 månader efter den första Iphonen och hade även den en ungefär lika stor touchskärm och samma form framifrån. Blir så trött på att Apple försöker hävda att dem uppfann touch telefonen, den var ju uppenbarligen på gång hos många tillverkare redan.

Allt Apple har gjort är att ta andras uppfinningar och baka ihop dem till sin egna produkt. De har inte uppfunnit ett enda dugg mer än skalet som dem har tryck in andras komponenter och forskning i.

http://st2.gsmarena.com/vv/bigpic/lg-ku990.gif

Man får inte glömma LG Prada

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Skrivet av 3kgt:

en annan rolig sak är att många barn glömmer att innan iphone så fanns ju andra smartphones från Nokia och annat för länge sen.. min Nokia N95a som jag än idag har i källaren hade ett meny system som ärligt talat ändå har en liknelse med crapples meny.. ska man då påstå att dem kopierade Nokia nå? Lägg ner förfan

Tvivlar starkt på att du skulle kunna ge den till en person som inte redan vet hur den funkar och denne skulle klara av att använda samtliga funktioner på den. Ge sedan en person som aldrig använt en smartphone en Iphone så tror jag resultatet skulle bli helt annorlunda. Det finns en anledning till att Wii sålt så bra som den gjort och den är att rörelserna man gör med den känns naturliga. Samma sak med Iphone, Apple har från grunden designat telefonen med detta i åtanke.

Som jag skrev ovan så handlar det inte om att Apple tagit lite här och lite där från andra, vad det hela handlar om är att ingen innan Apple hade en smartphone som var lättanvänd och detta beror på att Apple använt tekniken på ett sätt som ingen innan hade tänkt på.

Kinect är ur ett tekniskt perspektiv imponerande men verkar enbart vara bra till spel där hela ens kropp används (som Dance Central) i mer eller mindre alla andra spelgenrer verkar den vara bortkastade pengar eftersom en handkontroll i dessa spel är bättre lämplig. Så det är en sak att ha tagit fram något, det är en helt annan sak att faktiskt få den att vara användbar för merparten av köparna.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Ja, men Samsung har 1 fysisk knapp och två touchknappar. Det har inte IPhone.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ficklampa:

Samtidigt som Samsung inte har en metalram runt sina skal.. Men det hindrar inte Apple från att visa sin skenhelighet..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem

Underbart! Fast det var väl väntat att domstolen skulle se det precis alla andra utom Samsung/Android-fanatikerna ser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Det skulle jag vilja höra dig säga den dagen du skaper något och vill tjäna pengar på

Skickades från m.sweclockers.com

jag är nöjd sållänge jag tjänar tillräckligt till att överleva på det och jag tror inte det är möjligt att tjäna så lite om man upptäcker något revolutionerande så man inte klarar sig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaZman:

Underbart! Fast det var väl väntat att domstolen skulle se det precis alla andra utom Samsung/Android-fanatikerna ser.

Skärp dig..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hampa10:

kan ingen skicka en atombomb på usa så det blir slut på elendet.

Men herre gud :), 10 "gilla" på ovanstående också. Hur drabbar detta er? Ni lider knappast av något elände.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Morkul:

Nja det är inte riktigt så enkelt. I Sverige har vi till exempel alltid haft "first to File" system, alltså den som först lämnar in ansökan om patent är den som i normala fall kommer att bli beviljad det.

I USA så hade de "first to iinvent" system fram till den 16 September 16 2011. Så patent som är tidigare än detta datum kan alltså tas tillbaka i efterhand om det visar sig att den som har ansök om patentet faktiskt inte var den som uppfann det. Patent efter detta datum så gäller "first to file" även i USA.

Ja, men så länge ett patent existerar och inte ogiltigförklaras är den som "var först" maktlös.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blesk:

Men herre gud :), 10 "gilla" på ovanstående också. Hur drabbar detta er? Ni lider knappast av något elände.

Indirekt kan vi i Sverige bli lidande av det.. Samsung förlorar en del pengar = Vi får betala mer för att få en mobil..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker Samsung uttalar sig på rätt sett:

"Today's verdict should not be viewed as a win for Apple, but as a loss for the American consumer. It will lead to fewer choices, less innovation, and potentially higher prices. It is unfortunate that patent law can be manipulated to give one company a monopoly over rectangles with rounded corners, or technology that is being improved every day by Samsung and other companies. Consumers have the right to choices, and they know what they are buying when they purchase Samsung products. This is not the final word in this case or in battles being waged in courts and tribunals around the world, some of which have already rejected many of Apple's claims. Samsung will continue to innovate and offer choices for the consumer,"

Gillar mest:
It is unfortunate that patent law can be manipulated to give one company a monopoly over rectangles with rounded corners, or technology that is being improved every day by Samsung and other companies.

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Flux69:

...och du tycker Bill & Melinda Foundation är i behov av dessa pengar?! De pengar som finns där räcker läääääänge, finns andra välgörenheter att stoppa dem i

Skickades från m.sweclockers.com

Jag sa att det hade varit ett kul drag. Inte ett logiskt.

Permalänk
Inaktiv