Permalänk
Medlem

Kommer ni ha någon bra kampanj för oss på swec i slutet på den här månaden som ni hade förra månaden?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Kostar det verkligen mer än dubbelt så mycket med "Twin pack" än endast en fläkt? Vad är idén med "Twin pack" då?

http://cdon.se/hemelektronik/cooling-fan_air_series_sp120_hig...

http://cdon.se/hemelektronik/cooling-fan_corsair_air_series_s...

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Kostar det verkligen mer än dubbelt så mycket med "Twin pack" än endast en fläkt? Vad är idén med "Twin pack" då?

http://cdon.se/hemelektronik/cooling-fan_air_series_sp120_hig...

http://cdon.se/hemelektronik/cooling-fan_corsair_air_series_s...

Det är till och med dyrare med twin packen 129+129=258
Twin pack kostar 289
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Det är till och med dyrare med twin packen 129+129=258
Twin pack kostar 289
Skickades från m.sweclockers.com

Aa det var precis det jag menade

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av krolichka:

Hej,

vad är det för skärm och har du skickat tillbaks den och när gjorde du det iså fall?
Jag hämtade ut min skärm idag som jag beställt från CDON och det är en Fujitsu SL27T-1 och den ser ut så här.
Kan det vara så att du har fått en defekt skärm som nån annan har trasat sönder, du skickar in den och CDON skickar den vidare till mig?
Eller är det samma modell du hade?

EDIN, som kommenterar här från CDON, ska man behöva få skärmar som ser ut så här när man beställer nytt från er, är det seriöst?

Så fort jag öppnade paketet förstod jag att nån hade skickat in den till retur, frigoliten i kartongen var trasig på ett ställe o det låg massa vita lösa frigolitbitar överallt, även i handboken (som också var bläddrad i). Plastpåsarna som innehöll sladdar syntes vara öppnade och taskigt ihopklistrade och när man ser att uttagen på baksidan ser ut så här så kan man knappast tveka eller?

http://img502.imageshack.us/img502/4521/skrmbild1.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Det är samma skärm jag köpte men jag har inte skickat min än eftersom jag håller på att diskutera hur vi ska lösa det med cdon.

edit: Ärligt CDON det kanske är lika bra att ni hoppar över att sälja datordelar om ni inte kan hantera det.

Permalänk
Medlem

Någon som vet när 15% rabatten börjar gälla?

Permalänk
Skrivet av rhyme:

Någon som vet när 15% rabatten börjar gälla?

Vem vet, de kanske tröttnat på alla whiners och skiter i det i fortsättningen....

//KS

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem

Beställde lite datordelar på CDON igår runt 11.45. Står fortfarande att delarna packas, hade förväntat mig att de hade postats idag, men icke sa nicke...

ja, alla delarna var i lager enligt hemsidan.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Jag sitter också med en bunt pengar och väntar på 15% kampanjen. Blir det någon sådan denna månaden?

Permalänk
Medlem

dag två, fortfarande varorna packas. Klockan är 13:10 och detta borde gjorts redan igår.

Skickar dom den inte idag, så avbeställer jag tidigt imorgon bitti. Helt uselt isåfall.

Någon som vet när CDON skickar sina varor från lagret? gör dom det kl 15 så har dom nog haft praoelever som jobbat...

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av sQuille:

dag två, fortfarande varorna packas. Klockan är 13:10 och detta borde gjorts redan igår.

Skickar dom den inte idag, så avbeställer jag tidigt imorgon bitti. Helt uselt isåfall.

Någon som vet när CDON skickar sina varor från lagret? gör dom det kl 15 så har dom nog haft praoelever som jobbat...

Har också haft varor som packats ett par dagar, dock så var det statusen som inte ändrats, varorna var packade och skickade.
Fallet kan vara så även för dig. Man får ju hoppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flygaresset:

Har också haft varor som packats ett par dagar, dock så var det statusen som inte ändrats, varorna var packade och skickade.
Fallet kan vara så även för dig. Man får ju hoppas.

jo, jag hoppas på det. Har dock inte fått något koll-id eller nått. Nån som har telefonnr till deras support?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur funkar cdons ärendehantering?

Fick hem en förköpt Guildwars 2-låda häromdan, Collector's Edition dessutom, och allt var med utom just kodnyckel. Innan dess hade jag fått prepurchase-koden och så, men vill man fortsätta spela fem dar efter release så behöver man en retail-nyckel till som skall vara med i lådan jag fick nu.

Har blivit hänvisad till ncsofts support, och sen tillbaka, och det är inget konstigt med det, men det jag undrar lite över är att jag får intrycket att de som svarar på ärendet från cdons håll bara läst senaste meddelandet jag skickar. Har jobbat på support en gång i tiden, och vet att det finns en del snurriga ärendehanteringssystem där ute. De nämnde att det vidarebefordrades till spelavdelningen, så det kanske händer något knepigt då. (När de vidarebefordrar, inte när det hamnar hos spelavdelningen.)

Funderar på om det underlättar om man typ sammanfattar allt viktigt som sagts innan lite kort när man lägger på mer info på ett ärende.

Slutade med att jag köpte en extra nyckel och använde den så länge, för jag är bra sugen på att komma igång och spela, och att ha fastnat i nåt sorts limbo där jag inte visste om jag kunde fortsätta med mitt nuvarande konto sved mer än pengarna. Men själva kommunikationen med cdon känns förvirrande. Kan iofs vara mitt fel. Jag la upp ärendet sent på natten, men jag tycker iaf rent subjektivt att det ser läsbart ut.

Har köpt hårdvara och grejer förut, och då funkade det görbra. Tycker om deras support. Tex när man råkat skicka ut grafikkort jag avbeställde innan orderstatus ändrades, och det i alla fall råkade gå ut, så fick jag utan problem skicka tillbaka dem, utan någon extra kostnad.

Detta är egentligen första gången jag tyckt det varit problematiskt med en order därifrån överhuvudtaget. Känner lite att det varit bra smidigt att kunna ringa in just nu.

Permalänk

15%-arna uppe nu...

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Keyser Soze:

15%-arna uppe nu...

Snyggt, tack för infon! Tur att man slog till på en i5 3570k på en annan rea nyligen då den inte var med denna gång.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

När kommer denna i webblagret? har beställt ett sådant och väntar på det... bara den som saknas i min dator just nu

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Helt jävla otroligt, har dom autosvar på sina meddelanden på supporten? fick exakt samma meddelande som tidigare om att "din order paketeras blablabla"

Ska dom hålla på i 3 dagar för att paketera en order? låter helt otroligt.

Dessutom så undrar man hur många som jobbar på deras live-chatt. Stått 1a i kön i säkert 30min nu.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Buzz996:

När kommer denna i webblagret? har beställt ett sådant och väntar på det... bara den som saknas i min dator just nu

Fel tråd eller? http://cdon.se/hemelektronik/asrock_z77_pro4_intel_z77_4xddr3...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

oj det var verkligen fel det... skulle inet xD

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan hitta 660ti på 15%-rean?

Hade suttit bra dock :/

Permalänk
Medlem

Var hittar man denna 15% rea?

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Z0rk:

Var hittar man denna 15% rea?

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Permalänk
Medlem

hej, undrar om man kan använda 2 eller flera presentkort på sammagång?
tex, om jag har 400kr presentkort och en med 500kr, kan jag använda både på ett köpts tillfälle?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

hej, undrar om man kan använda 2 eller flera presentkort på sammagång?
tex, om jag har 400kr presentkort och en med 500kr, kan jag använda både på ett köpts tillfälle?

Om man skriver "flera presentkort" i den automatiska kundtjänst-rutan får man följande svar:

Citat:

Ja, du kan använda flera presentkort på en och samma beställning. För närvarande så gäller detta endast presentkort som är köpta på CDON.com
Rabattkoder går endast att använda som mest en gång per beställning.
Du kan läsa mer om presentkort här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monday:

Hur funkar cdons ärendehantering?

....

Funderar på om det underlättar om man typ sammanfattar allt viktigt som sagts innan lite kort när man lägger på mer info på ett ärende.

Efter att ha haft kontakt med dem sedan i torsdags (12 poster fram och tillbaka), och jämfört med tidigare ärenden, så tror jag jag kan svara på detta själv nu:

1) Se till att allt relevant ligger i ett och samma meddelande, och lägg inte till mer innan de svarat. För de läser bara sista meddelandet (om de inte skojar med mig). För jag har förklarat samma sak ett par gånger, och får frågor som tyder på att de omöjligen kan ha läst igenom vad jag skrivit.

2) Håll det så kort som möjligt, utan att förlora information, och skriv inget som kan tolkas på mer än ett sätt. För finns det en alternativ tolkning, så verkar risken vara ganska stor att det är den de fastnar för.

Jag *tror* att de inte har det framför sig som en tråd, som man har själv när man lägger upp det, utan att de bara ser senaste svaret från en själv, och det senaste de skickat själva. Jag misstänker också att de har det stressigt som tusan, och skummar igenom det man lägger upp snarare än att lusläsa det, pga tidsbrist. Så för den som lägger upp ett ärende på CDON är ett hett tips att tänka på punkterna ovan. Men, som sagt, att just detta blivit så komplicerat kan hänga på att det skickas mellan avdelningar. Möjligt att de har en sämre överblick pga att det går fram och tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Schenker Privpack skickar inte hela vägen till CDON, utan till ett Schenker utlämningsställe. Tror du att CDON och andra affärer har tid att åka runt och hämta upp paket?

Jag tror knappast det hade varit svårt för dem att göra en deal nej.
Istället för att lastbilen (lastbilarna) med CDON returer åker till utlämningsstället åker de raka vägen till CDON någon bit bort och får där dessutom hjälp med urlastning. Så på det hela taget sparar schenker faktiskt pengar och får fler kunder på en sådan deal.

Permalänk
Medlem

Sugna på att göra en deal på Dell U2713?

Permalänk
Medlem

Hur länge håller Back to School kampanjen på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

Det är samma skärm jag köpte men jag har inte skickat min än eftersom jag håller på att diskutera hur vi ska lösa det med cdon.

edit: Ärligt CDON det kanske är lika bra att ni hoppar över att sälja datordelar om ni inte kan hantera det.

Det hela löste sig till slut när jag fick prata med rätt person på CDON. De har skickat en ny skärm med fraktlapp precis som jag ville från början plus att de drog av på priset.

Jag känner mig rätt nöjd nu trots allt, hoppas bara att ni visar er bättre sida direkt om jag skulle behöva reklamera fler gånger till er.

Permalänk

Fick hem min Macbook Pro Retina igår och vill börja med att tacka för den snabba leveransen.

Men nu till själva "problemet"
Enligt er information om denna datorn så ska det finnas en dvd brännare (8x SuperDrive) ni visar även bilder på en dvd läsare och gör reklam "Bränn DVD-skivor på nolltid." Men när jag fick hem datorn igår så fanns det inte någon dvd i datorn...
Då jag är i stort behov av en dvd-läsare så undrar jag nu hur vi ska lösa detta.

Det saknas även en internet anslutning direkt till datorn (kabelanslutning).

För enligt konsumentköplagen så är jag berättigad till att få ersättning, genom antingen prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.

Så hur ska vi nu lösa detta?

Har även läst på Apples webbsida idag och ser att detta inte ska ingå, men ni strider ändå mot konsumentköplagen för falsk marknadsföring.

Artikel: 5020824467
Länk: http://cdon.se/hemelektronik/15inch_apple_macbook_pro_15-retina_core_i7_8gb_256gb_ssd_15.6_os_x_geforce_gt650m_-_swe-20824467

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E