Half Life 2: Episode 3 ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Thomas:

Aww, jag som klarade HL2 + episodes igen för mindre än 3 veckor sen. Kanske var mindre än 2 till och med. Har ingen större lust att köra det redan igen!

du får nog köra HL1, det kanske räknas ;P

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

För de som inte läst:
Lördag den 4feb 2012 kl 20:00 ska de liras Half-life 2(i huvudsak) för att få Valve att öppna upp komunikationen om Half-life 2 ep3 och/eller HL 3.
http://steamcommunity.com/groups/messagetovalve (Call for comunication Half-life)

Visst är det bra att Valve tar sin tid med Half-life men 8år och inte en minsta hänvisning om hur HL 3/ep3 ligger till håller jag med om är på gränsen till korkat. Så man ska väll ta å lägga in HL igen och lira lite på lördag.... Nu får vi hoppas att det blir en liten knuff på Valve så vi får veta något åtminstonde... Vi vill inte ha samma situation som med HL2 hackern, så ge oss något....

Permalänk
Medlem

Hoppas de svarar, tycker det är uselt att säga de ska släppas episoder och sedan enbart inte säga något utan att förfölja det. HL3 är det spel som står högst på listan utav alla spel.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Ja dom har kört väldigt taskig stil mot alla stackars fans först körde dom med sitt jävla skitsnack att mellan episoderna skulle det ta max 6 månader eller nåt och nu har åren tickat och vi vet fortfarande ingenting, knappt nån info, bilder artwork eller nåt.. När fan ska dom ge oss nåt konkret för tusan..

Permalänk
Medlem

inga nyheter ang spelet?

Permalänk
Medlem

Var det inte någon snubbe som dog som var med och gjorde spelet, Och nu vill dom inte göra en fortsättning för respekten mot den döde?

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_kenzo:

inga nyheter ang spelet?

Skrivet av Malawie:

Var det inte någon snubbe som dog som var med och gjorde spelet, Och nu vill dom inte göra en fortsättning för respekten mot den döde?

http://www.t3.com/news/half-life-3-confirmed-at-gamescon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Var det inte någon snubbe som dog som var med och gjorde spelet, Och nu vill dom inte göra en fortsättning för respekten mot den döde?

Robert Culp, röstskådespelaren för Wallace Breen, dog i mars 2010. Jag tror inte att det är det som gör så att vi inte får någon info om EP3/HL3.

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II x4 960T @ 3.4Ghz | MB: ASUS M5A78L-M/USB3 | RAM: 8GB (2x4GB) Corsair XMS3 @ 1333Mhz | GPU: ASUS Radeon HD 6870 DirectCU | PSU: Corsair CX500 | Lagring: Intel 330 180GB + WD Caviar Green 640GB

Citera osv osv.

Permalänk
Medlem

"Money doesn't grow on trees, but Episode 3 does."

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Den som väntar på något gott...
Developers Commentary:
"Hi, my name is Gabe Newell and welcome to Half-Life 2 episode 3.
After 8-∞ years in development, hopefully it'll be worth the weight."

Visa signatur

Chassi|NXZT Phantom Moderkort|Asrock Extreme3 Gen3 Z68 RAM|Corsair Vengence 2x4gb 1600mhz Processor|Intel i5 2500K @ 4.2ghz Grafikkort| ASUS Radeon6950 DirectCU II @ 900mhz PSU|Corsair TX750W Kylare|Cooler Master 212+ Scythe Gentle Typhoon 1450rpm SSD|OCZ Vertex 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Hade la varit kul men har knappast något hopp om att det bli en EP3
Tror mer isåfall på ett helt nytt hl om 10 år ;O

Permalänk

Vet inte om ni läser PC Gamer, men i en intervju så har Gabe Newell själv sagt att Valve kommer inte göra Episode 3.

Han sade att företaget nu har börjat inriktat sig inom multiplayer spel såsom Team Fortress 2 och inte har plats för Episode 3.

Permalänk
Sötast
Skrivet av LinusNeuman:

Vet inte om ni läser PC Gamer, men i en intervju så har Gabe Newell själv sagt att Valve kommer inte göra Episode 3.

Han sade att företaget nu har börjat inriktat sig inom multiplayer spel såsom Team Fortress 2 och inte har plats för Episode 3.

För min del var detta okänt, antar att för många andra också.

Du får gärna länka artikeln.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

För min del var detta okänt, antar att för många andra också.

Du får gärna länka artikeln.

Den ligger i en gammal tidning, kan fota, men vet inte m det e tillåtet.

Permalänk
Medlem

Jag tror definitivt inte att de har ställt in utvecklingen av episode 3. Möjligen då om de istället direkt kör på HL3 istället.
Hade de lagt ner all vidare utveckling av HL serien så hade garanterat varenda spelsite i hela världen rapporterat om det som toppnyhet.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Vet inte om ni läser PC Gamer, men i en intervju så har Gabe Newell själv sagt att Valve kommer inte göra Episode 3.

Han sade att företaget nu har börjat inriktat sig inom multiplayer spel såsom Team Fortress 2 och inte har plats för Episode 3.

Om Valve inte kommer att göra HL3 så blir jag förvånad. Valve teasar ju sina fans något enormt. "Misstaget" på Gamescom, personal på Valve som bär HL3-kläder och all concept art som kommer ut titt som tätt.. Dessutom så har Newell sagt att Valve först skulle släppa Portal 2 och DotA 2 innan det eventuella Half-life 3. Varför ens säga så om spelet inte kommer över huvud taget? Då är det lättare att bara säga att det inte kommer. Till sist så är det sjukt ologiskt att avsluta HL-serien efter ep 2, som hade världens cliffhangerslut. Att Valve skulle svika sina fans så mycket har jag svårt att tro.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem

Dålig koll på vad som händer hos Valve. Gissar dock att Half-Life 3 kommer när dom gjort en ny spelmotor

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av JesperT:

Jag tror definitivt inte att de har ställt in utvecklingen av episode 3. Möjligen då om de istället direkt kör på HL3 istället.
Hade de lagt ner all vidare utveckling av HL serien så hade garanterat varenda spelsite i hela världen rapporterat om det som toppnyhet.

Gabe har själv sagt att EP3 inte kommer:)
Om han säger det lär det stämma, tyvär på ett sätt.