Half Life 2: Episode 3 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

dom kanske ska göra EP3 längre eftersom det var lite lätta klagomål om att de andra episoderna varit lite korta + att det ska nog räknas som en avslut för HL2 så måste dom göra något riktigt maffigt. eller så är episode 3 och hl3 samma sak?

Med tanke på slutet i EP2 skulle det vara måttligt konstigt om de helt plötsligt släppte HL3. Dessutom antar jag att de vill uppdatera Source motorn rejält inför HL3, om det nu kommer komma någon gång i framtiden.

Mina $0.02.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

YouTube - Beyond Black Mesa Official Trailer Inspired by Half-Life

kanske får en film iallafall. fast den kanske kommer efter episode 3. letat lite efter episode 3 info men har ´hittat ungefär lika mkt som för ett år par år sen då jag oxå kollade.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att valve skippar episode-seriern och bara släpper ett banbrtytande "HL3" !

Med grafik som får Cryisis-2 att blekna, Story som överträffar föregångarna och en makalös spelupplevelse !

För source-motorn börjar rätt gammal nu, det borde ju nästan vara en självklarhet att ha nått fräscht på G,
för Vem vill 2011-201x?(10 talet ! ) spela ett nytt spel med grafik från 2004 ?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Darker:

Jag hoppas på att valve skippar episode-seriern och bara släpper ett banbrtytande "HL3" !

Med grafik som får Cryisis-2 att blekna, Story som överträffar föregångarna och en makalös spelupplevelse !

För source-motorn börjar rätt gammal nu, det borde ju nästan vara en självklarhet att ha nått fräscht på G,
för Vem vill 2011-201x?(10 talet ! ) spela ett nytt spel med grafik från 2004 ?

Hehe helt om med mig då jag hellre tar spelkänsle vilket valve har i sina spel. Sen är ju sourcemotorn inte direkt fyskam heller:)

Annars finns ju fakefactory och cinematic mod;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Annars finns ju fakefactory och cinematic mod;)

Häda, inte, den är ju fruktansvärd. Vissa nya texturer och så är bra med i helhet är den modden avskyvärd.

Grafiken har ju uppdaterats en hel del i spelen sedan 2004 men tyvärr inte i riktigt samma tempo som resten av spelvärlden.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av rankko:

Häda, inte, den är ju fruktansvärd. Vissa nya texturer och så är bra med i helhet är den modden avskyvärd.

Grafiken har ju uppdaterats en hel del i spelen sedan 2004 men tyvärr inte i riktigt samma tempo som resten av spelvärlden.

Hehe nä ja ska inte häda, ja texturerna är trevliga men systemkraven är högre också bla..

Få se vad nästa motor blir och kan göra:)

Permalänk

Vi borde samla ihop ett gäng dra iväg till killarna på Valve, kidnappa deras familjer och som lösensumma kräver vi att Episode 3 kommer nu. Vilka är med mig? haha, nä men ärligt, helt sjukt, har aldrig sett framemot ett spel så mycket som ep3...

Visa signatur

Dator Specs: AMD Phenom II x4 955 Black Edition | Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2GB x2 | GeForce 230 Gt | Fractal Integra 400W | Seagate Barracuda 250GB | Iomega 1TB | 2x 80mm fläkt | 1x 120mm fläkt | 1x 92mm fläkt |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersOrtblad:

Vi borde samla ihop ett gäng dra iväg till killarna på Valve, kidnappa deras familjer och som lösensumma kräver vi att Episode 3 kommer nu. Vilka är med mig? haha, nä men ärligt, helt sjukt, har aldrig sett framemot ett spel så mycket som ep3...

Jag har läst att man faktiskt får chansen att provspela Portal 2 bara man åker dit och knackar på. Testa Portal 2 och sedan kidnappa?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Deal

Visa signatur

Dator Specs: AMD Phenom II x4 955 Black Edition | Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2GB x2 | GeForce 230 Gt | Fractal Integra 400W | Seagate Barracuda 250GB | Iomega 1TB | 2x 80mm fläkt | 1x 120mm fläkt | 1x 92mm fläkt |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rankko:

Jag har läst att man faktiskt får chansen att provspela Portal 2 bara man åker dit och knackar på. Testa Portal 2 och sedan kidnappa?

hmm ep3 kanske släpps med portal 2?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ja det gick ju bra med deras idé om episoder att släppa fler delar av spelet i snabb succession till billigare pris...

Permalänk

Extremt litet livstecken:

Citat:

AG: Now I’ve got the all-important question; you probably already know what it is.

Doug: [laughs] And I already know my answer. [laughs harder] Or my non-answer I should say!

AG: For the sake of everybody back home, that’s been desperate to know. Will we ever see it [more Half-Life]?

Doug: You will ever see it, yes. We are not done with Gordon Freeman’s adventures. I have nothing other than that to tell you today, but hang in there with us.

Utökat citat
Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Skrivet av Mr Najsman:

Helt underbart!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nurse. 100 ml adrenialine!

Litet livstecken är bättre än ingenting, blir säkert en mediaexplosion snart!

Permalänk
Medlem

Jag sätter mina förhoppningar till den lite naiva tanken att dom gör HL3 istället för EP3 och med HL3 kommer Source 2.0 Något som ska få Frostbite, Cryengine och Havok att se ut som små handikappade 3-åringar med saliv på kinden.

under tiden får vi nöja oss med Portal 2, som jag redan förbokat

fast om man ska släppa sin naivitet, så undrar man........kommer Valve kunna knäcka Duke Nukems rekord....?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Jag sätter mina förhoppningar till den lite naiva tanken att dom gör HL3 istället för EP3 och med HL3 kommer Source 2.0 Något som ska få Frostbite, Cryengine och Havok att se ut som små handikappade 3-åringar med saliv på kinden.

under tiden får vi nöja oss med Portal 2, som jag redan förbokat

fast om man ska släppa sin naivitet, så undrar man........kommer Valve kunna knäcka Duke Nukems rekord....?

Varför inte både EP3 och HL3 kort efter varandra.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Varför inte både EP3 och HL3 kort efter varandra.

känns lite för mycket för Valve att göra. Tog dem 6 år att göra HL2 ensamt, nu när de har haft portal 2 samtidigt och några andra små projekt så hade HL2:EP3 och HL3 gått långt över deras arbetsquota. De må göra jävligt bra spel, men latare spelutvecklare får man kika under sten efter

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

känns lite för mycket för Valve att göra. Tog dem 6 år att göra HL2 ensamt, nu när de har haft portal 2 samtidigt och några andra små projekt så hade HL2:EP3 och HL3 gått långt över deras arbetsquota. De må göra jävligt bra spel, men latare spelutvecklare får man kika under sten efter

dom har ju haft fullt upp med left 4 dead serien oxå

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

möjligt att de hat l4d, men jag tror bristen på hl2:ep3 och hl3 beror mer på brist på att de inet vet hur de ska följa upp denna episka jävla storyline på ett sätt som tillfredsställer spelarna och de som vill ha storyn... tror att det egentligen var helt fel av dem att dra in portal i samma universum... känns lite som en rävsax och att de är tvingade att implementera spelmoment från portal i hl-serien... vilket suger lite

Permalänk
Medlem

Ge Mig HL 3 nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_kenzo:

Ge Mig HL 3 nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Vafan, sluta göra mig besviken. När tråden bumpades så trodde jag ju att det fanns något nytt att läsa om spelet

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

ARGH! Väck inte denna tråd om det inte finns nyheter om HL3

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Har valve kanske övergett spelserien? Har ju trotts allt inte hänt någonting på snart 5 år :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Enda jag vet nu är att det finns eastereggs/"teasers"(det är vad jag tycker bilderna är) på Counter-Strike GO : http://imgur.com/a/m02CP

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Hmm.. EP3 verkar vara riktigt hemlighetsfullt!.. Inte helt ok hehe.
Självklart är man inbitet HL fan så nog fan väntar man riktigt mycket, måste bara spela mig genom alla spel (igen)!

VideoN: Jo nog fan luktar det lite EP3 om man tänker på hur EP2 slutade..

Imponerande att du lyckas få in ordet fan så många gånger i denna lilla text...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Guteklockaren:

Imponerande att du lyckas få in ordet fan så många gånger i denna lilla text...

Tack:)

Permalänk
Medlem

Kom på mig själv nu hur mycket jag ser fram emot EP3/HL3. HL2 har jag episka minnen ifrån.

Permalänk
Medlem

Nu när jag äntligen har lyckats att komma över den så väckor du alla känslor igen

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Hedersmedlem

Nu finns chansen att kanske få höra något om HL2:E3/HL3

http://www.escapistmagazine.com/news/view/115624-Play-Half-Li...

Notch (Minecraft) hade själv tänkt livestreama när han spelar också.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Hedersmedlem

Aww, jag som klarade HL2 + episodes igen för mindre än 3 veckor sen. Kanske var mindre än 2 till och med. Har ingen större lust att köra det redan igen!

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200