Permalänk

Baneling

Okej folk klagade på min Dino jag hade gjort så jag gjorde något som spelälskare håller kärt mer, det är inte färdig. Skulpturen i sig är färdig och tog ca 2 timmar att göra men nu återstår Färgning

Baneling

Permalänk

Jag tycker den ser lite mager ut

Permalänk
Skrivet av iguanodon:

Jag tycker den ser lite mager ut

Mager, har inte tänkt på det var skulle den behöva biffas på lite? du menar rumpan? Fast jag gjorde den inte helt så som den var designad jag gjorde runda klot på baken istället för bara genomskinliga skinflärpar som ska lysa neongrönt men tack för tipset och kom med fler tips och förlara hur du menar :P?

Permalänk
Medlem

Haha sjuk underbar! Som sagt så kanske röven på en borde bli mer rund och större. Men inte jätte mycket. 5/5!

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av Mordarosten:

Haha sjuk underbar! Som sagt så kanske röven på en borde bli mer rund och större. Men inte jätte mycket. 5/5!

Vet du vad jag tror att när man färglägger den så kommer det ser bra ut nu kan man inte riktigt se konturerna var rumpan börjar och slutar eftersom allt bara är vitt
Då jag färglagt ska jag lägga upp nya bilder så ni får säga vad ni tycker

Permalänk
Medlem
Skrivet av dontmakeme:

Vet du vad jag tror att när man färglägger den så kommer det ser bra ut nu kan man inte riktigt se konturerna var rumpan börjar och slutar eftersom allt bara är vitt
Då jag färglagt ska jag lägga upp nya bilder så ni får säga vad ni tycker

Sant, det vita fumlar nog till det lite.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av Mordarosten:

Sant, det vita fumlar nog till det lite.

Jag sitter och velar mellan att färga den i gröna nyanser eller i röda... det är snyggt det med

Permalänk
Medlem

Gör en till så kör du på båda!

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Haha heltsjukt du verkar vara riktigtbra du
Ang färg så skulle brun och mörkgrön passa fint och kanske lite blod här och där munnen alltså

Permalänk
Medlem

Jävlar vad coolt

Permalänk

snyggt !

Permalänk

Tack så hemskt mycket, Jag hoppas att det kommer se lite bättre nu då jag färglagt den nu är det svårt att riktigt se hur den ser ut eftersom allt bara är vitt men med färger tror jag det kommer göra stor skillnad.
Måste bara få tag i färger, tänkte pröva vattenbaserade färger för att kunna få fram den där lysande ljusgröna färgen.

Permalänk
Medlem

Röven är något liten, lite högre och inte lika "perfekt" rund utan mer deformerad, Dom har after all gift i "magen" så den blir lite deformerad

http://starcraft-2-strategy.net/wp-content/uploads/2010/08/ba...

Permalänk
Skrivet av Fabbeee:

Jävlar vad coolt

Skrivet av Farenheit:
Skrivet av Mordarosten:

Haha sjuk underbar! Som sagt så kanske röven på en borde bli mer rund och större. Men inte jätte mycket. 5/5!

Skrivet av Wully:

Röven är något liten, lite högre och inte lika "perfekt" rund utan mer deformerad, Dom har after all gift i "magen" så den blir lite deformerad

http://starcraft-2-strategy.net/wp-content/uploads/2010/08/ba...

Jo jag tänkte göra mer detaljer men saknar verktyg för det samt har ingen stomme jag byggt på så modellen var extremt känslig för allt och man kunde inte riktigt hålla i den längre därför var jag tvungen att avsluta projektet så här. Och det där med Hur en Baneling egentligne ser ut finns det många versioner utav och alla ser olika ut. Jag ville få fram min egna version här och det blev en egen version men "stommen" av en Baneling är ju så klart där så att man vet vad det är man tittar på

Permalänk
Medlem

Lila kropp, "bulorna" på ryggen mörkgröna samt ljusa ben (välj nyans själv)!

Annars för att vara tredje skulpturen så ser det bra ut. Vet dock inte vad en baneling är, heller ej hur dom ser ut så kan inte kommentera på det

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

Mycket roligt att se kreativa människor! Kul att du visar vad du gör

Permalänk
Skrivet av arvidh:

Lila kropp, "bulorna" på ryggen mörkgröna samt ljusa ben (välj nyans själv)!

Annars för att vara tredje skulpturen så ser det bra ut. Vet dock inte vad en baneling är, heller ej hur dom ser ut så kan inte kommentera på det

Skrivet av Englund!:

Mycket roligt att se kreativa människor! Kul att du visar vad du gör

En baneling är en varelse från ett spel som heter Starcraft 2, det är ett ganska så populärt spel så jag gjorde den eftersom jag vet att många på denna sida tycker om datorspel och sådant
Tack för tipset jag ska tänka till lite innan jag färgar har lite tid eftersom jag inte har några färger hemma än men då jag målat den ska jag lägga upp nya bilder=)

TAck för kommentaren uppskattar att du tycker om den, Jag gjorde den faktiskt för andras glädje eftersom jag antog att flera skulle känna igen en baneling här än Min dinosaurie jag la upp tidigare
Är du också kreativ av dig?

Permalänk
Medlem

Haha, nej tyvärr om man inte tycker pic32 är spännande.

Permalänk
Skrivet av Englund!:

Haha, nej tyvärr om man inte tycker pic32 är spännande.

Ser spännande ut vad är det för något jag googlade lite och fick fram små Kretsbrädor? är du en programerare ?

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska måla den till de vanliga baneling färgerna. Annars kanske man inte ens ser att det är en baneling om du mixar med färgerna för mycket.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Skrivet av vikham:

Jag tycker du ska måla den till de vanliga baneling färgerna. Annars kanske man inte ens ser att det är en baneling om du mixar med färgerna för mycket.

Jo du har nog rätt får bli grön som är standard för baneling får se ifall folk uppskattar den mer när den är målad

Permalänk
Medlem

jag gillar den iaf tcker det är kul med folk som orkar hålla på med "handarbete" jag är själv en hyfsat pillrig rackare som håller på med allt från symaskin till halo-hjälmar i papper!

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut tycker jag. Sagt från mig som aldrig skulpterat något. Finns säkert en del som kan bli bättre, men alla är vi barn i början och jag tycker absolut att du ska fortsätta :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.