Köpråd surfplatta till anteckningar/läsning!

Permalänk

Köpråd surfplatta till anteckningar/läsning!

Tjena!

Jag har en för stor laptop för att orka bära den fram och tillbaka från universitetet och är därför sugen på att skaffa en Surfplatta, samt ett tangentbord som tillbehör för att skriva på.

-Vilken surfplatta bör jag satsa på? Vill nog inte lägga mer än 4000:-.
-Fungerar microsoft office till någon platta idag? Har nämnligen windows på min laptop.
-Om inte, vilka plattor har schyssta skrivprogram?

Är inte insatt gällande surfplattor och uppskattar verkligen all hjälp jag kan få!

Tack på förhand!

Mvh

Scott

Permalänk
Medlem

Microsoft surface finns inte ute nu men den kan ju vara trevlig för dig kanske något att vänta in
http://www.microsoft.com/surface/en/us/default.aspx, Annars är det nog ASUS plattorna som gäller för dig de ska vad jag har hört vara en av de bästa OEM på android plattor och de har ju ett antal med tangentbord. Men jag tycker nog egentligen du bör skaffa en smidig laptop, plattor känns väldigt begränsade om man försöker använda de som en vanlig dator enligt mig. Ex ha uppe en hemsida samtidigt som du skriver anteckningar går ingen vidare om det ens går mm.

(ej testat med jellybean men det finns ingen vettig fönsterhantering i android ännu vad jag vet?)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

ASUS plattor, förutom att tangentborden har ett extra inbyggt batteri som garanterar att man klarar en hel dag (plus lite till) levereras med Polaris Office som kan anses vara ett komplett Office-paket. Det är dock inte lika avancerat som MS Office, och är främst begränsat vad gäller textformatering etc. Filerna som skapas är dock MS Office kompatibla så i teroin är det bara att skapa på plattan, skicka över till datorn och fotsätta där man slutade. I praktiken är det inte lika lätt då formateringen i vissa fall går åt helvete