Apple lanserar Iphone 5

Permalänk
Medlem

Review är nog lite väl magstarkt i detta fallet... preview är mer korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Tro't eller ej så är S3:an ingen tegelsten. Tegelstenar är bra mycket större och tyngre framför allt medans S3an nästan är fjäderlätt och ligger bra i handen.

Efter ha använt s3 vid ett flertal tillfälle så kan jag inte hålla med dig. Den är för stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Så härligt att läsa den mogna mentaliteten som uppstår här så fort en produkt som är lite dyr lanseras.. Allt som inte är billigt och kan crackas sönder och blöder som ett öppet sår och väntar på infektion dissas. Lika så med märkesdator som inte anses vara värda sina pengar vs prestanda. Ni som klankar ner så mycket på apple och öht aldrig haft en kommer ha en och älskar era androider varför ens bemöda er med att låta så skitnödigt pessimistiska är det avundsjuka eller ?? Ingen har satt pistol mot huvudet på er och sagt att ni måste köpa. För dom som säger att uppdateringarna var måttliga förstår jag inte hur ni tänker.
Det är ju massa nya funktioner cpu gpu etc etc etc. Håll skiten för er själva istället för att gnälla som små trots ålders troll som inte får lördags godis.
Jag har en 4 och kommer tveklöst köpa en 5 . Visst kan jag få en telefon som på pappret i nåt helt banalt och meningslöst virituelt test är grymmare men who cares. Haft Iphone i fyra år och varit det mest friktionsfria telefonerna någonsin och då har man av verkat x antal modeller av sony ericsson nokia m.m .

Lika ofta som det finns folk som hatar Apple, finns det folk som rider till Apples försvar. Det är inte direkt ett ojämnt förhållande. Så var det inte på den gamla god tiden innan iPhone - när Macarna fortfarande körde PowerPC-processorer och iPoden var ny. Det är alltid så att man älskar det man köpt första månaden, sen blundar man för bristerna och sen börjar man irritera sig. Till slut kastar man skiten i väggen och köper en ny pryl. Så har det iaf varit för mig när det kommer till mobiler i alla fall utom två. Den ena var iPhone 3g och den andra Galaxy Nexus. Med iPhonen var det inte hårdvaran eller mjukvaran som jag började störa mig på - utan Apples regler. Vem är dom att säga åt mig vad jag får ha för webbläsare, mejlprogram, podprogram eller vad det nu kan vara? Varför måste jag använda iTunes? Hade det inte varit för dessa regler hade jag antagligen fortfarande varit på barrikaderna med dig och predikat Apples budord. För det är bra telefoner men konkurrensen har kommit ikapp. Speciellt Samsungs telefoner är riktigt vassa - både tekniskt och användarmässigt.

Permalänk
Skrivet av Lankus:

399 dollar för 64gb? det är ju typ 2500kr?!
Synd att man inte sålde sin 4s för 2000kr till något spån på blocket förra månaden..

Det är om du köper den med ett abonnemang i USA.

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abaregi:

Bra, nu kom de nästan ikapp konkurrenterna.
Till nästa version fixar Apple det. Hoppas alla andra inte utvecklar något mer så spelplanen blir likvärd.

Du menar väl tvärtom? eller har du missat vilken mobil som säljer bäst? Enligt telias statistik så säljer 4S bäst och den 2år gamla iphone 4 ligger på andra plats, säger väl endel om hur hopplöst efter övriga tillverkare ligger! Visst, totalt sett så säljs de mer Androidmobiler, men annat vore väl pinsamt då Apple säljer 3 olika iphones gentemot en jävla massa Androidlurar i ett prisspann från typ 500kr!

OnT: Blir ett köp av 5an för min del, har haft min 4a i två år nu så!

Permalänk
Medlem

Och där gick några hundra tusentals Iphone 4S sönder.
Stackars försäkringsbolag

Permalänk
Medlem

Remember, 3.5 inch is the sweet spot!

ohh wait...

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Du menar väl tvärtom? eller har du missat vilken mobil som säljer bäst? Enligt telias statistik så säljer 4S bäst och den 2år gamla iphone 4 ligger på andra plats, säger väl endel om hur hopplöst efter övriga tillverkare ligger! Visst, totalt sett så säljs de mer Androidmobiler, men annat vore väl pinsamt då Apple säljer 3 olika iphones gentemot en jävla massa Androidlurar i ett prisspann från typ 500kr!

OnT: Blir ett köp av 5an för min del, har haft min 4a i två år nu så!

Tror att han syftade på tekniken som huserar i mobilerna.

Förvånad att någon överhuvudtaget på denna sida tolkade "snart är de ikapp sina konkurrenter" som "snart säljer de lika mycket". På en teknik/hårdvarusida borde det vara underförstått att man inte talar om försäljning så länge det inte bokstavligen nämns.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robeliboban:

Nu jävlar kommer det bli krig mellan Apple och Samsung med LTE också.

På vilken grund då?

Skrivet av The man swe 90:

Nu kommer det ramla in anmälningar till försäkringsbolagen att deras iPhone4/4S har blivit stulna =P

Det får det väl göra, de tillverkas fortfarande, så de lär inte få en iPhone 5 istället ändå...och även om de inte skulle tillverkas så räknar de på hur länge du haft den och ger dig procent räknat på ålder av produkten efter vad dagsvärdet är

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Nu när Apple uppfunnit panorama bilder och ta kort medans man filmar så får android tillverkarna det svårt...

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Har en iPhone 4S och har testat polarens Samsung Galaxy 3 (den senaste) kan inte den exakta modellbetäckningen.
Båda är jättefina telefoner.
Samsungen har för stor skärm för mitt tycke men jag skulle nog vilja påsta att det är en smaksak vilken man väljer för vi köper väll ändå TELEFONEN för att ringa med?
Skämt o sido två fina telefoner är det och jag tycker man ska ha den som känns bäst för en själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Lika ofta som det finns folk som hatar Apple, finns det folk som rider till Apples försvar. Det är inte direkt ett ojämnt förhållande. Så var det inte på den gamla god tiden innan iPhone - när Macarna fortfarande körde PowerPC-processorer och iPoden var ny. Det är alltid så att man älskar det man köpt första månaden, sen blundar man för bristerna och sen börjar man irritera sig. Till slut kastar man skiten i väggen och köper en ny pryl. Så har det iaf varit för mig när det kommer till mobiler i alla fall utom två. Den ena var iPhone 3g och den andra Galaxy Nexus. Med iPhonen var det inte hårdvaran eller mjukvaran som jag började störa mig på - utan Apples regler. Vem är dom att säga åt mig vad jag får ha för webbläsare, mejlprogram, podprogram eller vad det nu kan vara? Varför måste jag använda iTunes? Hade det inte varit för dessa regler hade jag antagligen fortfarande varit på barrikaderna med dig och predikat Apples budord. För det är bra telefoner men konkurrensen har kommit ikapp. Speciellt Samsungs telefoner är riktigt vassa - både tekniskt och användarmässigt.

Nja på detta forumet är det inte direkt ett jämnt förhållande och det speglas i alla appletrådar. Men man märker i alla fall vilken typ av människor som föredrar android...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Åh fan, okej. Men det står ju något bakom skärmen på scenen, kan det vara "LTE" som står där? Alltså LTE/HSDPA.

Nej. Det är med största sannolikhet DC-HSDPA det står.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

På vilken grund då?

http://www.idg.se/2.1085/1.465134/samsung-stammer-apple-for-i...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

På vilken grund då?

http://www.mobileburn.com/20478/news/apple-and-samsung-secure...

Det är bara att vänta.

Permalänk
Medlem

Ni som gnäller hit och dit om vilken telefon som är "bättre" än den andra. För mig handlar det om iOS vs. android mm.mm. Enligt mig så är det inget snack vilket OS som är trevligast att ha i sin nalle.

Blir ett köp!

Permalänk
Medlem

Apple, ett av dom få bolag som har mage att framställa en ny laddkontakt som något positivt sen får vi inte glömma att dom hela tiden baktalar andras lösningar för att i nästa generations produkt ha just dessa & då är dom revolutionerande. Vid detta laget borde även den mest inbitne apple fanatikern vakna & känna skitdoften av PR dyngan...

Missförstå mig rätt, jag har inget emot deras produkter, bara hur ruttet apple är som bolag (pun intended)

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Avstängd

Kan inte annat än önska Samsung lycka till då denna artikel skrevs innan den var presenterad och LTE är en standard och inget säger att de gjort övertramp på något av Samsungs patent

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Apple, ett av dom få bolag som har mage att framställa en ny laddkontakt som något positivt sen får vi inte glömma att dom hela tiden baktalar andras lösningar för att i nästa generations produkt ha just dessa & då är dom revolutionerande. Vid detta laget borde även den mest inbitne apple fanatikern vakna & känna skitdoften av PR dyngan...

Missförstå mig rätt, jag har inget emot deras produkter, bara hur ruttet apple är som bolag (pun intended)

Har inte läst in mig på den nya kontakten, men om den är helt digital, vad är då nyttan med att behålla en "egen" kontakt istället för micro usb?
anledningen för 30 pins kontakten var ju att man inte behövde en "dyr" processor att tolka om signalerna i recievern.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Tror att han syftade på tekniken som huserar i mobilerna.

Förvånad att någon överhuvudtaget på denna sida tolkade "snart är de ikapp sina konkurrenter" som "snart säljer de lika mycket". På en teknik/hårdvarusida borde det vara underförstått att man inte talar om försäljning så länge det inte bokstavligen nämns.

Ja, snackar vi hårdvarumässigt så är inte apple bäst. Men bäst hårdvara utan bäst mjukvara vinner inte ändå. iOS flyter så otroligt skönt och flytet och känslan slår inte andra tillverkare även om dom har bättre hårdvara. Men detta kan man snacka ihjäl sig om, de som gillar android bättre kommer inte ge sig på den punkten i vilket fall som helst. Folk får gilla vad dom vill. Jag gillar iOS och dess flyt och iphones oslagbara design och byggkvalitet. Inget plast här inte med massa löstagbara luckor som kommer börja glappa och knaka. Aluminium och glas vattnar min mun och min näve mer helt enkelt.

Fattar inte varför alla som föredrar andra mobiler måste hävda sig i trådar om apple. Ser aldrig tvärtom, mkt konstigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Ja, snackar vi hårdvarumässigt så är inte apple bäst. Men bäst hårdvara utan bäst mjukvara vinner inte ändå. iOS flyter så otroligt skönt och flytet och känslan slår inte andra tillverkare även om dom har bättre hårdvara. Men detta kan man snacka ihjäl sig om, de som gillar android bättre kommer inte ge sig på den punkten i vilket fall som helst. Folk får gilla vad dom vill. Jag gillar iOS och dess flyt och iphones oslagbara design och byggkvalitet. Inget plast här inte med massa löstagbara luckor som kommer börja glappa och knaka. Aluminium och glas vattnar min mun och min näve mer helt enkelt.

Fattar inte varför alla som föredrar andra mobiler måste hävda sig i trådar om apple. Ser aldrig tvärtom, mkt konstigt?

och tänka dig, nu har du 700 000 apps i appstore som där du ser dina fina apps med vackra tilltalande sorgekanter på din fina nya 4 tums skärm.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Om det inte sagts redan, vilket det borde ha: Inget LTE i Sverige, vi använder fel band.

Tycker inte det är något revolutionerande med mobilen men jag är ingen Apple-pojke heller.

Om Nokia blev ratade för sina nya mobiler så ska väl Apple få minst samma medicin?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tellus82:

Apple, ett av dom få bolag som har mage att framställa en ny laddkontakt som något positivt sen får vi inte glömma att dom hela tiden baktalar andras lösningar för att i nästa generations produkt ha just dessa & då är dom revolutionerande. Vid detta laget borde även den mest inbitne apple fanatikern vakna & känna skitdoften av PR dyngan...

Missförstå mig rätt, jag har inget emot deras produkter, bara hur ruttet apple är som bolag (pun intended)

De kan ha fel och de kan ha rätt, det kan vara en skitprodukt när den presenteras första gången pga buggar, för lite som stödjer det etc. sen kan de ha finslipat på det innan de släpper det så den har blivit bättre, jag kan ha fel men det kan lika gärna vara så då det är så Apple ofta arbetar, finns inget som säger att en produkt är bra bara för att den är ny (i detta fall en kontakt som du nämner)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Ovanligt med haters på det här forumet. Nåja, säljstatistiken kommer att tala sitt tydliga språk.

Permalänk
Medlem

Längtar tills jag kan skaffa en!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

ingen trådlös laddning
ingen stor skärm
ingen USB
ingen röststyrning på svenska
inga widgets
ingen bra batteritid
inget utbytbart batteri
inget utbyggbart minne (sdkort!)
ingen smart stay
ingen äkta multitasking
ingen nfc
4G/LTE vet vi inte 100% säkert ännu men de löser dom nog.

Ganska tråkig lansering överlag. Allt övrigt som dom erbjuder finns redan på marknaden. Aja.. I'm not impressed.. Gäsp!
De bästa med denna "lansering" är att alla andra leverantörer får känna att Apple-blåslampan flämtar dom i ändan så alla andra telefoner på marknaden blir ÄNNU bättre än vad dom redan är. Överlag en bra dag för ALLA mobilälskare och i synnerhet för oss som inte tillhör iphone-kampet och behöver sitta där och störa oss på att kul som "de andra har" och som vi fortfarande inte fick av pappa-apple.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Den är bättre än föregångarna, men kommer den få verkligen att ha bättre/likvärdig batteritid? (Vill se tester på det, inte företagets utlåtande). Sedan vore ett större batteri trevligt...

Sedan var det där med att de slängde ut google maps, har svårt att se deras egen tjänst blir bättre.

Permalänk
Medlem

Vill ha!

Vad än alla säger så älskar jag iPhone, vet inte varför. Men kanske är det för dom är så cleana och så lättanvändliga, iOs är grymt snyggt också.
Även ifall OS'et är så låst som det är så älskar jag iPhone.
Blir nog ett köp när min bindningstid har gått ut....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ovanligt med haters på det här forumet. Nåja, säljstatistiken kommer att tala sitt tydliga språk.

klart

alla iSheeps står redan och köar.
Apple kan släppa en produkt som heter iCrap med sloganen: "Smells just a little bit fancier then normal crap" och den hade också sålt som smör. De har världens mest lojala fans.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

och tänka dig, nu har du 700 000 apps i appstore som där du ser dina fina apps med vackra tilltalande sorgekanter på din fina nya 4 tums skärm.

Ehh.. Du tror liksom inte att någon av dessa kommer i ny version somdrar nytta av iphone 5:s större skärm???