GW2, inte alls så kul?

Permalänk
Skrivet av epatnor:

Jag är lite förvirrad när det gäller CC i såna situationer också, hade behövts, för tusan vad man får corpse-runna

EDIT: Jag körde min första dungeon igår kväll så vad vet jag

Ja, alltså, man kan ju hålla hyfsad CC på melee mobs. Men ranged är ganska "op" då de 2-3 shottar en. Det enda jag kan komma på är typ CC+ gå utanför LoS. Mekaniken runt det där är lite dumt upplagd. Tex. protection ger en väldigt marginell skilnad i det läget och dodga kan man bara göra två gånger innan man måste ta 1-2 skott/pilar (som man i vissa fall dör av).

Nu talar jag främst om explorable, storymode går OK men har till viss del samma problem.

Är väldigt intresserad av vad andra tycker och tänker om det här!

Permalänk
Medlem

Det går ju även att ta skydd bakom en vägg, sten eller vad som helst.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Du är level 15, tror du att det ska vara hur svårt som helst redan eller? Herregud..

Permalänk

Oj, är nu i Gendarran Fields och det är en helt annan känsla där än i de två tidigare zonerna jag varit i! Fler och större byar, lite mer rörelse och känsla av att världen är bebodd, och vissa hus man kan gå in i till och med (äntligen!) Vyerna är fantastiska och allt känns lite "större", och events har för det mesta varit intressanta och knytit väl till spelvärlden - man har liksom känt varför man gör eventsen och inte bara gått in i "zombie-hack n slash"-mode.

Jag har även ägnat mer tid åt att lyssna på npcer, och det ger faktiskt en helt annan inlevelse till spelet. Som exempel sprang jag förbi några små ungar som snackade om något, en av dem skröt om vad han hade hittat.... jag stannade och lyssnade - det visade sig att en av det var en skattkarta. När deras dialog var klar kunde man prata med ungen som hade skattkartan, då triggade man ett event att hjälpa dom hitta den. Detta slutade med att de kom fram till platsen (såg dock ingen skatt men ungarna var glada och hoppade runt). De andra som var med på eventet tänkte nog att det var klart för de drog iväg, jag stannade dock och spanade in vad knotten höll på med, ville se om något mer skulle hända.

Och jajemen, vips så sa en unge att han trodde något farligt är påväg, vilket visade sig vara en fet elite ödla som kom upp ur vattnet för att äta upp alla. Fick döda den ensam eftersom alla andra dragit, det tog nog 5 minuters kitande runt i en cirkel för att klara det, dog över 50% av ett slag från den, RIKTIGT utmanade och kul!! Det var ett ordentligt bevis på hur skill kan vara en avgörande faktor i detta spel, dodge, self heal och noggrant användande av mina skills gjorde att det gick. Till saken hör väl att jag spelade ranger, som melee hade det nog varit väääldigt svårt. Hur som, detta avslutade eventet och gav yttterligare xp, en mamma kom och tackade mig för att jag vaktat ungarna och stack sen hem med dem.

Hmmm blev lite wall of text där, men ville bara dela med mig och min positiva upplevelse av hur spelet tar sig i denna zon. Tar tillbaka mycket av min tidigare kritik angående spelvärlden, hoppas verkligen det fortsätter utvecklas åt det här hållet. Tipset att lyssna mer på invånarna var som sagt riktigt bra, ska fortsätta göra det för att kunna njuta max av spelandet!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Skrivet av gammarayburst:

Oj, är nu i Gendarran Fields och det är en helt annan känsla där än i de två tidigare zonerna jag varit i! Fler och större byar, lite mer rörelse och känsla av att världen är bebodd, och vissa hus man kan gå in i till och med (äntligen!) Vyerna är fantastiska och allt känns lite "större", och events har för det mesta varit intressanta och knytit väl till spelvärlden - man har liksom känt varför man gör eventsen och inte bara gått in i "zombie-hack n slash"-mode. osv osv osv osv...

Mycket trevlig läsning

Guild Wars 2 kräver inte att du ska göra saker snabbt, det belönar dig istället för att i ro ta din tid och vara uppmärksam på detaljerna. Helt underbart

Visa signatur

Fractal Define Design R03, Intel 2500K, 16GB DDR3 1600MHz, GIGABYTE PH-67-DS3-B3, GIGABYTE 6950 1GB. PAOW!

Permalänk

Att välja en lägre pop server är faktiskt att rekommendera.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Att välja en lägre pop server är faktiskt att rekommendera.

Ja, vissa events eller renown quests är tråkiga på en highpop server när det är så mycket folk att skalningen inte har en chans att hänga med. Mobs dör så snabbt att det är segt för en melee att hinna fram och slå en gång på dem ens. Blir kanske bättre längre fram, men det är då det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Ja, vissa events eller renown quests är tråkiga på en highpop server när det är så mycket folk att skalningen inte har en chans att hänga med. Mobs dör så snabbt att det är segt för en melee att hinna fram och slå en gång på dem ens. Blir kanske bättre längre fram, men det är då det.

Nu har jag inte spelat på någon vecka, men det är/var ofta samma problem även på medium servrar i level 80 content, nu lär det vara ännu värre när fler spelare hunnit ta sig dit.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Blev precis av med mitt konto till någon som hackade mig... Lagt in ärende hos AreaNet får se när jag får en feedback på mitt ärende... Kan inte erinra mig att jag hade en svagt lösenord till sidan. Men men det är väl bara att se glad ut och hoppas på det bästa.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc