Permalänk
Medlem

Tankar kring ny dator för CS:GO!

Tjena tjena!

En polare satte ihop en dator till mig och jag tänkte bara fråga va sweclockers har och säga om den.

Jag har redan ett par oanvända ram-minnen som ligger här hemma. 16 GB Kingston HyperX DDR3 1600 MHZ och en lagringsdisk på 500 GB.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2309703/aaa

Chassi skall köpas separat eftersom datorn inte ska byggas i Sverige.

http://www.dabs.ie/products/fractal-design-define-r4-black-pe...

Finns det något ni tycker jag bör ändra? Jag har svårt att se mig lägga mer pengar än vad som redan ligger på bordet så att säga.

Tack på förhand!

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Den har absolut inga problem att driva runt CS:GO med dom sakerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Den har absolut inga problem att driva runt CS:GO med dom sakerna.

Aa jo det tvekar jag inte på, jag tänkte bara om sweclockers tyckte att det fanns något man kunde finslipa lite ytterligare : )

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av jaek:

Aa jo det tvekar jag inte på, jag tänkte bara om sweclockers tyckte att det fanns något man kunde finslipa lite ytterligare : )

Jaha, mitt fel där.

Jag tycker det är ett bra packet. Snabbt och framtidssäkert.

Permalänk

Varför CS:GO som titel för en dator med xfire 6970/i7 ivy. Har en gammal sunkhög pc ståendes här brevid som inte e värd mer än 2k , den kör 60+fps på max settings -_-, source engine kräver ju inte något direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ainelover:

Varför CS:GO som titel för en dator med xfire 6970/i7 ivy. Har en gammal sunkhög pc ståendes här brevid som inte e värd mer än 2k , den kör 60+fps på max settings -_-, source engine kräver ju inte något direkt.

"Black Mesa" får mitt GTX 670 att gå ner på knä ibland, just sayin.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ainelover:

Varför CS:GO som titel för en dator med xfire 6970/i7 ivy. Har en gammal sunkhög pc ståendes här brevid som inte e värd mer än 2k , den kör 60+fps på max settings -_-, source engine kräver ju inte något direkt.

Aa nu när jag tänker efter lite så va det en dålig rubrik faktiskt.
Jag menar menar mer om man kan få bättre delar för samma pris, i gaming syfte dvs. aka finslipa

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

"Black Mesa" får mitt GTX 670 att gå ner på knä ibland, just sayin.

Konstigt, mitt 6970 har inte några sådana problem, och den har ju ändå nått år på nacken

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Du kanske inte kör på en 120hz-skärm?
GPU-usage sticker ibland upp till 90%+ för mig iallafall, eventuellt med fpsdrops som följd.

Tror mest det har pga taskig optimering att göra dock.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.