Kan inte längre spela Film i mitt ps3;(

Permalänk
Medlem

Kan inte längre spela Film i mitt ps3;(

Hej!

När jag stoppar i en Blue-ray/dvd-skiva i mitt ps3 laddas den, svart skärm kommer men mer än så händer inte.
Skivorna är i bra skick och dom har fungerat tidigare.

Tänkte att det kunde varit själva spelaren det var fel på men "spelskivor" laddas fortfarande som de ska.

Varför fungerar det inte att titta på blueray/dvd längre? Någon som har en kvalificerad gissning?

Mvh Thomas

Permalänk
Medlem

Prova att uppdatera din programvara, fungerade för mig när jag inte kunde spela en blueray film. Hade kunnat se blue ray innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leleh:

Prova att uppdatera din programvara, fungerade för mig när jag inte kunde spela en blueray film. Hade kunnat se blue ray innan

Försökte uppdatera programvaran men den var redan uppdaterad (senaste patchen) :/

Borde man återställa systemet?, lite trist att förlora all sparad data...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomaslj:

kvalificerad gissning?

inte här, men du kan få en okvalificerad.

det är inte så att du råkat aktivera nån konstig inställning eller haft maskinen kopplad till en annan TV som klarat nått din nuvaraande TV inte gör? som att utökad färgomfång eller vitare än vitt och sånt där är aktiverat, eller 24p? det sista borde iof inte påverka DVD men men..

pröva alltså att ställa ner alla inställningar gällande "VIDEO" samt "VIDEOSPELNING" detta ligger lite konstigt sorterat i två olika kategorier så det är lätt gjort att missa den sista.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint