För er med Gigabyte GTX 670 OC | Tips om överklockning!

Permalänk
Medlem

För er med Gigabyte GTX 670 OC | Tips om överklockning!

Tjena Swec!
Hade velat fråga er som har ett likadant grafikkort vad ni har för värden i OC Guru II.
Eventuellt vad man kan överklocka kortet till!
Hade varit glad om ni hade kunnat printa OC Guru II och ladda upp det på Imgur eller något liknande och sedan länka det här

Mvh Simon

Permalänk
Medlem
Skrivet av teehl:

Tjena Swec!
Hade velat fråga er som har ett likadant grafikkort vad ni har för värden i OC Guru II.
Eventuellt vad man kan överklocka kortet till!
Hade varit glad om ni hade kunnat printa OC Guru II och ladda upp det på Imgur eller något liknande och sedan länka det här

Mvh Simon

spelar ju ingen roll om du vill ha värdena för att besluta om du skall köpa kortet eller inte när alla kort klockar olika.. vissa har tur, andra inte..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Jag har ett sådant kort. Ville bara veta vad alla fått upp sina kort i.

Permalänk
Medlem

Va nån nisse som hoppade in i min tråd om mitt EVGA som jag hade fått oväntade... modifieringar på med ett screenshot på 1397 mhz.

Vad i precis hela helvette... Kan inte förstå hur men vafan, här är screenshot:

Själv har jag byggt datorer som jag har hemma både med Gigabyte 670 och Evga 670 ftw. Kan tyvärr meddela att Gigabytet fungerar svalare och är tystare och med hans screenshot så måste jag nog säga att Gigabyte än igen gör det bästa grafikkortet. Testade ASUS och Gigabyte i 560 modellerna och även där vann Gigabyte.

Bra köp.

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt ett gigabyte gtx 670.. Är också lite intresserad av detta.. Ni som klockat era .. posta lite screens

Permalänk
Medlem

Kör msi afterburner. + 120 på core och + 600 på minnet. Vilket ger mig 1300 mhz pÅ gpu och 7200 mhz på minnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

men hur mycket volt har du på afterburner?? om du har + 120 på core och + 600 på minnet 1300 mhz pÅ gpu och 7200 mhz på minnet.

mvh tonny

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Volt spelar ingen roll, den kan inte ändras på kepler.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

i allt förutom Guild Wars 2 kan jag köra med +116 på core, och +600 på memory.. Totalen blev 1266mhz core, och 7200mhz memory... I gw2 har jag sänkt till +100/+550 för att slippa random crasher.

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk

ok ge mig den bästa stabila överklockningen skriv upp allt exp core minne till mig

har msi afterburner och vill in te hatt det ska kracha driverutinerna

Visa signatur

Hej

Permalänk
Skrivet av Thorulk:

Va nån nisse som hoppade in i min tråd om mitt EVGA som jag hade fått oväntade... modifieringar på med ett screenshot på 1397 mhz.

Vad i precis hela helvette... Kan inte förstå hur men vafan, här är screenshot:

[.IMG]http://i.imgur.com/8a0nn.jpg[/IMG]

Själv har jag byggt datorer som jag har hemma både med Gigabyte 670 och Evga 670 ftw. Kan tyvärr meddela att Gigabytet fungerar svalare och är tystare och med hans screenshot så måste jag nog säga att Gigabyte än igen gör det bästa grafikkortet. Testade ASUS och Gigabyte i 560 modellerna och även där vann Gigabyte.

Bra köp.

Det där är mitt screenshot.

Körde precis igenom 3dmark oxå.

http://www.3dmark.com/3dm11/4370527

Edit: Lyckades pressa upp det lite till men tyvärr så ändras inte maxboosten något.

http://www.3dmark.com/3dm11/4370671

Permalänk

tack för hjälpen jag vill inte att grafikkortet ska brinna upp eller go sönder tack

men mest tack för psy_shr00mz .REP.+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ fine guide du gjorde med bilderna tack men vad är maxad överclockning på 670 gigabyte oc ???

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonny nordlund:

tack för hjälpen jag vill inte att grafikkortet ska brinna upp eller go sönder tack

men mest tack för psy_shr00mz .REP.+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ fine guide du gjorde med bilderna tack men vad är maxad överclockning på 670 gigabyte oc ???

Går inte att säga.
Har byggt datorer med 2 olika kort varav det ena hade ett max på 74+ Core
och det andra (som jag använder i min) nådde 84. Helt olika på olika kort.

Permalänk

jag följde dina guide bilder men när jag körde på crysis 2 maximalt kraschade allt bara !!!

Visa signatur

Hej

Permalänk
Skrivet av tonny nordlund:

jag följde dina guide bilder men när jag körde på crysis 2 maximalt kraschade allt bara !!!

Jag skulle inte kalla det en guide direkt, bara lite bilder för att visa vad mitt kort klarar.
Här har du en utmärkt guide. http://www.sweclockers.com/forum/140-guider/1130321-snabbguid...

Angående max clocken på ett kort är det precis som med CPU individuellt för chipet i fråga, det kan variera rejält och vad jag har förstått så klockar mitt kort ganska bra så du får nog börja lite lägre och sen öka.

Permalänk
Medlem

notera också att även om din överclockning klarar en hel runda Heaven bench stabilt och 3dmark så kan det krasha i spel..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såhär blev min OC

Det ger mig en max boost clock på 1250

Permalänk
Medlem

Kul o se många som har fått grymma resultat. Äger också detta kort och kör moddad bios med ökad spänning och bortplockade throttle vid 70 grader.
1238gpu är max vad kortet pallar 100% stabil. Dvs Crysis 2 på maxade inställningar, tro mig detta spelet kommer obönhörligen avslöja instabila klockningar. Har även mixtrat med minnesfrekvenserna, har dock inte gett nån vidare prestandaboost.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör ett EVGA GTX670 FTW, kommer upp i 1200mhz / stock memory i GW2, dock så ligger kortet på nästan 80 grader med 65% fanspeed i ett välventilerat chassi med direktinblås på kortet, borde jag RMAa kortet för det?

Känns väldigt varmt så jag vågar inte klocka något : /.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

Jag kör ett EVGA GTX670 FTW, kommer upp i 1200mhz / stock memory i GW2, dock så ligger kortet på nästan 80 grader med 65% fanspeed i ett välventilerat chassi med direktinblås på kortet, borde jag RMAa kortet för det?

Känns väldigt varmt så jag vågar inte klocka något : /.

Det låter väldigt varmt ja. Vad jag hört så ska man aldrig gå över 70 grader med gtx 670. Eftersom någonting börjar throttlas ner.. Vet inte exakt vad men.. core clock kanske. Mitt kort går typ inte över 60 grader under stress-test.. och när ja kör bf3 på ultra så är det mellan 50 och 60 grader.

Permalänk
Medlem

någon som vet av en bra guide för att flasha bioset på gigabyte gtx 670 så man kan få högre volt än 1.175volt?

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz

Permalänk
Medlem

Tror det är coreclocken som ska throttla ja. Observera att 3dmark inte utnyttjar ens boost så i t.ex. 3dmark kunde jag dra på nästan 300mhz extra på clocken helt utan mer värme eller några artefakter osv, hade jag dock startat gw2 och den hoppat upp i 1500mhz så hade det nog inte gått lika bra.

3Dmark11 är dött med kepplerkorten, inställningarna man kör i 3dmark för att få resultat kan inte köras i riktiga spel om man inte har otroligt liten skillnad mellan boost och stock. Iaf med dom biosen som jag kör nu. Även furmark ligger i 1006mhz för mej så den fungerar inte heller... crysis 2 och gw2 får vara benchmarks för mig tills vidare : /.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjj:

någon som vet av en bra guide för att flasha bioset på gigabyte gtx 670 så man kan få högre volt än 1.175volt?

Här har du, jag har själv flashat till det kan intyga det fungerar utan problem på ett gtx 670 wf, ska även fungera fint med evga ftw edition kort med..
http://www.youtube.com/watch?v=fR8656az8sU&feature=plcp

här finns flera moddar te andra kort. http://www.overclock.net/t/1289489/gtx-680-670-unlocked-volta...

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankoz:

Här har du, jag har själv flashat till det kan intyga det fungerar utan problem på ett gtx 670 wf, ska även fungera fint med evga ftw edition kort med..
http://www.youtube.com/watch?v=fR8656az8sU&feature=plcp

här finns flera moddar te andra kort. http://www.overclock.net/t/1289489/gtx-680-670-unlocked-volta...

flashade bioset och körde lite överklockning såhär på fredagskvällen. nådde tillslut 1344/1802 som högsta stabila klocken i heaven, 3dmark 11 och en mängd spel. tack för länken och ha en bra fredagskväll!

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz

Permalänk
Medlem

Det som spelar roll på kepler är inte basklocken utan maxklocken. Man har en basklock, en turboklock och sen en maxklock som man påverkar genom att höja klockfrekvensen och ge kortet tillgång till mer minne. För att få reda på vad din maxklock ligger på får ud helt enkelt dra upp klocken, och strömförsörjningen lite och sen se hur högt klocken går i en benchmark. Det funkar också dåligt med stresstestprogram när du ska testa keplerkort pga att den varierar klocken, och i de felsta stresstestprogram kommer den helt enkelt throttla.

Tänk också på att kortet ALDRIG får få över 70c. Inte för att det skadas utan för att när det går över 70c börjar det throttla. Mitt gainward phantom ligger just nu på 1250mhz i maxklock. Vad basklocken är har jag ingen aning om Det är en 100% stabil klock men jag kör lätt en runda 3dmark eller en timmas spelande 50-100mhz högre. Jag vill också tipsa om evga precision x som verkar fungera bäst med det annorlunda sättet kepler fungerar på.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

Det låter väldigt varmt ja. Vad jag hört så ska man aldrig gå över 70 grader med gtx 670. Eftersom någonting börjar throttlas ner.. Vet inte exakt vad men.. core clock kanske. Mitt kort går typ inte över 60 grader under stress-test.. och när ja kör bf3 på ultra så är det mellan 50 och 60 grader.

Jo, den throttlar över 70c. 100mhz för varje 10c under för att vara exakt dvs 70-79 -100, 80-89 -200 osv.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

har också kortet, men kan någon förklara spänningen /volt o så för mig? hur mycket ska man gå upp i det? Vågar inte så mycket ÄN men vill gärna lära mig och väga :PP

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

har också kortet, men kan någon förklara spänningen /volt o så för mig? hur mycket ska man gå upp i det? Vågar inte så mycket ÄN men vill gärna lära mig och väga :PP

jag har 1.21volt med det kort du har och 145% power target. men jag har ändå en rimlig temp runt 60grader men med ökade spänningar kommer högre temperaturer till följd så överklocka i lugn takt och håll koll på temperaturerna vid pillande på volt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjj:

jag har 1.21volt med det kort du har och 145% power target. men jag har ändå en rimlig temp runt 60grader men med ökade spänningar kommer högre temperaturer till följd så överklocka i lugn takt och håll koll på temperaturerna vid pillande på volt!

Vad konstigt, jag kan bara få 112% i powertarget, hur kommer det sig? hur mycket + har du du i mvcore?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Vad konstigt, jag kan bara få 112% i powertarget, hur kommer det sig? hur mycket + har du du i mvcore?

Om du läser upp i tråden så kanske du hade funnit ditt svar ;b.. Vi har Flashade bios..

Visa signatur

ok