Permalänk
Medlem

Grön laser!?

Var ute och åkte bil och blev beskjuten av denna äckliga laser... fick de rakt i ögonen och blundade instinktiv efter 1 sekund...
Svider lite, men enligt vårdguiden så ska det göra ont för att man ska få komma in...
Någon mer som blivit beskjuten av idioter utan intelligens!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Tror nog att svider = gör ont? Kollade du på nätet eller har du ringt dom?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Tror nog att svider = gör ont? Kollade du på nätet eller har du ringt dom?

Ringde två olika ställen. Vårdguiden och st. eriks ögonavdelning...
Poängterade att jag hade normal syn men att det sved/kliade.
Kommer åka in i morn oavsett om det sitter kvar eller inte.
Fattar inte varför man inte får komma in för en sån här allvarlig sak. Poliserna i Norrköping fick åka in direkt när de besköts. Men när skattebetalare drabbas: nej det är mindre viktigt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Får jag men av det här kommer jag bli så j*vla förbannad...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Får jag men av det här kommer jag bli så j*vla förbannad...

Så sjukt... hoppas du slipper permanenta ögonskador :S
Har inte hänt mig sjölv ngt liknande, däremot var det några som kastade stenar från en gångbro när syrran var ute och körde bil. Bilen fick rejäla plåtskador, men syrran som var höggravid klarade sig iaf utan skador...
Förstår din ilska och frustration. Idioter som gör sånna här saker är verkligen obeskrivligt vidriga avskum...

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

En UPPDATERING:

Var inne på ögonakuten idag och de konstaterade små sår på hornhinnan. Troligtvis av att jag måste ha kliat mig i sömnen p.g.a. av irritationen.

Grön laser är bara att polisanmäla direkt. Rubriceras som misshandel och i och med att jag körde bil: fara för allmänheten.
Är ni med om något liknande så anmäl till polis direkt. Livsfarligt att barn som inte förstår att grön laser med våglängdstopp och våglängdsdal på samma ställe blir extrem stark får tag på sånt här..
Fick höra att polis försökt få igenom att klassa detta som vapen men misslyckats!? Vem fan säger nej till detta egentligen?

Har fått en massa droppar som vidgar pupillen så in i helv*** ser ingenting på nära håll och hoppas detta avtar snart...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

En UPPDATERING:

Var inne på ögonakuten idag och de konstaterade små sår på hornhinnan. Troligtvis av att jag måste ha kliat mig i sömnen p.g.a. av irritationen.

Grön laser är bara att polisanmäla direkt. Rubriceras som misshandel och i och med att jag körde bil: fara för allmänheten.
Är ni med om något liknande så anmäl till polis direkt. Livsfarligt att barn som inte förstår att grön laser med våglängdstopp och våglängdsdal på samma ställe blir extrem stark får tag på sånt här..
Fick höra att polis försökt få igenom att klassa detta som vapen men misslyckats!? Vem fan säger nej till detta egentligen?

Har fått en massa droppar som vidgar pupillen så in i helv*** ser ingenting på nära håll och hoppas detta avtar snart...

Det brukar avta rätt mycket inom en timme.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Musikälskare

Tycker inte det ska klassas som vapen, men idioterna som gör sånt där ska åka in bakom lås och bom! Bottenskrapet av samhället imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

ja fyfan för idioter som håller på så. är det en stark laser kan det bli permanenta skador. Det är säkert små skitungar som leker roliga och som inte förstår vilken skada det kan innebära, dom kan ju testa och lysa sig själva och se hur jävla roligt det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Det brukar avta rätt mycket inom en timme.

Inte en chans... har haft svårt att se i 12 timmar nu och de sa att de kunde sitta i i 3 dagar! =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Ringde två olika ställen. Vårdguiden och st. eriks ögonavdelning...
Poängterade att jag hade normal syn men att det sved/kliade.
Kommer åka in i morn oavsett om det sitter kvar eller inte.
Fattar inte varför man inte får komma in för en sån här allvarlig sak. Poliserna i Norrköping fick åka in direkt när de besköts. Men när skattebetalare drabbas: nej det är mindre viktigt

Det är väl ditt eget ansvar?

Poliser som blir "beskjutna" i tjänst åker in för att de får direktiv att göra det. Hade de inte behövt, då hade de inte åkt.
Men eftersom det blir försäkringsärende och allt annat strul som händer när det är i tjänst så måste de åka in direkt.

Så kom inte och klaga på att "skattebetalarna inte får åka in".
Utan ta dig i kragen, ta ansvar för dig själv och åk in.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Det är väl ditt eget ansvar?

Poliser som blir "beskjutna" i tjänst åker in för att de får direktiv att göra det. Hade de inte behövt, då hade de inte åkt.
Men eftersom det blir försäkringsärende och allt annat strul som händer när det är i tjänst så måste de åka in direkt.

Så kom inte och klaga på att "skattebetalarna inte får åka in".
Utan ta dig i kragen, ta ansvar för dig själv och åk in.

Ditt yrke speglar verkligen din personlighet "anit allt"

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Fattar inte att de får lov att sälja denna typ av laser överhuvudtaget. Borde vara förbjudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Ditt yrke speglar verkligen din personlighet "anit allt"

Men du som, jag antar är född -83 borde kunna känna efter själv.
Om du känner att det gör ont/svider i ögonen. Dvs det känns inte riktigt som det ska. Då kan du ta beslutet att åka in till sjukhuset, även fast sjukvårdsupplysningen säger annorlunda.

Det är svårt att beskriva symptom och liknande i telefon och saker misstolkas lätt. Så det som sägs av rådgivarna över telefon skall väl mest ses som en liten hint, men inte som någon universiell sanning.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.