Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe111:

Allt funkar så perfekt på min macbook, det måste ju vara något fel på min desktop? Kan man resetta någonting eller så?

Tror jag också! Starta kör > msconfig > Avmarkera alla objekt under startup > i services: Hide all Microsoft services. Avmarkera! > Starta om (mac suger)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cecece:

Tror jag också! Starta kör > msconfig > Avmarkera alla objekt under startup > i services: Hide all Microsoft services. Avmarkera! > Starta om (mac suger)

I systemstart ser jag 1 sak och det är något med windows 7, är det den du menar? Eller är det autostart där massa program finns, ska jag avmarkera alla dem programmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe111:

I systemstart ser jag 1 sak och det är något med windows 7, är det den du menar? Eller är det autostart där massa program finns, ska jag avmarkera alla dem programmen?

Yepp, avmarkera alla i autostart och reboota.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cecece:

Yepp, avmarkera alla i autostart och reboota.

Har nu rebootat

Permalänk
Medlem
Skrivet av cecece:

Yepp, avmarkera alla i autostart och reboota.

Har nu kört en hard reset på router. Är det något jag ska tänka på som är viktigt i inställningar eller är det bara att låta allt va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe111:

Hej, jag har precis köpt en ny router dit där jag bor och internet funkar jätte bra, förutom att jag tror routern blockerar vissa sidor och spel eftersom jag inte kan nå vissa internet sidor. Jag brukar spela League of legends och det går att logga in där men det tar runt 10 försök innan jag kommer in, och i diablo och starcraft kommer jag inte alls in. Jag kommer in på google men det kan ta ett bra tag innan den laddar klart, och det är förmodligen någonting som jag inte vet hur man fixar. Har en macbook på samma uppkoppling, och där funkar allting jag testat. Webbläsaren, alla hemsidor jag varit inne på, men inga online spel har jag testat.
Så, nu undrar jag om någon kan hjälpa mig med detta, väldigt jobbigt när man inte kan nå vissa hemsidor och spel. Och juste, routerlogin.com där man loggar in för att konfiguera routern funkar IBLAND. Annars laddar den bara i en evighet och kommer aldrig in. Det jag måste göra som funkar ibland är att dra ut och sätta in ethernet kabeln, då kan det funka. Om jag kopplar ethernet kabeln till min macbook funkar allt bra. Router Netgear n600, WNDR 3700 tror jag.
Tack i förhand

kör en portforwarding på din router.. det borde lösa dina problem.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

kör en portforwarding på din router.. det borde lösa dina problem.

Jag har redan port forwardat dem spelen jag försöker spela men det funkar inte ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av cecece:

leagueoflegends.wikia.com/wiki/Troubleshooting
Gör en reset på routern
Försök hitta Firewall-inställningen i routern. Stäng också av Windows Firewall

Nej..

Du ska inte stänga av din firewall.. kör en portforwarding så just det spel du har problem med kommer igenom din firewall.. öpna inte upp för en massa virus och skit.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

Nej..

Du ska inte stänga av din firewall.. kör en portforwarding så just det spel du har problem med kommer igenom din firewall.. öpna inte upp för en massa virus och skit.

om du inte vet hur du gör en portforwarding så säg till så får du hjälp

ursäkta dubbelinlägget..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

om du inte vet hur du gör en portforwarding så säg till så får du hjälp

ursäkta dubbelinlägget..

Jag antar att det är att öppna portar? För det har jag redan försökt göra men inget har hänt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe111:

Jag har redan port forwardat dem spelen jag försöker spela men det funkar inte ändå

har du kollat så din IP du har i datorn är den du öppnat upp för routern? och så har du kollat att portarna du ska öppna upp är dom som spelet behöver
?

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

är det comhems router du kör med?

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

har du kollat så din IP du har i datorn är den du öppnat upp för routern? och så har du kollat att portarna du ska öppna upp är dom som spelet behöver
?

Yes portarna har jag redan fixat, men det första förstog jag inte riktigt, hur gör jag det i sånna fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

är det comhems router du kör med?

Netgear n600 WNDR3700. T3 nät 100 /80 (typ) fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe111:

Jag har redan port forwardat dem spelen jag försöker spela men det funkar inte ändå

Så länge det inte är du som hostar spelet så behöver du inte öppna några portar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe111:

Netgear n600 WNDR3700. T3 nät 100 /80 (typ) fiber

kollade lite snabbt om detta.. gå till denna sida och kolla hur du gör för din router och league of legends ..

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Netgea...

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

kollade lite snabbt om detta.. gå till denna sida och kolla hur du gör för din router och league of legends ..

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Netgea...

Har redan öppnat dem portarna. Men vad menade du med ip-adress och router förut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe111:

Har redan öppnat dem portarna. Men vad menade du med ip-adress och router förut?

Det måste du ha sett när du öppnade upp portarna

den datorn du sitter på har ett ip nummer. det är den sen i routern du anger och att du vill öppna upp vissa portar som inte ska gå genom firewall.. dom portar som ska öppnas upp hittar du säkert i deras forum eller tekniska sektion..

mitt tips är att återställa routern till fabriksinställningar och göra om allt från scratch..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

Det måste du ha sett när du öppnade upp portarna

den datorn du sitter på har ett ip nummer. det är den sen i routern du anger och att du vill öppna upp vissa portar som inte ska gå genom firewall.. dom portar som ska öppnas upp hittar du säkert i deras forum eller tekniska sektion..

mitt tips är att återställa routern till fabriksinställningar och göra om allt från scratch..

Har precis återställt till fabriks inställningar..

Permalänk
Medlem

hur har det gått fick du ordning på det?

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

hur har det gått fick du ordning på det?

Exakt samma sak som innan

Permalänk
Medlem

låter mysko att du har det problemet.. har du varit och kikat på league of legend forum om nån har liknande problem.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

låter mysko att du har det problemet.. har du varit och kikat på league of legend forum om nån har liknande problem.

Jag kommer in i league of legends spelet, det är inte det som är felet, felet är att vissa spel och hemsidor inte går att besöka / spela

Permalänk
Medlem

vilken browser kör du med ?

Chrome är väl den som är stabilast.. har du testat och uppdaterat den.. kanske fel på nån plugin i din browser som gör att sidan inte visas.. har ud exempel på nån sida du har problem med?

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

vilken browser kör du med ?

Chrome är väl den som är stabilast.. har du testat och uppdaterat den.. kanske fel på nån plugin i din browser som gör att sidan inte visas.. har ud exempel på nån sida du har problem med?

Använder firefox, jag ska ta och ladda ner chrome. battle.net och apple.se är 2 sidor jag brukar kolla men ingen funkar. Funkar perfekt på min macbook

Permalänk
Medlem

hmm senaste firefox har vissa problem med flash har jag hört.. kan vara nåt så simpelt.. håll oss uppdaterade om det löser sig.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Vill bara tillågga att Netgear oftast använder "www.routerlogin.net"

Permalänk
Medlem

Installera Malmwarebytes, uppdatera och kör en Full Scan.
Installera Hijackthis: sourceforge.net/projects/hjt och posta loggen här. Har du tillåtit spelen i Windows Firewall?

Permalänk
Medlem

Om jag kopplar in min telefon och kör internetdelning funkar spelen samt hemsidorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe111:

Om jag kopplar in min telefon och kör internetdelning funkar spelen samt hemsidorna

Ok, pröva byt nätverkskabel eller koppla in din nuvarande i någon annan ledig port i routern (ej WAN).

På ditt nätverkskort i enhetshanteraren, properties > advanced > byt till Auto i MediaType/duplex eller pröva dig fram med andra värden.