Patch 1.0.5 notes och PTR för 1.0.5 snart.

Permalänk
Medlem

jaha och nu har dom tagit bort test realmen över helgen.. vilket skämt.. hann ju inte ens prova det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Du får nog ta och tänka till lite över vad det innebär att ha slumpmässigt rullade prylar. Bättre loot innebär bättre sannolikhet för att få de bästa sakerna men det betyder inte att du kommer vara garanterad någonting. Så fort man introducerar slump så finns det en chans att man dödar oändligt många mobs utan att få något man vill ha. Risken för det är förstås oändligt liten men den finns där och det överdrivna exemplet illusterar väl var vissa brister i sina resonemang.

Belöningen jag talar om är helt enkelt att man får extra MF om man går upp på högre nivåer, och den MF:en är inte begränsad av den 300%-cap som är insatt.

Sedan står det ju iofs något om att affixes på prylar ska rullas beroende på monster level och inte på item level, men det har jag inte riktigt förstått vad det innebär ännu. Om någon annan sett en förklaring till det får de gärna berätta.

Men att summan skulle vara att man ska använda RMAH är lika fel som alla andra gånger du sagt det. Speciellt efter sista patchen har ju gear som räcker för att klara Inferno blivit löjligt billigt på GAH. Sådan gear som jag hade när jag klarade Inferno första gången är ju knappt ens värt att lägga ut på AH för man får så lite för det. Och då har ändå Inferno blivit mycket lättare sedan jag tog mig igenom det.

Så om något har Blizzard gjort RMAH överflödigt för alla som inte är ute efter de absoluta toppgrejerna.

Skrivet av TiasE:

Indeed, finns ju folk som tagit som utmaning att klara hela Inferno med gear för 1 miljon guld (vilket man får ihop väldigt snabbt även om man inte hittar några items att sälja) och klarat det utan att behöva skippa några packs.

Ok. fint ni har klarat Inferno , vad duktiga ni är. Jag har inte klarat inferno, inte efter 400 timmar.

Bara för att veta vilken division ni spelar i så har jag några frågor.

Ungefär hur mycket har ni sålt för på AH?
Hur mycket har ni köpt för ?
Klarade ni Inferno innan först patchen ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Ok. fint ni har klarat Inferno , vad duktiga ni är. Jag har inte klarat inferno, inte efter 400 timmar.

Bara för att veta vilken division ni spelar i så har jag några frågor.

Ungefär hur mycket har ni sålt för på AH?
Hur mycket har ni köpt för ?
Klarade ni Inferno innan först patchen ?

1. Dunno, 400-500M?
2. Ungefär samma siffra som 1 då jag är relativt fattig.
3. Låg i A3 när första nerfpatchen kom, tog Inferno Diablo strax efter första patch, hur mycket jag hade spenderat på AH fram till dess vet jag inte, men gissningsvis runt 30M, samma items kan idag fås för under 1M.

Men eftersom du skriver att du blir oneshottad osv så tyder ju detta på att du spelar på en för hög akt för ditt gear så gå tillbaka en akt istället och fixa mer gear alternativt spela med kompisar så du kan ta dig igenom en högre akt för att snabbare få gear.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

1. Dunno, 400-500M?
2. Ungefär samma siffra som 1 då jag är relativt fattig.
3. Låg i A3 när första nerfpatchen kom, tog Inferno Diablo strax efter första patch, hur mycket jag hade spenderat på AH fram till dess vet jag inte, men gissningsvis runt 30M, samma items kan idag fås för under 1M.

Men eftersom du skriver att du blir oneshottad osv så tyder ju detta på att du spelar på en för hög akt för ditt gear så gå tillbaka en akt istället och fixa mer gear alternativt spela med kompisar så du kan ta dig igenom en högre akt för att snabbare få gear.

Oneshottad blir jag konstigt nog bara ibland, då speciellt impaler och winged molok. Ja hulking phasebeast är väl inte så nyttigt att få för nära sig.

När jag nu ser svaret på fråga 1 så förstår jag dig bättre. Jag har bara kunnat sälja för ungefär 6-8M. Därför har jag inte någon bra ekonomi och sålunda kan jag inte prova någon ny build.
3 timmar innan första nerfpatchen så kom jag till inferno och level 60.
För sådana som mej är det som väntar kanske ett tröstlöst nötande eller RMAH. Det är det jag menar med att man föses dit , inte att man behöver använda eller ska använda. Jag kan bara spekulera i varför det finns över huvud taget.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Oneshottad blir jag konstigt nog bara ibland, då speciellt impaler och winged molok. Ja hulking phasebeast är väl inte så nyttigt att få för nära sig.

När jag nu ser svaret på fråga 1 så förstår jag dig bättre. Jag har bara kunnat sälja för ungefär 6-8M. Därför har jag inte någon bra ekonomi och sålunda kan jag inte prova någon ny build.
3 timmar innan första nerfpatchen så kom jag till inferno och level 60.
För sådana som mej är det som väntar kanske ett tröstlöst nötande eller RMAH. Det är det jag menar med att man föses dit , inte att man behöver använda eller ska använda. Jag kan bara spekulera i varför det finns över huvud taget.

Jag minns inte vad jag sålt för (väldigt mycket mindre än TiasE i alla fall, kanske runt 100M) men du måste verkligen haft extrem otur om du bara kunnat sälja för 6-8M totalt och ändå spelat sedan innan första patchen. Har själv känt att jag inte haft någon bra tur när jag aldrig hittat något jag kunnat sälja för över 10M (förutom ett par saker som jag dock använder) men det är ju ändå mycket bättre än du haft det.

Faktum kvarstår dock att mycket gear blivit väldigt mycket billigare efter senaste patchen så det borde gå för dig att åtminstone få in nog med guld från mobs/vendor för att kunna köpa dig lite bättre prylar. Blir du one-shottad på Akt 3 skulle jag nog också tro att du är lite undergearad för att farma där. Man ska farma där man inte kommer dö i någon större grad och, framförallt, kan döda rätt snabbt. Även om Akt 3 har bäst drops så kan man ändå få sämre chanser om man inte dödar mobsen snabbt nog där. Att dö mycket är ju såklart också en stor gold drain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Oneshottad blir jag konstigt nog bara ibland, då speciellt impaler och winged molok. Ja hulking phasebeast är väl inte så nyttigt att få för nära sig.

När jag nu ser svaret på fråga 1 så förstår jag dig bättre. Jag har bara kunnat sälja för ungefär 6-8M. Därför har jag inte någon bra ekonomi och sålunda kan jag inte prova någon ny build.
3 timmar innan första nerfpatchen så kom jag till inferno och level 60.
För sådana som mej är det som väntar kanske ett tröstlöst nötande eller RMAH. Det är det jag menar med att man föses dit , inte att man behöver använda eller ska använda. Jag kan bara spekulera i varför det finns över huvud taget.

Varför RMAH finns är enkelt att svara på, folk köper och säljer items ändå så Blizzard såg chansen att få det under kontrollerade former och dessutom tjäna en slant på det själva istället för att Ebay ska få de pengarna (till och med dyrare att sälja via Ebay än Blizzards RMAH) och folk slipper riskera att bli scammade.

Att nöta efter items är ju det spelet går ut på, inte att döda Diablo

Edit: kan ju tillägga att även om jag spenderat upp mot 400-500M på gear så är det för 3 characters, varav en var HC och dog i A3 inferno igår.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Fan vad de nerfade armor på allt. enchantres buffen blev nerfad från 15% till 5% och STI passiva för munken blev fan nerfad med 50%!

Sedan står det att de vill "fixa" one with everything då är det ju slutspelat på munken för min del. Hela min build bygger på en hög res kommer ju fan ha 10 i allt utom physical där man har runt 800

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

e det bara wd som inte åkte på nån meganerf på nästa patch? ska isf flytta nästan all gear från min wiz till wd och köra med den. måste ju gå att bygga en "tankwd" på nåt sätt. enda jobbiga e att min lvl 60 wd bara e i akt 3 helll. men det måste ju gå om nån snabbdödar diablo hell med mig och sen ge mig en waypoint till akt 3 inferno?

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Fan vad de nerfade armor på allt. enchantres buffen blev nerfad från 15% till 5% och STI passiva för munken blev fan nerfad med 50%!

Sedan står det att de vill "fixa" one with everything då är det ju slutspelat på munken för min del. Hela min build bygger på en hög res kommer ju fan ha 10 i allt utom physical där man har runt 800

De har sänkt armor och resistance skills ja, men de har ju sänkt damage som mobs gör med mer än vad de reducerar skills med så även med lägre armor och resists så kommer man ta mindre damage än tidigare.

Och de har sagt att de vill fixa One with everything på ett sådant sätt att folk som investerat i massa gear med enstaka resists inte ska drabbas så den lär fortfarande vara användbar, hur de löser det är en annan fråga dock eftersom de sagt själva att de inte vet hur de ska göra.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Fan vad de nerfade armor på allt. enchantres buffen blev nerfad från 15% till 5% och STI passiva för munken blev fan nerfad med 50%!

Sedan står det att de vill "fixa" one with everything då är det ju slutspelat på munken för min del. Hela min build bygger på en hög res kommer ju fan ha 10 i allt utom physical där man har runt 800

Om du läste tråden innan du postade skulle du sett att jag redan förklarat att de sänker skadan i Inferno med mer än de sänker vissa defensiva skills. Man kommer alltså att tåla ännu mer med de "nerfade" skillsen än tidigare. Anledningen är att vissa defensiva skills är alldeles för bra så de blir obligatoriska för så många. Idealläget är såklart att ingen skill är absolut nödvändig och att alla är användbara, och det ska de naturligtvis sträva mot (även om det är näst intill omöjligt att göra alla skills exakt lika bra).

Det faller ju in på One With Everything, som verkligen är en obligatorisk skill enligt de flesta munkar. Som TiasE skriver så kommer de ändra på skillen så den fortfarande är användbar, och fungerar på samma sätt så man inte blir körd om man har sådan gear, men de vill såklart inte att den ska vara helt obligatorisk eftersom det är negativt för "build diversity".

Permalänk
Medlem

1.0.5 PTR är nu öppen, senaste jag kollade i varfall vilket var ca 10 minuter sedan.
Hade lite problem att logga in då jag vart DC direkt på character screenen, men
försökte ett par gånger om kom in.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

jag kommer ej in på ptr har försökt 25 gng

Permalänk

Någon som har lust att förklara hur dropsen kmr para post-patch?
Med MP på kommer tydligen alla moster bli lvl63, såldeles bör man kunna farma act 1 och 2 med samma droprate på items med lvl63?
Artikeln är helt sjukt otydlig, hjälp mig dechiffrera den =/

Permalänk
Medlem

ingen pvp nu heller ser det ut som...

Hepp ingen pvp nu heller tydligen... lär ju inte ens komma...

Det spelar ingen roll om dom lägger in massa nytt skit, folk vill ha pvp och om dom inte får det så kommer dom sluta spela.

Permalänk
Skrivet av spixxel:

Hepp ingen pvp nu heller tydligen... lär ju inte ens komma...

Det spelar ingen roll om dom lägger in massa nytt skit, folk vill ha pvp och om dom inte får det så kommer dom sluta spela.

Kanske för att dom har sagt att det skall komma i 1.1?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av CorgaE:

Dock sänker ju damagen på monster lite beroende på vilken monster power
man kommer köra med. För att komma upp i nuvarandra svårighetsgrad på
inferno så kommer man behöva välja monster power 2-3, sedan är det ju bara
geara upp för köra svårare monster power osv.

Tror inte att det där stämmer. Tyckte mig läsa i deras note att lägsta nivån var default, och sedan så kunde öka. Inte att du behövde öka för att hamna på dagen nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaVeMaN83:

Tror inte att det där stämmer. Tyckte mig läsa i deras note att lägsta nivån var default, och sedan så kunde öka. Inte att du behövde öka för att hamna på dagen nivå.

Jo, det stämmer att man måste upp några snäpp i Monster Power för att nå dagens nivå. De kommer ju sänka några defensiva skills för att göra dem mindre obligatoriska, men för att det inte ska bli en ren nerf så sänker de skadan i Inferno med mer än de sänker skillsen. Därmed kommer default-nivån vara klart klenare än den är just nu.

Permalänk

Om någon vill farma lite nycklar så lägg till mig devine¤2400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Ok. fint ni har klarat Inferno , vad duktiga ni är. Jag har inte klarat inferno, inte efter 400 timmar.

Bara för att veta vilken division ni spelar i så har jag några frågor.

1. Ungefär hur mycket har ni sålt för på AH?
2. Hur mycket har ni köpt för ?
3. Klarade ni Inferno innan först patchen ?

Ser många whinar/klagar på att dom ej klara vissa saker i inferno, även efter super nerfen.
Tänkte bara fråga, vet du hur mekaniken funkar i D3? och har du spelat D2?

1. Jag har nog sålt för 100-150m på AH, sålt för 0 på RMAH (bojkottar det, för aldrig gillat köp och sälj för riktiga pengar)
2. Köpt för kanske 80m till min mnk och WD efter att jag hade dödat diablo och var dags att börja farma.
3. Jag klarade inferno ACT 1-4 (inte diablo) i patch 1.0.2 , precis innan inferno nerfen kom jag till ACT 4, sedan tog jag diablo när patch 1.0.3 var ute och dom nerfade diablo.

Hade då lagt ner drygt 200h på spelet, när jag gjorde detta.
all nerf dom gjort i inferno har gjort spelet extremt simpelt i ACT 3 och 4a.
Så jag förstår inte folk som spelat mer än 200h och även köpt gear på AH, inte kan döda diablo nu på inferno.
Du kan köpa gear för 10-20m, som du kan klara diablo (inferno) med, till en mnk eller barb.
Har du en DH, mycket mindre kanske 5-10m, har du en Wiz eller WD, får du kanske lägga lite mer om du inte är snabb på fingrarna och vill kunna ta lite pisk. Så kanske 20-50m(?)

Så folk som spelat 200h+ , borde vid det här laget dödat Diablo på inferno redan, annars gör man något fel och borde läsa på hur sin klass funkar och hur spelet funkar

Permalänk
Medlem

Så du säger att en DH lätt kan plocka Diablo med en total budget på 10 mille, annars är man en noob som inte fattat hur spelet fungerar?

Jo, tjena...

Jag skulle säga att man hör till toppskiktet/eliten om man klarar det, och att man då sitter på en rejäl utmaning. Gå in på AH, ta screens på buyout-items för 10 mille, köp ut dem och lägg upp ditt äventyr på youtube. Vi "noobs" skulle tycka det vore riktigt nice att se hur lätt du plöjer igenom spelet med de förutsättningarna.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Så du säger att en DH lätt kan plocka Diablo med en total budget på 10 mille, annars är man en noob som inte fattat hur spelet fungerar?

Jo, tjena...

Jag skulle säga att man hör till toppskiktet/eliten om man klarar det, och att man då sitter på en rejäl utmaning. Gå in på AH, ta screens på buyout-items för 10 mille, köp ut dem och lägg upp ditt äventyr på youtube. Vi "noobs" skulle tycka det vore riktigt nice att se hur lätt du plöjer igenom spelet med de förutsättningarna.

jag sa inget om att man är noob om man ej klarar diablo på 10m.
Låt mig citera vad jag sa: "Du kan köpa gear för 10-20m, som du kan klara diablo (inferno) med, till en mnk eller barb.
Har du en DH, mycket mindre kanske 5-10m, har du en Wiz eller WD, får du kanske lägga lite mer om du inte är snabb på fingrarna och vill kunna ta lite pisk. Så kanske 20-50m(?).
"
Jag sa aldrig att du kan farma med gearen, utan jag sa att,det räcker lägga den summan på din existerande lvl 60 gubbe, så har du gear du kan plocka diablo med, inte utan problem. Men du kan döda han.
Hyffsad gear kostar inte mycket, kanske runt 500-2m per del. Ett hyffsat vapen med runt 1k dps får du för 500k (utan socket).
När jag plockade diablo hade jag runt 30% dodge,400-500 all resist(tack vare mnks skill), 32k hp, 15-20k dmg på min mnk, 600-700loh.
Tog en stund, men jag dödade han, dog nog 2-3 gånger innan jag fick in allt rätt.
Jag sa aldrig att det är lätt, jag sa bara att du kan döda han, utan att lägga ut en extrem summa nu, speciellt efter nerfsen i patch 1.0.3. Var svårare innan den patchen.

Edit: jag har en polare, som lirar DH och all gear han har, är drops eller gear han fått från oss, som droppat när vi lirat tillsammans.
Tror han har max haft 3m sammanlagt på sin DH.
Han har dödat diablo på inferno på sin DH och han har endast köpt gear på AH pre 1.0.4 patch och innan folk hittade den gearen som finns nu.
Han har nog sämre gear än många som lirar DH har, men han dödade diablo, först av oss (vi vänner som lirar).
Jag säger bara att det går, men det går ju självklart en stå stilla och döda allt och bli träffad av alla hits, om man ska göra det. Gäller ju att kita och hålla sig aktiv

Edit2: Sedan det här: "Jag kan inte, då kan ingen annan/då går det inte" ser det överallt. Bara för att man själv ej kan eller klarar, betyder det inte, att det inte går.
Så bara för att jag inte kan köra bil 300km/h, så går det inte?

Permalänk
Medlem

"Så folk som spelat 200h+ , borde vid det här laget dödat Diablo på inferno redan, annars gör man något fel och borde läsa på hur sin klass funkar och hur spelet funkar"

Mest det jag störde mig på, tycker du borde prova en DH själv med den budgeten du snackar om. De flesta skulle inte ens komma förbi sista bossen i A2 på den budgeten, även om det är möjligt för "proffsen".

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

"Så folk som spelat 200h+ , borde vid det här laget dödat Diablo på inferno redan, annars gör man något fel och borde läsa på hur sin klass funkar och hur spelet funkar"

Mest det jag störde mig på, tycker du borde prova en DH själv med den budgeten du snackar om. De flesta skulle inte ens komma förbi sista bossen i A2 på den budgeten, även om det är möjligt för "proffsen".

Jag har ingen DH för tillfället, men kan bara säga, från min kunskap av att spelat med min polare och se hans progress han gjorde innan han slutade pre patch 1.0.4.
Kanske utryckte mig fel där, när jag kollar på t.ex. Ber om ursäkt för mitt dåliga utryck. Var inte riktigt så jag menade.
Svårt att formulera sig i text och få fram det man vill, man kan ju inte se tonen man har eller vill få fram.
Så förlåt mig, om jag ska göra nytt försök hur jag menade, så ska det vara så här.

Personer som spelat 200h+ , borde vid det här laget dödat Diablo på inferno eller iaf slagit sig upp till han, om dom inte har haft extrem otur med drops eller fått väldigt dåligt med pengar.
Har man svårt med diablo eller Act 4 efter 200h+ spela tid, så kan man testa en annan build på sin gubbe och även se över vad för gear man kan byta.
Kolla på vad andra kör och har eller fråga om tips, för 200h+ (150h+ på lvl 60) så bör man ha fått hyffsad gear eller iaf lyckas sälja eller byta, även om man haft lite otur.
Men undantag finns, finns säkert någon med extrem otur och inte fått någon för sin gubbe och känner inga som spelar, som kan byta.
Eller får sålt det man har hittat.

Hoppas den formuleringen var bättre.

Permalänk
Medlem

Vart lite sugen att testa en budget-build på min barb så köpte gear för 5M och det var inga som helst problem att döda Diablo då. Är kanske svårare som DH men fokuserar man på att tåla som fan så borde det nog gå. Jag lyckades (buffad) skrapa ihop 56k HP, 10k armor, 1200 all res (1320 fire res), 40% block samt 1600 LoH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Så du säger att en DH lätt kan plocka Diablo med en total budget på 10 mille, annars är man en noob som inte fattat hur spelet fungerar?

Jo, tjena...

Jag skulle säga att man hör till toppskiktet/eliten om man klarar det, och att man då sitter på en rejäl utmaning. Gå in på AH, ta screens på buyout-items för 10 mille, köp ut dem och lägg upp ditt äventyr på youtube. Vi "noobs" skulle tycka det vore riktigt nice att se hur lätt du plöjer igenom spelet med de förutsättningarna.

Jag fimpade Diablo strax innan 200h utan att handla på AH alls, så svårt är det ju inte.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Alla klasser kan väl bygga en "budget-gubbe" om det bara handlar om att fimpa dibbe. Men alla vet väl att det blir svårast med glaskanonen?
Att jämföra med barb och monk som har mycket bättre defensiva bonusar är ju inte helt ok, snacka går ju, men jag vill se nån som verkligen kan göra en budget-DH på tio mille och ta alla bossar med den.

Sen som sagt finns de folk som hittar grönt/brunt varje dag, medan andra inte ens hittar rares som går att använda och än mindre sälja. Slumpen är så bred att en lirare kan få köra 2000 timmar innan han hittat prylar av samma värde som en annan gjort på 200 timmar, så man kan inte ta tiden som faktor på hur snabbt man "bör" ha klarat spelet.

Jag börjar närma mig 500 timmar och har inte fått en enda grön, 6 värdelösa bruna och ett par vantar som gick för 7 mille. Resten är småvinster, har skrotat sjukt många 63:or för att de rollar så dåligt hela tiden att man blir gråtfärdig.

Sen varför måste man döda dibbe först och farma sedan?
Jag har farmat A1 och nu A2. Jag hade tänkt döda dibbe när jag är paragon 100 och har rustat om totalt.

Att jag inte "lyckats" efter 200 timmar innebär ju inte att jag är så dum att jag inte fattar hur spelet fungerar, det är ett taskigt sätt att uttrycka sig. Hade jag haft råd hade jag köpt sets på RMAH och suttit och farmat A4/A4 nu, det är ju så "spelet fungerar" om man har otur med drops hela tiden.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

I a1/a2 kommer du inte kunna hitta några set-delar eller ilvl 63 legendarys så det är inte så konstigt att du inte har hittat någonting bra där. Har själv aldrig spelat DH men ska låna ett konto och köpa gear för 10M och testa. Återkommer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

I a1/a2 kommer du inte kunna hitta några set-delar eller ilvl 63 legendarys så det är inte så konstigt att du inte har hittat någonting bra där. Har själv aldrig spelat DH men ska låna ett konto och köpa gear för 10M och testa. Återkommer!

Kul! Gör en egen tråd, kan bli riktigt spännande detta!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Det är lätt att få till en witchdoctor som kan tåla stryk.

En bra sköld (över 20% block samt allres och int) köper du väldigt väldigt billigt idag. Ett vapen samt amulet med life on hit (sikta på totalt runt 1K) är inga problem att skaffa. Övrig gear tar man med så mycket extra armor som möjligt om man inte har råd med allres, samt så mycket int och vit man kan. Fördelen med sköld är att den kan kombineras med en offhand att ha i väskan, så kan man byta till skölden när man möter svåra elites/bossar utan att behöva skippa dem. Man kan switcha all gear, men det är sköld/offhand som gör störst skillnad och till ett billigt pris.

Build, nåt i stil med: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#WRUdXY!aeW... Man kan byta ut soul harvest eller nåt till Gargantuan om man vill. Man kan byta ut Pierce the Veil till Bad Medicine om man/petsen dör för fort. Har vapnet extra damage till plague of toads är det en stor och billig bonus. Rotera cooldowns mellan spirit walk och Horrify. Armorbonusen från horrify är sjukt bra. Försök att undvika att feara mobsen om du inte ligger risigt till.

Nackdelen med en billig build är att man antingen får schysst damage eller kan tåla lite stryk. Vill man ha både damage och stryktålighet blir det dyrt. Innan patch 1.0.4 var jag tankdoktor med 13k DPS, 900 allres, 4k armor, utan pets, och det räckte fint till att klara hela act4 utan problem. Men det tog tid
Med en glaskanon går det nog fortare, men då dör man hela tiden och det blir dyrt och irriterande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Alla klasser kan väl bygga en "budget-gubbe" om det bara handlar om att fimpa dibbe. Men alla vet väl att det blir svårast med glaskanonen?
Att jämföra med barb och monk som har mycket bättre defensiva bonusar är ju inte helt ok, snacka går ju, men jag vill se nån som verkligen kan göra en budget-DH på tio mille och ta alla bossar med den.

Sen som sagt finns de folk som hittar grönt/brunt varje dag, medan andra inte ens hittar rares som går att använda och än mindre sälja. Slumpen är så bred att en lirare kan få köra 2000 timmar innan han hittat prylar av samma värde som en annan gjort på 200 timmar, så man kan inte ta tiden som faktor på hur snabbt man "bör" ha klarat spelet.

Jag börjar närma mig 500 timmar och har inte fått en enda grön, 6 värdelösa bruna och ett par vantar som gick för 7 mille. Resten är småvinster, har skrotat sjukt många 63:or för att de rollar så dåligt hela tiden att man blir gråtfärdig.

Sen varför måste man döda dibbe först och farma sedan?
Jag har farmat A1 och nu A2. Jag hade tänkt döda dibbe när jag är paragon 100 och har rustat om totalt.

Att jag inte "lyckats" efter 200 timmar innebär ju inte att jag är så dum att jag inte fattar hur spelet fungerar, det är ett taskigt sätt att uttrycka sig. Hade jag haft råd hade jag köpt sets på RMAH och suttit och farmat A4/A4 nu, det är ju så "spelet fungerar" om man har otur med drops hela tiden.

Nu var det med DH, glömde lägga till det!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|