har jag satt kablarna till grafikortet fel??

Permalänk

har jag satt kablarna till grafikortet fel??

Jag höll på att koppla in kablarna till grafikkortet här om dagen och när jag kopplade ut mitt gamla upptäckte jag den endast behövde en 6-pin kabel och det jag kopplar in behöver två 6-pin kablar och den delen man kopplar in i datorn satte jag på samma plats som min gammal kabeln hade varit. Men då har jag kvar en kabel och den satte jag in på en kabel ende som såg exakt ut som den andra. Det fanns flera stycket som såg exakt ut lika dana ut. Törs jag starta datorn eller inte . Tacksam för svar gärna snabba svar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem

Du får nog förklara lite bättre..

Permalänk
Skrivet av thesecret89:

Jag höll på att koppla in kablarna till grafikkortet här om dagen och när jag kopplade ut mitt gamla upptäckte jag den endast behövde en 6-pin kabel och det jag kopplar in behöver två 6-pin kablar och den delen man kopplar in i datorn satte jag på samma plats som min gammal kabeln hade varit. Men då har jag kvar en kabel och den satte jag in på en kabel ende som såg exakt ut som den andra. Det fanns flera stycket som såg exakt ut lika dana ut. Törs jag starta datorn eller inte . Tacksam för svar gärna snabba svar

Skickades från m.sweclockers.com

lägg upp en bild?

Permalänk
Skrivet av berra200:

Du får nog förklara lite bättre..

en av kablarna leder till nätagget och en till cd läsaren

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av berra200:

Du får nog förklara lite bättre..

Skrivet av thesecret89:

en av kablarna leder till nätagget och en till cd läsaren

Skickades från m.sweclockers.com

Om du inte kan förklara bättre än så, får du antingen ladda upp en bild eller lösa det själv.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Om du inte kan förklara bättre än så, får du antingen ladda upp en bild eller lösa det själv.

Går det och lägga upp en bild via mobil och vars ska dom två kablarna från grafikkortet till på datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thesecret89:

Går det och lägga upp en bild via mobil och vars ska dom två kablarna från grafikkortet till på datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Du får ladda upp bilden till tex imageshack eller likn.först och sedan länka. Det finns antingen en eller 2 anslutningar på grafikkortet och dom ska kopplas till PCI-e sladdarna som sitter i agget. 6 eller 6+2 pins sladdar.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Du får ladda upp bilden till tex imageshack eller likn.först och sedan länka. Det finns antingen en eller 2 anslutningar på grafikkortet och dom ska kopplas till PCI-e sladdarna som sitter i agget. 6 eller 6+2 pins sladdar.
http://cdn.overclock.net/6/6e/6ed457e3_pcie-connectors.jpeg

Så båda kablarna ska till agget

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thesecret89:

Så båda kablarna ska till agget

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, du har väl ett modulärt nätagg? (sladdarna är löstagbara). Skriv gärna märke och modell.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Ja, du har väl ett modulärt nätagg? (sladdarna är löstagbara).

Vad skulle hända om jag hade haft kablarna på fel ställe och startat den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thesecret89:

Vad skulle hända om jag hade haft kablarna på fel ställe och startat den

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ganska svårt att felkoppla men om du lyckas kommer datorn nog inte må så bra. Det som man "oftast" misslyckas med är att man byter runt på PCI-e (som ska till grafikkortet) och 4/8pins CPU-sladden som ska till moderkortet. Ska i princip inte gå, men man har hört det hända några ggr

Skriv nu vilket nätagg du har, gör allt mycket lättare.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Vad skulle hända om jag hade haft kablarna på fel ställe och startat den

Skickades från m.sweclockers.com

KABOOOM och rök och åska i datorn.

Eller ingenting.

Eller något däremellan.

Om jag tolkar det rätt har du använt med grafikkortet erhållna adapterkablar. Dessa skall undvikas i möjligaste mån. Använd kablarna som finns på nätagget istället.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Kent:

Det är ganska svårt att felkoppla men om du lyckas kommer datorn nog inte må så bra. Det som man "oftast" misslyckas med är att man byter runt på PCI-e (som ska till grafikkortet) och 4/8pins CPU-sladden som ska till moderkortet. Ska i princip inte gå, men man har hört det hända några ggr

Skriv nu vilket nätagg du har, gör allt mycket lättare.

En corsair vx550w. Ca 3 år gammalt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

En corsair vx550w. Ca 3 år gammalt

Skickades från m.sweclockers.com

Det agget har inte löstagbara kablar, däremot har du direkt från agget två stycken 6pins PCIe kablar, bara tuta och köra..
Några adapters behöver du inte

Se screamin-daemon inlägg där du har bild på dom kontakter som går från nätagget till grafikkortet

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Det agget har inte löstagbara kablar, däremot har du direkt från agget två stycken 6pins PCIe kablar, bara tuta och köra..
Några adapters behöver du inte

Se screamin-daemon inlägg där du har bild på dom kontakter som går från nätagget till grafikkortet

Jag har installerat kortet och fläktarna går men måste jag installera dom senaste drivrutinerna för att datorn och olika spel ska kunna känna igen grafikkortet ??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem

Alltså, börja med att tala om vad du har för grejjor i burken. Sedan förklarar du vad du gjort och vad exakt som är problemet. Utan denna grundläggande information får du inte några bra svar eller lösningar på problemet. Inga av oss här på SweC är synska, tankeläsare eller har sett dina grejjor - information krävs, ju mer desto bättre!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Alltså, börja med att tala om vad du har för grejjor i burken. Sedan förklarar du vad du gjort och vad exakt som är problemet. Utan denna grundläggande information får du inte några bra svar eller lösningar på problemet. Inga av oss här på SweC är synska, tankeläsare eller har sett dina grejjor - information krävs, ju mer desto bättre!

Jag insallerat En shappfire 7870 oc 2gb

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem

Ja ditt problem är att ditt nätagg är ju lite "gammalt" du har ju bara en pci kontakt så då måste du använda en av dina adapters.. och du SKA inte koppla in något annat till dom kontakter som är kvar på den strömsladden.

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miinan:

Ja ditt problem är att ditt nätagg är ju lite "gammalt" du har ju bara en pci kontakt så då måste du använda en av dina adapters.. och du SKA inte koppla in något annat till dom kontakter som är kvar på den strömsladden.

VX550W har två pcie kontakter, åtminstone har mitt det.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Försök att förklara vad du har för datordelar, processor och allt därefter.

Trevlig kvällsläsning med ett glas vin tillhands.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

VX550W har två pcie kontakter, åtminstone har mitt det.

Googlade lite och de som jag har hittat har 1x 6+2 och så finns det modeller som vist har två så "fel" av mig
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=339898#extra
http://techwiki.hardwarecanucks.com/product/2MDQwOA/Corsair-V...

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T