Nu är han i farten igen med annonser på blocket där han blåser folk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorpan1:

Jag är hellre fikus än bedragare........

Vilket fantastiskt bra svar!

Permalänk
Medlem

Måste tacka: To33e För Logitech MX Revolution och en hemlig gåva, OnlyCasanova för ddr3 minnerna och till slut dala56 för DiNovo edge. Tack för sakerna och utan er så hadde min dator blivit stående i månader pga min skada så har jag inte råd att köpa nya saker på länge pga sjukersättning, och kompisens son behöver sina saker mera nu när det är höst och skolan börjar, så utan er så hadde jag blivit sittande här nu under hösten utan kunna använda min dator då den är ett hjälpmedel för mig att födriva tiden och hålla mig uppdaterad av vad som händer ute i världen då jag pga min skada inte kommer ut så ofta utan blir liggande sittande hemma pga värk dommningar mm. Saknar ord för det ni gjort och saknar ord för namn på er men för mig är ni dom 3 muskitörerna......
Ännu en gång 10000 Tack. Ni har adressen så passerar ni mig någon gång tveka inte att höra av er på kaffe lunch eller något annat hos mig.

Mvh Skorpan.

Permalänk
Medlem

Pratade med Polisen igen jag ringde upp dom och undrade hur det gick ,Dom kände igen bedragaren han var känd hos dom, men dom ville ha kopia på kvittot och sms historiken på mailande vi hadde ska skicka dom det så snart jag får tillgång till scanner. Sedan sa Polisen att dom hadde mycket anmälningar inte bara på han, och att för att det ska hända något så måste man ha någon som kan arbeta med detta ärende, vad han menade med det svårt att veta ler.....

Och fick även ett svar av blocket ang vem som tog bort annonsen dom eller han bedragaren, Fick till svar att det var dom på Blocket som tog bort annonsen....
Skriver vidare ang detta när jag får svar av polisen vad som händer...

Permalänk
Medlem

FFS Jag är hellre rik än fattig men sådana kommentarer passar nog inte här FFS

Visa signatur

Amd 64 X2 6000+ 3,0 GHz- Crucial DDR2 PC 5300 4096MB- XFX 8800GTS 640MB SLI- Spinpoint T166- Corsair 520 W- HP 2465.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vengeance:

För övrigt lite irriterande med din för sammanhanget helt onödiga kommentar angående ordvalet i tråden. Orka bry sig....... Visa lite respekt istället och bespara oss ditt "språkpolisande" (lustigt ordval förresten...om vi nu ska sjunka till samma nivå)

Vari ligger min respektlöshet? Jag förstår inte problemet – om någon tillrättavisar mig när jag gör fel så behöver jag inte ta det som att någon attackerar min person och och har bristande respekt. Istället är det väl bra om man kan läsa sig något? Framförallt när jag försökte undvika att skriva med en brysk ton och lade till en smiley på slutet. Språkpolis brukar det kallas det när folk tillrättavisar folk om språket. Varför är det ett lustigt ordval – är det för att du inte hört det förr?

Jag håller med om att det viktigaste inte är att folk skriver korrekt, men det är samtidigt så att det finns mycket att läsa på internet och det underlättar om folk (i alla fall efter bästa förmåga) skriver på ett sätt som gör texten lättläst. Tycker snarare att det är lite respektlöst av den person som skriver slarvig och svårläst men ändå vill få sin text läst av andra, vilket ju är poängen med forum som detta.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Vari ligger min respektlöshet? Jag förstår inte problemet – om någon tillrättavisar mig när jag gör fel så behöver jag inte ta det som att någon attackerar min person och och har bristande respekt. Istället är det väl bra om man kan läsa sig något? Framförallt när jag försökte undvika att skriva med en brysk ton och lade till en smiley på slutet. Språkpolis brukar det kallas det när folk tillrättavisar folk om språket. Varför är det ett lustigt ordval – är det för att du inte hört det förr?

Jag håller med om att det viktigaste inte är att folk skriver korrekt, men det är samtidigt så att det finns mycket att läsa på internet och det underlättar om folk (i alla fall efter bästa förmåga) skriver på ett sätt som gör texten lättläst. Tycker snarare att det är lite respektlöst av den person som skriver slarvig och svårläst men ändå vill få sin text läst av andra, vilket ju är poängen med forum som detta.

Tycker du är lite respektlös nu när du slarvar så mycket, men du får en chans till

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Legendarisk

*Vissa inlägg rensade*

Åter till ämnet nu tack.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Tycker du är lite respektlös nu när du slarvar så mycket, men du får en chans till

Haha, ja det är ju typiskt.
Men säg till mig när jag gör återkommande misstag av samma typ (exempelvis skriver ”han” hela tiden istället för ”honom” där det ska vara det). Självklart blir det missar i en text ibland. Har aldrig påstått att jag skriver perfekt själv.

Tillägg:
Brukar inte kritisera stavfel heller, men om man ser att någon skriver återkommande fel förstår jag inte varför folk ska bli upprörda om man kommenterar det. Vill ju bara hjälpa.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11

Permalänk
Medlem

Haha, ja det är ju typiskt.
Men säg till mig när jag gör återkommande misstag av samma typ (exempelvis skriver ”han” hela tiden istället för ”honom” där det ska vara det). Självklart blir det missar i en text ibland. Har aldrig påstått att jag skriver perfekt själv.

Tillägg:
Brukar inte kritisera stavfel heller, men om man ser att någon skriver återkommande fel förstår jag inte varför folk ska bli upprörda om man kommenterar det. Vill ju bara hjälpa.

Har du aldrig tänkt på att det finns människor som har läs och skrivproblem, kanske inte rätt väg att gå att komentera dom. Och vi är ju alla olika vissa har det lättare för en sak andra för en annan. Varför kan man inte bara låte det vara och acceptera det för vad det är. Sedan tror jag att alla gör så gott dom kan. Så kan vi inte bara låta det vara utan att komentera allt, och istället hålla oss till tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorpan1:

Har du aldrig tänkt på att det finns människor som har läs och skrivproblem, kanske inte rätt väg att gå att komentera dom. Och vi är ju alla olika vissa har det lättare för en sak andra för en annan. Varför kan man inte bara låte det vara och acceptera det för vad det är. Sedan tror jag att alla gör så gott dom kan. Så kan vi inte bara låta det vara utan att komentera allt, och istället hålla oss till tråden.

ska inget säga sj. då ja skriver som en kratta, men har blivit standard numera på swec att skylla på dyslexi .. och så många som e medlemmar här, så kan inte sån hög procent ha dyslexi.. verkar ibl. otroligt

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorpan1:

Självklart har jag tänkt på det. Min syster har dyslexi, men det betyder ju inte att jag inte säger till när hon missar. Som sagt, det är ingen personlig kritik till den enskilda personen. Om ingen säger till när man gör omedvetet fel är det svårt att veta att man gör det. Visst, gör alla så gott de kan så är det så klart okej. Men tycker också man ska få säga till att man tycker en person skriver på ett sätt som gör det jobbigt att läsa. Det är ju för att underlätta i kommunikationen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Självklart har jag tänkt på det. Min syster har dyslexi, men det betyder ju inte att jag inte säger till när hon missar. Som sagt, det är ingen personlig kritik till den enskilda personen. Om ingen säger till när man gör omedvetet fel är det svårt att veta att man gör det. Visst, gör alla så gott de kan så är det så klart okej. Men tycker också man ska få säga till att man tycker en person skriver på ett sätt som gör det jobbigt att läsa. Det är ju för att underlätta i kommunikationen.

Håller med dig där och det känns som att folk blandar ihop detta med att hjälpa en person så att denne blir bättre / förstår bättre och att rätta en person för att få den att verka "dum" eller vad man nu vill kalla det. Tror de flesta ändå rättar i syfte för att personen skall lära sig något nytt och det är ju aldrig fel?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Håller med dig till viss del, för vi är ju alla olika och tar kritik eller som du säger det säga till, men vissa kanske inte orkar med att bli tillrättavisad, dom kanske skämms över det. Så som vissa kanske skäms att anmäla till polisen då dom blivit blåsta.
Och andra kanske inte klarar av att lära sig pga deras handikapp, så detta är en svår sak att veta utan att lära känna personen ifråga om man bör tillrättavisa eller inte, kanske bättre i att låta bli att läsa om man tycker det är jobbigt.
Hoppas du förstår hur jag menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Håller med dig där och det känns som att folk blandar ihop detta med att hjälpa en person så att denne blir bättre / förstår bättre och att rätta en person för att få den att verka "dum" eller vad man nu vill kalla det. Tror de flesta ändå rättar i syfte för att personen skall lära sig något nytt och det är ju aldrig fel?

Precis så – vad skönt att jag inte är ensam.

Skrivet av Skorpan1:

Håller med dig till viss del, för vi är ju alla olika och tar kritik eller som du säger det säga till, men vissa kanske inte orkar med att bli tillrättavisad, dom kanske skämms över det. Så som vissa kanske skäms att anmäla till polisen då dom blivit blåsta.
Och andra kanske inte klarar av att lära sig pga deras handikapp, så detta är en svår sak att veta utan att lära känna personen ifråga om man bör tillrättavisa eller inte, kanske bättre i att låta bli att läsa om man tycker det är jobbigt.
Hoppas du förstår hur jag menar.

Förstår hur du menar, men tycker vi ska jobba för ett tolerant samhälle där folk inte ”fäller ut taggarna” så fort man får någon form av kritik som handlar om att hjälpa/förbättra. Men visst, det kan feltolkas och blir folk upprörda så är det kanske bättre att låta bli att säga något eller att hoppa över inlägget.
Jag tar till mig av det du säger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket offtopic och väldigt lite ontopic. TS, hört något nytt?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Väldigt mycket offtopic och väldigt lite ontopic. TS, hört något nytt?

Det sista var det jag skrev tidigare: kopierade det och klistrade in här om du missade det :

Pratade med Polisen igen jag ringde upp dom och undrade hur det gick ,Dom kände igen bedragaren han var känd hos dom, men dom ville ha kopia på kvittot och sms historiken på mailande vi hadde ska skicka dom det så snart jag får tillgång till scanner. Sedan sa Polisen att dom hadde mycket anmälningar inte bara på han, och att för att det ska hända något så måste man ha någon som kan arbeta med detta ärende, vad han menade med det svårt att veta ler.....

Och fick även ett svar av blocket ang vem som tog bort annonsen dom eller han bedragaren, Fick till svar att det var dom på Blocket som tog bort annonsen....

Polisen verkar inte göra så mycket åt detta ju för jag ringde dom ju och han sa att dom måste ju ha någon som ska arbeta med detta om det skall hända något ju, det visar hur mycket dom verkar bry sig om sådana här ärenden ju....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorpan1:

Det sista var det jag skrev tidigare: kopierade det och klistrade in här om du missade det :

Polisen verkar inte göra så mycket åt detta ju för jag ringde dom ju och han sa att dom måste ju ha någon som ska arbeta med detta om det skall hända något ju, det visar hur mycket dom verkar bry sig om sådana här ärenden ju....

Ring, varje dag! Då ska du se att de hittar någon!

Visa signatur

i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorpan1:

Måste tacka: To33e För Logitech MX Revolution och en hemlig gåva, OnlyCasanova för ddr3 minnerna och till slut dala56 för DiNovo edge. Tack för sakerna och utan er så hadde min dator blivit stående i månader pga min skada så har jag inte råd att köpa nya saker på länge pga sjukersättning, och kompisens son behöver sina saker mera nu när det är höst och skolan börjar, så utan er så hadde jag blivit sittande här nu under hösten utan kunna använda min dator då den är ett hjälpmedel för mig att födriva tiden och hålla mig uppdaterad av vad som händer ute i världen då jag pga min skada inte kommer ut så ofta utan blir liggande sittande hemma pga värk dommningar mm. Saknar ord för det ni gjort och saknar ord för namn på er men för mig är ni dom 3 muskitörerna......
Ännu en gång 10000 Tack. Ni har adressen så passerar ni mig någon gång tveka inte att höra av er på kaffe lunch eller något annat hos mig.

Mvh Skorpan.

Se där ja, några riktiga hjältar som gör sånt, inga tomma hot utan riktigt hjälp.
Kudos till dessa!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk

jag ville bara lägga till en sak. dem som vill ta han. ni borde kolla upp att han inte är medlem i någon form utav brottsligt gäng. för då kan det smälla hårt tillbaka.

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Medlem

Jag brast nästan ut i tårar när jag läste hur ni schysta killar hjälpte honom! Damn sooon! Asså trodde inte det fanns sånna människor längre.. Så himla skönt att se detta, som att få en gnutta hopp! O denna svindlare asså riktigt dålig snubbe asså..

Sen tror jag verkligen inte att han är särskilt "tungt" kriminell som lägger ut fejk dator grejer på blocket.. XD Kanske små kriminell men om han skulle försöka nåt med sinna vänner eller whatevs så skulle det bli jobbigare med farbror blå.

Peace

Mvh/ Rasmus

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem

Skumläste lite på denna tråd....

Otroligt fint jobbat av er som hjälpt till! Frågar ni mig så är det mer eller mindre en skräll att hjälpen kommer härifrån och inte från poliser i första hand, vilket i sig inte är nåt positivt :/

kul med lite varierande problem här på forumet

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

jag blev rörd av det du skrev, och jag hoppas att du får dina pengar tillbaka. Jag skall också göra en anmälan på annonsen! och vet du vad?

Jag har nämligen en Logitech MX Revolution som är mycket lik den musen du hade tänkt att köpa, har haft den här liggandes och aldrig fått nytta av den. Du ska få den! Jag skickar samt betalar frakten om du kan pm:a (privat meddelande) mig en adress och mottagarnamn. och nej jag är inget troll det är så att jag lider med dig & att musen inte har någon som helst nytta här hemma

http://i.imgur.com/JFdMF.jpg

den ser repig ut, men det mesta är bara damm. har väll använt den 2-3 månader i sin höjd.

och vi ska flytta om några månader så jag ser hellre till att du får den än att jag slänger den vid flytt eller säljer den för en struntsumma.

och om jag inte minns fel så betalade jag närmare 1000:- vid köptillfället dock så var detta för ett tag sen.

varje fall om jag får adressen innan man åker in till stan imorgon så skickar jag den då!

Om jag hade bott närmare Örebro så skulle jag hjälpt dig med att få tillbaka pengarna på den vägen men nu har mer än 40mil dit, så känns det lite långsökt för min del.

Fy satan vad bra människor det finns här på sweclockers alltså, Här har vi ett bevis på att vi "Datornördar och Gamers samt dylikt" hänger ihop och sviker inte varrandra, alla här har ett brinnande intresse för Elektronik prylar , datorer i detta fallet.. Och när en "sweklockare" är i nöd så hjälper man till. Grymt härligt att se denna tråd, så mycket fint folk skriver . Tycker synd om dig Skorpan, fy satan om jag hade det likadant, skulle bryta ihop ! Han som la ut den annonsen borde ha ett rejält kok stryk med en Teleskopbatong, vill inte låta facsistisk på nåt sätt jag är annars en fredlig människa... MEN när sådant här händer så kokar hjärnan o hela kroppen. Man blir förbannad inombords! Hoppas allt löser sig för dig skorpan, hade jag varit äldre än vad jag är (15) så hade jag donerat halva min razersamling samt 1 6870 jag har liggandes...Men det skulle jag aldrig få för mina päron :/ Aja hoppas allt löser sig för dig skorpan! Mvh Axelind gbg.

Permalänk
Medlem

Tiden bara går men hos Polisen står visst tiden still för där händer ingenting.
Man kan ju undra varför och om Polisen vet om att detta skickar signaler till dom som håller på med sådant här att det är bara att köra på det kommer ändå inget hända, Varför undrar man, inte konstigt att man känner sig kränkt av bedragaren men att man sedan ska känna så av polisen att dom skiter i det ska det verkligen vara så.
Alltså Fortfarande inte hört något av Polisen att det hänt något, vare sig man ringer och frågar eller blivit uppringd av dom.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorpan1:

Tiden bara går men hos Polisen står visst tiden still för där händer ingenting.
Man kan ju undra varför och om Polisen vet om att detta skickar signaler till dom som håller på med sådant här att det är bara att köra på det kommer ändå inget hända, Varför undrar man, inte konstigt att man känner sig kränkt av bedragaren men att man sedan ska känna så av polisen att dom skiter i det ska det verkligen vara så.
Alltså Fortfarande inte hört något av Polisen att det hänt något, vare sig man ringer och frågar eller blivit uppringd av dom.....

Tyvärr är det inte högprio på liknande brott om det inte är rejält mycket av dem, nu snackar jag 30-40 målsäganden, då brukar de gå lite fortare.
Annars kan du nog se fram emot typ ett års väntan innan Polisen pratar med honom, och ytterligare ett år till rättegång.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Till: To33e För Logitech MX Revolution och en hemlig gåva, OnlyCasanova för ddr3 minnerna och till slut dala56 för DiNovo edge.
Tack för sakerna helt underbart, nu kan jag andvända min dator utan behöva låna kompisens son saker. Och ett stort hoppas du åker dit till bedragare i Örebro som lurade mig på pengarna och inte skickade sakerna, då jag även sa till dig på telefon när du ringde från ditt hem telefon oskyddad så trodde man att du var ärlig, och jag sa till dig att jag var sjukpensioner och inte hadde det fett ställt och att det var dom sista pengarana jag hadde just då och du lät så ärlig och lovade skicka dom omg så fort pengarna kommit in, Tänk om man fick göra vad man ville med sådan som dig, då skulle jag se till att du vart förlamad hänga ut dig på ett torg med texten detta är en stor bedragare lurar människor på pengar, sedan om det gick så skulle jag sätta upp ett rep i arselet på dig som folk kunde dra i så du sprattlade i både ben o armar som en docka....... Men nu får man inte det, från början var jag bara ledsen och besviken på det du gjort men nu är jag mer förbannad då tiden går så blir jag mer o mer förbannad.
Men sedan har vi dom 3 ovannämnda som jag gärna skulle höja till skyarna utan er så hadde jag setat utan dator nu och blivit mer låst än vad jag är idag pga min sjukdom/skada....Nu kan jag ha kontakt med vänner via nätet prata med dom där och läsa nyheter mm där känns inte lika låst som utan dator, då jag sitter större delen av mina dagar i min lgh ...
Tack till er ovan ni tre muskitörerna, som hjälp mig, och jag säger dom sista orden till er här nu , en för alla, alla för en dom orden har ni verkligen levt uppp till mer era insattser här för mig Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Tyvärr är det inte högprio på liknande brott om det inte är rejält mycket av dem, nu snackar jag 30-40 målsäganden, då brukar de gå lite fortare.
Annars kan du nog se fram emot typ ett års väntan innan Polisen pratar med honom, och ytterligare ett år till rättegång.

Låter ju helt underbart då kan han ju göra som sist han gjorde något sådant här läste då att han flydde till Thailand......
Och har desutom läst att han är efterlyst i Norge, vilket jag även upplyste Polisen om båda sakerna i tidigare samtal...........

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorpan1:

Låter ju helt underbart då kan han ju göra som sist han gjorde något sådant här läste då att han flydde till Thailand......
Och har desutom läst att han är efterlyst i Norge, vilket jag även upplyste Polisen om båda sakerna i tidigare samtal...........

Fått veta nått nytt om bedragaren?

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Skrivet av Skorpan1:

Jag har precis blivit blåst av K K får inte skriva namnet enligt lag därför blir det bara K K snacka om lagen skyddar förbrytare.....
Nu är han igång igen på blocket med att sälja dator saker.
Jag köpte Minne: Patriot G-series DDR3-12800 2x4GB 1600MHz. 300 kr, Tangentbord trådlös: Logitech DiNovo Edge, knappt använd. 500 kr och Mus trådlös: Logitech MX Performance, komplett i orginalkartong. 300 kr. Av han , han ringde från hem nr i örebro så det var synligt på min nr presentation så jag såg nr kändes ju bra så jag satte in pengar på hans konto då han lät trygg och ärlig , fan vad man kan bedra sig. Men efter jag satt in pengarna så sms jag han ang att jag satt in pengaran för tangentbordet minnerna och musen plus frakt på kontot som stog på han enl banken. Så allt var som det skulle, men efter jag messade han så fick jag tillbaka att han han inte den dagen utan skulle fixa det omg dagen efter och återkomma med kolli id men hörde inget från han ringde och ringde men inget svar hemma och på mobilen trycker han bara upptaget....
Mailade blocket men där händer det inget......
Gjort polisanmälan men där händer inget ...
Kollade kronofogden ang om han har skulder där phuuuuu bara glömma att få tillbaka pengar av han då dom lär gå till kronofogden först .....
Även fast jag vinner rättegången så kan jag glömma pengarna.....
Så jag vill varna alla för K K, VARNING för bedrägeri risk. Och detta är hans annons på blocket kolla länken....

http://www.blocket.se/orebro/I7_2600K__GTX580__Dinovo_Edge__8...

Alla som blivit blåsta av han hör av er så gör vi en polisanmälan igen tillsammans på han .........ler.

Kuriosa:

Processorn han säljer "sålde" jag till honom med utebliven betalning. *Skratt* om någon är nyfiken kan jag ladda upp några mail och bilder på hans "stående överföringar". Visste inte att man kunde avbryta en sådan överföring.

Värre är det för han som blev blåst på 580:n

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stalkeria:

Kuriosa:

Processorn han säljer "sålde" jag till honom med utebliven betalning. *Skratt* om någon är nyfiken kan jag ladda upp några mail och bilder på hans "stående överföringar". Visste inte att man kunde avbryta en sådan överföring.

Värre är det för han som blev blåst på 580:n

Om överförningen inte gått ur från banken, så kan man avbryta för en straffavgift, har för mig det är runt en hundring, men kan va olika från bank till bank. Polisanmält?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Om överförningen inte gått ur från banken, så kan man avbryta för en straffavgift, har för mig det är runt en hundring, men kan va olika från bank till bank. Polisanmält?

Kostade inget på den bank han använde tydligen.. Orkade inte polisanmäla efter jag läst andras erfarenheter om att det inte betalas tillbaka endå