Permalänk
Medlem

Haha, har totalt glömt bort att berätta om glasampulls-taggen jag köpte.
Den är ungefär lika stor som ett riskorn och är tänkt för att opereras in under huden.
Cyborg -- Javisst! (dock tveksam, måste fundera lite mer först)

Läs artikeln om en som redan har gjort detta! (riktigt bra artikel)
http://www.dn.se/livsstil/reportage/han-har-ett-chip-under-hu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supreme8001:

Haha, har totalt glömt bort att berätta om glasampulls-taggen jag köpte.
Den är ungefär lika stor som ett riskorn och är tänkt för att opereras in under huden.
Cyborg -- Javisst! (dock tveksam, måste fundera lite mer först)

Läs artikeln om en som redan har gjort detta! (riktigt bra artikel)
http://www.dn.se/livsstil/reportage/han-har-ett-chip-under-hu...

http://dlnmh9ip6v2uc.cloudfront.net/images/products/09416-02....

Första tanken blir naturligtvis "aldrig i livet" men allt eftersom man läser artikeln och funderar på det låter det som en kanonidé! Nördfaktorn blir inte mycket högre än såhär och bland oss likasinnade är det naturligtvis bara positivt.

Ampullen verkar ju vara så pass liten att det inte borde bli några komplikationer och den är ju lätt att ta ut om det skulle behövas.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Wow riktigt fint måste jag säga

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supreme8001:

Haha, har totalt glömt bort att berätta om glasampulls-taggen jag köpte.
Den är ungefär lika stor som ett riskorn och är tänkt för att opereras in under huden.
Cyborg -- Javisst! (dock tveksam, måste fundera lite mer först)

Läs artikeln om en som redan har gjort detta! (riktigt bra artikel)
http://www.dn.se/livsstil/reportage/han-har-ett-chip-under-hu...

http://dlnmh9ip6v2uc.cloudfront.net/images/products/09416-02....

Fan kör hårt. Känner nu att jag måste påbörja ett liknande projekt enbart för att kunna styra grejjer med chip i handen. FÖR ballt.

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Skulle de inte gå att köra android på datorn istället?

Visa signatur

Fractal Design Define XL R2, Corsair RM1000 1000W, Ryzen 9 3950X @ 3.49GHz, 32GB, MSI GTX 1080 Ti Sea Hawk X 11GB, 6TB HDD, 970 EVO Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av xallrons:

Skulle de inte gå att köra android på datorn istället?

Då måste han fixa en androidversion som funkar med x86 sen måste han fixa USB-host och drivrutiner som funkar till linux för att kunna låsa upp dörren via datorn och skriva nya program för det... enkare att bara köra windows.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvillen:

"Headshot!"
Vore mer passande!
http://www.youtube.com/watch?v=VFe_igh4A9c

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supreme8001:

Yes, låset sitter i ytterdörren. Men skärmen sitter på insidan. Jag känner att idén med en "lås upp"-knapp i GUI´t inte vore lika lyckad om skärmen satt på utsidan.
Dörren och elektroniken kan operera självständigt utan kontakt med datorn, vilket var ett design-mål eftersom en dator förr eller senare crashar.

Hahaha, visst, självklart vore det dumt med en knapp "lås upp" utanför dörren. Men jag tänkte om den läste dig på något vänster, kan ingenting, verkligen ingenting om elektronik på denna nivå. I så fall kanske det hade funkat? Kanske funkar med dagens teknik också? Kanske inte är så säkert dock, men återigen.. vad vet jag?

Mvh,

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

Finger avtrycks läsare borde du ju ha på utsidan

Permalänk
Medlem

Du gillar verkligen inte nycklar:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Finger avtrycks läsare borde du ju ha på utsidan

Men han har ju redan rfid.
Dock är du på ett spår jag gillar och plockar upp det till helhandsavläsare för secundär verifiering och rfid som den primära

Funderar starkt på att skaffa mig något liknande till husdörren själv nu XD
Dock är inte frugan inne på samma spår annat än at det hade vart coolt :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Men han har ju redan rfid.
Dock är du på ett spår jag gillar och plockar upp det till helhandsavläsare för secundär verifiering och rfid som den primära

Funderar starkt på att skaffa mig något liknande till husdörren själv nu XD
Dock är inte frugan inne på samma spår annat än at det hade vart coolt :\

Jo, jag tänkte på helhandavläsare och ögonskanner först men kom sen på att fingeravtryck är väl det enda som är genomförbart till kostnaden sett.
Tänkte lixom då om han får problem eller så med RFID och istället för en knapp på utsidan för att låsa eller så som han kanske ska ha på skärmen på insidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Jo, jag tänkte på helhandavläsare och ögonskanner först men kom sen på att fingeravtryck är väl det enda som är genomförbart till kostnaden sett.
Tänkte lixom då om han får problem eller så med RFID och istället för en knapp på utsidan för att låsa eller så som han kanske ska ha på skärmen på insidan

tyvär är ju dom flesta fingeravtrycksläsare värdelösa och man kan "öppna" dom med en glasspinne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

tyvär är ju dom flesta fingeravtrycksläsare värdelösa och man kan "öppna" dom med en glasspinne.

Jo jag vet tyvärr =/
Men han skulle ju kunna gömma den bakom en lucka som är dold på något sätt eller så, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

tyvär är ju dom flesta fingeravtrycksläsare värdelösa och man kan "öppna" dom med en glasspinne.

Varför inte ta det 33.3 steg längre än en fingeravtrycksläsare?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

http://www.youtube.com/watch?v=rGnnNj8l7pI

Varför inte ta det 33.3 steg längre än en fingeravtrycksläsare?

+33.3!

Permalänk

Bor du i Norrköping montro?

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supertuba:

Bor du i Norrköping montro?

Jag bor i Sthlm, men annars var det rätt Vad fick dig att tro att jag bodde i Norrköping?

Permalänk
Skrivet av Supreme8001:

Jag bor i Sthlm, men annars var det rätt Vad fick dig att tro att jag bodde i Norrköping?

Kolmården fick mig att tänka över om du bodde här

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Jag vill se mer!

Permalänk
Medlem

svårt att få ett sådant motorlås försäkringsgodkänt samtidigt som det blir godkänt av brandmyndigheten,
sen var det assa 2002 som man kunde manipulera lätt, men inte med hjälp av en kniv eller skaka på handtaget utan genom att föra in ett bladmått längs kolven (detta är åtgärdat och fungerar inte längre då dom har bytat ut kistorna)
tyckte det va ett riktigt coolt projekt och väldigt ovanligt att se en så kallad privatpersson utföra det på sin hemmadörr lycka till
/emil

Permalänk

Jag föreslår en titthålskamera som aktiveras av ringklockan och då visar bilden på skärmen.

Permalänk

Väldigt bra gjort, något overkill att både såga ut och bila ut väggen hela vägen runt som du gjorde, men har man tid över och är väldigt pessimistisk så blir det fruktansvärt bra i slutändan.

Som en något lat människa så hade jag löst det med utom-liggande kabel längs med listen(in i väggen sista biten), kanske hade sett förjävligt ut men men

Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Blev du helt klar?

"Ber om ursäkt för bildkvaliteten. Ska se till och ta bättre bilder när jag är helt klar." en video vore nice också

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket imponerande!

Planerar du att släppa koden till webbgränssnittet du gjort? Jag har haft ett projekt med en touchmonitor i hallen för styrning av lampor och dylikt relativt länge och ditt gränssnitt ser väldigt bra ut jämfört med många andra!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
WiFi: Grandstream GWN7660 :: GWN7630LR :: GWN7662 :: GWN7660LR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Mycket imponerande!

Planerar du att släppa koden till webbgränssnittet du gjort? Jag har haft ett projekt med en touchmonitor i hallen för styrning av lampor och dylikt relativt länge och ditt gränssnitt ser väldigt bra ut jämfört med många andra!

Kul att du gillar projektet. Tyvärr har jag träffat en tjej vilket har lett till att inget har blivit gjort alls sedan sist. GU't får du gärna, men det finns inget mer än vad du ser på exempelbilden. Det vore kul att läsa om ditt projekt! Har du någon länk?

Permalänk
Skrivet av Supreme8001:

Kul att du gillar projektet. Tyvärr har jag träffat en tjej vilket har lett till att inget har blivit gjort alls sedan sist. GU't får du gärna, men det finns inget mer än vad du ser på exempelbilden. Det vore kul att läsa om ditt projekt! Har du någon länk?

Sparka ut kärringen så man kan få en uppdatering

du vet väl att rfid är hackat så speciell säkert är det inte
http://www.idg.se/2.1085/1.172048

http://events.ccc.de/congress/2006/F..._Hacking-3.pdf

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Riktigt schyrre! lite overklill-installation om det enbart ska styra låset på dörren.
Har lekt med tanken själv, vore fint att ha ett system som styrde ljus, ventilation/värme, musik (in-wall B&W-högtalare<3), ambians-ljud (fåglar, vattenfall, regn osv), larm, rök/brandvarnare, bevakning, bevattning av krukväxter skulle fungera också så slipper tanten. (jädra meck och få slagdragning snyggt dock kan jag tänka mig)

Här finns ett alternativ på liknande lås-lösning https://lockitron.com/preorder

själv får jag nöja mig med ett osmart hem för stunden.

Hoppas det kommer fler bilder! sånt här är sjukt intressant.

Permalänk
Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Fy fan va fusk. Precis en sådan jag vill ha till min dörr dåjag hatar nyckjlar men inte har Goet i mig att fixa det. Hur mycket har projektet kostat?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |