Sak såld för en tiondel utav bid, WTF

Permalänk

Sak såld för en tiondel utav bid, WTF

Hejsan sweclockers!

Loggade in på diablo idag och fick till min förvåning se att min gamla amulett som jag ville sälja innan 1.05, som jag la ut bid för 29,999,995 och buyout på 49,999,995(jag skriver dessa exakta siffror så att ni skall förstå att jag inte har skrivit fel pris, utan jag vet att jag skrev in dessa exakta priser), och fick då se att den har blivit såld för 3,399,996. Vad i helvete, tänker jag. Jag har för mig att förut på ah(kan det varit innan 1.04?) så kunde man gå runt systemet och lägga ett bid, och då köpa ut itemet, eller är jag ute och cyklar? Men så kan det, om man fortfarande kan göra så, inte vara i mitt fall då jag satte bidden på nästan 30 miljoner.

Är det någon som har råkat ut för detta nyligen?

Skulle vara tacksam om ni inte bara antar att jag skrev en siffra för lite eller liknande, för jag har att sånt bra minne att jag vet att jag skrev rätt, och jag har aldrig skrivit fel i någon liknande situation förut.

Tacksam för svar!
/Fabiano

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 | Nättag: NZXT Hale90 1000w | Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 680 2 gb | Processor: Intel i7 3820 3.6 ghz | Moderkort: MSI X79 GD-45 (8D) | Ljudkort: ASUS Xonar DX | RAM-minnen: Corsair 16 gb Vengeance CL9 1600 Mhz | SSD: Samsung 830 128 gb Corsair Force 3 120 gb | Processorkylare: NZXT Havik 120 Kringutrusting: Monitor: Benq XL2410T 24'' 120 Hz|Tangentbord: QPAD MK-50|Mus: QPAD 5k|Headset: Sennheiser HD 598

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att jag var hemma hos Fabiano, (vi är kompisar), och jag intygar också att siffrorna ovanför stämmer då jag själv såg de också..

Permalänk

Jag vet inte, men det är väl bara att kontakta supporten? (även om jag inte hört mycket gott om den)

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Skrivet av zerorepent:

Jag vet inte, men det är väl bara att kontakta supporten? (även om jag inte hört mycket gott om den)

Tror inte de kommer ta detta så pass seriöst att de kommer hjälpa mig, då de troligtvis ser detta som en persons sätt att få pengar han inte har behörighet att ha. Eller vad tror du?

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 | Nättag: NZXT Hale90 1000w | Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 680 2 gb | Processor: Intel i7 3820 3.6 ghz | Moderkort: MSI X79 GD-45 (8D) | Ljudkort: ASUS Xonar DX | RAM-minnen: Corsair 16 gb Vengeance CL9 1600 Mhz | SSD: Samsung 830 128 gb Corsair Force 3 120 gb | Processorkylare: NZXT Havik 120 Kringutrusting: Monitor: Benq XL2410T 24'' 120 Hz|Tangentbord: QPAD MK-50|Mus: QPAD 5k|Headset: Sennheiser HD 598

Permalänk

De borde ha loggar för vad ett objekt lades ut för på AH, så de borde kunna kolla upp det om du ber snällt. Det skadar ju inte att försöka, då du inte kan förlora nåt på att försöka.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Ja, kan de helt återställa ett stulet/hackat konto, så måste det finnas loggar. Minns en varning tidigare om ett fåtal som råkat ut för detta.

Själv har jag datorn på 24/7 och loggar i stort sett aldrig ut. Men rent teoretisk skulle han ha kunnat logga in på ditt konto, lagt om auktionen och sedan köpt ut den, för att få det att se ut som om du gjort det.

Hursom, byt dina lösenord osv, ifall att någon vet det.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Själv har jag datorn på 24/7 och loggar i stort sett aldrig ut. Men rent teoretisk skulle han ha kunnat logga in på ditt konto, lagt om auktionen och sedan köpt ut den, för att få det att se ut som om du gjort det.

Det skulle dock synas i auktionsloggen om någon avslutat auktionen så det går ju lätt att kontrollera.

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Det skulle dock synas i auktionsloggen om någon avslutat auktionen så det går ju lätt att kontrollera.

Jo, precis och det ser jag att det inte har hänt.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 | Nättag: NZXT Hale90 1000w | Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 680 2 gb | Processor: Intel i7 3820 3.6 ghz | Moderkort: MSI X79 GD-45 (8D) | Ljudkort: ASUS Xonar DX | RAM-minnen: Corsair 16 gb Vengeance CL9 1600 Mhz | SSD: Samsung 830 128 gb Corsair Force 3 120 gb | Processorkylare: NZXT Havik 120 Kringutrusting: Monitor: Benq XL2410T 24'' 120 Hz|Tangentbord: QPAD MK-50|Mus: QPAD 5k|Headset: Sennheiser HD 598

Permalänk
Skrivet av zerorepent:

Jag vet inte, men det är väl bara att kontakta supporten? (även om jag inte hört mycket gott om den)

Skrivet av Fredag:

Ja, kan de helt återställa ett stulet/hackat konto, så måste det finnas loggar. Minns en varning tidigare om ett fåtal som råkat ut för detta.

Själv har jag datorn på 24/7 och loggar i stort sett aldrig ut. Men rent teoretisk skulle han ha kunnat logga in på ditt konto, lagt om auktionen och sedan köpt ut den, för att få det att se ut som om du gjort det.

Hursom, byt dina lösenord osv, ifall att någon vet det.

Skrivet av Evil Peter:

Det skulle dock synas i auktionsloggen om någon avslutat auktionen så det går ju lätt att kontrollera.

Har nu skickat iväg en ticket till Blizzard. Förhoppningsvis så hjälper de mig, men vi får se. Hör av mig när jag får svar!

Ha en trevlig helg,
natti natti

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 | Nättag: NZXT Hale90 1000w | Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 680 2 gb | Processor: Intel i7 3820 3.6 ghz | Moderkort: MSI X79 GD-45 (8D) | Ljudkort: ASUS Xonar DX | RAM-minnen: Corsair 16 gb Vengeance CL9 1600 Mhz | SSD: Samsung 830 128 gb Corsair Force 3 120 gb | Processorkylare: NZXT Havik 120 Kringutrusting: Monitor: Benq XL2410T 24'' 120 Hz|Tangentbord: QPAD MK-50|Mus: QPAD 5k|Headset: Sennheiser HD 598

Permalänk
Medlem

Wow fyfan det där låter ju helt konstigt... det är ju omöjligt såvida inte nån hackade ditt konto och tog cancel och av nån anledning la ut objektet igen även om det är konstigt för annars kan man ju inte få mindre ju även om man kör med ett högt utrop. Hoppas du kan få nåt vettigt svar av blizzard.

Permalänk
Medlem

Du har helt enkelt missat en siffra, jag lyckades med det också tror jag då jag sålde ett item för liknande summa fast BO'n var 10ggr högre sånt man får leva med helt enkelt.