Anmäl dig till Roborock Challenge!

In ear lurar till telefon sökes budget 500 kr

Permalänk

In ear lurar till telefon sökes budget 500 kr

Tjena, jag sökte på forumet men hittade inte riktigt vad jag sökte efter så jag skapar en ny tråd.

Letar efter ett par in ear lurar till min telefon. Har gjort efterforskningar och funderar på någon utav dessa:

Apple earpods
Klipsch iMage S4i.
Sennheiser CX400

Volymkontroll/mikrofon är ett måste och bra bas är ett plus.

Earpods är billigast på 249 kr men jag är kluven, vissa rekommenderar dom (t.ex. Macworld) medans vissa sågar lurarna rejält och påstår att det är "slit o släng lurar". Än så länge är dock earpods närmast ett köp. Verkar nästan som att vissa sidor har svårt med att vara objektiva, smaken är som baken men det kan väl inte skilja så mycket mellan recensioner? Vad tycker ni?

Klipsch lurarna har jag hört både bra och dåliga saker om, vissa klagar på kvalitén och det är ett problem för mig. Är inte så sugen på att bränna 580 spänn på ett par lurar som går sönder inom ett år. Ljudet ska dock vara riktigt bra.

Sennheiser CX400 vet jag inte så mycket om så finns det människor med erfarenhet av dessa skriv gärna De kostar 439 kr

Har ni andra förslag eller rekommendationer snälla skriv

Priserna är från prisjakt från affärer jag kan handla från, jag har bortsett från exempelvis pixmania även om de har ett lägre pris.

Tack på förhand

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av philip_BNF:

Tjena, jag sökte på forumet men hittade inte riktigt vad jag sökte efter så jag skapar en ny tråd.

Letar efter ett par in ear lurar till min telefon. Har gjort efterforskningar och funderar på någon utav dessa:

Apple earpods
Klipsch iMage S4i.
Sennheiser CX400

Volymkontroll/mikrofon är ett måste och bra bas är ett plus.

Earpods är billigast på 249 kr men jag är kluven, vissa rekommenderar dom (t.ex. Macworld) medans vissa sågar lurarna rejält och påstår att det är "slit o släng lurar". Än så länge är dock earpods närmast ett köp. Verkar nästan som att vissa sidor har svårt med att vara objektiva, smaken är som baken men det kan väl inte skilja så mycket mellan recensioner? Vad tycker ni?

Klipsch lurarna har jag hört både bra och dåliga saker om, vissa klagar på kvalitén och det är ett problem för mig. Är inte så sugen på att bränna 580 spänn på ett par lurar som går sönder inom ett år. Ljudet ska dock vara riktigt bra.

Sennheiser CX400 vet jag inte så mycket om så finns det människor med erfarenhet av dessa skriv gärna De kostar 439 kr

Har ni andra förslag eller rekommendationer snälla skriv

Priserna är från prisjakt från affärer jag kan handla från, jag har bortsett från exempelvis pixmania även om de har ett lägre pris.

Tack på förhand

Jag tror att Apple-lurarna låter väldigt bra om man inte är kräsen. Annars är det slit-och-släng-lurar.

Lägger du 400-500 kronor på ett par lurar av ett erkänt bra märke tror jag att du får mycket bättre ljud, i jämförelse. Det betyder inte att du nödvändigtvis kommer att tycka att Apple-ljudet suger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Earpods skojar du eller? det är ren skit. Jag skulle slå till på sennheiser cx400.

Permalänk
Medlem

Sennheiser CX400 eller Klipsch S4i

Permalänk
Skrivet av Montolaya:

Earpods skojar du eller? det är ren skit. Jag skulle slå till på sennheiser cx400.

Låter de verkligen så illa? Jag har uppfattat det som att de låter betydligt bättre än de gamla lurarna och dom var ju under all kritik. Jag har läst lite mer om sennheiser lurarna och dom var mycket intressanta tills jag läste att de saknade mikrofon :/ Vilket är lite surt

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Har haft mina sennheiser cx300 i snart ett år så kvaliten är tillräckligt bra. Tror det är liknande ljud i cx400. Mycket bas är det med andra ord.

Även provat de nya earpodsen, tyckte de var väldigt sköna faktiskt. känns knappt att man har nått i öronen. Ljudet är det dock sådär. Jämför man med vanliga iPod hörlurar är de betydligt bättre. Basen existerar till skillnad från de gamla. Men sennheiser är helt klart bättre ljudmässigt, sen är det en in-ear hörlur så de brukar man generellt få en bättre ljudupplevelse. Men om du inte vill stänga ute allt annat ljud kan earpodsen deffnitift va ett alternativ.

Permalänk
Skrivet av misr:

Har haft mina sennheiser cx300 i snart ett år så kvaliten är tillräckligt bra. Tror det är liknande ljud i cx400. Mycket bas är det med andra ord.

Även provat de nya earpodsen, tyckte de var väldigt sköna faktiskt. känns knappt att man har nått i öronen. Ljudet är det dock sådär. Jämför man med vanliga iPod hörlurar är de betydligt bättre. Basen existerar till skillnad från de gamla. Men sennheiser är helt klart bättre ljudmässigt, sen är det en in-ear hörlur så de brukar man generellt få en bättre ljudupplevelse. Men om du inte vill stänga ute allt annat ljud kan earpodsen deffnitift va ett alternativ.

Tack detta hjälpte, ska testa sennheiser lurarna imorgon

Visa signatur

Permalänk

Har använt Klipsch S4i de senaste två åren, de är guldvärda!

Permalänk
Medlem

Undvik cx300/cx400, helt ok ljud... men går sönder för lätt.
Om mic är krav kanske A-Jays Four?

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Applelurarna är som flera sagt ren skit. Såg att du vill ha mic, kollat på a-jays one+? Själv väldigt nöjd med dem!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk

Hmm a jays kände jag inte till det blir definitivt ett test av dom imorgon med, just nu lutar det åt a jays 4

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Soundmagic E10! Köpte dessa för några veckor sedan och de slår mina Sennheiser HD598 med hästlängder. Kostar dessutom bara 279 kr hos Dustin. Rekommenderas!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

Låter de verkligen så illa? Jag har uppfattat det som att de låter betydligt bättre än de gamla lurarna och dom var ju under all kritik. Jag har läst lite mer om sennheiser lurarna och dom var mycket intressanta tills jag läste att de saknade mikrofon :/ Vilket är lite surt

Jag köpte ett par Apple EarPods bara för att testa hur bra de faktiskt är, som någon här har sagt så är det faktiskt riktigt bra slit och släng lurar. Personligen så tycker jag att de faktiskt sitter riktig bra, då gör jag mycket saker som att cyklar (Downhill, så de rycker en del) samt att jag har sprungit och bara använt dagligen i skolan.

De har funkat riktigt bra till det, jag tycker det är en extrem fördel att de inte är helt inear, då det dämpar ljud utifrån men man kan fortfarande höra vad folk säger vid behov. Jag de kostar typ 250kr, du får inte lika bra ljud som du får i ett par riktigt in ear lurar, men du får bra ljud. Du kommer märka extrem skillnad från de förra lurarna.

Pros:

De sitter bra, man kan ha länge utan att de gör ont.
(Personlig pro: Man slipper In ear.)

Cons:

Kanske inte har riktigt lika bra ljud som ett par "dyrare" in ear lurar har.

Jag har inte testat de andra lurarna och därför kan jag inte tala om hur bra de är, men de funkar säkert bra de också

Edit: Värt att tänka på är att det är väldigt personligt hur lurar sitter, de kan sitta bra på mig och kasst på dig så därför får du ta och testa dem först.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Annars kan Denon AH-c260R http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/denon_... kanske vara intressanta hade själv DENON AH-C360 ett bra tag innan jag bytte upp mig och tycker personligen att de var väldigt trevliga. Så jag skulle definitivt rekommendera dig att testa ett par.

Visa signatur

Återkommer om den saken....

Permalänk
Medlem

Klipsch iMage S4i.

Helt jäkla underbara. Lyssnar på mycket rock och de är helt otroliga.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Beggade IE8 med custom ag wire, mitt tips..

Permalänk
Medlem

Själv har jag ett par Nocs Titanium (tror jag dom heter) är ialf grymt nöjd med både passform och ljud. Kostade typ 500 då jag köpte dom för 1,5 år sen.

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem

Kan verkligen inte rekommendera A jays. Köpte ett par efter att alla hade sagt att de var så grymma... blev i stället grymt besviken, klarar bas och diskant blandas till en sölig mix och gör ljudupplevelsen riktigt dålig.

Efter lite letande hittade jag dessa:
http://www.ebay.co.uk/itm/300793852476?ssPageName=STRK:MEWAX:...

Kan ärligt säga att jag aldrig haft ett par bättre hörlurar. Ljudet är helt underbart, tydliga diskanter och fyllig bas!
Tror att det är väldigt svårt att hitta bättre lurar för samma pengar.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk

Tack för alla tips gott folk, det blev genast mycket jobbigare att välja rätt nu

Visa signatur

Permalänk

Blev ett par a-jays four, ljudet var mycket bra (chockuppgradering från de gamla ipod lurarna)men passformen var sådär. Problemet löstes med ett storleksbyte av öronpluggarna så nu är det bekvämt Mycket riktigt som folk har nämnt så fortplantar sig ljud från kabeln in i örat när den hänger och slänger dock så är det inte problem så länge man inte lyssnar på väldigt låg volym.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har också a-jays four. Tycker de har riktigt bra ljud för den prisklassen.

Permalänk
Medlem

Klipsch s4i.

De är överlägsna de andra. På riktigt. De är det bästa köpet i prisklassen. Du måste gå upp ordentligt i pris för att överträffa dem.
Detaljrikedomen är förnämlig och skall du ha bättre så är Shure dyrare in-ears det enda vettiga valet enligt mig.

MVH

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk

Beställde ett par Vsonic GR06 från E-bay (säljs ej i Sverige, finns dock från en UK butik om man inte gillar Ebay) och måste säga att de är helt sjukt grymma. Man får hur många tillbehör som helst, de låter hur bra som helst, sladden fastnar inte i nåt (inget ljud från att sladden slår emot något). Sammanfattningsvis är det 1000 kronors lurar för 500 kronor.

Hade tidigare CX300 och efter det A-Jays Two. CX 300 funkade hur bra som helst men de hade gått från att vara vita till gula så jag köpte A-Jays Two men de gick sönder efter några månader (de var ändå obekväma). Efter A-Jaysen gick sönder finkammade jag Internet efter de bästa in-ear lurarna för ~500 kr och kom fram till GR06. De låter helt löjligt bra när det gäller instrument som trummor, gitarrer och liknande. De är inte lämpade som lurar om man enbart lyssnar på musik med väldigt mycket bas. T.ex. Dance låtar låter bra men inte lika bra som andra typer av musik då de inte har lika extrem bas som andra lurar (dock mer än audiofil lirar).

Rekommenderar dessa till alla som vill ha sjukt bra lurar för en liten peng.

http://www.head-fi.org/t/612586/review-vsonic-gr06-wow

I princip hela head-fi är fullt av folk som rekommenderar de.

EDIT: Såg inte att mic och kontroller va ett måste men lämnar rekommendationen här ifall någon annan hittar den

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Enligt många testar ska Monoprice 8320 som kostar $8 vara en av de bästa in-ear lurarna, många säger att de är i och över nivå med lurar för $100. Haken är bara att frakten från monoprice är $60 så någon borde ta ett initativ för ett gruppköp

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag har AKG quincy jones edition. Riktigt bra i ett "inte-billigt-skräp-men-man-slipper-ta-lån-och-gå-på-gatan-segment".
Fantastiskt bekväma, stänger ute annat och jävligt bra ljud. Färgen är lite latjo ockå.

Permalänk
Medlem

Earpods låter bättre än de gamla men det betyder då ABSOLUT INTE att de låter bra. Bättre än skit behöver inte vara guld, det kan lika gärna vara lite bättre skit.

Av dina tre val så skulle jag nog köpa CX400, gillade inte hur mina S4i satt. Har du kollat på A-Jays annars? Om inte för ljudet så för sladden!

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

a-Jays Four

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem

Dessa är extremt bra och prisvärda. Soundmagic e10. Fem av fem av what hifi är inte illa.

http://www.dustinhome.se/product/5010603295/soundmagic-e10-bl...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag tänkte låna tråden och se om det finns någon som hänger kvar här trots att TS har hittat sina hörlurar.

Jag äger ett par "Apple In-Ear Headphones with Remote and Mic" (köpt för minst 800kr) och de höll i 1år och 10 månader ungefär. Jag tänkte först på om jag skulle gå och köpa ett par likadana till, men det känns dumt med tanke på livslängden jag hade på mina nuvarande.

Jag kan tänka mig lägga samma summa igen på ett par nya, men jag vet inte vilka hörlurar.. Volymkontroll och mic är ju ett måste. Jag gillar den vita designen också på mina nuvarande hörlurar, vet inte riktigt om jag tycker att a-Jays är snygga eller fula