Problem med video.js och wordpress

Permalänk

Problem med video.js och wordpress

Jag har ett problem med att spela upp mp4 filer på min nya hemsida som jag modifererar just nu.
Det jag använder är ett wordpress tema som jag modiferar och jag vill kunna spela upp en mp4 video jag har tillsammans med bilderna i ett galleri. För att få mina mp4 filer att fungera använder jag pluginet video.js.
Om jag lägger koden för videon direkt i post fönstret fungerar bra, bara att skriva in denna koden i fönstret.

[video mp4="exempel/uploads/filnamn.mp4"]

Problemt är att då fungerar inte galleri funktionen som verkar hämtas av någon slags array funktion. Så jag kan inte blanda bilder och videor på det här sättet. Temat verkar fungera på det sättet att i post fönstret ska man skriva information om bilderna man lägger till och galleriet skapas automatiskt genom att man attachar dom till posten. Gör man på något annat sätt sabbas formateringen och placeringen på sidan.

På ett forum frågade någon om hur man la in en video bland bilderna och skaparen sa man skulle lägga till denna raden i en av php sidorna

<?php echo get_post_meta($post->ID, 'movie', true) ?>

Placerad i sitt sammanhang

<div class="container clear"> <div class="content"> <div id="show"> <?php echo get_post_meta($post->ID, 'movie', true) ?> <?php $args = array( 'post_type' => 'attachment', 'orderby' => 'menu_order', 'order' => ASC, 'numberposts' => -1, 'post_status' => null, 'post_parent' => $post->ID, 'exclude' => get_post_thumbnail_id() ); $attachments = get_posts($args); if ( $attachments ): foreach ( $attachments as $attachment ): echo wp_get_attachment_image($attachment->ID, 'full'); endforeach; endif; ?> </div> </div>

Om jag använder custom field attributet movie här för att få in en video så fungerar det bra, sålänge jag länkar till en video som är embedded på någon annan sida, som youtube eller vimeo. Men jag vill använda mina mp4 filer jag har lokalt på servern.
Om jag försöker använda samma kod som fungerade i post fönstret men med custom field attributet så får jag ingen videospelare utan bara texten [video mp4="exempel/uploads/filnamn.mp4"]. Så det verkar som den behandlar koden olika beroende på var den är skriven.

Någon som har någon ide om vad problemet kan vara? Jag kan posta mer kod informationen inte räcker som den är nu.