Permalänk
Medlem

Projekt Deadmau5

Hallå!

Tänkte lägga upp lite bilder på ett projekt jag själv valde att göra förra året
Valde att göra den till halloween och delar nu med mig så andra kan se hur jag gjorde den ifall någon annan vill göra något liknande

Man kan tycka att det är dåligt gjort eller något liknande, men jag kunde inget om varken dioder eller lödning + så började jag med den 2veckor innan så som ni förstår så var det f*n i mig stressigt att börja från grunden på så kort tid. Men en sak är säkert, vem som helst kan göra en bara man verkligen vill

Fler bilder kommer upp senare då det är så sent nu!

Permalänk
Medlem

Sjukt nice! Det som fattas är mer bilder

Permalänk
Medlem

Jag använde en lampglod från clasohlson för att göra ögonen, de ska va cirka 4,5" i diameter om jag minns rätt

Fick vänta ungefär två dagar tills jag kunde ta bort ballongen.

Efter att ha satt alla mått på vart allt ska vara så kollade jag hur det såg ut, så j*vla nice!

Kapade munnen och satt "läpparna" eller vad det nu ska kallas. Munnen ska luta 50grader som man kan se på bilden jag la upp tidigare

Inte riktigt snyggt men hade inte tid för att ändra det!

Kunde inte sluta kolla på dessa tre bilder efter att jag hade tagit dem, så supermegaawesome!!!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt faktiskt , gillas skarpt!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Satans va nice!!!!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Jag tackar skolan som gav mig denna hjälm

Tog bort det som var markerad där då huvudet kan bli för varm om allt blir för instängt, gjorde det också för att kunna fästa fast den med hjälp av stången som var fast vid öronen

Använde någon form av fogmassa som skulle hålla fast hjälmen på hjälmen

Något sisådär hemmagjort

Och så blev det! Dock rekommenderar jag att man har större plattor till muttrarna, då min är gjord av 10 lagar tidningar och örenen väger något kilo så vart det ganska ostabilt

Permalänk
Medlem

Haha, häftigt projekt!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Meningen var att alla dioder jag köpte (köpt från kjell.com) skulle räcka runt hela öronen (täckte tre fjärdedelar kanske), men då jag redan hade köpt 240 dioder plus räknat ut allt dedär med spänning och sånt just till dessa 240 så kunde jag inte köpa mer. Sedan så går jag fortfarande gymnasiet så får inte in så mycket pengar men alla 240 dioder, två taklampor, ett batteri och sedan all kabel hamnade på sisådär 800-900kr. Min bror som hjälpte mig med att komma igång med all elektronik jobbar där också så fick 25% rabatt så vet inte hur mycket det kostar för er som inte får det

Var bara tvungen att se hur stark EN diod var, ojojoj tänkte jag när jag tog detta kort, tänk med 240st

Tog de dioder som lyser starkast också. Och man tror taklampan är tänd i mitt rum när man kopplar in hjälmen, om inte de är starkare än det ens

Markerade vart taklampan ska vara i ögonen.

Och nu kommer vi till det som fick mig att bryta ihop väldigt många gånger, minns nog inte hur många gånger jag nästan började gråta

Jag limmade ihop dioderna bredvid varandra, sedan serierkopplade jag fyra stycken med varandra så de var en del att fixa innan jag kunde börja löda

Glömde nog säga att öronen är av hård kartong

Och nu till det roliga...........

Min älskade bror där som fick mig att komma igång

Och batteriet!
Började med lödningen ungefär vid onsdag kväll, skulle till flickvännen då på fredagen efter skolan så nej usch vilken stress

Kan också säga att när man väl var klar med att löda så blev man tvungen att kolla ifall man gjort rätt, kolla ifall dioderna funkade då vi böjde dem, kolla ifall alla är seriekopplade med dem de ska vara med. Alltså så fort en diod rörde någon annan så slutade nästan alla funka, så nej vilket jobb, väldigt mycket att tänka på!

MEN jag älskade och älskar fortfarande resultatet, riktigt vackert och riktigt bra gjort

Permalänk

Haha, fan va nice de blev

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem

Jag hade böjt diodbenen så att dom ligger dikt an mot varandra och tennet endast så at säger smälter fast dom. Blir en del hållbarare och enklare att hålla reda på.
Då hade ni även kunnat ha en halv centimetes mellanrum mella ndioderna och fått dom att räcka hela vägen runt

Edit: Glömde ge er credit, Riktigt najs jobbat, hoppas inte du bli sur om jag gör en ripoff

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Jag hade böjt diodbenen så att dom ligger dikt an mot varandra och tennet endast så at säger smälter fast dom. Blir en del hållbarare och enklare att hålla reda på.
Då hade ni även kunnat ha en halv centimetes mellanrum mella ndioderna och fått dom att räcka hela vägen runt

Edit: Glömde ge er credit, Riktigt najs jobbat, hoppas inte du bli sur om jag gör en ripoff

Haha nejdå ingen fara alls Men det var smart tänkt det du tog upp, synd att man inte tänkte på det just då Men jag ville inte ha mellanrum, min bror sa samma sak men det är så snyggt när de ligger precis bredvid varandra Men fastän de var cirka tre fjärdedelar så vart det ändå snyggt då när båda öronen är igång så ser det ut som ett hjärta, eller snarare ett bruten hjärta då det är så mycket space mellan dem

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut!

Vad använde du för material till öronen, och hur många lager papper fick du lägga innan det blev tillräckligt tjockt??=)

Permalänk
Medlem

riktigt häftigt! Använder Deadmau5 den på spelningar etc?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigfudge:

Ser riktigt nice ut!

Vad använde du för material till öronen, och hur många lager papper fick du lägga innan det blev tillräckligt tjockt??=)

Tackar! Kan svara i PM på det, la upp detta för länge sen hos en skakig host så alla bilder försvann :/ Tog bort inlägget där jag visade och förklarade just det

Skrivet av Marticus:

riktigt häftigt! Använder Deadmau5 den på spelningar etc?

Att använda min kunde man ju drömma Men han använder nog en vid varje spelning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockem00:

Tackar! Kan svara i PM på det, la upp detta för länge sen hos en skakig host så alla bilder försvann :/ Tog bort inlägget där jag visade och förklarade just det

Det får du mer än gärna göra, vore grymt schysst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockem00:

Att använda min kunde man ju drömma Men han använder nog en vid varje spelning

Lägg gärna upp bilderna igen, vore kul att se! Skulle sett detta lite tidigare, nu blire stressigt inför halloween