Hej allihopa! Som flera av er märkt har vi uppdaterat vår logotyp. Vi välkomnar all feedback och läser väldigt gärna vad ni tycker om nya designen och förändringar på hemsidan.
Om ni vill se lite mer bilder på nya, uppdaterade doktorn samt en kort förklaring till varför vi uppdaterat logga kan ni kolla här: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151163582783260.4...
Skrivet av Toivo83:
Tjo och tjim era banditer.
Har ni möjlighet att utöka slangar för vattenkylning med
innermått: 10 , ytermått 16.
Ni har 10/13 , 10/19 men fan inte just det man behöver
Ni säljer kompress nipplar för 10/16 men nada slang.
känner inte att jag har så stor lust att byta ut alla mina nipplar.
Samt OM ni tar in, hur lång tid innan det trillar ner i brevlådan?
Vi kan få tag på följande åt dig som tar ca en vecka att få hem: http://www.inet.se/produkt/5321800/slang-masterkleer-pvc-16-1...
Skrivet av som99:
Hur kan det skillja nästan 600kr på Artic accelero hybrid för nvidia och AMD, svårt att tänka mig att en annan fästning för GPU skulle spöka upp priset så.
Själv har jag använt Amd varianter av Extreme kylarna på Nvidia kort med andra mountkits som jag köpt för under hundralappen (mount plattan och lite andra flänsar), så har svårt att tänka mig att mycket annat än GPU fästningen skiljer dem åt så tycker prisskillnaden är absurd, blir nog att modifiera Nvidia versionen för mina 7970 då jag inte tycker det är värt 1200kr mer för en modell spcefikt för AMD korten. Tycker det är galet och skulle gärna veta varför det skiljer så.
Vi har justerat till priserna så gott vi kunde - tyvärr är det så att 7970-versionen kostar helt enkelt mycket mer för oss att köpa in.
Skrivet av Smetig:
Hej inet!
Jag väntar ivrigt på att det ska komma ett mini-itx moderkort med amds nya fm2 socket!! Har ni någonting sådant påväg in i sortimentet?
Inte i dagsläget - men håll koll på hemsidan för vi lägger upp så fort vi får nys om något!
Skrivet av Acherry:
Hej Inet!
Samsung ska snart släppa sin nya ssd samsung 840/ 840 pro. Jag har läst att den ska börja säljas den 15 Oktober, alltså mitten av månaden. Kommer ni att ha inne den på eran sida för försäljning då tro?
Kommer upp på hemsidan inom kort - har dessvärre inget bekräftat datum när första leveransen kommer.
Skrivet av Alfis:
Hallå där! Jag skickade ett mejl till er för ett tag sedan där jag ville ha förslag på delar till en dator som ska byggas med er byggnadsservice. Svarar ni på sådant? Om ja, borde jag skicka mejlet igen?
Givetvis svarar vi på sådana mail! Vanligtvis svarar vi inom 24h - har du inte fått svar skicka ett PM till oss här så kollar jag på det.
Skrivet av Sheik Yerbouti:
Tjenixen:)
Jag undrar om ni skulle kunna ta in "Phobya G-Silent 18 700rpm RED LED"?
Tycker att erat sortiment för just 180mm fläktar är lite tunt.
Sen vill jag ge en liten eloge till er personal i butiken på hötorget där jag fick en pingvin stång vid köp av lite små uppgraderingar. Trevliga som vanligt var dem också:)
Det känns också som att ni har sänkt butikspriserna rejält då det endast kostade 100kr mer i en order för ca: 3000kr, isåfall tackar jag för detta. Gillar verkligen att köpa i butik!
Sist men inte minst gillar jag att ni har ställt fram ett chassi som man kan känna och klämma lite på(r4 vid hötorget), mer av detta och mindre av spelen på era taurus datorer. Känns som dessa mest befolkas av pojkar i lägre tonåren(knappt ens det) som inte har något att göra efter skolan. T ex skulle det inte vara fel om ni tog fram tomma exemplar av Node 304 och Sugo08.
Sist men inte minst skulle jag rekommendera er att skriva i produktbeskrivningen på "Be quiet! L8 530W"(troligtvis 630W också) att det har korta kablar, särskillt pci-e. Fungerar perfekt i mitt TJ08-E(tackar er vid köpet av detta då jag var en riktigt dryg/jobbig kund) men skulle vara extremt svårt i ett miditower/större miditower.
Nu blev det väldigt mycket OT men hoppas att ni breddar er lite på fläktar i 180mm med ovannämnda modell("måste" vara den röda led modellen då den är 32mm tjock till skillnad från phobyas andra fläktar som är 25mm).
Tyvärr är Phobya inget som vi kommer ta in fler fläktar av i dagsläget.
Skrivet av Macno:
Nu när ni har tagit in tangentbord från märkena "Zowie" och "Ducky", tror ni då det är möjligt att ni kan hämta hem tangentbord från Filco så småningom?
Vi har tittat på det men som det är i dagsläget så har Filco inga distributörer i Sverige så är dessvärre inget som vi har möjlighet att ta in.
Skrivet av Waowt:
Hej Inet, jag har ett stort problem med min Taurus dator från er jag köpte i Våras, har haft detta problemet ganska länge nu, det är så att min dator fryser när jag spelar en del spel (BF3, Sniper Elite V2, GR:AW2) och måste då stängas av med power-knappen.
Datorns komponenter (samma som när jag köpte, inte bytt eller rört någonting):
CPU: Intel i5 2320 Quad-Core (4 Cores) 3Ghz 6MB Cache.
GPU: MSI Geforce GTX 560 1GB GDDR5.
RAM: Corsair 8GB(2x4GB) 1600Mhz.
Motherboard: MSI P67A-C45.
HDD: 1TB Seagate SATA 6Gb/s.
PSU: Antec VP450P.
DVD/CD: Samsung 22X DL Black.
Enligt Asus Wattage Calculator är 450Watt för lite för detta systemet. Alltså måste väl det vara problemet?
I så fall undrar jag vad jag ska göra? Jag har köpt en speldator som inte har tillreckligt med Watts för att spela spel.
Kan jag få en ny PSU eller vad ska göras? Är väldigt irriterad på det här!
Om konfigurationen är orörd så kan jag garantera att 450W räcker till ditt system. Vi testar alla nya konfigurationer noggrant före vi börjar producera så det är troligtvis något annat som är galet med din dator.
Som andra påpekat kan det t ex vara grafikkort men det är väldigt svårt att säga utan att kunna testa datorn. Kom in med den i butik eller felanmäl den här: https://www.inet.se/support/OrderList så får du fraktsedlar och instruktioner av oss!
Skrivet av Idumhet:
Inet, alla priser på kampanjerna på framsidan kostar 5999:-.. Tror ingen är sugen på en 64GB SSD för 6000 kronor Likadant med Sennheiser PC360 Alltså om man klickar på länkarna på förstasidan!
Skrivet av PsyCor:
Hej, en snabb fråga till Inet: Har eran hemsida helt fått fnatt?
Verkar som väldigt många varor helt plötsligt kostar 5999 kr... T.ex. en Samsung 830 120Gb SSD för 5999 kr, Taurus Überkill med GTX690 också den för 5999 kr...
Om ni inte vill sitta väldigt många emailärenden där ni förklarar för folk varför de inte får sina produkter lär ni stänga ner sidan en stund...
Skrivet av Rosslan:
Det verkar ha gått väldigt galet med prislappen, det mesta ligger på 5999kr. Har en kundvagn på 80.000 kr. Inte direkt så att jag beställer något med den prislappen. Lite vattenkylningssaker, en nippel för 5999. Tänkte köpa 10 st men 59 990 är lite för dyrt för kompressionsnipplar...
Verkar knas med era internetpriser, väljer man butikspriser så fungerar "rätt" priser.
Som flera av er märkte hade vi en del strul med priserna igår - det var en databaskörning som gått snett och vi har jobbat hårt för att rätta till det. Har suttit och ändrat priser manuellt på över 1000st artiklar för att allt ska bli rätt igen.
Det mesta ska vara löst nu förhoppningsvis men ser ni något som inte stämmer säg gärna till så kollar vi på det!
Skrivet av Erik.Tilosius:
Fick hem min senaste leverans från inet idag, lika snabb leverans som vanligt, dock hade western digital lyckats med en rejäl fadäs så väntar nu på svar på mitt retur ärende då Western lyckats skeppa en 2 TB disk i en påse märkt 3 TB, snacka om att man blir lite snopen när man skall koppla in disken och de visar sig vara 1 TB mindre än vad man beställt, men som sagt inte Inet som gjort fel utan WD iallafall sålänge de snabbt och smidigt byter ut disken dvs.
Ska inte vara några konstigheter - var bara tydlig i din felanmälan så löser vi givetvis så att du får den disk du har beställt.
Skrivet av atriix:
Tjenare Inet, kommer ni ta in Viewsonic TD2220 (nya touch skärmen) i butik så att man kan klämma lite på den.
Tyvärr inget som vi kommer ta in men vi kommer att ha en 27" touch-skärm från Acer i sortimentet inom kort som kommer med en VA-panel.
Kommer givetvis stå i butik när den väl kommit in - blir lite senare i höst nu!