Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

http://www.inet.se/produkt/5321312/arctic-f9-pro

WEBBPRIS: 5 999 kr Nu: 39 kr

Vilket erbjudande!

Vist vilken deal;) Snygg lösning på problemet dom haft.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Tjenare Inet, kommer ni ta in Viewsonic TD2220 (nya touch skärmen) i butik så att man kan klämma lite på den.

Permalänk
Medlem

fel märkning på vissa saker? http://www.inet.se/produkt/5308813/g-skill-8gb-2x4096mb-cl9-1... WEBBPRIS: 5 999 kr Nu: 439 kr? kanske lite fel ord pris?

Edit: om man kollar kampanj http://www.inet.se/kampanjer så är det flera saker som det står Webbpris 5 999kr på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

fel märkning på vissa saker? http://www.inet.se/produkt/5308813/g-skill-8gb-2x4096mb-cl9-1... WEBBPRIS: 5 999 kr Nu: 439 kr? kanske lite fel ord pris?

Edit: om man kollar kampanj http://www.inet.se/kampanjer så är det flera saker som det står Webbpris 5 999kr på

Om du läser de senaste 5-10 inläggen så förstår du.

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Gillar inte alls den nya uppdateringen. Ser väldigt oprofessionellt ut, definitivt fel val av fonter och sämre logga.

Håller med till 100% ser ut som att det är nått dom har knåpat ihop i paint.. Nä ser inte ens "gulligt" ut. Nästan så man tappar lusten att surfa på sidan om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem

Blir galen på fonten dom använt till längst upp till "inloggning", "Våra butiker" o.s.v. Känns översimplifierat eller någonting. Och designen på menyn flyter inte ihop med det nedanför. Vart jag än kollar på sidan så sticker den vita fonten mot den svarta bakgrunden i ögonen.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Inet

Hej allihopa! Som flera av er märkt har vi uppdaterat vår logotyp. Vi välkomnar all feedback och läser väldigt gärna vad ni tycker om nya designen och förändringar på hemsidan.

Om ni vill se lite mer bilder på nya, uppdaterade doktorn samt en kort förklaring till varför vi uppdaterat logga kan ni kolla här: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151163582783260.4...

Skrivet av Toivo83:

Tjo och tjim era banditer.

Har ni möjlighet att utöka slangar för vattenkylning med

innermått: 10 , ytermått 16.
Ni har 10/13 , 10/19 men fan inte just det man behöver

Ni säljer kompress nipplar för 10/16 men nada slang.
känner inte att jag har så stor lust att byta ut alla mina nipplar.

Samt OM ni tar in, hur lång tid innan det trillar ner i brevlådan?

Vi kan få tag på följande åt dig som tar ca en vecka att få hem: http://www.inet.se/produkt/5321800/slang-masterkleer-pvc-16-1...

Skrivet av som99:

Hur kan det skillja nästan 600kr på Artic accelero hybrid för nvidia och AMD, svårt att tänka mig att en annan fästning för GPU skulle spöka upp priset så.
Själv har jag använt Amd varianter av Extreme kylarna på Nvidia kort med andra mountkits som jag köpt för under hundralappen (mount plattan och lite andra flänsar), så har svårt att tänka mig att mycket annat än GPU fästningen skiljer dem åt så tycker prisskillnaden är absurd, blir nog att modifiera Nvidia versionen för mina 7970 då jag inte tycker det är värt 1200kr mer för en modell spcefikt för AMD korten. Tycker det är galet och skulle gärna veta varför det skiljer så.

Vi har justerat till priserna så gott vi kunde - tyvärr är det så att 7970-versionen kostar helt enkelt mycket mer för oss att köpa in.

Skrivet av Smetig:

Hej inet!

Jag väntar ivrigt på att det ska komma ett mini-itx moderkort med amds nya fm2 socket!! Har ni någonting sådant påväg in i sortimentet?

Inte i dagsläget - men håll koll på hemsidan för vi lägger upp så fort vi får nys om något!

Skrivet av Acherry:

Hej Inet!

Samsung ska snart släppa sin nya ssd samsung 840/ 840 pro. Jag har läst att den ska börja säljas den 15 Oktober, alltså mitten av månaden. Kommer ni att ha inne den på eran sida för försäljning då tro?

Kommer upp på hemsidan inom kort - har dessvärre inget bekräftat datum när första leveransen kommer.

Skrivet av Alfis:

Hallå där! Jag skickade ett mejl till er för ett tag sedan där jag ville ha förslag på delar till en dator som ska byggas med er byggnadsservice. Svarar ni på sådant? Om ja, borde jag skicka mejlet igen?

Givetvis svarar vi på sådana mail! Vanligtvis svarar vi inom 24h - har du inte fått svar skicka ett PM till oss här så kollar jag på det.

Skrivet av Sheik Yerbouti:

Tjenixen:)

Jag undrar om ni skulle kunna ta in "Phobya G-Silent 18 700rpm RED LED"?
Tycker att erat sortiment för just 180mm fläktar är lite tunt.

Sen vill jag ge en liten eloge till er personal i butiken på hötorget där jag fick en pingvin stång vid köp av lite små uppgraderingar. Trevliga som vanligt var dem också:)

Det känns också som att ni har sänkt butikspriserna rejält då det endast kostade 100kr mer i en order för ca: 3000kr, isåfall tackar jag för detta. Gillar verkligen att köpa i butik!

Sist men inte minst gillar jag att ni har ställt fram ett chassi som man kan känna och klämma lite på(r4 vid hötorget), mer av detta och mindre av spelen på era taurus datorer. Känns som dessa mest befolkas av pojkar i lägre tonåren(knappt ens det) som inte har något att göra efter skolan. T ex skulle det inte vara fel om ni tog fram tomma exemplar av Node 304 och Sugo08.

Sist men inte minst skulle jag rekommendera er att skriva i produktbeskrivningen på "Be quiet! L8 530W"(troligtvis 630W också) att det har korta kablar, särskillt pci-e. Fungerar perfekt i mitt TJ08-E(tackar er vid köpet av detta då jag var en riktigt dryg/jobbig kund) men skulle vara extremt svårt i ett miditower/större miditower.

Nu blev det väldigt mycket OT men hoppas att ni breddar er lite på fläktar i 180mm med ovannämnda modell("måste" vara den röda led modellen då den är 32mm tjock till skillnad från phobyas andra fläktar som är 25mm).

Tyvärr är Phobya inget som vi kommer ta in fler fläktar av i dagsläget.

Skrivet av Macno:

Nu när ni har tagit in tangentbord från märkena "Zowie" och "Ducky", tror ni då det är möjligt att ni kan hämta hem tangentbord från Filco så småningom?

Vi har tittat på det men som det är i dagsläget så har Filco inga distributörer i Sverige så är dessvärre inget som vi har möjlighet att ta in.

Skrivet av Waowt:

Hej Inet, jag har ett stort problem med min Taurus dator från er jag köpte i Våras, har haft detta problemet ganska länge nu, det är så att min dator fryser när jag spelar en del spel (BF3, Sniper Elite V2, GR:AW2) och måste då stängas av med power-knappen.
Datorns komponenter (samma som när jag köpte, inte bytt eller rört någonting):
CPU: Intel i5 2320 Quad-Core (4 Cores) 3Ghz 6MB Cache.
GPU: MSI Geforce GTX 560 1GB GDDR5.
RAM: Corsair 8GB(2x4GB) 1600Mhz.
Motherboard: MSI P67A-C45.
HDD: 1TB Seagate SATA 6Gb/s.
PSU: Antec VP450P.
DVD/CD: Samsung 22X DL Black.
Enligt Asus Wattage Calculator är 450Watt för lite för detta systemet. Alltså måste väl det vara problemet?
I så fall undrar jag vad jag ska göra? Jag har köpt en speldator som inte har tillreckligt med Watts för att spela spel.
Kan jag få en ny PSU eller vad ska göras? Är väldigt irriterad på det här!

Om konfigurationen är orörd så kan jag garantera att 450W räcker till ditt system. Vi testar alla nya konfigurationer noggrant före vi börjar producera så det är troligtvis något annat som är galet med din dator.

Som andra påpekat kan det t ex vara grafikkort men det är väldigt svårt att säga utan att kunna testa datorn. Kom in med den i butik eller felanmäl den här: https://www.inet.se/support/OrderList så får du fraktsedlar och instruktioner av oss!

Skrivet av Idumhet:

Inet, alla priser på kampanjerna på framsidan kostar 5999:-.. Tror ingen är sugen på en 64GB SSD för 6000 kronor Likadant med Sennheiser PC360 Alltså om man klickar på länkarna på förstasidan!

Skrivet av PsyCor:

Hej, en snabb fråga till Inet: Har eran hemsida helt fått fnatt?

Verkar som väldigt många varor helt plötsligt kostar 5999 kr... T.ex. en Samsung 830 120Gb SSD för 5999 kr, Taurus Überkill med GTX690 också den för 5999 kr...

Om ni inte vill sitta väldigt många emailärenden där ni förklarar för folk varför de inte får sina produkter lär ni stänga ner sidan en stund...

Skrivet av Rosslan:

Det verkar ha gått väldigt galet med prislappen, det mesta ligger på 5999kr. Har en kundvagn på 80.000 kr. Inte direkt så att jag beställer något med den prislappen. Lite vattenkylningssaker, en nippel för 5999. Tänkte köpa 10 st men 59 990 är lite för dyrt för kompressionsnipplar...

Verkar knas med era internetpriser, väljer man butikspriser så fungerar "rätt" priser.

Som flera av er märkte hade vi en del strul med priserna igår - det var en databaskörning som gått snett och vi har jobbat hårt för att rätta till det. Har suttit och ändrat priser manuellt på över 1000st artiklar för att allt ska bli rätt igen.

Det mesta ska vara löst nu förhoppningsvis men ser ni något som inte stämmer säg gärna till så kollar vi på det!

Skrivet av Erik.Tilosius:

Fick hem min senaste leverans från inet idag, lika snabb leverans som vanligt, dock hade western digital lyckats med en rejäl fadäs så väntar nu på svar på mitt retur ärende då Western lyckats skeppa en 2 TB disk i en påse märkt 3 TB, snacka om att man blir lite snopen när man skall koppla in disken och de visar sig vara 1 TB mindre än vad man beställt, men som sagt inte Inet som gjort fel utan WD iallafall sålänge de snabbt och smidigt byter ut disken dvs.

Ska inte vara några konstigheter - var bara tydlig i din felanmälan så löser vi givetvis så att du får den disk du har beställt.

Skrivet av atriix:

Tjenare Inet, kommer ni ta in Viewsonic TD2220 (nya touch skärmen) i butik så att man kan klämma lite på den.

Tyvärr inget som vi kommer ta in men vi kommer att ha en 27" touch-skärm från Acer i sortimentet inom kort som kommer med en VA-panel.

Kommer givetvis stå i butik när den väl kommit in - blir lite senare i höst nu!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

"Våra färger svart, rött och vitt - som vi använt under lång tid kommer fortsätta att vara Inets färger." den nya loggan är ju rosa/lila?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tim_coolboy1:

"Våra färger svart, rött och vitt - som vi använt under lång tid kommer fortsätta att vara Inets färger." den nya loggan är ju rosa/lila?

Håller med! Det är inte "äppelrött" direkt... Men jag ska nog inte uttala mig i frågan
Är sjukt avtänd av logotypen av "Dr.Inet" som man bara kan bli.
/Härlig helg

Permalänk
Medlem

Tja Inet!

Tänkte fråga om ni kommer ta in NZXT's svarta och orenga phantom chassi?

Vill också fråga när ni får in fler Asus GTX 670 DCUII TOP?

Visa signatur

Razer Book 13 | Microsoft Surface Laptop 7 | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag gillar eran nya "grafiska profil". Mycket snyggt!

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Har köpt ny dator av er med montering. Men jag har stora problem med att installera program och spel. Jag får upp meddelanden om MD5-fel, NSIS-fel, installationsfiler som inte är hela osv. Ibland har det löst sig att hämta installationsfilerna igen och försöka flera gånger tills det fungerar. Men vissa program går helt enkelt inte att installera, bland annat Nod32, VLC och XMBC.

Spel har jag inte lyckats med alls. Får bluescreen när jag försöker installera Cod4 & MW2. När jag installerar BF2 så avbryts installationen pga MD5-fel. BF1942 lyckades jag faktiskt installera, men det går inte att starta.

I början strulade Windows Update en hel del, uppdateringarna avbröts när dom installerades. Jag har i alla fall lyckats installera alla uppdateringar nu, och installerat ett antivirusprogram, men samma fel kvarstår.

Det känns som att något inte stämmer helt här, vad ska jag göra?

Här är min uppsättning:

MSI Z77A-G43 ATX
Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge)
SSD 240GB Intel 520 OEM
2TB Western Digital Caviar Green
Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Gigabyte GeForce GTX 660Ti 2048MB
Corsair TX 650W V2 80+ Bronze
Fractal Design Define R4 Svart
Fractal Design 140mmSilent Series R2
Optiarc AD-7280S SATA, OEM Svart
Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1

Dold text

Kan även tillägga att produktnyckeln till Windows 7 inte var giltig. Men det är ju Microsofts problem..

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.inet.se/produkt/1902278/gigabyte-ga-h77n-wifi-mitx

Som uppmärksammats på forumet -> chipset är angivet till Z77, ska vara H77 på denna

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cogiskart:

Tja Inet!

Tänkte fråga om ni kommer ta in NZXT's svarta och orenga phantom chassi?

Vill också fråga när ni får in fler Asus GTX 670 DCUII TOP?

Chassit finns redan: http://www.inet.se/produkt/6911656/nzxt-phantom-410-svart-ora...
Grafikkortet kan tyvärr jag inte svara på men, lycka till.

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in Ducky Shine 2 med nordisk layout, i så fall när?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Chassit finns redan: http://www.inet.se/produkt/6911656/nzxt-phantom-410-svart-ora...
Grafikkortet kan tyvärr jag inte svara på men, lycka till.

Menade inte 410 Menade det svarta och orenga Phantom utan några siffror efter. Dvs big tower versionen Komplett har den här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=632623 men jag gillar inet mer så köper det hellre från dom!

Visa signatur

Razer Book 13 | Microsoft Surface Laptop 7 | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av inet.se:

Hej allihopa! Som flera av er märkt har vi uppdaterat vår logotyp. Vi välkomnar all feedback och läser väldigt gärna vad ni tycker om nya designen och förändringar på hemsidan.

Om ni vill se lite mer bilder på nya, uppdaterade doktorn samt en kort förklaring till varför vi uppdaterat logga kan ni kolla här: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151163582783260.4...

Som jag skrivit tidigare tycker jag det nya utseendet är mycket trevligt och betydligt bättre än det gamla.

Skrivet av Tim_coolboy1:

Skrivet av killene:

Håller med! Det är inte "äppelrött" direkt... Men jag ska nog inte uttala mig i frågan
Är sjukt avtänd av logotypen av "Dr.Inet" som man bara kan bli.
/Härlig helg

På min sPVA-skärm är den definitivt röd. Ni kanske kör billiga TN-skärmar som oftast inte återger korrekta färger?

Edit: Den är röd på Optoma HD65 också.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Den nya loggan känner jag att man kommer vänja sig vid, dock gillar jag inte riktigt fonten. Se över den tack:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cogiskart:

Menade inte 410 Menade det svarta och orenga Phantom utan några siffror efter. Dvs big tower versionen Komplett har den här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=632623 men jag gillar inet mer så köper det hellre från dom!

Oj måste haft hjärnsläpp igår, glömde bort att det fanns två varianter av det hehe :).

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

Måste jag ta mig till Ringön för att lämna in en S27A750D som krånglar? (Har det berömda "Display setting not optimal" felet. Köpte den på fyndhörnan)
Är nästan 2h resa dit och jag har betydligt närmare till Butiken på Torp/Uddevalla.

Sedan har jag en fråga om CM Stryker. Förväntar ni er att få in fler? Har märkt att de går åt i en rasande takt och har tänkt köpa en i slutet av månaden

Permalänk
Medlem

Say what .___. ?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Den nya loggan är betydligt sämre än den äldre enligt mig visst den kunde ju ha varit ännu värre (men har svårt att se hur).
Men inte för att jag bryr mig specielt mycket då jag skiter helt i utseende och design det är fuktionenerna som är det viktiga (i inets fall priser,hjälpsmahet,snabbhet,etc,etc).
Jag fattar inte varför alla företag måste byta logga hela tiden har man väl arbetat in en så ska den vara kvar enligt mig.
Sen förstår jag detta ännu mindre när det kostar miljoner att ta fram denna nya logga (telia,konsum,etc) det är ju bara ren idioti (om en anställd tar nån timma på sig att ta fram en ny är väl ok).
Vad var det för fel med den gammla liggande 8:an konsum körde med tex?

Får jag fråga vad det kostade att ta fram denna nya logga inet? var det mer än nån hundralapp så vart ni ju blåsta.
Samt fråga varför bytte ni logga?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

[B]Vi har justerat till priserna så gott vi kunde - tyvärr är det så att 7970-versionen kostar helt enkelt mycket mer för oss att köpa in.

Tack för svar,lite grisigt av tillverkaren att straffa användare av AMD's toppkort då det är minimala skillnader för att den skall passa på en 7970 så kostnaden för det att tillverka 7970 versionen är inte högre än standard versionen av kylaren.
Jag får överväga detta ett tag så får jag se vad jag gör, köper Nvidia/AMD78xx versionen och modifierar den eller köper den för 7970.
Såg att ni sänkt priset lite så kan hända att det blir 7970 versionen.

Edit: Har nå något hum on ungefär när dem kommer i lager?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av grizzly666:

[..] Samt fråga varför bytte ni logga?

Skrivet av inet.se:

Det hela har behandlats ganska mycket på de sista sidorna i tråden, bland annat genom svaret nedan.

Skrivet av inet.se:

Som flera av er märkte hade vi en del strul med priserna igår - det var en databaskörning som gått snett och vi har jobbat hårt för att rätta till det. Har suttit och ändrat priser manuellt på över 1000st artiklar för att allt ska bli rätt igen.

Det mesta ska vara löst nu förhoppningsvis men ser ni något som inte stämmer säg gärna till så kollar vi på det!

That's what.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Den nya loggan är betydligt sämre än den äldre enligt mig visst den kunde ju ha varit ännu värre (men har svårt att se hur).
Men inte för att jag bryr mig specielt mycket då jag skiter helt i utseende och design det är fuktionenerna som är det viktiga (i inets fall priser,hjälpsmahet,snabbhet,etc,etc).
Jag fattar inte varför alla företag måste byta logga hela tiden har man väl arbetat in en så ska den vara kvar enligt mig.
Sen förstår jag detta ännu mindre när det kostar miljoner att ta fram denna nya logga (telia,konsum,etc) det är ju bara ren idioti (om en anställd tar nån timma på sig att ta fram en ny är väl ok).
Vad var det för fel med den gammla liggande 8:an konsum körde med tex?

Får jag fråga vad det kostade att ta fram denna nya logga inet? var det mer än nån hundralapp så vart ni ju blåsta.
Samt fråga varför bytte ni logga?

Tänk för att allt inte är så simpelt som du vill framställa det. Herrejesus. En stark logga är något otroligt viktigt för ett företag. Kolla bara på Apple.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rickard11:

Tänk för att allt inte är så simpelt som du vill framställa det. Herrejesus. En stark logga är något otroligt viktigt för ett företag. Kolla bara på Apple.

Just Apple har ju dock kört på samma kontur väldigt väldigt länge, igenkännandet har aldrig fått sig någon större törn då det mest har handlat om justeringar i färgschemat. Att Apple har en "stark" logga handlar väl mycket just om igenkännandet som inte rubbats nämnvärt genom åren.

Ex.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Just Apple har ju dock kört på samma kontur väldigt väldigt länge, igenkännandet har aldrig fått sig någon större törn då det mest har handlat om justeringar i färgschemat. Att Apple har en "stark" logga handlar väl mycket just om igenkännandet som inte rubbats nämnvärt genom åren.

Ex.
http://jeremybolton.com/wp-content/uploads/2009/08/apple_logo...

Ja, nu vill jag förstås inte göra någon djupare jämförelse mellan Apple och Inet, men vad jag menar är att en logga är någonting väldigt viktigt för ett företag, så det är väl knappast märkligt att Inet lägger pengar på det.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Gillar inte er nya logga Inet, jag tycker att "gubben" stirrar oroväckande på mig. :S

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Eftersom ni har EVGA i erat soriment så tycker jag att ni borde leta reda på deras M-itx moderkort.

http://www.anandtech.com/Gallery/Album/2178#3

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhedlof:

Hej Inet!

Har köpt ny dator av er med montering. Men jag har stora problem med att installera program och spel. Jag får upp meddelanden om MD5-fel, NSIS-fel, installationsfiler som inte är hela osv. Ibland har det löst sig att hämta installationsfilerna igen och försöka flera gånger tills det fungerar. Men vissa program går helt enkelt inte att installera, bland annat Nod32, VLC och XMBC.

Spel har jag inte lyckats med alls. Får bluescreen när jag försöker installera Cod4 & MW2. När jag installerar BF2 så avbryts installationen pga MD5-fel. BF1942 lyckades jag faktiskt installera, men det går inte att starta.

I början strulade Windows Update en hel del, uppdateringarna avbröts när dom installerades. Jag har i alla fall lyckats installera alla uppdateringar nu, och installerat ett antivirusprogram, men samma fel kvarstår.

Det känns som att något inte stämmer helt här, vad ska jag göra?

Här är min uppsättning:

MSI Z77A-G43 ATX
Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge)
SSD 240GB Intel 520 OEM
2TB Western Digital Caviar Green
Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Gigabyte GeForce GTX 660Ti 2048MB
Corsair TX 650W V2 80+ Bronze
Fractal Design Define R4 Svart
Fractal Design 140mmSilent Series R2
Optiarc AD-7280S SATA, OEM Svart
Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1

Dold text

Kan även tillägga att produktnyckeln till Windows 7 inte var giltig. Men det är ju Microsofts problem..

En liten uppdatering:

Att packa upp rar-filer i Winrar fungerar inte, får meddelanden om att "volymen är skadad". Försökte mig på att installera om Windows, vilket inte heller fungerar.

Kan det vara någon hårdvara, typ RAM-minnerna, som inte är helt okej, eller kan det vara Windows som inte samarbetar?