World of Tanks Moddar

Permalänk
Medlem

Äh, de skramlar lite med kastrullerna. De kan inte göra någonting som helst för att kontrollera om du har den, likväl kan de inte stoppa den. Dessutom använder sig en stor del av den moddande spelarbasen av den. Zooma på ni. Ingenting kommer att hända. Ni lurar bara er själva genom att inte använda den.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Det var nyheter för mig, du råkar inte ha någon länk till en post från devs som styrker påståendet?

Här.
Precis så som zoom modden är gjord.

En annan mod som blev bannad och låst.

Bara som ett exempel, folk har blivit bannade för att använda Millbarges mod, zoom mod etc.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Här.
Precis så som zoom modden är gjord.

En annan mod som blev bannad och låst.

Bara som ett exempel, folk har blivit bannade för att använda Millbarges mod, zoom mod etc.

"All modifications which require decompilation of the game client or per Game Designers decision, give an advantage in-game over other players, are illegal. "
Eftersom zoom-mod endast använder sig av filer som kan modifieras genom wargamings egna system för moddning(placering i res_mods mappen) har jag svårt att tro att det kräver dekompilering i högre grad än interface-ändringar. Och de flesta mods ger en fördel över de som inte har dem(laddtimer, ändrade sikten etc.), vilket blir en subjektiv bedömning då den inte visar något som inte kan ses på annat sätt i spelet.

Den andra posten du länkar till verkar inte ha med zoom-mod att göra, men är olaglig för att den tar bort visuella hinder.

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Vi måste ju ha en modd tråd med:)

Här är detta jag använder (dock funkar inte moddens HP mätare, för mig i alla fall):
http://www.curse.com/wot-mods/worldoftanks/vanilla-reticle-re...

Vad använder ni själva för några moddar, om ni kör moddar länka gärna då också (så det är lätt att hitta för alla)?

OBS OBS!!!!!!! Vänligen länka inte till fuskskinns (bättre att hitta weak spots själv eller frågar).

Hur du installerar Mod
1.ladda ner filen
2.Öppna filen
3. Kopiera inerhållelet filen som oftast ligger i gui/flash eller Res_mods/0.8.0/gui/flash
4.leta upp word of tank mappen. C:\Program Files (x86)\World_of_Tanks/Res_mods/(följt av nyaste versionsnumret av wot spelet) eller C:\games\World_of_Tanks/Res_mods/(följt av nyaste versionsnumret av wot spelet).
4.a För att modda ljudet enklast C:\Program Files (x86)\World_of_Tanks/Res_mods/(följt av nyaste versionsnumret av wot spelet) och sen skapa en mapp som heter audio och kopierar över originalljudfilerna från C:\Program Files (x86)\World_of_Tanks\res\audio (funkar det inte är det bara att flytta audio mappen eller kopiera om från orginal ljudet).
5.Så nu ska det fungerar. Om spelet kraschar när du startar ett spel, är det en modd som är inkompatibel eller fel gjord.

Har installerat mods efter ovan nämda ordning, funkar fint men sen en tid ( ca 6 mån kanske eller längre) tillbaka använder jag mig av WOT mod installer.. Bara att ladda ner filen och sen så lägger du bara in den via WOT mod installer, bara att dra .rar filen till programet och så är det klart, smidigt värre;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosmoskatten:

Har installerat mods efter ovan nämda ordning, funkar fint men sen en tid ( ca 6 mån kanske eller längre) tillbaka använder jag mig av WOT mod installer.. Bara att ladda ner filen och sen så lägger du bara in den via WOT mod installer, bara att dra .rar filen till programet och så är det klart, smidigt värre;)

Ok Får lägga med den med i listan Är det denna du menar http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/37236-wot-mod-i...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Ok Får lägga med den med i listan Är det denna du menar http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/37236-wot-mod-i...

Alldeles riktigt:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosmoskatten:

Alldeles riktigt:)

Ok, inlagt i första posten.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ok, inlagt i första posten.

Bra tråd

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Bra tråd

Tackar för det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

använder bara jimbos crosshair mod. gör liret skönare o tack för bra tråd

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

använder bara jimbos crosshair mod. gör liret skönare o tack för bra tråd

Får tacka dig med för berömmet:D Tänkte att det måste finnas modd tråd.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Får tacka dig med för berömmet:D Tänkte att det måste finnas modd tråd.

ja dom tog bort den stora tråden var lite trist. skall dom ta bort wow tråden med??? de lär ej störa mej men men.

ja de e rätt mods e alltid bra att ha koll på

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Någon som känner till en mod som kan visa olika färdvägar på kartorna ( T.ex. scout, medium, heavy TD)? Får alltid panik och vet inte var jag ska ta vägen, speciellt i lätta vagnar.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Någon som känner till en mod som kan visa olika färdvägar på kartorna ( T.ex. scout, medium, heavy TD)? Får alltid panik och vet inte var jag ska ta vägen, speciellt i lätta vagnar.

Vad jag vet finns ingen sådan.

Tips är att assista där det är få eller svaga tanks. Sen hänger allt på vilken tank du har.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Någon som känner till en mod som kan visa olika färdvägar på kartorna ( T.ex. scout, medium, heavy TD)? Får alltid panik och vet inte var jag ska ta vägen, speciellt i lätta vagnar.

Ta annars en titt på denna, även om det inte är en mod: http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/34431-guide-for...
Om guiden inte är utgången ännu så ska jag ta mig en titt på om det är enkelt att bara slaska på några färger. Återkommer om en månad, lol.

EDIT: Dödfött i och med att jag inte har den blekaste om hur jag ska eller ens om jag kan byta karta beroende på matchtyp. Så jag funderar istället på en samling bilder i lagom storlek som nybörjaren kan ha som karta på sekundära skärmen. Ungefär såhär:

och

Jag finurlar på detta. Om någon känner sig manad att komma med förslag, peka på brister eller bara kasta vatten så uppmuntra då gärna till en ny tråd.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Tjena tjena!
Jag provade att lägga till Jimbos crosshair mod, både med WOT mod installer och lägga in filerna i map.
När jag startar spelet så syns det att det står xvf mod bla bla.-.. men när jag sen ska starta ett spel så laddar den fullt, men jag får inte vara med o lira.. Den liksom hakar upp sig, men jag hör ljud o allting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Tjena tjena!
Jag provade att lägga till Jimbos crosshair mod, både med WOT mod installer och lägga in filerna i map.
När jag startar spelet så syns det att det står xvf mod bla bla.-.. men när jag sen ska starta ett spel så laddar den fullt, men jag får inte vara med o lira.. Den liksom hakar upp sig, men jag hör ljud o allting.

Då funkar inte den moden så bra eller annat galet som hänt med modden.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Tjena tjena!
Jag provade att lägga till Jimbos crosshair mod, både med WOT mod installer och lägga in filerna i map.
När jag startar spelet så syns det att det står xvf mod bla bla.-.. men när jag sen ska starta ett spel så laddar den fullt, men jag får inte vara med o lira.. Den liksom hakar upp sig, men jag hör ljud o allting.

Hade samma problem när jag försökte använda en gammal version till nyaste patchen, se till att ta de senaste moddarna så skall det inte vara några problem (och se till att updatera mod-res-filvägen som inte alltid är gjort på förhand)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Tjena tjena!
Jag provade att lägga till Jimbos crosshair mod, både med WOT mod installer och lägga in filerna i map.
När jag startar spelet så syns det att det står xvf mod bla bla.-.. men när jag sen ska starta ett spel så laddar den fullt, men jag får inte vara med o lira.. Den liksom hakar upp sig, men jag hör ljud o allting.

Skrivet av ZandZ:

Hade samma problem när jag försökte använda en gammal version till nyaste patchen, se till att ta de senaste moddarna så skall det inte vara några problem (och se till att updatera mod-res-filvägen som inte alltid är gjort på förhand)

Så där uppdaterat så det finns bara filer med stöd för 0,8,2 nu Men har inte bugg testat själv, så är något galet säg till.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/218595-locastan...
Någon som provat denna? Verkar vara en kalas mod när man har ett stort garage. Är på semester nu men ska prova när jag kommer hem.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/218595-locastan...
Någon som provat denna? Verkar vara en kalas mod när man har ett stort garage. Är på semester nu men ska prova när jag kommer hem.

Japp kör den.Slipper man scrolla för att hitta sin tank

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Använder bara gnomefathers historical gun sounds och gnomefathers engine sound.
Steg-för-steg tutorial kommer när jag kommer hem från Gotland!

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Japp kör den.Slipper man scrolla för att hitta sin tank

Nice! Känner ett sug efter WoT nu som jag inte kännt på riktigt länge. Hoppas det håller i sig när man kommer hem och börjar lira igen.

Synd att WoT förlora sitt underforum, letar efter tråden om ens personliga mål osv. Men hittar ingenting.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.