Permalänk
Medlem

En stol

(Nu när ni läst den bästa titeln någonsin fortsätter jag)

Nu är det såhär då va: många sitter i stolar. (Jag vet att det är svårt att tro men fan det är sant.)
Så min fråga till er är:

Vad sitter ni i?

Här har ni min gamla utsuttna pryl. Dam dam dam.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Jag sitter i en sån här Markus-stol från IKEA
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/

Den är skön, men den var dyr :/

Permalänk

En MAGNUS från Jysk

Dock så knakar den och har sig, och den är inte alls så skön, så ska försöka hitta en ny runt 2-3k.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

En MAGNUS från Jysk

http://cdn3.jysk.com/getimage/web.large/3620021/WEB/1002

Dock så knakar den och har sig, och den är inte alls så skön, så ska försöka hitta en ny runt 2-3k.

Jag hade också en sådan. Ryggstödet sitter ju bara skruvat i plattan man sitter på, och den är ju spån eller något sådant skit så det slutade med att den knäcktes...

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Jag hade också en sådan. Ryggstödet sitter ju bara skruvat i plattan man sitter på, och den är ju spån eller något sådant skit så det slutade med att den knäcktes...

Tack för varningen, ska inte luta mig bak nå mer då ^^

Blir en roadtrip till IKEA inom kort så jag får väl hitta nåt där, även om deras kontorsstolar inte heller är så dunderbra.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Kinnarps 8232

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Kinnarps 8232

Bild.

Den såg riktigt skön ut. Pris på den?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

En Markus från IKEA! Sitter så sjukt bra i denna!

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

Den såg riktigt skön ut. Pris på den?

3600:- hos Kinnarps fabriksförsäljning (7000kr i butik)

Permalänk
Medlem

Den här sitter jag i. Race från Mio http://www.mio.se/produkt/Race-Skrivstol/M1444569/

Permalänk
Medlem

Kul, väntar precis på nedanstående stol:

Ambio 220 Elegans

Permalänk
Medlem

En sån här

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

3600:- hos Kinnarps fabriksförsäljning (7000kr i butik)

Inte alltför dyrt om man skulle hitta den på en fabriksförsäljning då.

Skrivet av tattis:

Kul, väntar precis på nedanstående stol:

Ambio 220 Elegans

Bilder

Den där kan inte ha varit billig

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

har haft den nu ett bra tag, men fyfan vad skön den är! har försökt hitta en ny men går fan inte hitta en bättre ;D

Permalänk
Medlem

Street från Mio. Den har dessvärre haft lite kvalitetsproblem, men skön är den. Hade Marcus från Ikea tidigare, men tycker inte den är skön i några längre stunder.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

Kul, väntar precis på nedanstående stol:

Ambio 220 Elegans

Bra stol. Har du tittat på den i verkligheten? Jag upplevde den inte lika robust som Logic.

Så själv använder jag en Logic 300

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Sitter nu i en vilgot från ikea. Inte den skönaste, men känns som den håller och är rätt gedigen. Skönt med luftigt ryggstöd.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Torkel från Ikea. Själva sittunderlaget är inte särskilt bekvämt men iochmed att man kan luta sig bakåt så jämnar det ut sig. Jag sitter vid denna stol flera timmar i sträck och tycker att det är helt OK. Det är definitivt inte obekvämt.

Visa signatur

dell vostro 3350, bra skit helt enkelt! typ 2 gigabyte räääm, integrerat skitgrafikkort och nån 250 gigabytare till hårddisk. duger helt klart till surf :)

Permalänk
Medlem

Har en stol från en saab 900 som jag köpte på skroten för 8-9 år sen för en 50 lapp (den var billig för det var den högra som inte går sönder lika ofta).
Sen svetsade jag dit ett par muttrar så att jag kunde skruva dit armstöd från den kaserade snurr fotöljen som gick sönder innan jag skaffade bilsätet (desa skulle jag klara mig bra utan men är för lat för att skruva av).
Som ben tog jag och bygde ett underreda som är likadant som en vanlig pinnstol fast av 2x4 tums "pinnar" så det skulle hålla för lilla mig
Detta sitter ihop med trälim och kraftiga träskruv.
Allt detta tog ca 30-45min och då sågade jag med en väldigt,väldigt slö fogsvans (annars hade det gått på halva tiden) och kan man klara sig utan armstöd så behövs ingen svets heller att man fäster dom i benen istället.

Det går ju även att sätta dit hjul om man vill det är ju bara att korta benen med hjulens höjd och dra dit dom fast med en bit matta under benen som tassar så glider stolen väldigt lätt på golvet.

Efter ca 2 år så hade mitt feta arlse gjort att sitsen gav sig så borrade lite hål och tryckte dit vanliga fjädrar från en ihopfällbar säng och använde en skinndyna från en annan gammal fotölj vilket har hållt perfekt ännu.

Så det kan vara nått att prova för alla er swec galningar stolar kan vara ganska billiga (ett par hundra och är det från ny bil med skinn,etc så lite mer) på skroten (särskilt höger sida MEN dessa kan i vissa fall sakna vissa inställningar och så) och det går väldigt fort att skruva ihop ett underrede till en bilstol.
Fördelarna är ju HÅLLBAR och att man kan välja en stol man sitter bra i, jag tex sitter förbannat bra i saabs stolar medans jag inte gillar volvos alls (fan 240 är den bil jag sitter absolut sämst i av alla, jag sitter bättre på en träbank) (i övrigt gillar jag volvo mer än saab men stolar kan dom fan inte).

Har tyvärr ingen kamera hemma nu men kan slänga in några bilder om några dagar (om jag kommer ihåg att ta med skiten (kameran) hem denna gång).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Har en stol från en saab 900 som jag köpte på skroten för 8-9 år sen för en 50 lapp (den var billig för det var den högra som inte går sönder lika ofta).
Sen svetsade jag dit ett par muttrar så att jag kunde skruva dit armstöd från den kaserade snurr fotöljen som gick sönder innan jag skaffade bilsätet (desa skulle jag klara mig bra utan men är för lat för att skruva av).
Som ben tog jag och bygde ett underreda som är likadant som en vanlig pinnstol fast av 2x4 tums "pinnar" så det skulle hålla för lilla mig
Detta sitter ihop med trälim och kraftiga träskruv.
Allt detta tog ca 30-45min och då sågade jag med en väldigt,väldigt slö fogsvans (annars hade det gått på halva tiden) och kan man klara sig utan armstöd så behövs ingen svets heller att man fäster dom i benen istället.

Det går ju även att sätta dit hjul om man vill det är ju bara att korta benen med hjulens höjd och dra dit dom fast med en bit matta under benen som tassar så glider stolen väldigt lätt på golvet.

Efter ca 2 år så hade mitt feta arlse gjort att sitsen gav sig så borrade lite hål och tryckte dit vanliga fjädrar från en ihopfällbar säng och använde en skinndyna från en annan gammal fotölj vilket har hållt perfekt ännu.
http://www.annonsera.se/images/01104/0/extra-sng-hopfllbar.jp...

Så det kan vara nått att prova för alla er swec galningar stolar kan vara ganska billiga (ett par hundra och är det från ny bil med skinn,etc så lite mer) på skroten (särskilt höger sida MEN dessa kan i vissa fall sakna vissa inställningar och så) och det går väldigt fort att skruva ihop ett underrede till en bilstol.
Fördelarna är ju HÅLLBAR och att man kan välja en stol man sitter bra i, jag tex sitter förbannat bra i saabs stolar medans jag inte gillar volvos alls (fan 240 är den bil jag sitter absolut sämst i av alla, jag sitter bättre på en träbank) (i övrigt gillar jag volvo mer än saab men stolar kan dom fan inte).

Har tyvärr ingen kamera hemma nu men kan slänga in några bilder om några dagar (om jag kommer ihåg att ta med skiten (kameran) hem denna gång).

Hahahah!!
Det här ser jag fram emot at få se!

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Har en stol från en saab 900 som jag köpte på skroten för 8-9 år sen för en 50 lapp (den var billig för det var den högra som inte går sönder lika ofta).
Sen svetsade jag dit ett par muttrar så att jag kunde skruva dit armstöd från den kaserade snurr fotöljen som gick sönder innan jag skaffade bilsätet (desa skulle jag klara mig bra utan men är för lat för att skruva av).
Som ben tog jag och bygde ett underreda som är likadant som en vanlig pinnstol fast av 2x4 tums "pinnar" så det skulle hålla för lilla mig
Detta sitter ihop med trälim och kraftiga träskruv.
Allt detta tog ca 30-45min och då sågade jag med en väldigt,väldigt slö fogsvans (annars hade det gått på halva tiden) och kan man klara sig utan armstöd så behövs ingen svets heller att man fäster dom i benen istället.

Det går ju även att sätta dit hjul om man vill det är ju bara att korta benen med hjulens höjd och dra dit dom fast med en bit matta under benen som tassar så glider stolen väldigt lätt på golvet.

Efter ca 2 år så hade mitt feta arlse gjort att sitsen gav sig så borrade lite hål och tryckte dit vanliga fjädrar från en ihopfällbar säng och använde en skinndyna från en annan gammal fotölj vilket har hållt perfekt ännu.
http://www.annonsera.se/images/01104/0/extra-sng-hopfllbar.jp...

Så det kan vara nått att prova för alla er swec galningar stolar kan vara ganska billiga (ett par hundra och är det från ny bil med skinn,etc så lite mer) på skroten (särskilt höger sida MEN dessa kan i vissa fall sakna vissa inställningar och så) och det går väldigt fort att skruva ihop ett underrede till en bilstol.
Fördelarna är ju HÅLLBAR och att man kan välja en stol man sitter bra i, jag tex sitter förbannat bra i saabs stolar medans jag inte gillar volvos alls (fan 240 är den bil jag sitter absolut sämst i av alla, jag sitter bättre på en träbank) (i övrigt gillar jag volvo mer än saab men stolar kan dom fan inte).

Har tyvärr ingen kamera hemma nu men kan slänga in några bilder om några dagar (om jag kommer ihåg att ta med skiten (kameran) hem denna gång).

Haha sjukt cool idé. Sitter och funderar på hur den ser ut. Hoppas verkligen bilder kommer.

Permalänk
Medlem

Själv sitter man i en sådan här, fast utan det där fula nackstödet.

Stol från Kinnarps, modell okänt.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zizoor:

Nu är det såhär då va: många sitter i stolar. (Jag vet att det är svårt att tro men fan det är sant.)

Det menar du inte? O:

Min stol! Behövde en utan armstöd, springer ofta till och från datorn eller sitter i nån jävla buddah ställning
Ryggstödet är itchy om man sitter med tunn t-skjorta på sommaren men jag har mysiga filtar från mormor <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av h3l1m4n:

http://i.imgur.com/GvNML.jpg

har haft den nu ett bra tag, men fyfan vad skön den är! har försökt hitta en ny men går fan inte hitta en bättre ;D

indeed

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

En MAGNUS från Jysk

http://cdn3.jysk.com/getimage/web.large/3620021/WEB/1002

Dock så knakar den och har sig, och den är inte alls så skön, så ska försöka hitta en ny runt 2-3k.

Mm sant inge vidare bra alls min har trycket börjat läcka på så man åker ner hela tiden väldigt jobbigt:s

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Dold text

Är det bara jag som rape'ar runt på internetwebben i sacco?

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk

Skrivbordsstol

Själv sitter med en riktigt fin stol från interstil, inhandlad för ca 1 månad sedan på Möbler & Hemkultur i Kramfors

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Wow, vad svar man fick på denna tråden då! Nice! Alltid trevligt att se udda trådar växa.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Kan inte mer än att hålla med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zizoor:

Wow, vad svar man fick på denna tråden då! Nice! Alltid trevligt att se udda trådar växa.

sj e man en flyttkarl o kan bara sä va kontor slänger för de ej vill ta över en annans stol. så sitter bara i olika hög ryggade kinnarps för de spar på träsmaken i röven

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT