Permalänk
Inet
Skrivet av Cuge:

Får ni någon gång i framtiden in Dell S2440L?

http://www.inet.se/produkt/2206472/dell-22-tft-s2240l-ips

NU tar vi helg gott folk

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Entusiast

Goddag igen inet... har haft lite bekymmer med fläktarna i mitt Corsair 600T. Fått kanonhjälp från er (som vanligt) och fått en ny fläkt. Problemet är att den inte passar då Corsair verkar göra 205mm fläktar?! Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra med ersättningsfläkten jag fått av er, ej heller vad vi ska göra åt fläkt nummer två?

Nu till mitt nästa bekymmer. Köpte ett nätagg åt äldsta pojken här hemma då vi hade tänkt han skulle få ett av mina gamla grafikkort... men sen blev det lite ändringar och vi byggde ihop en helt ny burk åt han. Allt eftersom så har nätagget börjat låta mer och mer. Nu låter det riktigt jävla illa och det är den mest högljudda komponenten i rummet där vi har hans och min dator... Bifogar ett litet klipp på skrället så ni kan få se själva:

Har skapat en felanmälan med ärendenr. 84049

Mvh
Roger/Bogga/Zpnk (kärt barn har många namn )

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vår teknikern har nu bekräftat att det var kompabilitetsproblem mellan moderkort och nätaggregat. Moderkortet är utbytt och datorn ska nu fungera bra!

Vi använder andra nätaggregat i våra testriggar och det var därför vi inte kunde få fram felet första gången när vi endast felsökte moderkortet.

Datorn är påväg tillbaka till dig nu och får önska en trevlig helg!

Pratade med supporten. Vi kom fram till att eftersom ni (inet) inte lyckades hitta felet på moderkortet när jag skickade in det första gången så står ni för felsökningskostnad & frakt. Otroligt skönt att det löst sig, och jag känner mig nöjd med hur det hela slutade. Var ju ett väldigt obskyrt fel på moderkortet, och därför knappast lätt att felsöka. Tack för all hjälp!
\
Osmig

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6903533/lian-li-pw8-8-8-pin-forlan...
Jag vet att vissa nätagg har korta sladdar, men är inte 300 meter lite för mycket?

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixoon:

Jag vet att vissa nätagg har korta sladdar, men är inte 300 meter lite för mycket?

Högt behov på det om man vill placera nätagget utanför huset för att slippa oljudet

Annars vill jag tacka Inet ännu en gång för en snabb leverans åt min kompis som jag fick i uppdrag åt att bygga ihop en dator. Som ovanstående sa så känner man sig som ett barn på julafton, även om det inte är ens egna prylar man plockar upp!

Permalänk
Medlem

Tjo,

Sitter med jätteångest om jag ska beställa en Prodigy eller node 304 av Er men oavsett så hittade jag detta lite kortare Modular/Guld Power Supply från Silverstone som verkar vara ren nätaggsporr

Kommer ni att ta in SilverStone ST55F-G i sortimentet?

Citat:

Hello Patrik

Many thanks for your interest in SilverStone products.
The ST55F-G is available in Europe but non Swedish reseller ordered this PSU until now.
Maybe you can ask so they get aware of the demand of Swedish customers and order some.
Otherwise a Finnish online shop ordered some PSU and maybe you can place an order there?

Here is a link to the Finnish online shop: http://www.jimms.fi/tuote/SST-ST55F-G
Here our Where to Buy link for Sweden: http://www.silverstonetek.com/wheret...d&area=en&tid=

Hopefully this will help.
Have a nice weekend.

Mit freundlichen Grüßen / Best regards

Mandy Jean Engelhardt

Silverstone Technology Hamburg

Germany

Website: www.silverstonetek.com
Email: sales.eu@silverstonetek.de

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en asus pb278q från er och ser att statusen står som försenad. Jag undrar när får ni in den?

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att ni är drygt 800kr dyrare än Alina på Corsair 800D?

Sen tänkte jag även meddela att det inte funkar, åtminstone för mig, att kolla på produktfilmer på er hemsida längre.

Mvh

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Gäller http://www.inet.se/produkt/6101375/fraktfritt-malmo summor under 500 inom hela Sverige?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Jag vill faktist bara tacka för suverän service, skickade in mitt xfx hd6850 där fläkten höll på att ge sig och fick igår ett mail att jag jag får ett hd7850 BE hemskickat till mig istället då mitt kort utgått från lagret, tog knappt en vecka så tummen upp ni är toppen! En fråga jag har dock är ifall jag kommer få ny garanti på grafikkortet eller om det tar över mitt gammla grafikkorts garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Gäller http://www.inet.se/produkt/6101375/fraktfritt-malmo summor under 500 inom hela Sverige?

Så förstår jag det också!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rinosaur:

Skrivet av KaakaaN:

Så förstår jag det också!

Japp, i nuläget åtminstone.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Nu har Nexus 7 fått det nya leveransdatumet: 2012-11-16 istället för 2012-10-21. Är detta första datumet då ni överhuvudtaget får in några nya eller första datumet ni får in nya som kan visas som i lager på sidan (på grund av folk som har köpt fast den inte är i lager). Galet att behöva vänta en månad från köp till leverans...

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Nu har Nexus 7 fått det nya leveransdatumet: 2012-11-16 istället för 2012-10-21. Är detta första datumet då ni överhuvudtaget får in några nya eller första datumet ni får in nya som kan visas som i lager på sidan (på grund av folk som har köpt fast den inte är i lager). Galet att behöva vänta en månad från köp till leverans...

Finns det inga varor att skicka är det inte mycket att göra, trots att det kan ta en månad. Inet beställer nog hem så många dom kan och leveranserna är inget som dom kan styra över. Du får nog höra av dig till Mayersk Sealand eller vilka son nu står för den biten om du känner för att klaga.
Det blir helt enkelt så här när en ny produkt släpps, den kommer när den kommer oavsett vad datumet säger som inte är nånting Inet eller andra återförsäljare hittar på, utan ett besked dom får av leverantörerna, oavsett vad folk säger. Just deal with it. That's what I had to do when I had to wait two months for my product.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Batman:

Finns det inga varor att skicka är det inte mycket att göra, trots att det kan ta en månad. Inet beställer nog hem så många dom kan och leveranserna är inget som dom kan styra över. Du får nog höra av dig till Mayersk Sealand eller vilka son nu står för den biten om du känner för att klaga.
Det blir helt enkelt så här när en ny produkt släpps, den kommer när den kommer oavsett vad datumet säger som inte är nånting Inet eller andra återförsäljare hittar på, utan ett besked dom får av leverantörerna, oavsett vad folk säger. Just deal with it. That's what I had to do when I had to wait two months for my product.

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart gör inet det bästa de kan, jag frågar mer för att jag vill veta hur det ligger till med leveranserna så jag vet ungefär hur lång tid det kommer ta.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Inet
Skrivet av Zpnk:

Goddag igen inet... har haft lite bekymmer med fläktarna i mitt Corsair 600T. Fått kanonhjälp från er (som vanligt) och fått en ny fläkt. Problemet är att den inte passar då Corsair verkar göra 205mm fläktar?! Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra med ersättningsfläkten jag fått av er, ej heller vad vi ska göra åt fläkt nummer två?

Nu till mitt nästa bekymmer. Köpte ett nätagg åt äldsta pojken här hemma då vi hade tänkt han skulle få ett av mina gamla grafikkort... men sen blev det lite ändringar och vi byggde ihop en helt ny burk åt han. Allt eftersom så har nätagget börjat låta mer och mer. Nu låter det riktigt jävla illa och det är den mest högljudda komponenten i rummet där vi har hans och min dator... Bifogar ett litet klipp på skrället så ni kan få se själva:

http://www.youtube.com/watch?v=JR6RLyeznSI&feature=plcp

Har skapat en felanmälan med ärendenr. 84049

Mvh
Roger/Bogga/Zpnk (kärt barn har många namn )

Tråkigt att du har problem med nätaggregatet. Låter helt klart illa så skicka in det till oss med fraktsedeln som du har fått på mail så får våra servicetekniker kan verifiera det.

Skrivet av Fixoon:

Heh, nog bäst att ändra annars har vi en kund som kommer bli duktigt besviken

Tack!

Skrivet av spda242:

Tjo,

Sitter med jätteångest om jag ska beställa en Prodigy eller node 304 av Er men oavsett så hittade jag detta lite kortare Modular/Guld Power Supply från Silverstone som verkar vara ren nätaggsporr

Kommer ni att ta in SilverStone ST55F-G i sortimentet?

Japp, det är på väg in men första leveransen kommer preliminärt om 3-4 veckor som det ser ut nu.

Såg helt klart trevligt ut!

Skrivet av Burain:

Jag har beställt en asus pb278q från er och ser att statusen står som försenad. Jag undrar när får ni in den?

ASUS är tyvärr inte helt lätta att få ett leveransbesked ifrån. Vi jobbar på det och får återkomma till dig.

Skrivet av SirMacke:

Vet ni datum när AMD FX-8350 kommer i lager?

Skrivet av zymax:

Hej Inet,

Jag undrar när de nya AMD processorerna (t ex FX-8350) kan tänkas dyka upp hos er?

Dom är officiellt släppta nu men första leveransen till Sverige är försenad - har tyvärr ingen information om varför eller när leveransen ska landa. Hemsidan uppdaterar vi så fort vi vet mer.

Ligger uppe på hemsidan nu iallafall: http://www.inet.se/produkt/5308711/amd-fx-8350-8c-4-0ghz

Skrivet av Pontraz:

Hur kommer det sig att ni är drygt 800kr dyrare än Alina på Corsair 800D?

Sen tänkte jag även meddela att det inte funkar, åtminstone för mig, att kolla på produktfilmer på er hemsida längre.

Mvh

Hm, kan inte riktigt svara på det. Får be inköpsavdelningen se över priserna.

Fix för IE, Chrome och Firefox ska vara publicerat.

Kan eventuellt vara problem med Opera och Safari fortfarande men vi jobbar på det.

Skrivet av rinosaur:

Japp, det gör det även om tanken var att endast kunder med lokal anknytning skulle se och använda denna.

Skulle uppskatta väldigt om ni inte missbrukar det nu för blir det för mycket småordrar med fraktfritt så kommer vi vara tvungna att ta ner artikeln.

Skrivet av Destromath:

Jag vill faktist bara tacka för suverän service, skickade in mitt xfx hd6850 där fläkten höll på att ge sig och fick igår ett mail att jag jag får ett hd7850 BE hemskickat till mig istället då mitt kort utgått från lagret, tog knappt en vecka så tummen upp ni är toppen! En fråga jag har dock är ifall jag kommer få ny garanti på grafikkortet eller om det tar över mitt gammla grafikkorts garanti.

Nytt kort = ny garanti, kort och gott

Skrivet av Insanity92:

Det är dessvärre brist på Nexus 7 och ASUS har svårt att möta efterfrågan - det finns helt enkelt inga att få tag på i Sverige just nu.

Vi gör allt vad vi kan för att få tag på fler men som det ser ut nå så kommer nästa leverans först i mitten eller slutet på november.

Med tidigare leveranser så är vi en av dom som fått störst tilldelning på plattorna som kommit till Sverige och vi jobbar hårt för att det ska fortsätta vara så

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Det är dessvärre brist på Nexus 7 och ASUS har svårt att möta efterfrågan - det finns helt enkelt inga att få tag på i Sverige just nu.

Vi gör allt vad vi kan för att få tag på fler men som det ser ut nå så kommer nästa leverans först i mitten eller slutet på november.

Med tidigare leveranser så är vi en av dom som fått störst tilldelning på plattorna som kommit till Sverige och vi jobbar hårt för att det ska fortsätta vara så

Ok, då vet jag iaf att det ser mycket mörkt ut på den fronten

Visa signatur

Permalänk
Inet
Skrivet av Burain:

Fick besked nu att ett parti ska landa i mitten på nästa vecka!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Skrivet av ExtremeGFX:

Butik i Stockholm!

finns väl redan ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jhedlof:

En liten uppdatering:

Att packa upp rar-filer i Winrar fungerar inte, får meddelanden om att "volymen är skadad". Försökte mig på att installera om Windows, vilket inte heller fungerar.

Kan det vara någon hårdvara, typ RAM-minnerna, som inte är helt okej, eller kan det vara Windows som inte samarbetar?

det finns program för att stress testa minnen. om du då får Bluescreen när du kör dom så är problemet löst ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/5308710/amd-fx-8320-8c-3-5ghz
Tänkte bara påpeka att de är 8 kärnor, inte 6 som de står just nu

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Inet
Skrivet av jonatan80:

finns väl redan ?

Fanns inte 2009 när han skrev det

Skrivet av matte.90:

http://www.inet.se/produkt/5308710/amd-fx-8320-8c-3-5ghz
Tänkte bara påpeka att de är 8 kärnor, inte 6 som de står just nu

Uppdaterat nu! Tack.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Japp, det är på väg in men första leveransen kommer preliminärt om 3-4 veckor som det ser ut nu.

Såg helt klart trevligt ut!

Tack för svaret! Även om jag naturligtvis hade velat höra typ nästa vecka eller så

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Vet ni något om när ni kommer börja sälja duckys tenkeyless tangentbord som skulle börja komma ut på nordiska marknaden denna veckan enligt ducky?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Asus u500 serie är nu på intågande i ert sortiment. Dock så är det toppmodellen i serien som är listad. Kommer ni ta in versionen med hybridlagring som även saknar Nvidia GPUn och har ni någon ETA i sådana fall?

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

det finns program för att stress testa minnen. om du då får Bluescreen när du kör dom så är problemet löst ?

Visade sig att det var SSD + grafikkort som var defekt. Körde lite tester på minnena innan jag skickade in den på service, men det gav inget resultat..

Permalänk
Medlem

Hej Inet! Såg att ni har flyttat fram datumet på samsungs 840 ssd serie. Tidigare datum var 2012-11-02 och nu helt plötsligt är det 2012-11-16? Varför har ni gjort detta, försenade leveranser? Andra leverantörer värkar kunna få dem tidigare. Tycker man har fått vänta tillräckligt på dessa :/

http://www.proshop.se/Haarddisk/Samsung-840-Pro-Series-MZ-7PD...

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164105-samsung_840_pr...

http://www.inet.se/produkt/4304475/samsung-ssd-pro-basic-840-...

Permalänk
Medlem

Kommer inet ta in Microsoft Surface i utbudet när den släppts? Jag har ingen aning om det ens finns några leveranser till sverige, verkar bara som att de stora länderna i Europa fått surface levererat. Dvs, tyskland, frankrike och storbritannien.

Permalänk
Medlem

En eloge till Inet! Fick just ett mail om att mitt paket evt blir försenat pga strömavbrott på posten, inte inets fel, ändå är det inet som levererar informationen! Grymt bra inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pritect:

En eloge till Inet! Fick just ett mail om att mitt paket evt blir försenat pga strömavbrott på posten, inte inets fel, ändå är det inet som levererar informationen! Grymt bra inet!

Fast på alla sätt såg det ut som att förseningen låg hos Inet eftersom det inte finns någon "packad" status eller lämnad till posten status på Inets sida. Ordrarna som vart försenade pga posten låg som beställt. dvs dem hade inte ens påbörjat packningen.

Då är det väl deras eget ansvar att förmedla informationen om dem inte vill ta på sig förseningen dvs.