Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Windows 8 svårt eller lätt?

Permalänk
Avstängd

Windows 8 svårt eller lätt?

Jag har testat Windows 8 på en del människor jag känner. Precis som när jag själv testade det för första gången gick det lite knackigt i början. Kommer man bara över den initiala tröskeln känns det som att de flesta hajar.

I alla fall, här är en 3-åring som lärt sig Windows 8 rätt bra.

Jag anser ändå att Microsofts kanske största problem med Windows 8 är just att det är så annorlunda och tar ett tag att vänja sig vid. Många har tyvärr inte det tålamodet.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

För en som inte är så insatt, vad skulle fördelarna med Windows 8 vara?

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mineralvatten:

För en som inte är så insatt, vad skulle fördelarna med Windows 8 vara?

Jag har skapat en annan tråd som försöker svara på just den frågan faktiskt. Nyheter är bland annat snabbare uppstart, native USB 3.0 stöd, Hyper-V 3.0, Storage Spaces m.m.

http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-saker-...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Tog mig 15 minuter och lära mig allt. Jag säger nog Windows 8 är lätt. Men det är ju jag det

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Klart, det är lätt, sen om man gillar det eller ej är en annan sak. Föredrar man W7 så kan man ju alltid ladda hem Classic Shell (och om man vill) en W7 Skin för det, då har du W8 med startmeny/knapp! Inget mer Modern UI för dem som inte vill ha det!

Permalänk
Medlem

Jag klarade Windows 8 på Nightmare! men jag tyckte inte det var kul så jag avinstallerade.

Permalänk

Lätt är det. Men efter två månader händer det fortfarande att jag råkar klicka fram startskärmen fastän jag tänkt stänga av datorn.
Jag kan tänka mig att 17 år av dagligt avstängning via startmenyn har skapat sina vanor

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorren:

Jag klarade Windows 8 på Nightmare! men jag tyckte inte det var kul så jag avinstallerade.

Nightmare? Det var ju ingenting. Var heller inget större fan av grafiken!

Permalänk
Inaktiv

Hej. Jag gick från windows 7 till 8 på mina 2 stationära och laptopen och det tog några timmar sedan var man i hamn.
Tycker det är bra mycket snabbare än win 7 och man kan mixtra om i själva startmenyn så man når sina program mm utan att behöva starta upp skrivbordet.

Windows 8 pro kostar ju bara 279kr på microsofts sida då laddar man hem ison och får en nyckel eller för 450kr får du ladda ner det + får en skiva hemskickad med operativsystemet. I med skivan och formatera om disken och installera på.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/buy?ocid=GA8_O_WOL_DIS_ShopHP_FPP_Light

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Jag har testat Windows 8 på en del människor jag känner. Precis som när jag själv testade det för första gången gick det lite knackigt i början. Kommer man bara över den initiala tröskeln känns det som att de flesta hajar.

I alla fall, här är en 3-åring som lärt sig Windows 8 rätt bra.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dlZgcA...

Jag anser ändå att Microsofts kanske största problem med Windows 8 är just att det är så annorlunda och tar ett tag att vänja sig vid. Många har tyvärr inte det tålamodet.

Så jävla klockrent, jag som hela tiden kallat det för dagistema hahah

Permalänk
Medlem

Tycker att det är väldigt lätt att hantera, Kör dock med Classic Shell. Har kört W8 i ca 3 månader nu och jag ångrar det verkligen inte!

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Lätt är det. Men efter två månader händer det fortfarande att jag råkar klicka fram startskärmen fastän jag tänkt stänga av datorn.
Jag kan tänka mig att 17 år av dagligt avstängning via startmenyn har skapat sina vanor

Varför stänga av!?

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Varför stänga av!?

Varför spara ström?!

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro