Övervakningsprogram visar 0°C amd phenom II 965 BE

Permalänk

Övervakningsprogram visar 0°C amd phenom II 965 BE

Som det står i titeln visar alla program jag har testat (hwmonitor, speccy, coretemp) 0 grader, men om jag kollar i bios så visar den temperaturer. Anyways, någon som vet vad felet kan vara och hur man löser det? :>

Permalänk
Medlem

Var glad. Jag skulle göra allt för att ligga på 0 Grader C!

Permalänk

Troligtvis en trasig tempsensor, inte mycket man kan göra åt det förutom att köpa ny processor eller, om man är jätteflink med händerna och har en yttepytteliten lödstav, löda fast en ny sensor!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Prova ett annat program? Själv tycker jag HWMonitor är riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Troligtvis en trasig tempsensor, inte mycket man kan göra åt det förutom att köpa ny processor eller, om man är jätteflink med händerna och har en yttepytteliten lödstav, löda fast en ny sensor!

I så fall bör inte BIOS visa någon temperatur. Troligare icke kompatibel mjukvara han övervakar med.

Permalänk

Jag skrev ju vilka program jag använde, någon av dom måste vara kompatibla.

Permalänk
Medlem

Jag hade oxå detta problem med min phenom , Gick in och pillade på flera inställningar och vips så funkade det

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Avstängd
Skrivet av apelipell:

Prova ett annat program? Själv tycker jag HWMonitor är riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Han skrev ju det?!

Om folk läste trådarna...tänk vilka svar vi hade fått!

Fungerar AMDs egna program Overdrive?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik.andersso:

Jag skrev ju vilka program jag använde, någon av dom måste vara kompatibla.

Stämmer graderna du ser i BIOS, är de rimliga? Varierar de något?

Permalänk
Skrivet av Bekric:

Jag hade oxå detta problem med min phenom , Gick in och pillade på flera inställningar och vips så funkade det

Du råkar inte komma ihåg vilka inställningar det var du pillade på?

Permalänk
Medlem

hw monitor brukar visa 0 grader på Phenom, men den brukar ha en annan mätning som heter "Cpu"

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Ibis:

Stämmer graderna du ser i BIOS, är de rimliga? Varierar de något?

Tror dom stämmer, ligger runt 43-44 grader, har fortfarande stockkylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik.andersso:

Tror dom stämmer, ligger runt 43-44 grader, har fortfarande stockkylare.

Ska starta om datorn och kolla ^^ Brb

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk

För mig funkar Hwmonitor perfekt, även coretemp funkar utmärkt. Amd overdrive fungerar det med. Låter som någon ovan sa, någon inställning i bios.

En gång råkade jag slå på coreunlocker på moderkortet och fick inte längre fram några temperaturer alls på processorn tog ett tag för mig att förstå vad som hade hänt

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Skrivet av Bekric:

Ska starta om datorn och kolla ^^ Brb

Väntar ivrigt på svar, lite svårt att klocka om man inte vet temps

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wallman_91:

För mig funkar Hwmonitor perfekt, även coretemp funkar utmärkt. Amd overdrive fungerar det med. Låter som någon ovan sa, någon inställning i bios.

En gång råkade jag slå på coreunlocker på moderkortet och fick inte längre fram några temperaturer alls på processorn tog ett tag för mig att förstå vad som hade hänt

Skrivet av fredrik.andersso:

Väntar ivrigt på svar, lite svårt att klocka om man inte vet temps

Har du kollat det?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har du kollat inomhustemperaturen? Kanske räcker med att slå på elementet.

Visa signatur

AMD 1090T, 8gb Corsair xms3, AMD 7870, Sabertooth 990FX, Intel 520 120gb SSD, 750W Corsair 80+ i ett Fractal Design Define R3. HTPC - BitFenix Prodigy, AMD 3870, Samsung 830 128gb, Scythe Ninja 3.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

hw monitor brukar visa 0 grader på Phenom, men den brukar ha en annan mätning som heter "Cpu"

Min Phenom visar den rätt på, likaså på mina föräldrars P2-dator.
Den visar dock helt galet på min lillebrors FX 8120... 10 grader idle känns fel...

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Har du uppdateras BIOS?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Han skrev ju det?!

Om folk läste trådarna...tänk vilka svar vi hade fått!

Fungerar AMDs egna program Overdrive?

Ursäkta! Var lite distraherad när är skrev det sista. My bad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Skrivet av fikkser:

Har du kollat inomhustemperaturen? Kanske räcker med att slå på elementet.

Vet inte riktigt hur det skulle påverka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik.andersso:

Som det står i titeln visar alla program jag har testat (hwmonitor, speccy, coretemp) 0 grader, men om jag kollar i bios så visar den temperaturer. Anyways, någon som vet vad felet kan vara och hur man löser det? :>

Testa programmet AIDA64 om den funkar.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Än en gång, om du har pillat på funktionen "core unlocker" i bios visar oftast temperaturen 0°C på kärnorna.